Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #150 : 16.08.2011, 14:24:24 »
Alkaa pikku hiljaa huumori loppumaan. Tuo aiemmin mainitsemani hikottelu matkanopeuksissa on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus, ainakin jos lämpötila pyörii 17-20 asteen tuntumassa ja on kosteaa. >:(

Nykyään tosin matkanopeus voi olla mitä tahansa (kuutosvaihteella ja yli 2000 kierrosta) ja vähän väliä nylkyttää, nykii, hikottelee kuin polttoaineen syötössä olisi jotain häikkää - siis tasakaasulla ajettaessa ihan perussuoraa pätkää. Kaksi kertaa käynyt pajalla, eivät tiedä mikä vaivaa. Ja kun ongelma ei esiinny aina, alkaa mennä hermot.  :'(

Kulutus on 8000 kilometrin kohdalla luokkaa 5,1. Maantiepainotteinen matka-ajoni huomioon ottaen (65 kilometriä työmatka suuntaansa) tuo ei ole erityisen hyvin (vrt. aiemman Golfin 5,8). Kun edellisestä Golfista (4 vuotta) oli hyvä sauma vaihtaa tuoreempaan (lue: ylimääräistä tuohta), ajattelin saavani ongelmattoman ja säästeliään auton vaikka välirahaa piti maksaa ihan tuntuvasti. Toisin taisi käydä.

Toivottavasti joku (esmes Poikarukka) on saanut nykimisongelmaan jotain selvyyttä. Olisi kiva tietää, joten kerrohan toki vaivaako enää, tuliko kuntoon jne. Eikös sinulla ollut samaa vikaa?
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #151 : 17.08.2011, 13:12:53 »
Pajalla kävi heinäkuun alussa, eivät löytäneet mitään ongelmaa tai vikakoodeja (ohjauslukosta löytyi koodi - mutta ei toimenpiteitä - se olikin eri ongelma). Nykimistä on tapahtunut sen ainoan kerran eikä ole uusiutunut. Satunnaisia nykäyksiä on silloin tällöin. Ne esiintyvät, kun tasaa vauhdin kiihdytyksen jälkeen. Auto luultavasti kytkee vedon päälle laturiin ja/tai ilmastointiin ja se näykkää hivenen. Tämä on aivan oikea toiminto tässä eko mallissa. Luulen, että se aiempikin johtui sopivista olosuhteista ja tietyn suuruisesta kuormasta joka sai auton sopivasti hysteeriin. Päivitystä ei autoon ollut tarjolla. Sanoivat että muutamia ongelma yksilöitä on ollut vastaavilla oireilla, mutta paremmin V70 puolella.

Ruotsin foorumilla tuntuu olevan ihme parantumisia päivittämisellä ja totutusajolla. Kulutus laskee ja nykivyys lähtee, kaupunki ajo pehmenee... jne.. Merkkiliikkeen tietokoneen mukaan päivitystä ei ole tarjolla moottorinohjaukseen ja mitään totutusajoa ei ole muutakuin automaatille. Itse seisoin vieressä kun auto laitettiin kiinni. Tiedä sitten taas onko porukka ihan pihalla sinisellä vai luulotautisia Ruotsissa. Ongelma on kuitenkin olemassa se on varma. Niin monta valittajaa samasta asiasta. Et (emme) ole yksin, että uskon jotain päivitystä tulevan lähiaikoina.

Toivottavasti ongelma saadaan selvitettyä. Vaikka ongelma ei omassa ole toistaiseksi uusiutunut pieni pelko on persiissä jos iskee päälle. Voisit kokeilla kytkeä ilmastoinnin pois kun rupeaa näykkimään. Drive namiskaa painaa vaikuttaako se laturin/ilmastoinnin kompuran käytökseen. Kunnon kenkäsy motarilla, että polttaa hiukkasloukun tyhjäksi. Voi siihenkin liittyä. Itse en kyllä ole huomannut 7000km aikana kertaakaan polttoa (nykiminen ehkä?). Tekniikka sen verran kehittynyt ettei se ole enää niin havaittavaa toimintaa. Mitkään poppakonstit eivät asiaa  paranna, mutta voivat auttaa ongelma selvittämisessä. Minulla asia jäi seurantaan.

