Autoracing  KL-varaosat

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #315 : 20.06.2012, 20:41:45 »
Hinnathan ovat "hinta asennettuna".  Ostaa jostain nuo rojut ja tekee itse. Varmasti löytyy jostain. Onhan nuita alkupään autoihin jopa tinailtukin kaikenmaailman liitäntöjä. Luulisi tuon usbi setin jostain saavan. Meinaan että siinä hinnassa on kaikenmaailman sisustan irroitusta tms. Jos sarjan löytää mallia "tökkää liitin reikään ja pura itse puoli autoa", niin ei se nyt mahdoton rasti olisi tehdä.

Onhan noihin tietty hyvät ohjeet olemassa jos mielenkiintoa riittää...

Esim. KLIK
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #316 : 20.06.2012, 22:05:12 »
Toi itse asennus nyt varmasti onnistuisi moneltakin.. Tuskin edes tarvis noin paljoa purkaa mitä noissa ohjeissa perinpohjaisesti neuvotaan.. :) Mutta tarvis ton johtosarjan sekä ton adapterikipaleen joka tulee siihen johtosarjaan ja siitä lähtee näöltään vasta toi USB... Tosiaan, paljonhan tossa hinnassa oli asennuksesta veloitettu, sen nyt tekis itekkin. :) Ja V50 tuntien, irroitettavan vetokoukun asentaneena... Voin arvata, että vaatii silti ohjelmoinnin hinta noin. 60€?! Sinisellä.. :D
Viimekesänä asensin tollasen iroitettavan koukun johon tuli samantyylinen boksi, noh.. virrat siihen tuli vasta ohjelmoinnin jälkeen.. heh.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #317 : 21.06.2012, 07:06:17 »
Voin arvata, että vaatii silti ohjelmoinnin hinta noin. 60€?! Sinisellä.. :D

Jaa noin halvalla...? :D Mutta vaatii se piuhan perässä käytön kuten tuossa mun edellisen sivun linkissä sanotaankin...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #318 : 21.06.2012, 11:21:06 »
Jaa noin halvalla...? :D Mutta vaatii se piuhan perässä käytön kuten tuossa mun edellisen sivun linkissä sanotaankin...

mm.. :D Hassulta tuntuu, että kaikki vaatii piuhan päässä käytön ja ohjelmasta maksamisen vaikka johdotukset saattaakin olla tehtaalla valmiiksi vedetyt.. Hieman rahastuksen makua ettensanois.  :D
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #319 : 02.07.2012, 12:04:50 »
Perheen kakkosauto  runnottiin viime viikolla lunastuskuntoon ja aloin ihmetellä mitä hankkisi tilalle. Jossain vaiheessa mieleen tuli alkupään V50:set. Pakettien sisältö vaikuttaisi muuten jotakuinkin tärkeimmät vaatimukset täyttäviltä, mutta luotettavuus huolettaa kun internetin ja lehtien käyttökokemuksia selailee. Kannattaako vanhempaan V50:seen sekaantua vai hankkiiko siinä todennäköisesti itselleen vain paljon hankaluuksia ja rahanmenoa?  ???

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #320 : 02.07.2012, 14:47:09 »
Perheen kakkosauto  runnottiin viime viikolla lunastuskuntoon ja aloin ihmetellä mitä hankkisi tilalle. Jossain vaiheessa mieleen tuli alkupään V50:set. Pakettien sisältö vaikuttaisi muuten jotakuinkin tärkeimmät vaatimukset täyttäviltä, mutta luotettavuus huolettaa kun internetin ja lehtien käyttökokemuksia selailee. Kannattaako vanhempaan V50:seen sekaantua vai hankkiiko siinä todennäköisesti itselleen vain paljon hankaluuksia ja rahanmenoa?  ???

Taitaa olla niin ettei niitä kehuja paljoa kirjoitella mihinkään...

