Elekma  Autoracing

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262425 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #165 : 21.09.2011, 15:34:06 »
Olisiko mitään hyviä neuvoja käytettyä ostettaessa?

Valoissa ei kannata säästää. Osta xenoneilla jos vaan mitenkään rahat riittää ja löytyy sopiva yksilö. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1958
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #166 : 21.09.2011, 16:05:43 »
Ajonvakautus ei ole mikään pakollinen varuste, eihän sen olemassaoloa edes nätisti ajeleva normaaliajaja koskaan huomaa.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa j2s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #167 : 22.09.2011, 08:06:03 »
Pitääpä sitten koittaa löytää xenoneilla varustettu yksilö.
 
Onko jotain hyviä yleisvinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa käytettyä ostaessa?
V50 T5

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #168 : 22.09.2011, 13:52:13 »
Ajonvakautus ei ole mikään pakollinen varuste, eihän sen olemassaoloa edes nätisti ajeleva normaaliajaja koskaan huomaa.

Tähän piti kommentoida sen verran että just se "nätisti ajeleva normaaliajaja" sitä ajonvakautusta tarvitsee.
Sille ne liukkaat ym. tilanteet tulee yllätyksenä ja DSTC pelastaa.
Enemmän ajava ketterämpi kuski hoitaa vastaavat tilanteet alitajuisella ratti - & poljintyöskentelyllä.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #169 : 22.09.2011, 16:25:42 »
Pitääpä sitten koittaa löytää xenoneilla varustettu yksilö.
 
Onko jotain hyviä yleisvinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa käytettyä ostaessa?
Mulla ei ole xsenoneita omassa ja hyvin pärjää, mutta ei niistä tietenkään haittaakaan ole...
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #170 : 24.09.2011, 08:26:23 »
Moi. Olen alkanut vakavasti harkitsemaan tuollaista V50 Dieselin hommaamista, faijjalla tuo 2.4L bensa.. Ei ihan omiin ajoihin sovellu kulutuksensa puolesta..
5400km pelkkiä työajoja vuodessa...

Vaihtoehdot lienee V50 2.0D / 1.6D? Noissa kallistunee varmaan 2.0D:n puoleen, ei lienee suurta eroa kulutuksessa? Kokemuksia näistä?

Tai sitten V50 1.6 DRIVe, jossa kulutus lukemat ainakin volvon kertoman perusteella omaa luokkaansa? Sekin varsin kiinnostava vaihtoehto...


Tietysti mitä pienempi kulutus sitä vähemmän kilometriä tarvitsee rullata, dieselin tullessa halvemmaksi kuin bensa-auton... Hankintahinta pitää tietysti myös huomioida.. Halpa 2.0D verrattuna uudempaan DRIVe:hen, jos eroa 10 000e niin aika kauan tuolla summalla ajelee 2.0D:täkin...  ;)

Mutta, oli ihan asiaakin.. Mitähän eroa tossa vanhemmassa 1.6:D:ssä on tuohon 1.6 DRIVe:hen? Softassa saatu kulutusta pienemmäksi, onko sama kone? Eli saako tosta vanhemmasta joita on halvemmalla tarjolla tehtyä lähes yhtä taloudellisen..  :D Tai onko siinä mitään järkeä...

2.0D:ssä houkuttelisi, että siihen saisi tarpeentullen noin. 600€ karalan softan jolla tehoa olisikin lähemmäs 180hv? Tämä tietysti lisää kulutusta huomattavasti vai onko muutoksista kokemuksia? T4:sen jälkeen, voi olla alussa sopeutuminen pienempään tehoon..  :'(

Niin ja tosiaan Xenonvaloillahan se pitää saada, eli Summum varmaankin hakusessa.. Ei noi nahkatkaan pahitteeksi olisi..

Mutta tosiaan, kaipaan vähän mielipiteitä.. Kun kokemusta varmaan näistä kaikista on.. Risut ja ruusut.  ELK
« Viimeksi muokattu: 24.09.2011, 11:05:24 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #171 : 25.09.2011, 12:49:21 »
Käyttöauton myyjän mukaan 1.6D ja 1.6 drivessä on täysin sama kone, kun kysyin mitä eroa näillä on.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #172 : 25.09.2011, 12:58:39 »
Käyttöauton myyjän mukaan 1.6D ja 1.6 drivessä on täysin sama kone, kun kysyin mitä eroa näillä on.

No miten helkkarissa noissa on sitten niin suuri ero kulutuksessa, vai onko? Kun luin koko tän topickin läpi niin ilmeisesti nuo DRIVe:n ilmoittamat naurettavan pienet lukemat jäävät haaveeksi, tosin niin taitaa käydä 1.6D:ssä ja 2.0D:ssäkin..

Eli sittenhän tuo olisi vain ohjelmallinen juttu, en jotenki jaksa uskoa et toi Start/Stop automatiikka noin kovasti vaikuttaisi siihen kulutukseen..

Entäs sitten erot nimen omaan tämän 1.6D:n ja 2.0D:n kulutuksen välillä? Voisi kuvitella, että tuo 2.0D on huomattavasti mukavempi ajaa tuon isomman väännön ansiosta. Jos kulutus menee suht yksiin niin varmaan järkevämpää katsella 2.0D:tä kuin tuota 1.6D:tä.. :D

Ja talvi tottakai lisää kulutusta, mutta siitä nyt ei tarvi huolehtia kun näin käy jokatapauksessa autolla kuin autolla.. :)
Mahtaako tuolla 2.0D:llä päästä keskikulutuksessa noin. 6L paikkeille? Entä mikä on 1.6D:n keskikulutus (oikeasti)? Entä 1.6DRIVe? Näiden erot.. Käytännössä.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2011, 13:00:20 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #173 : 25.09.2011, 13:12:43 »
No miten helkkarissa noissa on sitten niin suuri ero kulutuksessa, vai onko? Kun luin koko tän topickin läpi niin ilmeisesti nuo DRIVe:n ilmoittamat naurettavan pienet lukemat jäävät haaveeksi, tosin niin taitaa käydä 1.6D:ssä ja 2.0D:ssäkin..

Eli sittenhän tuo olisi vain ohjelmallinen juttu, en jotenki jaksa uskoa et toi Start/Stop automatiikka noin kovasti vaikuttaisi siihen kulutukseen..

Entäs sitten erot nimen omaan tämän 1.6D:n ja 2.0D:n kulutuksen välillä? Voisi kuvitella, että tuo 2.0D on huomattavasti mukavempi ajaa tuon isomman väännön ansiosta. Jos kulutus menee suht yksiin niin varmaan järkevämpää katsella 2.0D:tä kuin tuota 1.6D:tä.. :D

Ja talvi tottakai lisää kulutusta, mutta siitä nyt ei tarvi huolehtia kun näin käy jokatapauksessa autolla kuin autolla.. :)
Mahtaako tuolla 2.0D:llä päästä keskikulutuksessa noin. 6L paikkeille? Entä mikä on 1.6D:n keskikulutus (oikeasti)? Entä 1.6DRIVe? Näiden erot.. Käytännössä.
Drivessä kai erot tulee alustassa ja renkaissa ja vanteissa ainakin, mutta ihan samaa tasoa kulutus lukemat mulla on ollut mitä näillä drive miehilläkin täällä eli keskikulutus on ollut ajosta riippuen siinä 5.0-5.5l/100km, ja ihan sama päästömääräkin on ilmoitettu drivelle kuin normi 1.6D:kin eli sama kulutus
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #174 : 25.09.2011, 19:29:54 »
Mahtaako tuolla 2.0D:llä päästä keskikulutuksessa noin. 6L paikkeille?

Mitä pari vuotta olen tuollaisella ajanut niin kesät talvet menee sekalaisessa ajossa 5,6 ... 5,8 l/100 km haarukkaan... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #175 : 25.09.2011, 23:04:57 »
Mitä pari vuotta olen tuollaisella ajanut niin kesät talvet menee sekalaisessa ajossa 5,6 ... 5,8 l/100 km haarukkaan... :)

No tästä voi vetää vain sen johtopäätöksen, että ostit sitten 1.6D:n tai 2.0D:n niin säästöä tulee hieman 1.6D:n eduksi päästöistä eli autoverossa.. Se kuitenkin niin pieni osa tuota laskupinkkaa ettei varmaan juuri merkitystä.. Kulutuksessakaan ei sitten ilmeisesti niin isoa eroa.. Eli autoista voi ottaa sen kumpa mukavammalta tuntuu...  ::) Tottakai toi 1.6D syö 2.0D:tä vähemmän diiseliä mut onko se sitten sen väärtiä jos eroa on noin vähän kuin noista yläpuolella olevista kävisi ilmi..  :) Kiitokset, tämä auttoikin jo jonkinverran..

Eli ei kannata kuolata 1.6DRIVe:n perään, kun ero jää noinkin pieneksi ja hintaa niillä tuppaa olemaan vielä reilusti verrattuna näihin hieman vanhempiin 1.6D / 2.0D.... Johan se tulee siinä hankintahinnassa...  ::)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #176 : 26.09.2011, 08:14:16 »
Eli autoista voi ottaa sen kumpa mukavammalta tuntuu...  ::) Tottakai toi 1.6D syö 2.0D:tä vähemmän diiseliä mut onko se sitten sen väärtiä jos eroa on noin vähän kuin noista yläpuolella olevista kävisi ilmi..  :)

Näin kannattaa tehdä... ;) Ei ole! 8) <--- Niin ja huom. Tämä on vaan mun mielipide
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #177 : 26.09.2011, 08:45:50 »
Näin kannattaa tehdä... ;) Ei ole! 8) <--- Niin ja huom. Tämä on vaan mun mielipide
Näin jälkiviisaana voin sanoo että samaa mieltä!
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #178 : 26.09.2011, 09:00:27 »
Näin jälkiviisaana voin sanoo että samaa mieltä!

Huomaan taipuvuutta 2.0D:n suuntaan.. Hieman isomman kulutuksen varjolla, mutta myös ajomukavuuden puitteissa...  ;D

http://diesel-laskuri.net/

Ei kai näillä dieseleillä tarvi päästellä kuin 11 000km / Vuosi mikäli keskikulutus luokkaa 6.0L / 100, Bensa-autolla 8.0L / 100 ( ainakin omat käyttis autot T4 ja 2.4L V50 olleet ) hieman ylikin tuon..

Dieselin hinnaksi kuvitteelliset 1.50€/L ja Bensa 1.60€/L, Dieselvero 401€ ? Ajoneuvoveroa ei varmaan tarvi huomioida, dieselin hyväksi hieman alhaisempi jos vertaa noihin omiin autoihini.. Ainut mikä syö tuon dielisen edun olisi joku VW Golf TSI 1.4L tai vastaava jossa bensakulutus on yhdistetyssä luokkaa 6 - 7L/100?

Ei jotenki innosta toi Golf TSI..  :(
« Viimeksi muokattu: 26.09.2011, 09:05:52 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #179 : 26.09.2011, 14:05:49 »
Itselläni on tuollainen V50 2.0D, reilu 3kk ollut ajossa, kilometrejä tullut n.8 tkm ja tuntuu jotenkin halvalta ajelu kun vertaa ex-v40 2.0 vapariin. Vanha vei sen 8-9L/100km ja tietenkin 98 oktaanista. Nykyinen nokivasara vie kohtalaisella polkemisella (sisältäen täyskaasu kiihdytyksiä ja reippaita ohituksia) 5-6L/100km, matkassa vakkaria käyttäen menee sen 4.8-5.1L/100km. Nämä lukemat siis luettu täysin auton omasta ajotietokoneesta.
Ja dieselvero+autovero eli onko se nyt sitten käyttövoimavero missä noi on molemmat  ::) No jokatapauksessa menee siihen karvan alta 500€/vuosi. Itselle tämä on ensimmäinen diesel ja voin vakuuttaa, että ei kyllä ole viimeinen :D
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

 

Samppasport  Futurez