Elekma  Autoracing

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #255 : 30.01.2012, 14:05:38 »
Näyttö on tänään antanut pari kertaa inffon, että moottorin tehoa rajoitettu. Ilmeisesti alkaa diesel menemään sakeaksi ja sen takia ilmoitus. Moottorin toiminnassa en kyllä ole huomannut mitään poikkeavaa.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #256 : 30.01.2012, 14:32:35 »
Syy taitaa olla yksinkertainen, eli polttoaine yksinkertaisesti hyytyi lämmittimille meneviin putkiin tai kuitenkin ennen lämmitintä johonkin. Olihan aamun lämpötilat -36 - -38 asteen välillä. Nyt päivällä ajelin auton paikkaan minne pääsi aurinko lämmittämään ja pakkasta on enää -30, joten lämmitin alkoi toimimaan.

Onneks löyty selvä syy... :)

Vaikka ei noin kylmää sais missään olla! :o :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #257 : 30.01.2012, 14:35:45 »
Mun on pitänyt kanssa kysellä tähän liittyen muiden kokemuksia, kun lähdetään autolla lämpimästä tilasta (parkkihallista/autotallista) ulos pakkaseen. Meillä toimisto muutti taannoin ja uudessa paikassa on lämmin halli ja tuli huomattua usein kotiinlähtiessä, että meinaa tulla hiukka kylmä autossa. Eihän tuo eeperi varmaan lähde tulille, kun autoa herättelee +14 asteesta, mutta sitä en tiedä osaako se itsekseen käynnistyä, kun päästään ulos ja lämpömittari päivittyy ulkoilmaan. Jotenkin tuntuis, että tuo saattais jäädä kokonaan käynnistymättä. Viimeaikoina on nimittäin ollut mukavan lämmin, kun heti käynnistäessä olen napsauttanut suorakäynnistyksellä pannun kuumenemaan.

Lähtee se ainakin mulla käyntiiin itekseen jos töissä ajan auton +20 oC hallista ulos pakkaseen. Taitaa lähteä pöhisemään kun auton mittari menee alla +5 oC...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #258 : 30.01.2012, 14:51:09 »
Eli moottorin lämpötilahan sa säätelee milloin lämmitin lähtee pöhisee ;) Näin pakkasilla aina kun tulee taajamaan, lähtee lämmitin pöhisee, kun koneen lämmöt alkaa laskea. Samoin maantieajossakin jos puhallusta laittaa isommalle, tai pitää automaatilla(silloin puhallus tuppaa kovalla pakkasella aina olemaan kovanlainen kun yrittää lämmittää haluttuun lämpötilaan).
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #259 : 30.01.2012, 15:10:11 »
Eli moottorin lämpötilahan sa säätelee milloin lämmitin lähtee pöhisee ;) Näin pakkasilla aina kun tulee taajamaan, lähtee lämmitin pöhisee, kun koneen lämmöt alkaa laskea. Samoin maantieajossakin jos puhallusta laittaa isommalle, tai pitää automaatilla(silloin puhallus tuppaa kovalla pakkasella aina olemaan kovanlainen kun yrittää lämmittää haluttuun lämpötilaan).

Niin no sekin. Mutta myös ulkolämpötila, yritäppäs lämmitintä päälle kesällä... ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #260 : 08.02.2012, 16:07:53 »
Onko porukalla miten tietoa seuraavanlaisesta..
Jos ostaa Esim. 1.6D Kinetic :in.. Onko kuinka helppo lisätä autoon jälkikäteen
- Sähköisesti himmentyvä taustapeili? Eli löytyykö johdot joka mallista vaikkei peiliä Kinetic varustelussa olekkaan..

Entä Xenonvalojen lisäys, onnistuuko vain että ostaa xenon valot ja heittää keulille? Eli käykö pistokkeet.. En siis kysynyt mitä tarvii katsastaakseen (automaattinen valojen suuntaus jne.) vaan, pystyykö tuollaiset xenonumpiot asentamaan halogeenien paikoille kuinka helposti? "Plug and play?"

Lähinnä kiinnostaa kuinka helposti tuota varustelua pystyy kohentamaan Momentum suuntaan vai pystyykö?
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #261 : 08.02.2012, 18:19:09 »
Peilin kyllä saa jälkivarusteltua. Xenonit eivät toimi paikalleen heittämällä. Vaatii varmasti ohjelmiston ja se taas ei toimi ilman kaikki kilkkeitä paikallaan.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #262 : 09.02.2012, 14:29:14 »
Peilin kyllä saa jälkivarusteltua. Xenonit eivät toimi paikalleen heittämällä. Vaatii varmasti ohjelmiston ja se taas ei toimi ilman kaikki kilkkeitä paikallaan.

