Futurez  Kulkukoira

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #75 : 05.06.2011, 12:58:43 »
Niin ja vielä... Oma 2.0D kulutti noin 0,7 l/100 km enemmän vielä viime kesänä jolloin sillä oli ajettu vasta 20 tkm. Nyt kulutus laskenut kun mittarissa 50 tkm nurkilla...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #76 : 05.06.2011, 14:15:51 »
V50/S40 mallien luotettavuudesta mielenkiintoinen tilasto/yhteenveto eri testeistä eripuolilta eurooppaa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/is-tutki-tassa-ovat-luotettavimmat-autot---200-mallia/art-1288337107586.html

200 auton joukossa V50/S40 sijoittuu sijalle 34 ja indeksiluku on 106,3. Keskimääräisen tuloksen indeksiluvuksi määrättiin 100. Lukua 100 korkeampi tulos tarkoittaa keskimääräistä parempaa kokonaistulosta, pienempi taas keskimääräistä huonompaa.

Ei minusta huono, tiedä sitten tuon laskelman luotettavuudesta, mutta kuitenkin :) Tässä pitää hakea pönkitystä tehdylle ostopäätökselle eri lähteistä :D

Edit:
Mitenkä teillä, joille auto on jo tullut, pitikö tilaushetkellä oonailtu ensimmäinen toimituspäivä kuinka kutinsa? Ei tässä yhtään malttamattomana odoteta... ::)
« Viimeksi muokattu: 05.06.2011, 21:02:55 kirjoittanut classic50 »
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #77 : 06.06.2011, 10:22:56 »
Kyllähän tuo tuli kuten oli ilmoitettu. Kaupanteko hetkellä myyjä heitti arvion se meni aika hyvin viikon sisään. Tilauksen tehtyään ilmoitti tarkan volvon vahvistuksen ja se oli päivän tarkkuudella oikea (siis auton tulo liikkeeseen). Tosin luovutus huolto siitä kun auto tulee liikkeeseen voi vaihdella päiviä. Kannattaa soitella liikkeeseen, kun sovittu päivä lähestyy. Saa varmasti auton huoltojonon keulille ja ajanvaraukseen. Kyllähän he se sen asian hoitavat, mutta jos haluaa oikein varmistella...

Fukusima voi vaikuttaa erikoisimpiin metallisävyihin. Tässä topicissakin on kaiketi joku joutunut vaihtamaan väriä sen takia. Muutenkin tuo värivalinta vaikuttaa missä välissä auto tehdään. Ajavat tietyn satsin aina samaa sävyä. Erikoisimpia joutuu odottamaan. Perusmusta mikä oma valinta oli meni ongelmitta.

Onhan S40/V50 ollut muissakin katsastus tilastoissa kärjessä. Suomen A-katsastuksen tilastoissa oli paras 2007 mallisista (S40). Saksan tilastoissa taisi olla kärkisijoilla (oliko autobildissä?). Omat kokemukset kyllä tukee tätä. Edellisessä ei ole ollut muuta vikaa ~75tkm aikana kuin toinen etulaakeri, joka vaihdettiin vonguttuaan tovin. Ei ole mitään nivelrikkoja tai jousituksen natinoita. Kaikki on toiminut kuten pitääkin.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #78 : 12.06.2011, 21:06:06 »
Kulutuksesta vielä.

Toinen tankillinen meni laskettuna tasan viiteen litraan (valtaosa 80 km/h maantieajoa ja 110 km/h moottoritieajoa, ehkä viidennes taajamaa). Uusi tankillinen menossa ja keskikulutus näyttää olevan yhä laskussa, tällä hetkellä noin 4,8. Hyvä hyvä. Toimintasäteeksi tietokone ilmoitti muuten 1260 kilometriä.  ::) ::)

Alan olemaan tyytyväinen. Renkaatkin kun on saatu vaihdettua mukavampiin (Nokian Hakka Green, 205/55/R16), joten melu väheni mutta ennen kaikkea ajomukavuus parani tuntuvasti. Esmes kuopat, poikittaissaumat ja vastaavat eivät enää tärisytä autoa saati tunnu liiaksi näpeissä. Jee. Jee. Tällainen käyttöauton ja matkavaunun pitää olla: taloudellinen, hyvä ajaa, riittävän hiljainen sekä mukava ja toivottavasti keskivertoa kestävämpi.  :D
« Viimeksi muokattu: 12.06.2011, 21:09:24 kirjoittanut Tunamies »
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #79 : 13.06.2011, 18:30:39 »


Alan olemaan tyytyväinen. Renkaatkin kun on saatu vaihdettua mukavampiin (Nokian Hakka Green, 205/55/R16), joten melu väheni mutta ennen kaikkea ajomukavuus parani tuntuvasti. Esmes kuopat, poikittaissaumat ja vastaavat eivät enää tärisytä autoa saati tunnu liiaksi näpeissä. Jee. Jee. Tällainen käyttöauton ja matkavaunun pitää olla: taloudellinen, hyvä ajaa, riittävän hiljainen sekä mukava ja toivottavasti keskivertoa kestävämpi.  :D