Kaikissa merkeissä niitä huonoja yksilöitä löytyy.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #321 : 05.07.2012, 23:17:19 »
Kyllä se aika paljon kertoo, jos omistajat ovat vaihtaneet merkin sisällä. Luotto on ainakin itsellä kova volvoon, mutta kannattaa tosiaan katsella rauhassa. Tarjontaa on. Varusteisiin huomiota eikä se hinta ole ainoa kriteeri.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #322 : 06.07.2012, 11:54:51 »
Kyllä se aika paljon kertoo, jos omistajat ovat vaihtaneet merkin sisällä. Luotto on ainakin itsellä kova volvoon, mutta kannattaa tosiaan katsella rauhassa. Tarjontaa on. Varusteisiin huomiota eikä se hinta ole ainoa kriteeri.

Yhdyn samaan, kannattaa tosiaan kiinnittää ostohetkellä huomiota mm. varusteluun, Kinetic, Momentum, Summum... Jälkikäteen varusteiden lisäys maksaa suhteellisen paljon.. Mutta auton ostohetkellä (käytetty auto) eri varustelutasojen välinen ero voi olla mitätön..

Ps. Kävin juuri katsastamassa ensimmäisen kerran tuon 1.6 DRIVe :ni, katsastusmies kehui hyvistä ajo-ominaisuuksista ja läpi huomautuksetta.  :pomo:
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #323 : 06.07.2012, 13:11:33 »
Oikein kova jätkä hakisi rahan kanssa auton Ruotsista. On meinaan ISO koneisista (Normaali moottorista siis D3 ja D4) ja varustelluista (R-designia on myyty omana mallina ja summumkin yleinen siellä) volvoista tarjontaa. hinta 1/4-1/3 abouttia rallaa halvempia kuin kuin Suomesta verot maksettunakaan. Sen lisäksi Ruotsissa talvivarusteet kuten Suomessakin.

Jos nyt itse katsoisin käytettyä etsisin seuraavat asiat ainakin. Dieseliä ostaessa polttoainelämmittimen ehdoton (ongelma tuonti vehkeiden kanssa - kokemusta on) sekä että siinä on ajastus. Kauko-ohjain on iso plussa. Xenonit ehdottomasti kannattaa valita. On iso ero valotehossa (molemmista on kokemusta), Varustetaso vähintäänkin momemtum. Tarjontaa on aika reippaasti V50/S40 ja hinnassa pienet erot. Tasot menevät: Basic-kinetic-momemtum-summum ja R-design=koristeita+momemtum. Vakionopeuden säädin ja rattinamiskat on oltava (karvalakeissa puuttuu). Jos vuosimalleissa valinta ottaisin 07' loppuvuotta ja siitä eteenpäin (faceliftaus tuli silloin mallivuoteen '08. Korinväriin kaikki osat, valot minusta paremman näköiset jne).

Hiukkassuodattimen olemassa olo ja sen kunto dieseleissä (onko vaihto tarvetta ja milloin vaihto jos on sellainen malli. Lähinnä kilometrit) tarkistaa. Sama homma remmin vaihdon suhteen. Tässäpä ne isoimmat kuluerät taitavat olla näissä vehkeissä.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2012, 12:20:43 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa VAT69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #324 : 11.07.2012, 21:31:04 »
Isäukko on vaihtamassa autoa ja siltä liikenisi -08 V50 1.6D "asevelihintaan". Xenonit löytyy, samaten vakionopeudensäädin ja ratissa radionsäätö, muuten vehje on kinetic-varustelulla. Mitäs "tärkeää" varustetta tuosta jää puuttumaan? Itselläni tulee mieleen usb-liitin, ja se maksaakin aikaisempien viestien mukaan hunajaa.

Autolla on ajettu 60 tkm, kaksi isompaa remppaa on tehtynä (toissatalvena pamahti pakokaasun takaisinkierrätys ja auto kulki 80 km/h "kaasu pohjassa", viime talvena meni ajonvakautusjärjestelmästä jokin hydrauliikkaosa).

Mitä muuta huomioitavaa autossa olisi? Miten nuo ensimmäiset faceliftit ovat muuten kestäneet? Autolla tulisi olemaan ajoa n. 30-40 tkm vuodessa, eikä oikein huvittaisi pajalla sitä istuttaa, varsinkin kun nykyinen Hyundai on toiminut kuin ajatus.

Hyvityshintoja ovat luvanneet huimasti, Hondaliike lupasi 19 000 e jos olisi vaihdossa pistänyt...