Peili nimittäin maksanee autopurkaamoilla noin. 100e paikkeilla.. ei paha siis.. Xenonit noin. 300€ /umpio.. Mutta jos vaatii jotain automaattista suuntausboksia jne. taitaa mennä hankalaksi.. Saatika sitten ohjelmointi.. Melkein jälkiasennus olisi silloin fiksuin ratkaisu, mutta sekin vaatii sen relevastuspaketin sinne sulakeboksin luokse.. hmm..
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

sorsastaja

  • Vieras
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #263 : 09.02.2012, 19:30:15 »
jaa että volvoa hankkimassa...kolmeen vuoteen turbo paskaks, sammutusläpän kanssa ongelmia nollakelillä, hiukkassuodatinjuttuja (rahanmenoa), eberin kanssa ongelmia (useat nollaukset tehty), nyt taas jotai todella kivaa ilmeisesti menny paskaks. Hankkiakko, kas siinäpä pulma?

Poissa Lurppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #264 : 10.02.2012, 07:53:28 »
jaa että volvoa hankkimassa...kolmeen vuoteen turbo paskaks, sammutusläpän kanssa ongelmia nollakelillä, hiukkassuodatinjuttuja (rahanmenoa), eberin kanssa ongelmia (useat nollaukset tehty), nyt taas jotai todella kivaa ilmeisesti menny paskaks. Hankkiakko, kas siinäpä pulma?
Järki ja tunteet  ???.. meillä 2 nelikymppistä ja kop kop.. mitään ihan katastrofaalista ole ollut. 2.0D Eber toiminut hyvin ilman ainuttakaan huoltoa, sammutusläppä kosteassa nollakelissä temppuillut jonkun kerran, molemmat etupyörän laakerit sekä virtalukko vaihdettu. Bensassa ainoa ongelma ollut puolajakajan halkeaminen.

Tänään menossa autokaupoille, jos tuo 2.0D vaihtuis V50 Driv€:ksi =). Pari vaihtoehtoa kokeilleena päädyin edelleen pikku Volvoon, pidä suuresti Fordin kädenjäljestä ohjauksessa ja alustassa. Auto on tarkka ajaa ja ohjaustuntuma erinomainen. Sen käyttäytymisen liukkaalla/ääriolosuhteissa pystyy aistimaan ratin välityksellä ja tiedät hyvin millainen pito tiehen on tai milloin ollaan äärirajalla. Tulen varmasti kaipaamaan tuota 2.0D mottia maantienopeuksissa/ohituksissa, kaupungissa Drive tuntuu riittävän pirteältä.

sorsastaja

  • Vieras
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #265 : 10.02.2012, 13:57:18 »
kohta tulee ne uudet kameratkii teille ni uskalla missää enää tehoja käyttääkkää :)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #266 : 10.02.2012, 14:53:31 »
Drive:n puolesta puhunee kyllä pienet päästöt ja "suht" edullinen dieselvero.. Päästöpohjainen ajoneuvovero nousee ensivuonna "sikahintaisiksi" tuplaantuu...
Vääntöä löytyy kuitenkin ihan kivasti, itse ainakin yllätyin tuosta 1.6D :stä positiiviseksi.. Ei sen jälkeen enää 2.0 Bensa versio oikee kiinnostan.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa bloody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #267 : 16.02.2012, 21:36:15 »
Mulla ei ollut autoa ostettaessa takaluukussa mitään moottorin mallimerkintää, joten lisäsin sitten sellaisen:



Varaosanumero 31290797, hintaa Sinisellä varmaan luokkaa kympin pari. Suosittelen!  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 16.02.2012, 22:13:50 kirjoittanut bloody »
S40 T5 Summum Aut. 2008

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #268 : 16.02.2012, 22:42:15 »
Mulla ei ollut autoa ostettaessa takaluukussa mitään moottorin mallimerkintää, joten lisäsin sitten sellaisen:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Varaosanumero 31290797, hintaa Sinisellä varmaan luokkaa kympin pari. Suosittelen!  :2funny:

Hieno tuunaus..   ;D
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #269 : 20.02.2012, 12:09:30 »
Hieno tuunaus..   ;D

Monikohan kanssa-Volvoilija tulee huitomaan "Seis Seis!!!" kun näkee tuon kuvan yhdistelmän bensiksellä  :D
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

 

Samppasport  Futurez