Oliko sulla ennen renkaiden vaihtoa 205/50-17"? Miten renkaanvaihto toteutui? Ostit uuden paketin vai vaihtoivatko liikkeessä ilman lisäkuluja?
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #80 : 13.06.2011, 18:55:16 »
Tilasin auton 16" vanteilla, mutta se tulikin 17 tuumaisilla renkailla (205/50/17). Ja kaiken kukkuraksi ne olivat Contin Sport Contact 2:set. Kokeilin ajaa niillä hetken ja lupasin ilmoittaa automyyjälle, josko ne sittenkin kelpaisivat. Näin kaikki olisivat päässeet vähemmällä. Mutta en voinut, pystynyt tahi halunnut ajaa moisilla täryttimillä. Kokeilin eri paineita ja vaihtelin jopa renkaiden paikat itse kertaalleen.

Toisin sanoen, vaihtoivat renkaat sitten takuutyönä. Myyjä vieläpä ystävällisesti valitsi hiljaisimmaksi "tietämänsä" renkaat. Alle tuli siis Nokian Hakka Green -paketti koossa 205/55/R16.

Uudet renkaat tekivät autosta sellaisen kuin pitikin. Pintakovuus vaihtui pintapehmeydeksi, ajomelu pieneni ja nyt rattiin ei välity sellaista terävää tuntumaa karhealla asfaltilla tai poikittaissaumoja ylitettäessä. Pidossa en huomaa eroa sateella tai kuivalla, ainakaan tällaisessa ekoajossa (4,8 l / 100 km). Suosittelen. Taidan itsekin ostaa kohta toisen setin varalle. :P

Yllä olevasta siis huomaa, että olen aidosti iloinen. Luulin jo hetken, että olin tehnyt täysin typerän autovalinnan!
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #81 : 13.06.2011, 19:29:05 »
Huonoilla renkailla saa kyllä pilattua hyvänkin auton. Itse ajoin 3 vuotta 205/55R16 rengastetulla S40:llä.. Viimeinen setti alla taisi olla Nokia Hakka V. Onhan se pehmeämpi ja hiukan hiljaisempikin. Omaa makuani mielyttää napakampi tuntuma ohjauksessa. Terävät kopsut kyllä erottuvat selvemmin mutta aika pieni riesa tuossa paketissa. Pintakovuutta minusta autossa ei ole. Volvoja edeltäneessä autossa oli 225/45r17 vakio ja siinä autossa muuttui meno oikeasti hakkaavaksi, tosin siinä olikin sporttialustakin. Volvossa (vakio- tai tuo eko-)alusta toimii minusta paremmin kovemmilla renkailla. Mutta nämä on täysin makuasioita.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #82 : 14.06.2011, 11:48:58 »
Makuasioita, juu. Itse tykkään siitä, että renkaat toimivat osana jousitusta. Etenkin kun DRIVe-alusta on aerodynaamisista syistä madallettu ja jousiltaan suht' jäykkä. Jo pieni profiiliero (vrt. 50 vs 55) saattaa saada ihmeitä aikaan, kuten myös eri rengasmerkki. Ja sitten tietty ilmanpaineilla loput.

Vanteiden vaikutuksesta en osaa sanoa mitään muuta kuin sen, että painavampi vanne lisää kulutusta vaikka onkin joidenkin mielestä näyttävämpi. Minusta kuitenkin käytännöllisyys on kaunista.