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #325 : 11.07.2012, 21:51:32 »
Oma on täysin vastaava, eli -08 1.6D. Nyt mittarissa 116tkm. Normaalien huoltojen lisäksi avaimet vaihdettiin takuuseen viime talvena ja nyt alkukesästä meni kuskin puolen pyöränlaakeri. Ei nyt siis kovin vika herkkä, ainakaan tää mun tapaus.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa VAT69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #326 : 11.07.2012, 22:12:10 »
Oma on täysin vastaava, eli -08 1.6D. Nyt mittarissa 116tkm. Normaalien huoltojen lisäksi avaimet vaihdettiin takuuseen viime talvena ja nyt alkukesästä meni kuskin puolen pyöränlaakeri. Ei nyt siis kovin vika herkkä, ainakaan tää mun tapaus.

Ai, pyöränlaakeritkin ovat noin kulutustavaraa näissä että sadan tonnin jälkeen saa vaihtaa. Nooh, ne ei kalliita (kait?) ole.

Vähän tosiaan jänskättää, Hyundai i30 on ollut niin varma peli mutta ajettavuus siinä on kuin rullatuolissa, ja kun mittariin tulee pahimmillaan viikossa yli 2000 km, niin ajattelin ihan oman mielenterveyteni kannalta hieman tuohon mukavuuteen panostaa.

Lisäksi tuli pienimuotoinen ymmärryksenlaajentuminen viime talvena kun sattui pienimuotoinen läheltäpititilanne kyseisellä volvolla mitä olen ostamssa; pohjoisessa ajelin maantietä n. satasta ja mutkan jälkeen seisoi poro keskellä tietä. Jotenkin vaistomaisesti väistin sitä vastaantulijoiden kaistalle, ja tietenkin siellä oli auto tulossa vastaan. Ei muuta kun ratti toiseen suuntaan linkkuun ja korjausliike takaisin omalle kaistalle. Auto kääntyi kiltisti ja jatkoi omaa kaistaa kuin ajatus. Hyundailla olisin ollut vastaantulijan keulassa tai sitten kylki edellä puuta päin pöpelikössä, ajonvakautustakaan kun siinä ei ole. Tilanteen nopeutta kuvannee äitimuorin toteamus pelkääjänpaikalla: "en minä edes nähnyt koko poroa".

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #327 : 12.07.2012, 08:41:22 »
Isäukko on vaihtamassa autoa ja siltä liikenisi -08 V50 1.6D "asevelihintaan". Xenonit löytyy, samaten vakionopeudensäädin ja ratissa radionsäätö, muuten vehje on kinetic-varustelulla. Mitäs "tärkeää" varustetta tuosta jää puuttumaan? Itselläni tulee mieleen usb-liitin, ja se maksaakin aikaisempien viestien mukaan hunajaa.

Eipä tuosta mitään pakollista puutu, tuo mainitsemasi USB-liitin korkeintaan. Itselläni oli tuossa 2.0D :ssä sadetunnistin (taitaa olla tuossakin), parhaat soittimet, avaimeton järjestelmä yms. mutta ei nuo välttämättömiä ole. :)

Ai, pyöränlaakeritkin ovat noin kulutustavaraa näissä että sadan tonnin jälkeen saa vaihtaa. Nooh, ne ei kalliita (kait?) ole.

Jep ne menee vaihtoon noilla nurkilla, joissain aiemmin ja joissain myöhemmin.

Näitä kun selailet muutaman sivun taaksepäin niin löydät suurimmat ongelmakohdat kyseisessä mallissa. Myös se laakerien hinta löytyy sieltä...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #328 : 12.07.2012, 16:13:39 »
joo, tosiaan ovat kulutustavaraa. alkuperäinen 250€, tarvike 150€, ford focus tarvike, sopii suoraan 69€
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #329 : 12.07.2012, 21:10:52 »
joo, tosiaan ovat kulutustavaraa. alkuperäinen 250€, tarvike 150€, ford focus tarvike, sopii suoraan 69€
Alkuperäisestä laakerista vielä senverran, että vuosien saatossa varaosanumerot vaihtuneet.. Ehkäpä Facelift aikoihin tullut (kestävämpää?) ratkaisua, ota ja tiedä.. Jotain tuolla volvon pyöränlaakeri rintamalla on kuitenkin tapahtunut.. :)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

 

Elekma  Autoracing