Autoracing  KL-varaosat

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bloody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #240 : 13.01.2012, 21:24:13 »
Kitinälevyt (tai jotain massaa, mitälie) taakse merkkihuollosta ja loppui kaikki kitinät ja vinkunat jarruteltaessa.  ::)
S40 T5 Summum Aut. 2008

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #241 : 13.01.2012, 21:27:55 »
Kitinälevyt (tai jotain massaa, mitälie) taakse merkkihuollosta ja loppui kaikki kitinät ja vinkunat jarruteltaessa.  ::)

Kuparitahnaa väliin siis.
Samaisella hyvä myös herkistää liukutapit.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #242 : 14.01.2012, 11:36:51 »
Meikäläisen kikottimella tuli torstai-iltana 10 000 kilometriä mittariin. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen olen omaani ollut, mitä nyt hiukan ollut jotain pientä.

Ensimmäisillä pakkasilla peruutustutkaa tuppasi hiukan vit**tamaan, eikä se suostunut toimimaan vaikka antureita kävi putsaamassa, vaikkei niissä mitään jäätä ollutkaan. Korjautui kun kelit lämpeni, eikä ole uusiutunut.

Kuskin oven tiivisteet on ruvenneet suhisemaan. Jos jaksais ja sais aikaiseksi, niin varmaan vois käydä säädättämässä.

Pari viikkoa sitten tulin kotiin sunnuntai-iltana, niin en saanut ovia lukkoon. Noin kuuden asteen pakkanen oli kaiketi jäädyttänyt jotain kuskin oven lukossa/kahvassa, sillä ko. ovi oli auton mielestä auki, eli koko autoa ei saanut lukkoon. Oven paukuttelut ja kahvan herkistelyt kokeilin ja runojakin lausuin, mutta ei niin ei. Onneksi ei ollut mitään arvokasta autossa, niin pystyi jättämään yöksi lukitsematta. Aamulla oli keli hieman lauhtunut ja lukot toimi taas kuten ennenkin. Viöööd.

Dieselin hinta on noussut...mutta se ei olekaan autonvalmistajan vika.  :D

Tuola aiemmin kyselin peilien maavalojen polttimoista. Tuli tilattua yhdeksän ledin polttimot molemmille puolille. Kyllä niistä juu heijastuu ne yksittäiset ledit, mutta ei se nyt kait haittaa. Bloodyn tavoin sain myös rikottua yhden kynnen siitä valaisimesta, tosin kolmannella avauskerralla vasta. Itse käytin tuollaisia muovisia Motonetin verhoilutyökaluja, mutta taisi pikku pakkasella ja hätäisellä asentajalla olla osuutensa sopassa. Vähän harmittaa, mutta pienellä sähköteippivirityksellä tuon sai pysymään kyydissä. Peilin lasihan lähtee vetämällä irti, mutta pitää varoa lyhyitä lämppärijohtoja. Paikalleen laittaessa pitää katsoa, että se muovinen ohjuriliuska menee koloonsa.

Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #243 : 14.01.2012, 12:32:09 »
Meikäläisen kikottimella tuli torstai-iltana 10 000 kilometriä mittariin. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen olen omaani ollut, mitä nyt hiukan ollut jotain pientä.

Ensimmäisillä pakkasilla peruutustutkaa tuppasi hiukan vit**tamaan, eikä se suostunut toimimaan vaikka antureita kävi putsaamassa, vaikkei niissä mitään jäätä ollutkaan. Korjautui kun kelit lämpeni, eikä ole uusiutunut.

Kuskin oven tiivisteet on ruvenneet suhisemaan. Jos jaksais ja sais aikaiseksi, niin varmaan vois käydä säädättämässä.

