KL-varaosat  Race.fi

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hemukatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #225 : 22.11.2011, 22:07:14 »
Hei.
Tääl varmaan on sellaisiakin jotka päivittäneet 2.0D:n softan 136hv -> ~170hv.. (karalan softa?)
Millaisia kulutus lukemia tuollaisen päivityksen jälkeen.. ? :) Lienee liikahtaa kyseisen operaation jälkeen kohtuu rivakkaan.

Eukolla vie 6l pintaan softattu 2.0D, ja ihan rivakka peli ajella mut siihenkin tottuu..

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #226 : 24.11.2011, 09:35:25 »
Eukolla vie 6l pintaan softattu 2.0D, ja ihan rivakka peli ajella mut siihenkin tottuu..

Eli jos tehoa ja kestävyyttä? Haluaa, niin mielummin 2.0D kuin 2.5L T5, jossa putkien rikkoutumisvaara... :)
Ei paha tuo kulutus kyllä, tietty jos polkee niin enemmän mut...  ;) Varsin houkutteleva vaihtoehto...

V40 T4:sen konerikon jälkeen (putkihalki), ei hirveästi innosta tuo T5:nenkaan.. :D Senverran hintavaa lystiä tuo moottorinvaihtaminen...
Niin ja sitten tuo dieselvero, jos vertaa tuon 2.5L T5 bensan kulutusta tuohon 2.0D:hen niin, taitaa tulla vuodessa siltikin halvemmaksi tuo dieseli vaikka joutuis veroakin maksamaan... Ei vissiin mikään pieniruokaisin vaihtoehto tuo iso bensakone..  ::)

Jos Dieselauto kuluttaa 6.5L/100, Bensa-auto kuluttaa 8.5L/100, Diesel hinta kuvitellusti ensivuonna 1.50€/L, Bensanhinta 1.60€/L (varmaan enemmänkin), Dieselvero on 420€,  ei tarvi ajaa kuin 10 000km/vuodessa niin ollaan jo liki samoissa Dieselin ja Bensankanssa, kaikki ylimenevä siis Dieselin voitoksi...

Lähde: http://diesel-laskuri.net/
« Viimeksi muokattu: 24.11.2011, 09:42:48 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #227 : 24.11.2011, 17:03:39 »
Jos Dieselauto kuluttaa 6.5L/100, Bensa-auto kuluttaa 8.5L/100, Diesel hinta kuvitellusti ensivuonna 1.50€/L, Bensanhinta 1.60€/L (varmaan enemmänkin), Dieselvero on 420€,  ei tarvi ajaa kuin 10 000km/vuodessa niin ollaan jo liki samoissa Dieselin ja Bensankanssa, kaikki ylimenevä siis Dieselin voitoksi...

Lähde: http://diesel-laskuri.net/

Juuri näin... ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #228 : 24.11.2011, 19:42:11 »
Ekaa kertaa joutu käymään korjaamolla vian kanssa. Sunnuntaina meni hälytin päälle aina kun otti avaimet pois virtalukosta. Maanantaina oli onneksi vapaapäivä niin pääsin heti aamusta käyttöautoon. Sain sijaisautoks Dacian, malli oli joku sombrero tai jotain sinne päin, ihan sama, hirvee paska kuitenki :D
Hälyttimestä ei löytyny mitään vikaa. Epäili sitte että jos jostain syystä avain seonnut, ja paniikkinappi on koko ajan "pohjassa". Takuuseen ohjelmoi mulle uudet avaimet, eikä oo ainakaan vielä toistunut ongelmat.
Täytyy kyl sanoo että jos tampereen käyttöautoo oon ennen arvostellut, niin nyt oli kyllä asiallista toimintaa! Auton sai nopeesti takasin, vaikka oli ruuhkaa, eikä kyseenalaistettu meneekö takuuseen vai ei.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #229 : 05.01.2012, 18:37:34 »
Täytyypä hivenen moittia Volvon talvikäyttäytymistä. Tai liene syy renkaissa, mutta kuitenkin. Nyt kun täällä on tiet olleet jo reilun kuukauden lumipolanteella ja enemmän ja vähemmän uraisia, on volvolla ajo toisinaan ollut melko "mielenkiintoista". Varsinkin simmakin uraa haluaa seurata todella hanakasti. Auto nykii puolelle jos toiselle ja saa koko ajan olla korjaamassa. Muutaman kerran on meinannut nakata auton metsähallituksen puolelle aivan yhtäkkiä, siinä vaiheessa onneksi luistonesto on puuttunut peliin ja pelastanut tilanteen. Renkaina Contin Icecontactit, testivoittajat joka lehdessä. Ei vissiin testata renkaita noilla uraisilla teillä. Viime talvena entisessä Toyotassa oli samat renkaat, sekin haki uraa, vaan ei läheskään yhtä paljon mitä Volvo.