Mitä tuohon kulutukseen tulee. Niin kauas jää ilmoitetusta, jopa siitä ilman start/stoppia olevasta mallista. Kuitenkin kun selailee muiden tankkaus seurantoja niin ei ole auto mallia samassa koko luokassa joka menisi alle 4,5l/100km säännön mukaisesti. 5litraa sataselle arkiajossa on minusta aivan OK. Talvella eeberi kirkuu hoosiaanna senkin edestä mitä pieni eko kone ei tuota lämpöä, että se siitä niistämisestä. Verot ovat kuitenkin pienemmät ja sen litran reilu pieneni kulutus isompi koneiseen. DSG tai luistotomaatti saisi olla koneen parina.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2011, 19:32:41 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa volvov50racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #152 : 23.08.2011, 08:25:10 »
Mulla on tammikuussa tullut v50 drive s/s ja oon kans huomannu tommosta lievää nykimistä varsinkin jos "pelaa" kaasun kans. Mut aika harvoin nyppii jos ajaa tiettyä nopeutta esim. vakkarin kans. Käytin pari kertaa volvolla ja siellä ne löysi ilmavuodon polttoainetankin päästä ja sen jälkeen kyllä parani jonkin verran.
Mulla oli kyllä käynnistyksen jälkeenkin pientä epätasaisuutta käynnissä et ei ollu pelkästään ton nyppimisen takia huollossa. Sanoivat että kaks tai kolme samanlaista ollu tänä vuonna tulleissa autoissa ja tää oli joskus huhtikuussa. Nyt autolla ajettu 14tkm.
Nyt alkanut kuuluun käynnistyksen jälkeen kilinää/helinää apparin puolelta konehuoneesta mutta en ainakaan löytänyt mitään irtonaista mikä voisi näin äännellä. Kävi siniselläki tutkinnassa eikä nekään mitään löytänyt mutta eipä aina sitä teekään joten minkäs teet.. :)
Kulutus huitelee siellä viiden paikkeilla mut jos itteensä kiduttaa voi päästä 4,5 lukemiin. Mut toisaalta vaikka polkiskin niin ei se paljoa yli viiden hyppää. Mulla ainakin oli kyllä pienempi kulutus talvella vaikka weberi ainut lämmityskeino.
Oon kyl ollu tyytyväinen auton (ajettavuuteen ja käyttömukavuuteen) ja huollon toimintaan (3 krt/7kk). Pieniä vikoja ollu mut mitä tossa on juttuja kuunnellu niin ei ne muunkaan merkkiset uudet autot viattomia ole.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #153 : 23.08.2011, 12:35:47 »
Volvolla ei C30/S40/V50 mallistossa ole pahoja tyyppivikoja oikeastaan. Muutama korostunut on ollut renkaan laakerien ennenaikainen hajoaminen ja ohjauslukko ongelmat, jotka ovat tuttuja myös fordin mallistossa - Hyvin pitkälti samaa konserni palikkaa on fordin ajoilta. Loppujen lopuksi aika vähän valittamista foorumilla tekniikan suhteen. Konerikkojakaan ei ole minulla pistänyt yhtäkään silmään täällä (2.0D tehon katoamisia kyllä on, ulkomaan foorumeillakin..).

Kuitenkin mallina / tekniikkana alkaa olla jo 8 vuotta näillä. Ei tarvi kuin katsoa muiden merkkien foorumia ja todeta että aika vähän on ongelmia niin uusissa kuin parhaassa käyttö iässä olevissa. Volvo on kuitenkin voluumi merkki ettei selity millään porsche kertoimella tai ladamies syndroomalla. Eli on otantaakin. Minusta autoa hankkiessa kannattaa tutustua kyseisen merkin foorumiin. Kertoo todella paljon merkistä. Jos itseään haluaa järkyttää käy lukemassa vähän korealaisten autojen foorumia siellä aika surullisia tarinoita. Kyllä se 7 vuoden takuu juuri riittää alkuvaikeuksiin, kun autot seisoo kuukausia.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2011, 12:43:43 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #154 : 23.08.2011, 15:47:53 »
Kohta kolmen tonnin kieppeillä mennään täälä. Hyvin on kikotin toiminut, mutta nyt on ruvennut kuulumaan ärsyttävää resonointia kojelaudasta. Jostain siitä kuskin edestä, ehkä mittariston takaa. Yleensä kuuluu kun ajelee hissuksiin öpaut neljää kymppiä ja alla vähän huonolaatunen asfaltti (eli siis mikä tahansa Keravalainen tienpätkä). Eilen illalla yritin toisella kädellä hieman painella kojelautaa ja muita muoveja siinä ulottuvilla, kun resonointi alkoi, mutta mikään ei auttanut. Lisäksi apparin ovesta kuuluu pientä tuulen suhinaa kovemmissa vauhdeissa. Täytynee hieman kartoittaa noita vielä ja käydä näyttämässä kunhan lomat on lusittu.
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #155 : 23.08.2011, 18:52:17 »
Hälyääniä kuten resonointia ja nitinöitä tulee aina vaan. Itselläni niitä on useampi kappale, enkä jaksa enää vaivata päätäni niillä. Kovanpuoleinen "ekoalusta" ja Suomen karkea tieverkosto on paha yhdistelmä aika monelle autolle.

Oman autoni hikottelusta sen verran, että se tuntuisi tosiaan liittyvän polttoaineen syöttöön ja sen katkeamiseen kuten ihan alussa uumoilin. Saan nimittäin saman efektin aikaiseksi kun nostan jalan pintakaasulta - jolloin syöttö katkeaa - ja heti perään painan poljinta pohjaan aivan hivenen verran. Kuuluu sellainen niks tai naks ja auto nyökkää.

Edelleenkin olen tosin sitä mieltä, että tällaisella "ekodieselillä" kitkuttelu ei maksa vaivaa. Kiitos valtion tuoreiden päätösten. Ja etenkin kun alustakin on aikas kova.

Omissa ajoissani moderni bensaturbo vie suurin piirtein saman verran mutta on huomattavasti sivistyneempi ja mukavampi ajaa. Äh, olisi pitänyt ajaa se Volkkarini loppuun kun siinä ei ollut mitään vikaa. No, elämä on.  >:(
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #156 : 23.08.2011, 20:17:18 »
Kohta 5tkm mittarissa, auto ollut reilun kuukauden. Kulutus vaihdellut 5,3-5,6 välillä, eli ei mitenkään erityisen pihisti ole mennyt. Nitinöitä ja natinoita ei ole ilmennyt, vaikka alla 17" renkaat ja pohjoisen paikoin todella koloiset ja karkeat asfaltit, ja eipä tuolla ole sorateitäkään kierretty jos eteen on tullut. Jotenkin tuntuu, että voimansiirto paranee hiljalleen koko ajan. Odotan mielenkiinnolla miten auton mukavuus/ajettavuus muuttuu kun alle saa ruuvata 15" talvinakit. Eihän tässä välttämättä ole siihen ajankohtaan kuin 1,5 kuukautta näillä korkeuksilla, yleensä kuitenkin tuossa lokakuun puolenvälinmaissa ajankohtaista. Niin, en sano, että nuo 17" renkaat mitenkään liian epämukavat on, kohtuukuntoisella tiellä todella mukavat, tuo jämäkkyyttä ajettavuuteen. Autoon olen hyvinkin tyytyväinen tässä vaiheessa, ja jospa tuo kulutuskin tuosta vieä muutaman desin laskisi.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #157 : 23.08.2011, 21:05:22 »
Pari kuukautta kun ajelee uudehkolla autolla kannattaa tehdä "reality check" ja käydä ajelemassa vanhempaa autoa. Kyllä kummasti häviää mielestä natinat ja nitinät. Toki uudelta pitää odottaa virheettömyyttä...

Kyllähän se on ihan fakta ettei tuo pikkudiiseli bensa vehkeiden kanssa vertailua kestä käyttömukavuudessa kaupungissa. Automaatista puhumattakaan. Pitkää tasanopeuksista matkaa ajaessa tuo on parhaimmillaan. Ei huuda kierrokset, eikä pomppaa kulutus. Ainahan voi hankkia ison bensaturbon tai dieselin automaatilla, jos haluaa helpon kaupunkiin ja hiljaisen nopeaan ajoon. Silloin se hintakin on jo eri luokassa ostaessa kuin käyttäessäkin. Ei nyt liikoja kuvitella, mutta sanoisin todella hyvä vastine kiinnilaitettuun rahaan nähden. Minustakin on liikaa painotettu tässä vehkeessä ekolokisuutta käyttömukavuuden kustannuksella, mutta se näkyy laskuja maksaessa.

Mitä itse olen autoja vaihdellut on turha miettiä tekikö huonon tai hyvän vaihdon. Ihan mahdoton tietää mitä seuraava omistaja ajokille joutuu tekemään. Tarkoitan, että kun toimivasta autosta luopuu ei vain kerta kaikkiaan voi enää vertailla. Mielessäsi se vanha on aina toimiva ja kuluton jne..epätodellinen. Käyttövehkeet on vain kylmästi katsottava kuluksi joka tulee kerran kuukaudessa (tai sitten kerralla tietyin väliajoin). Vaihtuu kun näyttää ettei pito kannata. Auton hinta ei ole mikä lapussa on vaan mikä jää myydessä erotukseksi. Huollot ja korjaukset mukaan laskien. Kaikki autot on joskus ollut uusia. Harraste vehkeet ovat sitten täysin oma lukunsa johon voikin suurella tunteella innostua.

Se nykiminen liittyy varmasti moottorijarrutuksen herkkyyteen ja sitten kuormitusta seuraavat apulaitteet vahvistaa siitä riesan. Jokin ei toimi kuten pitäisi, koska ei sitä varmasti nykimään ole tarkoitettu. Pinta kaasulla se minullakin iski silloin ja reagoi kaasun asentoon.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #158 : 24.08.2011, 10:15:13 »
Pari kuukautta kun ajelee uudehkolla autolla kannattaa tehdä "reality check" ja käydä ajelemassa vanhempaa autoa. Kyllä kummasti häviää mielestä natinat ja nitinät. Toki uudelta pitää odottaa virheettömyyttä...

Minustakin on liikaa painotettu tässä vehkeessä ekolokisuutta käyttömukavuuden kustannuksella, mutta se näkyy laskuja maksaessa.

Lähes neljä vuotta vanhassa Golfissa ei tosiaan ollut mitään ihmeempiä vikoja (kulumista toki). Jopa DSG toimi hienosti ja kulutus oli maltillista. Siksi ottaisin auton mieluusti takaisin, kuten myös maksamani välirahat...

Tosiasia on, että V50 ei ollut todellisilta käyttökuluiltaan mitenkään järkevä ostos. Niin se vaan on kun kulutuskaan ei laske viitosen alle ja dieselin hinta kipuaa kiivaammin ylöspäin. Kiitos Jutta.
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #159 : 24.08.2011, 22:17:07 »
Ei vielä ja kun ei voi tietää. Toki jos ajat 5tkm vuosi niin voi miettiä vaihdon järkeä. 100tkm ajettukin alkaa saamaan ensimmäiset kalliit remontit ja huollot. Saman kaltaiseen autoon ja iältään saman ajan malliin vaihtaessa ei ero varmasti ole suuri (nm: vaihdoin S40stä tähän! sainpa kontin ja pirusti varusteita + lämmityslaitteet). Pieniä painotus eroja ominaisuuksissa. Mutta meneepä seuraavat 100 tuhatta varmuudella. Kyllä tässä itsekin aina väliin miettii omien tekojensa järkeä rahassa. Varmasti se vanha olisi mennyt.. Mutta vaihtuu se auto joskus kuitenkin. Se että maksaako ne huollot ja remontit ja sitten vasta vaihtaa... Näitäkin on ollut ja pyrin välttämään.

Auto notkistuu koko ajan ja ajotyylii muuttuu raisummaksi. Oikeastaan toimii paremmin antamalla kierrosta, kulutus ei nouse mutta liikkuu pehmeämmin. Vaihto-osoittimen voi unohtaa. Vaihdoissa häviää veto (hyötysuhde ei varmasti parane vetoja houkutellessa kaasupolkimella), jos vaihtaa osoittimen mukaan. Tasatessa vauhdin voi uskoa siihen mutta normaali ajossa ihan turha sitä kuunnella. ei näy kulutuksessa. Tankkaus.com kun selailee listailee eri autoja kulutuksen mukaan, niin siinä ne viiden/kuuden litran pinnassa kaikki 1.5-2.0tdi pyörii. Kyllähän se auto menee 3.8l/100km muttei koko tankkia tai vuoden kulutusta. Eli matala vitonen on pirun hyvä jos siinä pysyy. Vastaavasti 1.2tsi-2.0 bensat on lähes poikkeuksitta sitä 7-8l/100km. Pieniä eroja on vain että millä nopeus alueella auto on parhaimmillaan. Alan toistaa toistaa toistaa itseäni tämän kulutuksen kanssa... :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 24.08.2011, 22:26:26 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #160 : 25.08.2011, 15:57:53 »
Lähes neljä vuotta vanhassa Golfissa ei tosiaan ollut mitään ihmeempiä vikoja (kulumista toki). Jopa DSG toimi hienosti ja kulutus oli maltillista. Siksi ottaisin auton mieluusti takaisin, kuten myös maksamani välirahat...

Tosiasia on, että V50 ei ollut todellisilta käyttökuluiltaan mitenkään järkevä ostos. Niin se vaan on kun kulutuskaan ei laske viitosen alle ja dieselin hinta kipuaa kiivaammin ylöspäin. Kiitos Jutta.
Mulla oli itellä edellinen auto Golf Sportline 2.0TDI DSG -05 ja se oli itselle taas pettymys. Volvo pieksee golfin ajettavuudessa, sisämelussa, penkeissä tai oikeastaan kaikessa muussa paitsi voima ja väännössä ja kyl golfi oli tyylikkäämpi varsinkin sisältä, johtuen ehkä tuosta sportline vs. kinetic varusteluista mutta ei tosiaan jäänyt ikävä golfia vaikka ei sekään huono auto ollut! jostain syystä en saanut itselle sopivaa ajoasentoa siihen millään ???
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #161 : 26.08.2011, 23:04:35 »
Sirinöistä / natinoista. Takaluukun verhoilu ainakin mulla metelöi, joten tungin sen ja pellin väliin paperia ja johan loppui ääntely. Ohjauspylvään muovit äääntää toisinaan ja siihen olisi joku kikka hyvä keksiä. Kolmas metelin lähde lienee takapenkin selkänoja joka pärisee jos kierrokset tipahtavat liian alas, yleensä peruuttaessa.

2.0 bensan pienin mitattu kulutus tänä kesänä 6.85l satasella.

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #162 : 29.08.2011, 17:50:19 »
Pari kuukautta kun ajelee uudehkolla autolla kannattaa tehdä "reality check" ja käydä ajelemassa vanhempaa autoa. Kyllä kummasti häviää mielestä natinat ja nitinät. Toki uudelta pitää odottaa virheettömyyttä...

En käynyt ajelee vanhemmalla autolla, vaan istuin kyydissa 2011 mallin autossa, joka on isompaa kokoluokkaa, huippuvarusteltu, mutta hinnaltaan samaa tasoa autoni kansa. Täytyy sanoa, että laatu maksaa :) Kyllä Volvon sisustuksen materiaalit, istuinten nahkaverhoilu yms. tuntuu selvästi laadukkaammilta. Tuon toisen merkin nahka tuntui suorastaan hämmästyttävän ohuelta ja halvalta, tuntui, että lähti rullautuu sormen edessä kun vähän painoi. Auto oli tosiaan kokoluokkaa isompi, vaan äänimaailma oli kyllä monta kertaluokkaa meluisampi, V50 tuntuu tuon jälkeen erinomaisen hiljaiselta. Ja ovet, volvon ovet tuntuu kassakaapin ovilta verrokkiin nähden, suorastaan pelottavan ohuilta vaikutti nuo toisen merkin ovet :o Eipä ole tämmösiin tullut kiinnitettyä ennen huomiota. Vaan 1,5 kuukautta Volvolla ajettua huomaa monta mielenkiintoista yksityiskohtaa eri automerkkien eroista :)
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #163 : 17.09.2011, 10:13:24 »
Volvo on vielä todella kevyt käsiteltävä. Ohjaus, polkimet, kytkimet, vipstaakit, kaikki toimii sormenpäällä. Oma reality check tulee emännän '04 Passatista joka on yhtä ketterä kuin ruotsinlaiva ja hallintalaitteet vaatii enemmän voimaa. Mutta jos toisella autolla ajaa pari viikkoa putkeet, tuntuu toinen auto taas oudolta ja metkut opeteltava uudelleen. Jos ajelisi uusilla Aston Martineilla ja Porscheilla nekin alkaisivat tuntumaan ajan kanssa kauppakasseilta ja niistä löytyy yhtälailla ärtymyksen aiheita. Never happy, that's the nature of human.
C30 2.0D R-design

Poissa j2s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #164 : 21.09.2011, 09:05:10 »
Nyt olisi aika vaihtaa vanha volvo uudempaan ja olen päättänyt keskittyä Volvo V50:seen ja 2.4 moottoriin.
Olisiko mitään hyviä neuvoja käytettyä ostettaessa?

Olen katsonut esim. näitä:

http://www.nettiauto.com/volvo/v50/3882354

http://www.nettiauto.com/volvo/v50/4164677
Tämän hinta oli liikkeessä käydessä 14.900€

Ylemmässä on paremmat varusteet mutta se on vanhempi ja enemmän ajettu.
Alempi taas on vähemmän ajettu, mutta siinä ei ole varustetaso samaa luokkaa.

Perusvarusteiden lisäksi erityisesti ajonvakautusjärjestelmä olisi mielenkiinnon kohteena ja jos hyvä tuuri käy niin myös xenon-ajovalot :)
Onko mielestänne ajonvakautusjärjestelmä kannattava, esimerkiksi verrattessa näitä kahta linkittämääni autoa?
Alemmassa ei siis tätä varustetta ole.

Onko toisaalta tuollaiseen volvoon kallista asennuttaa/asentaa jälkeenpäin xenonit?

Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!

Niin ja budjetin ylärima pyörii 15.000 paikkeilla.
V50 T5

 

Futurez  Kulkukoira