Pari viikkoa sitten tulin kotiin sunnuntai-iltana, niin en saanut ovia lukkoon. Noin kuuden asteen pakkanen oli kaiketi jäädyttänyt jotain kuskin oven lukossa/kahvassa, sillä ko. ovi oli auton mielestä auki, eli koko autoa ei saanut lukkoon. Oven paukuttelut ja kahvan herkistelyt kokeilin ja runojakin lausuin, mutta ei niin ei. Onneksi ei ollut mitään arvokasta autossa, niin pystyi jättämään yöksi lukitsematta. Aamulla oli keli hieman lauhtunut ja lukot toimi taas kuten ennenkin. Viöööd.

Dieselin hinta on noussut...mutta se ei olekaan autonvalmistajan vika.  :D

Tuola aiemmin kyselin peilien maavalojen polttimoista. Tuli tilattua yhdeksän ledin polttimot molemmille puolille. Kyllä niistä juu heijastuu ne yksittäiset ledit, mutta ei se nyt kait haittaa. Bloodyn tavoin sain myös rikottua yhden kynnen siitä valaisimesta, tosin kolmannella avauskerralla vasta. Itse käytin tuollaisia muovisia Motonetin verhoilutyökaluja, mutta taisi pikku pakkasella ja hätäisellä asentajalla olla osuutensa sopassa. Vähän harmittaa, mutta pienellä sähköteippivirityksellä tuon sai pysymään kyydissä. Peilin lasihan lähtee vetämällä irti, mutta pitää varoa lyhyitä lämppärijohtoja. Paikalleen laittaessa pitää katsoa, että se muovinen ohjuriliuska menee koloonsa.

Minkälaista keskikulutusta on tuollaisella 1.6 DRIVe :llä talvella? :) Itse just pähkäilen ehkä 2.0L Bensan ja 1.6 drive:n välillä...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #244 : 15.01.2012, 23:52:20 »
Minkälaista keskikulutusta on tuollaisella 1.6 DRIVe :llä talvella? :) Itse just pähkäilen ehkä 2.0L Bensan ja 1.6 drive:n välillä...

Latasin tuossa elokuun lopulla puhelimeen FuelMate-nimisen sovelluksen, johon syötetään tankkausten yhteydessä metrit ja tankattu määrä. Tällä hetkellä se näyttää pitkän ajan (7tkm) keskikulutukseksi 6,46l/100km. Nyt talvikaudella mennään seiskan pinnassa. Meikäläisellä tuota kulutusta nostaa raskas kaasujalka ja kun duunipaikka muutti, niin joutuu ruuhkissa kykkimään entistä hiukan enemmän. Ja toki näin talvella tulee tuota Eeperiä käytettyä, kun en malttanut lohkolämppäriä tuohon ostaa. Töissä on onneksi lämmin halli, joten se puolittaa tuon lämmityksen tarpeen, kun vaan kotona tulee käryteltyä.

Varmasti lohkolämppärillä ja rauhallisella ajolla pääsee viksumpiin lukemiin talvellakin.
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #245 : 17.01.2012, 12:34:57 »
Kävin eilen koeajolla autosalvassa tuollaista Volvo V50 2009, 90tkm ajettua.. Mustan väristä yksilöä.. :D
Konehan oli siis 1.6D, täytyy sanoa että ennakkoluulot oli että kuinka mahtaa ehtiä tuon kokoisella koneella...
Yllätti kyllä positiivisesti, kulutus oli tosiaan ihan mitätön vaikka ei ollutkaan DRIVe...

Eli tuollainen 1.6D varmaankin tässä keväällä hakusessa..

Miten on, tuossa DRIVe:ssä (joka kiinnostaa myös), on vakiona pelattu renkaillakin tuota polttoaineen kulutusta..
Miten nyt kuitenkin jos siihen haluaa laittaa vaikka 18" vanteet ja renkaat... Mahtaako lisätä kulutusta ei kai? Ehkä vähä tyhmä kysymys mutta kun volvon esitteissä lukee jotain "Ei 18" vanteet.."
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #246 : 17.01.2012, 13:42:51 »
Miten on, tuossa DRIVe:ssä (joka kiinnostaa myös), on vakiona pelattu renkaillakin tuota polttoaineen kulutusta..
Miten nyt kuitenkin jos siihen haluaa laittaa vaikka 18" vanteet ja renkaat... Mahtaako lisätä kulutusta ei kai? Ehkä vähä tyhmä kysymys mutta kun volvon esitteissä lukee jotain "Ei 18" vanteet.."

Varmasti nostaa kulutusta mutta kuinka paljon niin paha sanoa...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #247 : 17.01.2012, 16:22:08 »
Miten on, tuossa DRIVe:ssä (joka kiinnostaa myös), on vakiona pelattu renkaillakin tuota polttoaineen kulutusta..
Miten nyt kuitenkin jos siihen haluaa laittaa vaikka 18" vanteet ja renkaat... Mahtaako lisätä kulutusta ei kai? Ehkä vähä tyhmä kysymys mutta kun volvon esitteissä lukee jotain "Ei 18" vanteet.."

Ainakin Classicissa tulee vakiona 17"-kiekkoja yksi rundi, mutta se nyt taitaa kuulua enemmän siihen varustetasoon, kuin tähän eko-häröilyyn. Eikös Driven omat alut ole niitä viemärikaivonkansi-mallisia?

...ja mitä noihin meikäläisen aiemmin mainittuihin talvikulutuksiin tulee, niin mulla on talvimonotkin 17" Zaurakkien ympärille kääritty (noin niinkun vertailutietona)
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #248 : 17.01.2012, 18:39:57 »
Kävin eilen koeajolla autosalvassa tuollaista Volvo V50 2009, 90tkm ajettua.. Mustan väristä yksilöä.. :D
Konehan oli siis 1.6D, täytyy sanoa että ennakkoluulot oli että kuinka mahtaa ehtiä tuon kokoisella koneella...
Yllätti kyllä positiivisesti, kulutus oli tosiaan ihan mitätön vaikka ei ollutkaan DRIVe...

Eli tuollainen 1.6D varmaankin tässä keväällä hakusessa..

Miten on, tuossa DRIVe:ssä (joka kiinnostaa myös), on vakiona pelattu renkaillakin tuota polttoaineen kulutusta..
Miten nyt kuitenkin jos siihen haluaa laittaa vaikka 18" vanteet ja renkaat... Mahtaako lisätä kulutusta ei kai? Ehkä vähä tyhmä kysymys mutta kun volvon esitteissä lukee jotain "Ei 18" vanteet.."
Jos sulle tulee paljon taajama ajoo tai sitten söherömutkatie ajoo niin suosittelen 2.0D tai bensan ostoa, 1.6D:ssä joutuu tota keppiä vatkaan turhan usein ja alavääntö on ihan olematon, pidemmän päälle menee hermo. Mua ei kylläkään ole niin paljoa häirinnyt että olisi kaduttaan ruvennu mutta kuitenki. Vääntöalueella kulkee kyllä hienosti! Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin drive ja  normi 1.6D on sama asia teknisesti, drivessä on vaan alusta ja ne rumat pyörät yms.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #249 : 17.01.2012, 22:18:02 »
Jos sulle tulee paljon taajama ajoo tai sitten söherömutkatie ajoo niin suosittelen 2.0D tai bensan ostoa, 1.6D:ssä joutuu tota keppiä vatkaan turhan usein ja alavääntö on ihan olematon, pidemmän päälle menee hermo. Mua ei kylläkään ole niin paljoa häirinnyt että olisi kaduttaan ruvennu mutta kuitenki. Vääntöalueella kulkee kyllä hienosti! Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin drive ja  normi 1.6D on sama asia teknisesti, drivessä on vaan alusta ja ne rumat pyörät yms.

DRIVe:ssä on kai "optimoitu" jotenkin noita vaihteiden pituuksia.. :S Ja sit on kaikkea höpöhöpöö vaihdelaatikon öljyä yms. mihin en henkilökohtaisesti jaksa kiinnostua.. Kuten noi Energy Saver renkaat.. :D Pyh.. 2.0D olis kans jees, mut siitähän joutuu maksamaan varmaankin vuodessa noin. 100€ enemmän veroja (ajoneuvovero + dieselvero ) päästöt kuitenkin senverta isommat, diesel verossa ei ollut kuin muistaakseni 20€ ero..

Ja tosiaan ajoja varmaan vuodessa tulis jotain 10 - 20 tkm välillä.. Vaikea sanoa.. Jokainen vuosi vähän erilainen..

Kyl ainaki omaa mielee toi 1.6D väänsi ihan kivasti.. Tosin en kiinnittänyt niin huomiota taajama-ajoon. Tai et olisin huomannu siinä jotain huomautettavaa..

2.0D :ssä tuo kulutus on varmaan noin. 1l/100km enemmän... Sit pitäis taas olla vastaavasti hieman enemmän ajoja et "kannattais"?

Esim. tämä tähän hintaan kiinnostaisi myös, harmillisen kaukana vaan tuppaa olemaan (700km), että viitsisi vaan käydä katsastamassa ja koeajolla..;
http://www.nettiauto.com/volvo/v50/4387497
- Hyvä varustelu

Miinuksena, ettei ole tätä uudempaa Facelift mallia joita myös alkaa saamaan lähes samoihin hintoihin... (ei kylläkään noin hyvällä varustelulla)
Ja sit tosiaan tuo 2.0D mietityttää, että mahtaako olla järkevin valinta minulle.. Pikkudieselistä lienee pääsisi helpoiten eroon mikäli tuolle dieselin hinnalle vielä tapahtuisi jotain älytöntä.. :D
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012, 22:26:20 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #250 : 18.01.2012, 12:35:01 »
Tulipa nyt varailtua Volvolle ensimmäinen huoltoaika, kun tuo 20tkm alkaa lähestyä. Kulutus meidän ajolla on ollut nyt talvella 5,4-6,1. Tänään tuli ensimmäistä kertaa kärryä vedettyä autolla ja näyttää luonnollisesti nostavan kulutuksen reilusti päälle kuuden. Vaivattomasti kyllä tulee iso kuomukärry, jossa kelkka kyytissä, perässä. Ajossa kärryä ei juuri edes huomaa, tosin 6 vaihdetta en kärryn kansa edes tarjoa vaihteiston säästämisen takia. Alaväännön puutetta en ole itse huomannut, tai ainakaan häiritsevästi. 1750rpm alkaa olemaan jo maksimi väännöt kehissä. Kilometrejä on kyllä tullut nopsaan, autohan saatiin 15 heinäkuuta ajoon. Talvirenkaiden vetelyominaisuus on ollut itsellä ainoa häiritsevä tekijä autossa.

Tulipa kokeiltua(tai lintuystävämme Riekko testasi) keulamuovien kestävyyttäkkin tässä. 90 vauhdista jysäytti siis Riekko suoraan vastapalloon keskelle keulaa maskin yläpuolelle. Olin jo varma, että tuli maski sisään, vaan ei. Mitään näkyvää ei jäänyt, muuta kuin paskarantu konepellille. Konepellin alta, mistä keulamuovi on kiinni rintapellissä, meni 3 muovista painonastaa poikki, joten vähällä selvittiin.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #251 : 18.01.2012, 12:57:25 »
Tulipa kokeiltua(tai lintuystävämme Riekko testasi) keulamuovien kestävyyttäkkin tässä. 90 vauhdista jysäytti siis Riekko suoraan vastapalloon keskelle keulaa maskin yläpuolelle. Olin jo varma, että tuli maski sisään, vaan ei. Mitään näkyvää ei jäänyt, muuta kuin paskarantu konepellille. Konepellin alta, mistä keulamuovi on kiinni rintapellissä, meni 3 muovista painonastaa poikki, joten vähällä selvittiin.

Samoilla vaurioilla pääsin itse tuossa viimevuoden puolella.
Nopeutta sain pudotettua 80:stä alaspäin ja vastassa poro.
Siniseltä 5 kpl pidike 3541113 = 9.55 eur

Pari jäi varalle että kestää kolahtaa uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2012, 13:06:28 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #252 : 30.01.2012, 12:14:59 »
Volvo on joutunut viimepäivien pakkasten johdosta siperian olosuhteisiin :D Tähän aamuun asti kaikki meni hyvin, kunnes polttoainelämmitin kieltäytyi lähtemästä päälle. Tai aamulla vielä lämmitin toimi ja auto oli lämmin niinkuin pitääkin, mutta ajossa lämmitin heitti toimimasta. Mitään virheilmoitusta ei näyttöön tullut. Kehuttu ja lämmin talviauto olikin äkkiä sangen kylmä kapistus ilman lämmitintä >:(

Hetki sitten lämmitin taas lähti normaalisti päälle :)

Syy taitaa olla yksinkertainen, eli polttoaine yksinkertaisesti hyytyi lämmittimille meneviin putkiin tai kuitenkin ennen lämmitintä johonkin. Olihan aamun lämpötilat -36 - -38 asteen välillä. Nyt päivällä ajelin auton paikkaan minne pääsi aurinko lämmittämään ja pakkasta on enää -30, joten lämmitin alkoi toimimaan.

Talvidieselin suodatuspistehän on -34.

Maantinopeudessa moottorin lämpötilan sai pysymään lähes normaalissa kun ei pitänyt puhallinta liian isolla, kyläajossa lämmöt taas romahti melkoisen alas, eli ilman lämmitintä ei Volvolla tarkene.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #253 : 30.01.2012, 12:16:50 »
Volvo on joutunut viimepäivien pakkasten johdosta siperian olosuhteisiin :D Tähän aamuun asti kaikki meni hyvin, kunnes polttoainelämmitin kieltäytyi lähtemästä päälle. Tai aamulla vielä lämmitin toimi ja auto oli lämmin niinkuin pitääkin, mutta ajossa lämmitin heitti toimimasta. Mitään virheilmoitusta ei näyttöön tullut. Kehuttu ja lämmin talviauto olikin äkkiä sangen kylmä kapistus ilman lämmitintä >:(

Hetki sitten lämmitin taas lähti normaalisti päälle :)

Syy taitaa olla yksinkertainen, eli polttoaine yksinkertaisesti hyytyi lämmittimille meneviin putkiin tai kuitenkin ennen lämmitintä johonkin. Olihan aamun lämpötilat -36 - -38 asteen välillä. Nyt päivällä ajelin auton paikkaan minne pääsi aurinko lämmittämään ja pakkasta on enää -30, joten lämmitin alkoi toimimaan.

Talvidieselin suodatuspistehän on -34.

Maantinopeudessa moottorin lämpötilan sai pysymään lähes normaalissa kun ei pitänyt puhallinta liian isolla, kyläajossa lämmöt taas romahti melkoisen alas, eli ilman lämmitintä ei Volvolla tarkene.

Tuli aika sairaan kylmä tätä lukiessa...  ;D
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #254 : 30.01.2012, 13:02:08 »
Mun on pitänyt kanssa kysellä tähän liittyen muiden kokemuksia, kun lähdetään autolla lämpimästä tilasta (parkkihallista/autotallista) ulos pakkaseen. Meillä toimisto muutti taannoin ja uudessa paikassa on lämmin halli ja tuli huomattua usein kotiinlähtiessä, että meinaa tulla hiukka kylmä autossa. Eihän tuo eeperi varmaan lähde tulille, kun autoa herättelee +14 asteesta, mutta sitä en tiedä osaako se itsekseen käynnistyä, kun päästään ulos ja lämpömittari päivittyy ulkoilmaan. Jotenkin tuntuis, että tuo saattais jäädä kokonaan käynnistymättä. Viimeaikoina on nimittäin ollut mukavan lämmin, kun heti käynnistäessä olen napsauttanut suorakäynnistyksellä pannun kuumenemaan.
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

 

Proturbo  Autodiagnoosi