20tkm huolto lähenee, ja häätyy tarkistuttaa rengaskulmat varulta, josko sieltä olisi jotain vaikutusta tuohon epämielyttävään ja todella levottomaan ajokäyttäytymiseen.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #230 : 06.01.2012, 09:33:32 »
Millä paineilla ajelet? Ajoin pitkän talviloma reissun lappiin ja oma meni kuin juna. Mietin vielä matkalla, että onpas leppoinen peli ajella. renkaina Nokia Hakka7 ja 2.65bar paineina. Edellisessä S40 (samaa mallia) oli good yearit niillä oli enempi hakua, mutta ohjaustunto oli tarkempi. Nokian gummet on hieman lepsut kääntäessä..
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #231 : 06.01.2012, 11:24:30 »
Millä paineilla ajelet? Ajoin pitkän talviloma reissun lappiin ja oma meni kuin juna. Mietin vielä matkalla, että onpas leppoinen peli ajella. renkaina Nokia Hakka7 ja 2.65bar paineina. Edellisessä S40 (samaa mallia) oli good yearit niillä oli enempi hakua, mutta ohjaustunto oli tarkempi. Nokian gummet on hieman lepsut kääntäessä..

2.5 bar on paineita. Rengaskoko 195/65/15". Mikä koko sulla?
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa bloody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #232 : 06.01.2012, 11:34:47 »
Tulipa haettua kaupasta kotiin S40 T5 Summum automaagi vuosimallia 2008.

Pari huomiota tässäkin threadissa keskustelluista asioista (ja muillekin T5sen ja S40mpin hankintaa harkitseville):

- Keltaiset sisävalot on tosiaan aivan kamalat, yläkonsoli edessä vaatii spesiaalimpia T10S-TW -kantoja jotta siihen voi vaihtaa LEDit tilalle. Kaikkialle (kuten esmes. peileissä oleviin lähestymisvaloihin heijastimensa vuoksi) LEDit eivät sovi, vaikka olisivatkin PWM-yhteensopivat.
- Putkiongelmat yms ei haittaa kun on 2v vaihtoautotakuu voimassa.  :pomo:
- Bensankulutus on melkoista, mutta toisaalta äänimaailma on sitä mitä pitääkin ja yleisestikin auton liikkeessä on sitä menoa ja meininkiä mitä edellisessä ~130hv savutuskoneessa ei ollut.
- Umpioihin kertyy kosteutta autopesun yms jälkeen, johtuu selkeästi umpion rakenteesta, mutta en kyllä lähtisi sitä porailemaan tai muuten parantelemaan. Xenonit vaan tuottaa vähemmän lämpöä kuin hehkut.
- HKPL 5 -nastarenkaat on ko. autossa vakiokoossa 205/55/16 ihan käsittämättömän äänekkäät ja uraherkät, ongelma ratkesi vaihtamalla uusiin kitkoihin  ;)
- Jarrut vinkuvat peruuteltaessa, syynä lienee, että palat eivät ole alkuperäiset tai niitä on käytetty liian vähän.
- Keskikonsolin ja ovien yms koristepaneelit voi vaihtaa, tilauksessa parhaillaan uudet - jenkeistä saa n. 200€ toimitettuna koko setin.


I'm in löööv  S*

S40 T5 Summum Aut. 2008

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #233 : 06.01.2012, 12:01:03 »
205/55r16 on koko. Periaatteessa kapeampi pitäisi olla rauhallisempi. Voithan kokeilla vähän pelata paineilla. volvon omat suositukset on aika alhaiset.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #234 : 06.01.2012, 18:20:22 »
Kaikkialle (kuten esmes. peileissä oleviin lähestymisvaloihin heijastimensa vuoksi) LEDit eivät sovi, vaikka olisivatkin PWM-yhteensopivat.

Sanohan, millaiset tuikut ja millä kannalla noihin peileihin menee. Omaan vaihdoin kilvenvaloihin ja etuparkkeihin vastukselliset ledit ja jäi kiinnostamaan, että saisiko nuo maavalotkin leditettyä. Sitä valaisinta en ole vaan saanut avattua. Pitäiskö sen pudota alas, kun peilin lasin alta keskeltä näkyvään koloon työntää rukarin tjsp. ja painaa?
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa bloody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #235 : 06.01.2012, 22:05:15 »
Sanohan, millaiset tuikut ja millä kannalla noihin peileihin menee. Omaan vaihdoin kilvenvaloihin ja etuparkkeihin vastukselliset ledit ja jäi kiinnostamaan, että saisiko nuo maavalotkin leditettyä. Sitä valaisinta en ole vaan saanut avattua. Pitäiskö sen pudota alas, kun peilin lasin alta keskeltä näkyvään koloon työntää rukarin tjsp. ja painaa?

Siellä on normaali ns. lasikanta, eli 5W5. Itse kokeilin näihin jossain jenkkisivustolla suositeltuja WLED-xHP5 -ledejä jotka ei ainakaan välky, mutta noiden valojen heijastin (tai siis "lasi") aiheuttaa noilla (ja parilla muillakin LEDeillä joita kokeilin) sen, että auton kylkeen ilmestyy koomisen näköisiä sinisiä pisteitä muuten valkoisen värin sekaan. Ehkei tuo toistu tummemmassa autossa, mutta vaaleassa pinnassa ainakin näytti siltä, että herättää liikaa huomiota.

Se valaisin aukeaa kun siihen koloon työntää ruuvarin ja varovasti samalla kampeaa alhaalta. Toisen sain ehjänä irti ja toisesta meni ko. osan klipsi rikki. Noihin valoihin on tietty valunut senverta paljon möhnää, että olivat mulla ainakin aika jumissa. Peilin lasin irroittamalla varmaan saanee työnnettyä voimaa paremmasta kulmasta, jolloin mitään ei hajoa (jos keksii tai löytää jostain miten peilin lasi irtoaa).
S40 T5 Summum Aut. 2008

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #236 : 07.01.2012, 00:11:22 »
Tulipa haettua kaupasta kotiin S40 T5 Summum automaagi vuosimallia 2008.

Pari huomiota tässäkin threadissa keskustelluista asioista (ja muillekin T5sen ja S40mpin hankintaa harkitseville):

- Keltaiset sisävalot on tosiaan aivan kamalat, yläkonsoli edessä vaatii spesiaalimpia T10S-TW -kantoja jotta siihen voi vaihtaa LEDit tilalle. Kaikkialle (kuten esmes. peileissä oleviin lähestymisvaloihin heijastimensa vuoksi) LEDit eivät sovi, vaikka olisivatkin PWM-yhteensopivat.
- Putkiongelmat yms ei haittaa kun on 2v vaihtoautotakuu voimassa.  :pomo:
- Bensankulutus on melkoista, mutta toisaalta äänimaailma on sitä mitä pitääkin ja yleisestikin auton liikkeessä on sitä menoa ja meininkiä mitä edellisessä ~130hv savutuskoneessa ei ollut.
- Umpioihin kertyy kosteutta autopesun yms jälkeen, johtuu selkeästi umpion rakenteesta, mutta en kyllä lähtisi sitä porailemaan tai muuten parantelemaan. Xenonit vaan tuottaa vähemmän lämpöä kuin hehkut.
- HKPL 5 -nastarenkaat on ko. autossa vakiokoossa 205/55/16 ihan käsittämättömän äänekkäät ja uraherkät, ongelma ratkesi vaihtamalla uusiin kitkoihin  ;)
- Jarrut vinkuvat peruuteltaessa, syynä lienee, että palat eivät ole alkuperäiset tai niitä on käytetty liian vähän.
- Keskikonsolin ja ovien yms koristepaneelit voi vaihtaa, tilauksessa parhaillaan uudet - jenkeistä saa n. 200€ toimitettuna koko setin.


I'm in löööv  S*

Hei, ostettii meijä faijjalle viimekesänä Tollanen Volvo V50, 2006 2.4L Summum.. Xenon umpiot keräs kans kosteutta, huomasi mm. joka pesun jälkeen.. Umpiot on sellaisel sokalla vaan kiinni konehuoneen puolelta ja helppo päästää pöydälle rassattavaksi (5min homma), kannattaa käydä mustalla silikonilla umpion reunat ("lasin" ja takamuovin raja) läpi... Ainakin ukon autossa korjautui kun tein silleen, itse umpioissa ei nimittäin ollut mitään naarmuja jne. mitkä olis voinu jotain aiheuttaa... Varmaankin todella pienestä kiinni tuo kosteudenkerääminen!! Syö vaan heijastinpinnat ajan kanssa, että tee ihmeessä asialle jotain...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #237 : 07.01.2012, 11:14:19 »
Liityn myös kerhoon. Pesun jälkeen on selvästi kosteutta umpiossa. Valot päällä ajaessa kosteus jää lasin pinnoille johon valokuvio ei osu. Vesihän tiivistyy kylmään pintaan. Luulen että heijastin pinnat ovat aika suojassa koska polttimot lämmittävät niitä.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa bloody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #238 : 07.01.2012, 20:29:07 »
Varmaankin todella pienestä kiinni tuo kosteudenkerääminen!! Syö vaan heijastinpinnat ajan kanssa, että tee ihmeessä asialle jotain...

Mulla on autohallipaikka, joten pystyn talvellakin pesun jälkeen 'kuivaamaan' autoa semikuivassa tuuletetussa +16'c lämmössä, joten tuo ei niin haittaa. Ymmärrän kyllä, että tuo kosteus voi vähän hatuttaa niitä jotka joutuvat pitämään autoaan aina ulkona. Tuo valojen irroittaminen on kyllä tosiaan todella helppoa, pisteet siitä Volvolle.

Tietääkö tai arvaako kukaan miksi ihmeessä akulle on oma tuuletuskanavansa konehuoneessa? Mulla tuo kanava ainakin kuljettaa suolavettä yms scheibaa ulkoa akulle joka näyttää hapettuneen ihan kivasti?

Takajarrut vinkuu näköjään peruuteltaessa jo vaikkei koskisi jarruunkaan, lisäksi suoralla kuivalla tiellä ajettaessa taka-akselilta kuului joku paukahdus. Takaisin huoltoon siis, saas vaan nähdä tehdäänkö tällä kertaa jotain jarruille vai käsketäänkö taas vaan jarrutella voimakkaammin..
S40 T5 Summum Aut. 2008

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #239 : 07.01.2012, 21:48:19 »
Takajarrut vinkuu näköjään peruuteltaessa jo vaikkei koskisi jarruunkaan, lisäksi suoralla kuivalla tiellä ajettaessa taka-akselilta kuului joku paukahdus. Takaisin huoltoon siis, saas vaan nähdä tehdäänkö tällä kertaa jotain jarruille vai käsketäänkö taas vaan jarrutella voimakkaammin..

Täälläkin vinkuu (siis ulvoo) takajarrut kun kosteella kelillä peruuttaa autokatoksesta pois... :(
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Ateho  Elekma