EDIT: nyt kun perheen käyttöauto on iskussa ja mieleinen, pitänee alkaa haaveilla kakkosautosta, joka olisi ajossa vain kesäisin. Sen ei tarvitsisi olla erityisen käytännöllinen... Miniä tekisi mieli, kovasti. :P
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011, 11:51:21 kirjoittanut Tunamies »
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #83 : 14.06.2011, 12:15:38 »
Taitaa olla aika marginaalinen ero tuolla vanteen painolla kulutukseen. Ehkä pieni vaikutus jousitukseen (jousittamaton massa). Aika paljon se kumiosakin painaa (kumi yllättävän tiivistä tavaraa) ja sehän vähenee vanteen kasvaessa (ulkokehä pysyy lähes samana vakio vanne / rengas yhdistelmillä), Mutta kaikken hauskinta on että 18" vanteet samoissa painoissa kuin nuo ekovanteet esimerkiksi. Rengas-vanne paketeissa tuskin on suuria eroja jos laittaa puntarille.
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V50/2011/DRIVe/Manual/L.H.D/List/styling/wheel
katselee painoja vaikka tuolta...
Näemmä omat spartacukset ovat aika pökäleet.. Enempi rahalle vastinetta kun on alua holvattu. Halvimmalla alumiinia taitaakin saada ostamalla kiinalaisten autojen vanteita...
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011, 12:31:13 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #84 : 14.06.2011, 12:50:07 »
Kävin eilen koeajamassa V50:en 1.6 dieselin ja oli aivan mahtava ajaa. Laiska tietenkin mutta käyttötarkoitusta vastaava! hiljainen ja jämäkkä ja meni kuin juna. Verrattuna tuohon edelliseen käyttöautoon VW Golf MK5 2.0TDI sportline niin jos olis silloin käynyt koeajamassa pikkuvolvon niin golffia en olisi varmasti ostanut. Nyt kun ei ole käyttöpeliä niin eukon citroen xsara 2.0i on toiminut tässä tarkoituksessa ja laskin että jos autoon tulee 5000km kuukaudessa niin on volvossa 248,80€ pienemmät kulut kuukaudessa! (polttoaine/verot/vakuutus) joten säästetyllä rahalla lyhentää jo hyvin lainaa!!
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #85 : 14.06.2011, 14:38:52 »
Ja ellet jo huomioinut niin volvia tarjoaa uuteen autoon ensimmäisen vuoden vakuutukset 400e (vrt. +800e risat normaalisti bonuksineen). Bonukset tulee vanhasta yhtiöstä tarjouksen loputtua (siis tarjouksen aika ei kerrytä bonusta, muttei menetäkään). Itsellä kyllä myi sekin. 2012 muuttuu verotuskin päästö pohjaiseksi ja polttoaineisiin, niin nuokin putoaa sen 150e/a. Itsellä vanha rahoitus vaihtui vain toiseen (ei huvittanut maksaa kun alkoi jäljellä oleva summa olemaan isompi kuin mitä pois myydessä voi saada) ja kulut säily samana, mutta kaikki muu halpeni ja ylläri kulut (huollot ja hajoamiset) jää pariksi vuodeksi takuun takia pois.

Ja ei se nyt oikeasti mikään lahna ole. Vapari bensaa vie mennen tullen mukavuudessa ja hiljaisuudessa. Vastaa tehoiltaan 1.6- 1.8 vaparia, mutta kun on vääntöä niin kyyti on - sanoisin että vaivatonta. Ei kilju hoosiannaa jo satasen vauhdissa. Ainoastaan kun haluaa repestä kunnon rääkäsy ohituksen niin silloin huomaa että pientä dieseliä ajetaan "kaasu pohjassa" eli ei enää irtoakaan paljoa ekstraa. Mutta mielikuvat 80-luvun dieseleistä edelleen ihmisillä. Vastaa muuten edellisen mallisarjan 1.9D:iä tehoiltaan ja väännöiltään tuo uusi 1.6D. Kyllä sillä ohitus onnistuu normaali vauhdeissa. Paukkua on ihan nopot. Mutta jos rahaa on hivenen pistää niin kyllä se vitoskone ja automaatti olisi aika räyhäkkä ja vastaa auton muita ominaisuuksia. Parhaimmillaan nämä ovat tasaisessa maantieajossa 80-120km/h alueella kilometrejä keräämässä. Kaupungissa paljon sahaavalle suosittelen automaattia, ja vähän ajavan kannattaa miettiä bensaa. Tosin tuo bensa mallisto on jäänyt volvolla s40/v50/c30 sarjasta kyllä päivittämättä. Puuttuu pikkuturbot kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011, 15:45:06 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tonppae

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #86 : 14.06.2011, 18:06:07 »
Tuli ostettua V50 D5 diisseli automaatti -07, on kyllä näppärä vehje.
Menee mukavasti kun tahtoaa, hiljanen, vääntöä on jne, loisto-ostos.

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #87 : 16.06.2011, 22:20:03 »
Jes, morjensta vaan kaikille. Itse olin jäsenenä vanhassa volvofoorumissa v. 2oo3-o4, kun alla oli -98vm S40 T4. Tänään tuli kotiin vm 2oo4 S40 T5 A.  8)
Paluu Vollen rattiin enemmän kuin mieluisaa!
Ja tyytyväinen olen hankintaani. Vaikka autolla ikää on, niin järjettömän siisti kuntoinen ja kilsojakaan ei ole vielä pahasti. 93tkm...  ;D

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #88 : 16.06.2011, 22:36:37 »
Tuli nyt sitten ostettua V50 1.6D -08 ja 68tkm mittarissa. Todella hyvältä peliltä tuntuu. Ajotietokone huutelee 5.2l/100km kulutusta mutta eihän nyt muutaman kymmenen kilsan ajolla tiedä vielä mitään...
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #89 : 16.06.2011, 23:44:02 »
Jes, morjensta vaan kaikille. Itse olin jäsenenä vanhassa volvofoorumissa v. 2oo3-o4, kun alla oli -98vm S40 T4. Tänään tuli kotiin vm 2oo4 S40 T5 A.  8)
Paluu Vollen rattiin enemmän kuin mieluisaa!
Ja tyytyväinen olen hankintaani. Vaikka autolla ikää on, niin järjettömän siisti kuntoinen ja kilsojakaan ei ole vielä pahasti. 93tkm...  ;D

Laitahan tarkempia speksejä autosta. Niin ja onnittelut!
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo