RallyBaron  Samppasport

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262426 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #120 : 08.07.2011, 17:34:35 »
Tilaus hetkessä en aivan tajunnut, että vanteet olisi voinut vaihtaa serapiksiin samalla hinnalla. Myyjä ei ollut kovin innokas poikkeamaan tai ei tiennyt esitellä asiaa. Luultavasti olisin valinnut serapiksen. Kotona mietin ja  silmä tottui ja talvivanteet on 5-puolaiset clavat (vähän samaa) niin mietin että antaa olla vain nuo spartacukset. Se varmasti tekee, että R-designeja on  serapiksilla luettelossa. Kyllä ne ovat komeat, mutta saisi olla tuuman isommat. Nuo spartacukset tekee viistosta katsoin jännän 3d efektin kun se huuli on siinä reunassa ovelasti sisäänpäin. Mutta sanonpa että harvinaisen rasittavat pitää puhtaana! ja luulen että spidereissakin on vähän sitä monimuotoisuutta - ei ehkä ihan niin paljon sitä rimaa mene kuin nuissa. Modernimmat nuo spiderit on. Olisin kaivannut saman tyylisen vaihtoehtoisen räyhä vanteen rinnalle vaikka s60/v60 linjasta jotkut. Mutta toisaalta ei niin paljon harmita jos ne 2012 vanteet olisikin ollut omaan makuun liian uberit niin olisi alkanut jurppia.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa exqm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Jokaisella on vain yksi elämä <o.
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #121 : 09.07.2011, 22:25:13 »
Lämmintä kesää vaan kaikille. Laitanpa itsekkin pari ajatusta V50:sestä. Aikaisemmin ajelin V70:llä, mutta kun ei tarvittu enään isoa perheautoa niin vaihdettiin pienempään.

1. V50 on todellakin paljon pienempi kuin iso veljensä. Nyt vuoden ajelukokemuksella täytyy myöntää, että isompaa tarvii harkita seuraavaksi kulkineeksi varsinkin, jos tarvii kuljetella normaalikokoisia matkalaukkuja takaloosterissa, ilman selkänojien kääntöä. Euroopan reissulla autoa voi kutsua kahdenhengenautoksi.  ;)
2. Äänieriteet ovat valitettavasti aivan eri luokkaa kuin isossa veljessään, joten motarinopeuksissa poppikonetta täytyy todellakin panna kovemmalle. Rengasmelu on valitettavan kova.
3. Takapenkin selkänojassa oleva tavaratilan verkko on susi jo syntyessään. Aluksi sillä ei ollut mitään merkitystä kun piti se leveämpi selkänoja kääntää alas niin se tarkoitti koko selkänojan kääntöä. Autossa ei voi kuljettaa kolmea henkeä jos takapenkin leveämpi puolisko pitää kaataa ison matkalaukun takia. Jotta selkänojat saa toimimaan niinkuin isossa veljessäänkin, pitää tavaratilanverkko linkasta hevon kuuseen.
4. Ns. hansalokero on todella lokero, sinne ei mahdu, kuin VOLVO-kansio. Kaikki muut tavarat pitää piilotella selkänojien taskuihin yms.  ;D

Muutenhan tuo on ihan mukava laite kuljeskella ja AWD:nä toimii talvellakin oikein mallikkaasti. Siinä on paljon hyviä ominaisuuksia, eikä tätä kannanottoa kannata ottaa hirveän negatiivisena. Kirjoittelin tähän nyt vain sellaisa asioita, jotka itseäni hieman nyppivät.

Turvallisia kilometrejä valitsemillanne kulkuvälineillä.  8)
...._[:]q

V50 T5 AWD R-design with do88

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #122 : 10.07.2011, 08:07:11 »
Juurikin noista exqm:n kirjoittamista syistä harkitsen itsekkin siirtymistä jossain vaiheessa V50 -> V60/V70.
Hyvänä puolena pitää mainita V50:n ketteryys liikenteessä ja parkkialueilla pienemmän kokonsa ansiosta.
Kahden hengen taloudessa toimiva kulkine mutta lapsiperheelle en suosittelisi.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 08:09:55 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #123 : 10.07.2011, 11:31:11 »
Juurikin noista exqm:n kirjoittamista syistä harkitsen itsekkin siirtymistä jossain vaiheessa V50 -> V60/V70.
Hyvänä puolena pitää mainita V50:n ketteryys liikenteessä ja parkkialueilla pienemmän kokonsa ansiosta.
Kahden hengen taloudessa toimiva kulkine mutta lapsiperheelle en suosittelisi.

Kahden hengen talous on, toistaiseksi ;) Sillä persolla auton kokoa mietittiin. V60 jäi meillä sen takia pois listalta, kun auto maksaa kuiten samoilla varusteilla reippaasti enempi mitä V50 eikä siinä ole yhtään enempi tilaa. Itseasiassa takajalkatilat on jopa pienemmät. V70 olisi ollut jo ihan eri luokkaa sitten, vaan jos se on sitten seuraava ::)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #124 : 13.07.2011, 10:22:13 »
Että voiko olla V60:ssä vielä vähemmän takajalkatilaa kuin mitä V50:ssä on?
Näin 180 senttisenä kuskina ei mun taakse kyllä kukaan mahdu istumaan V50:ssä eli ei taida mahtua V60:ssakaan.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #125 : 13.07.2011, 16:32:23 »
Että voiko olla V60:ssä vielä vähemmän takajalkatilaa kuin mitä V50:ssä on?
Näin 180 senttisenä kuskina ei mun taakse kyllä kukaan mahdu istumaan V50:ssä eli ei taida mahtua V60:ssakaan.

Näin ainakin Volvon omien kataloogien mukaan on.
V50:  http://nitroservice.fi/customers/volvo/hinnasto/hinnasto_V50.pdf

V60: http://nitroservice.fi/customers/volvo/hinnasto/hinnasto_V60.pdf

Tuo takapenkki/jalkatilan mitta V50:ssä on 874mm ja V60:ssä 850mm. Korkeuttakin V50:n hyväksi 14mm(968-954). En sitten tiedä miten käytännössä. Mitat on kuitenkin samasta kohtaa otettu, että pitäisi olla vertailukelpoiset. V50:n takajalkatilahan on kasvanut tässä vuosien aikana.

Tänään sitten kauppias soitteli, että olisi Volvo kohta noudettavissa. Perjantaiksi iltapäivälle tehtiin rehvit ;D Tulleekohan tässä pari unetonta yötä.... :D
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #126 : 14.07.2011, 12:19:22 »
Jännä kun nuo kuvat ovat suhteessa piirretty (skaala tosin voi olla eri malleissa, mutta suhteet kuvan sisällä mittakelpoiset). Katsoo V60 kuvaa niin siinä tuo penkin istuinosan pituus on pienempi suhteessa tyhjään väliin etupenkin takana kuin v50:ssä. Siis suomeksi silmään näyttää tuo V60 vapaa takajalkatila suuremmalta. Voi olla että nuo mitat on mitoitettu jollain tietyllä standardilla ja ovat jotenkin suhteessa etupenkin sijoitukseen. Esim enempi tilaa edessä kun penkki ääriasennossa ja vaikuttaa taakse.. mutta taas on kuvassa etujalkatilakin mitoitettu... Aika jännä tuo juttu kun kuvaa katsoo.

En toki ylläty, jos uudempi malli kasvaa sisäänkin päin. Itse pidän hyvänä asiana (mukavuus, hiljaisuus). Sanoisin, että joka on tilan mukaan autoa valitsemassa niin ehdottomasti käydä sovittelemassa itseään ja kuljetettavia varusteita autoon. Parhaimman käsityksen saa käytännön toimivuudellisesta tilavuudesta kokeilemalla. Nuo standardin mukaiset mitat ei aina kerro kuin suuntaa antavasti. Yksi mikä kallistaa valintaa 60-sarjaan on nuo turvajärjestelmät, mitä ei saa 40/50. Toki myös uudempi muotoilu, mutta hyvillä varusteilla olevan luotettavan kilometrin nielijän saa kohtuu hinnalla jos valitsee s40/v50. Kuuskymppiset on kuitenkin aika hyvissä hinnoissa varusteltuna.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #127 : 16.07.2011, 01:03:38 »
270km ajettuna, alkuillasta auto liikenteeseen :) Pari nopeaa huomiota. Renkaat ei kyllä tunnu yhtään kovilta(205/50-17), oikeastaan mukavilta, miten lie sitten olisikaan korkeammat kumit ;) Mukavan tuntuinen peli kyllä on, ulkonäkö on jopa parempi kuin uskalsi odottaa. Uudet vanteet(Spider) sopii todella hyvin tuohon mustaan väriin. Nahkasisusta puusomistein on todella hieno omaan silmään, puu on ilmeisesti muuttunut 2012 malliin, kun taitaa olla vähän eri mitä kuvastoista talvella kateltiin. No sekin on parempi nyt :P Auto on hiljainen, vakaa, jämäkkä mutta silti mukava ajaa. Tuntuu suorastaan raketilta entiseen bensakoneiseen verrattuna :D Kerrotaan lisää kunhan kilometrejä tulee ja kuoharit on juotu ;)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #128 : 17.07.2011, 21:32:16 »
En tajua mistä tuo uskon puute pikkudieseleihin on tullut. Ei ole ollut mitään ongelmia ohittaessa. Ainoa vain, että osaa pitää moottoria oikealla kierros alueella. 2-litranen oli hyvin saman kaltainen käytökseltään. Kierrokset 2-2500, turbo mukaan (auto pitää olla veto päällä) ja sitten lämä tiskiin. Ahdot pitää olla nousussa, jotta kone toimii kunnolla. Sen takia tuossa varmasti on se "välikaasu" vaihdoissa. On muuten ranttu vehje jos pääsee paineet putoamaan. Tuo 1.6 pitää aika kovia ahtoja normaali ajossa (poikkeuksellisen kovat). Huomaa hyvin ku pihasta lähtiessä on lyhyt jyrkkä mäki. Vaihdat kesken mäen auto hyytyy, jos vaihdat 2:lle ennen mäkeä (ahdot ehtii nousta) niin liikkuu aivan mukisematta ylös. No joo.. luonteikas on..

Ensi vahauksen tein autolle. Autoglymin Deep shine black:it pintaan. Pirun hyvä vaha. ei jää valkoisia rantuja muovi osiin lähes ollenkaan. vaha on kyllä valkoista levitettäessä (ei ole mitään lankkia). Mustassa huomaa pienetkin virheet. Vasta mikrokuidulla tuli oikeanlainen kiilto pintaan. Muun värisissä autoissa ei ole tätä ilmiötä minulla tullut. Vahauksen jälkeen ennen mikroa oli sellainen hiukan rasvainen pinta. Kiilto tuli tosi syväksi viimeistellessä. On kiiltävä kun lähti liikkeestä, mutta vahan jälkeen on aivan eri luokkaa. Eipähän tartu ötökät ja lika kesäloma reissulla niin tiukasti pintaan. 2 kuukautta nyt auto ollut käytössä ja hyvillä mielin menty. Kohta kesäloma reissuun ja mittariin tulee lisää 3000km viikossa kahdessa. Saa nähdä mihin se kulutus nyt sitten painuu matka-ajossa. Normaali ajossa ollut aika tarkalleen 5.3l/100km. Pitää tänne laittaa tuloksia reissusta.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #129 : 18.07.2011, 12:07:46 »
Uudet vanteet(Spider) sopii todella hyvin tuohon mustaan väriin.

Onnea sinnekkin. Hyvä värivalinta  8)

Itse pesin auton ekaa kertaa viime viikon tiistaina ja levitin samalla Autoglymin kultaista litkua pintaan. Otin tosiaan omaani nuo R-design-peilinkotelot, jotta olisivat kantokahvojen (rails) kanssa sävy-sävyyn. Jo luovutushallissa katselin noita ja mietin niiden olevan varmaan oikeasti vain hopean värisen auton kipot ja että mattakromaus on vain myyntipuhetta. Jo luovutuksessa huomasin peilinkuvuissa jotain likaläikkiä ja myyjä niitä vähän yritti kostutetulla sormella pyyhkäistä. Mitälie ShowShine-ainetta roiskunut luovutuspesun yhteydessä. Ekassa pesussa eivät lähteneet puhtaiksi, joten ajattelin kokeilla punaisella Autoglymillä hiukan sipaista. Lika kyllä lähti ja samoin lähti epäilys mattakromauksesta. Kyllä ne sitä taitaa kuitenkin olla, kun jäi pienoiset hankaumajäljet tuosta vaharatkaisusta. Kertokaas Ärrä-kotelot omaavat millä niitä hoidatte....?

Eilen tuli tuo kiulu pestyä uudestaan, kun tuli viikonloppuna käytyä porukalla emännän serkkupojan häissä. Viikolla vaihdoin nuo sport-kangasmatot autoon, kun oli kumiset luovutettaessa. Eilen sitten koemielessä putsasin hiekkaiset kuraiset matot ensin harjaten ja sitten tekstiilinpesuainetta ja varovasti painepesurilla. Voin kertoa, että imevät vettä sisäänsä aika helvetisti, eli jos haluaa pesemällä pestä, niin kannattaa varata aikaa kuivatteluun tai käyttää esim. vesi-imuria apuna. Paineilmalla voi varovasti yrittää, mutta jää helposti ärsyttävät vaot. Viikkoputsissa toimii hyvin tuo tekstiiliharjalla harjaus ja imurointi. (Itse taidan seuraavan kerran vasta syksyllä pesemällä pestä painehuuhtelukoneella.)

Autoglymin Rapid detaileria käytin eilisen pesun jälkeen ja ainakin noin uudella mustalla maalipinnalla toimii ihan hyvin ja on helppo levittää. Spider-vanteiden pesu menee ihan helposti. Niihin "apupuolien"väleihin saa kyllä olla joku pulloharja tai ohkainen sieni. Eipä käy Spartojen omistajia kateeksi.

Omaan autoon tuli otettua tuo halvin audio. Olishan se AUXi-plugi ollut kiva, mutta 400e oli vähän liikaa siitä ilosta. Nyt sitten vahingossa huomasin, että tuohon vekottimeen saa syötettyä puhelimesta tai erillisellä BT-lähettimellä mp3-soittimesta Bluetoothin kautta musiikkia, mikä on ihan kiva ominaisuus. HF-settiin olen ollut varsin tyytyväinen. Ainoa ärsyttävä piirre on vaan se, jos räpellät auton puhelimen valikkoa ja unohdat painaa Phone-nappia lopettaessa, niin radiota ei voi säätää kun puhelin on jotenkin "valittuna".

Pitäis ne lasitummennukset saada aikaseksi. Juuri tänä "aamuna" töihin ajellessa joku tuli Tuusulantiellä vastaan samanlaisella mustalla Classicilla tummien takalasien kanssa. Kyllä se hyvältä näytti  8)
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #130 : 18.07.2011, 12:50:28 »


Omaan autoon tuli otettua tuo halvin audio. Olishan se AUXi-plugi ollut kiva, mutta 400e oli vähän liikaa siitä ilosta. Nyt sitten vahingossa huomasin, että tuohon vekottimeen saa syötettyä puhelimesta tai erillisellä BT-lähettimellä mp3-soittimesta Bluetoothin kautta musiikkia, mikä on ihan kiva ominaisuus.

Mitäs, onko Volvo karsinut varusteita? Omassa 2008 mallisessa on myös karvalakki-audiotaso ja aux-pistoke löytyy kyynärnojan alta.
Jopa aikaisemmassa S40 1.6d -08 oli tuo aux-pistoke vaikka oli todellinen karvalakki, ei edes Kinetic-pakettia :D
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #131 : 18.07.2011, 13:29:42 »
Mitäs, onko Volvo karsinut varusteita? Omassa 2008 mallisessa on myös karvalakki-audiotaso ja aux-pistoke löytyy kyynärnojan alta.
Jopa aikaisemmassa S40 1.6d -08 oli tuo aux-pistoke vaikka oli todellinen karvalakki, ei edes Kinetic-pakettia :D

Myyjä selitti minulle asian siten, että tuon halvimman radion takapuolessa on vain yksi liitin lisälaitteille ja Classicissa Bluetooth hands free omii kyseisen liittimen. Keskitasossa ja parhaimmassa on kolme paikaa, joten BT ja auxit mahtuu sinne sulassa sovussa.
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #132 : 19.07.2011, 21:01:40 »
900km mittarissa :) 5,3 näyttää ajotietokone kulutukseksi ja taitaa ainakin viisarin asennosta päätellen pitää aika lailla paikkansa. Kauppias oli höveli ja tankkasi 20 litraa liikkeen piikkiin, eli ensimmäisellä omalla tankkauksella josta voi kulutusta alkaa seuraamaan ajettu nyt 630km. Täytyy sanoa, että käyttöauto voi olla kyllä myös hyvän näköinen, kyllä tuo ainakin minun silmää mielyttää sen verran paljon :)

Laitoin muutaman kuvan autosta showroomiin.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #133 : 21.07.2011, 20:56:22 »
Ensimmäinen tankillinen ajettu, 48,1 litraa meni tankkiin, laskettu kulutus 5,51 litraa, ajotietokone näytti 5,4, eli aika lähelle oikeaa. Eihän tuolla kyllä ecoautoilussa pärjää, vaan laitetaan tuo kaikenmaaliman koeajojen piikkiin :D Eiköhän se tuosta tule alas jonkin verran kunhan koeajajat vähenee ja moottori hioutuu. Jännänoloinen moottori, tyhjäkäynnistä ensimmäiset sadat kierrokset ei tunnu vääntöä olevan vaan sitten pomppaa yhtäkkiä kattoon ja menoa löytyy :)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #134 : 22.07.2011, 10:29:34 »
Ensimmäinen tankillinen ajettu, 48,1 litraa meni tankkiin, laskettu kulutus 5,51 litraa, ajotietokone näytti 5,4, eli aika lähelle oikeaa. Eihän tuolla kyllä ecoautoilussa pärjää, vaan laitetaan tuo kaikenmaaliman koeajojen piikkiin :D Eiköhän se tuosta tule alas jonkin verran kunhan koeajajat vähenee ja moottori hioutuu. Jännänoloinen moottori, tyhjäkäynnistä ensimmäiset sadat kierrokset ei tunnu vääntöä olevan vaan sitten pomppaa yhtäkkiä kattoon ja menoa löytyy :)
mulla näyttää ajotietokone jämptilleen oikeata lukemaa!
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo