Ateho  Elekma

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #180 : 26.09.2011, 16:16:22 »
Huomaan taipuvuutta 2.0D:n suuntaan.. Hieman isomman kulutuksen varjolla, mutta myös ajomukavuuden puitteissa...  ;D

Näinpä, minäkin pärjännyt tuolla ST Voortin jälkeen ihan hyvin! :D

Nykyinen nokivasara vie kohtalaisella polkemisella (sisältäen täyskaasu kiihdytyksiä ja reippaita ohituksia) 5-6L/100km, matkassa vakkaria käyttäen menee sen 4.8-5.1L/100km. Nämä lukemat siis luettu täysin auton omasta ajotietokoneesta.

Sulla siis näyttää ajotietokone jonkin verran liian pientä kulutusta... :juhau:
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #181 : 26.09.2011, 21:24:15 »
Itselläni on tuollainen V50 2.0D, reilu 3kk ollut ajossa, kilometrejä tullut n.8 tkm ja tuntuu jotenkin halvalta ajelu kun vertaa ex-v40 2.0 vapariin. Vanha vei sen 8-9L/100km ja tietenkin 98 oktaanista. Nykyinen nokivasara vie kohtalaisella polkemisella (sisältäen täyskaasu kiihdytyksiä ja reippaita ohituksia) 5-6L/100km, matkassa vakkaria käyttäen menee sen 4.8-5.1L/100km. Nämä lukemat siis luettu täysin auton omasta ajotietokoneesta.
Ja dieselvero+autovero eli onko se nyt sitten käyttövoimavero missä noi on molemmat  ::) No jokatapauksessa menee siihen karvan alta 500€/vuosi. Itselle tämä on ensimmäinen diesel ja voin vakuuttaa, että ei kyllä ole viimeinen :D

Kiitokset! :) Taidan liittyä kerhoon iloiseen ja ostaa itsellekkin tuollaisen 2.0D :n. Ei varmaan niitä huonoimpia auto-ostoksia.. :) Mutta odotan ensvuoden vaihteeseen, eli ensivuoden puolella ajattelin hankkia.. Kyllähän noita tulee selailtua vissii jokapäivä.. :D Ihannehan olisi Musta 2.0D, Summum varustelulla.. Xenon, nahkat yms. nam.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #182 : 26.09.2011, 23:05:11 »

Sulla siis näyttää ajotietokone jonkin verran liian pientä kulutusta... :juhau:

Paha sanoa, että pystyykö tuota kalibroimaan vai ei ja onko siinä sitten heittoa. Kun katselee tuolla hetkellisellä kulutuksella niin kyllä se +-20L/100km  näyttää kun oikein losottaa ja sitte ku palataan tasakaasulle niin siihen 4-5 väliin se jää seilaamaan.

Täytyy varmaan tässä muutama seuraava tankillista seurata oikein perinteisesti tripillä että mitä tuo sitte syö  ;)

Kiitokset! :) Taidan liittyä kerhoon iloiseen ja ostaa itsellekkin tuollaisen 2.0D :n. Ei varmaan niitä huonoimpia auto-ostoksia.. :) Mutta odotan ensvuoden vaihteeseen, eli ensivuoden puolella ajattelin hankkia.. Kyllähän noita tulee selailtua vissii jokapäivä.. :D Ihannehan olisi Musta 2.0D, Summum varustelulla.. Xenon, nahkat yms. nam.

Melko lähelle kuulostaa omalta autolta, noi kriteerit :D paitsi että mulla on Momentum varustelu..
http://imageshack.us/photo/my-images/827/v50k.jpg/
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #183 : 26.09.2011, 23:11:18 »
Taidan liittyä kerhoon iloiseen ja ostaa itsellekkin tuollaisen 2.0D :n.

Jokos sanoit mitä vuosimallia oot aatellu...? :)

Paha sanoa, että pystyykö tuota kalibroimaan vai ei ja onko siinä sitten heittoa. Kun katselee tuolla hetkellisellä kulutuksella niin kyllä se +-20L/100km  näyttää kun oikein losottaa ja sitte ku palataan tasakaasulle niin siihen 4-5 väliin se jää seilaamaan.

Täytyy varmaan tässä muutama seuraava tankillista seurata oikein perinteisesti tripillä että mitä tuo sitte syö  ;)

Mä olen vaan vahvasti sitä mieltä ettei tuota 2-litrasta saa menemään alle viiden litran sadalla kuin korkeintaan vapaassa pudotuksessa... ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #184 : 27.09.2011, 00:30:51 »

Mä olen vaan vahvasti sitä mieltä ettei tuota 2-litrasta saa menemään alle viiden litran sadalla kuin korkeintaan vapaassa pudotuksessa... ;)

Otan tän haasteena  ;), tossa lokakuun 7.pv ollaan menossa Tampere - Seinäjoki. Katotaan jos saisin otettua sulle vähän kuvaa, että miten se kuluttaa.
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #185 : 27.09.2011, 08:15:32 »
Otan tän haasteena  ;), tossa lokakuun 7.pv ollaan menossa Tampere - Seinäjoki. Katotaan jos saisin otettua sulle vähän kuvaa, että miten se kuluttaa.

Oho! :o ;) Mutta siis vielä tarkennuksena että mä tarkotin tuossa edellä keskikulutusta, en hetkellistä... Ja ota sitten lukemat tankkauksesta, ei ajotietokoneesta. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #186 : 27.09.2011, 08:29:11 »
Oho! :o ;) Mutta siis vielä tarkennuksena että mä tarkotin tuossa edellä keskikulutusta, en hetkellistä... Ja ota sitten lukemat tankkauksesta, ei ajotietokoneesta. :)

Toki Toki, siis juurikin tuosta keskikulutuksesta.
Vähän OT menee, mutta tossa 17.10 menossa webaston asennukseen, niin täytyy sekin katsoa että mitä oikeasti kuluttaa lisää ajossa.

Kun lupaavat tuolle Thermo Top EVO 5,0 kW
Polttoaineen kulutus (l/20min): n.0,21
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 08:37:34 kirjoittanut cpp0 »
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #187 : 27.09.2011, 08:36:21 »
Toki Toki, siis juurikin tuosta keskikulutuksesta.

 O0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #188 : 27.09.2011, 10:03:42 »
Lainaus käyttäjältä: cpp0 date=1317067511

Melko lähelle kuulostaa omalta autolta, noi kriteerit :D paitsi että mulla on Momentum varustelu..
http://imageshack.us/photo/my-images/827/v50k.jpg/

Hyvältä näyttää, näin tollasen mustan yks päivä prisman parkissa.. :D Oli vielä lisäksi tummennukset, R-vanteet ja spoileri.. Pirun hyvältä näytti!!

Lainaus käyttäjältä: VäLKKy date=1317067878
Jokos sanoit mitä vuosimallia oot aatellu...? :)

Mä olen vaan vahvasti sitä mieltä ettei tuota 2-litrasta saa menemään alle viiden litran sadalla kuin korkeintaan vapaassa pudotuksessa... ;)

Vuosmalli 2005 - 2008.. Siltä väliltä varmaankin.. Sanotaan näin, että noin. 13 - 15 000€ hintaluokassa ajattelin.. :) Ja mieluiten tietysti lähempää 100tkm kuin 150 tkm... Tollaisia helmiä tuppaa välillä tulemaan.. Ja ensivuodenpuolella kun ostaa niin autot on taas vuoden vanhentunu et ehkäpä se myös vaikuttaa hieman hintaan.. Tai noi veromuutokset mitä on tulossa, kun ei oo pakko ostaa autoa nyt niin katsotaan miten verotukset pyörähtää.. :D

Toi 5 - 6L / 100km keskikulutus kuulostaa aivan mahtavalta!!! :D Vaikka olis sen 6 niin ei tarvis rullaa 8l syövään bensa-autoon verrattuna kuin se 11 000km, dieselverolla 401€ / kk (ensivuoden verotus 0,055€ / 100kg)
Itsellä kieltämättä kans vähän raskas tuo kaasujalka, tällähetkellä Volvo V50 2.4L 2006, Keskikulutus 8.5L/100km.. :DD Tosin, moottoritietä ja kaupunkiajoa enimmäksee noi mun ajelut. Ei mitään 80km/h matkaa.. :/ Valitettavasti.. Tästäkin syystä tuo diesel kiinnostaa kovasti!

Ehkä myös siksi kiinnostaa toi diiseli et mul halkes viimekesänä 2.0 T4:sesta sylinteriputki, männänrenkaat.. ahtopaineilla 1.5bar... :D Tuli aika mukava koneenvaihtoremontti @ Samppa Sport.. Joku saattanut lukeakkin X40FIN puolelta. Diesel sampan mukaan aika kovin kestävämpi...

« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 10:11:30 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #189 : 27.09.2011, 16:55:32 »
Vuosmalli 2005 - 2008.. Siltä väliltä varmaankin.. Sanotaan näin, että noin. 13 - 15 000€ hintaluokassa ajattelin.. :) Ja mieluiten tietysti lähempää 100tkm kuin 150 tkm...

Yritä löytää 2007 tai 2008, niissä paranneltu joitain paikkoja. Muistaakseni esim. pyöränlaakerit... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #190 : 27.09.2011, 18:26:33 »
Yritä löytää 2007 tai 2008, niissä paranneltu joitain paikkoja. Muistaakseni esim. pyöränlaakerit... :)

Kiitos ja kumarrus jälleen!! :) Just tällaisia juttuja hain takaa, vähä sama kuin V40 oli PH2:sessa vissii 1000 volvon ilmoittamaa parannusta PH1:seen verrattuna.. :D Ku noit autoja tuolt netistä selaa nii harva tajuu siin vaihees kiinnittää huomiota / ottaa selvää tollasista.. :)

Pyöränlaakerit on vissii heikko kohta näissä, mut onneks niistä selviää kohtuu rahalla kuiteskii? Iha ku tos faijjanki 146tkm ajetussa 2006 V50:sessä olis yks päivä kuulunu takaa jotain ujellusta kun ajelin sillä töihin.. :o
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #191 : 27.09.2011, 20:49:33 »
Pyöränlaakerit on vissii heikko kohta näissä, mut onneks niistä selviää kohtuu rahalla kuiteskii?

Kylläh, ei tartte ainakaan tiskiltä välttämättä hakea. :) Löytyy siis muualtakin...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #192 : 28.09.2011, 07:58:21 »
Kylläh, ei tartte ainakaan tiskiltä välttämättä hakea. :) Löytyy siis muualtakin...

Jep, paljonhan tulee lisähintaa kierroksesta, siis jos joutuu uusii kaikki laakerit.. :D Vaikka meinaa mennä offtopic:in puolelle mut varmaan aika oleellista ottaa huomioon siinä vaiheessa kuin tällaista hommaa.. Et ottaa sit siinä ostohinnassa huomioon.  ;)  :D  ;D
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #193 : 28.09.2011, 08:10:14 »
Jep, paljonhan tulee lisähintaa kierroksesta, siis jos joutuu uusii kaikki laakerit.. :D Vaikka meinaa mennä offtopic:in puolelle mut varmaan aika oleellista ottaa huomioon siinä vaiheessa kuin tällaista hommaa.. Et ottaa sit siinä ostohinnassa huomioon.  ;)  :D  ;D

On noista hinnoista täällä ollut puhetta. Jos nyt heitän ulkomuistista jotain niin alkuperäinen on noin puolet kalliimpi...

E. Täyty kuitenkin etsiä hinnat:
- Motonet 150 €
- Bilian verkkokauppa 229,62 €
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 08:12:06 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #194 : 28.09.2011, 08:16:10 »
Sitten noissa alkupään autoissa oli niitä "lyhyempiä" vetareita, jotka saattoivat paukkua itsestään tai viimeistään kun madaltaa. Tarkkaa vuosilukua en muista missä vaihtui jo valmiiksi pidempiin, mutta ainakin tuo 2004 ja 2005 oli niillä lyhyillä.

Ja sitte toinen asia, mikä tulee mieleen. On varmasti puhuttukin täällä jo, mutta tuo hiukkassuodatin. Sen vaihtovälihän oli sen 120tkm, että varmaan paras olisi sellainen mistä on se vaihdettu tai jopa ohitettu.

Edit:
Itselläni on 2004 ja ajettu nyt 98tkm ja vielä ei mitään ongelmaa, ilmeisesti tärinänä kiihdytyksissä ilmenee noiden vetareiden kunto.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 08:17:58 kirjoittanut cpp0 »
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

 

Carcom Oy  Ateho