Proturbo  Autodiagnoosi

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #345 : 13.07.2012, 12:55:37 »
Uudessa näppäin pinnat ovat yhtä "puuta" ohuesta muovista - vanhassa olivat napit omia kovia palikoitaan. Se etu vanhassa oli ettei merkinnät kulu pois. uudessa avaimessa on aika askeettinen lookki ja kuviot ovat maalattu pintaan. Vanhempi avain oli minusta napakampi. Olisikohan vain alihankkija vaihtunut kustannussyistä.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2012, 12:59:12 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #346 : 13.07.2012, 14:24:52 »
Uudessa näppäin pinnat ovat yhtä "puuta" ohuesta muovista - vanhassa olivat napit omia kovia palikoitaan. Se etu vanhassa oli ettei merkinnät kulu pois. uudessa avaimessa on aika askeettinen lookki ja kuviot ovat maalattu pintaan. Vanhempi avain oli minusta napakampi. Olisikohan vain alihankkija vaihtunut kustannussyistä.

Vähän samat ajatukset itsellä, molemmat avaimet taitaa olla Delphin valmistamia.
Mutta tosiaan, täytyy sanoa. Että tuo vanha avain sattuu ehkä paremmin käteen ja taskuun.. :D Vaikka "tavallaan" ei ehkä niin siistin näköinen olekkaan.. Makuasiota.. Pienempihän tuo jokatapauksessa voisi olla.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2012, 18:45:17 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #347 : 13.07.2012, 14:57:59 »
Pienempihän tuo jokatapauksessa voisi olla.

Esim. mulla nykyisessä kulkupelissä lähes puolta pienempi...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #348 : 13.07.2012, 18:45:59 »
Esim. mulla nykyisessä kulkupelissä lähes puolta pienempi...

Esimerkiksi niin..  :D
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Lurppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #349 : 13.07.2012, 21:52:17 »
Hivenen tuo uusi suurempi on ja käytettävyydeltääkin huonompi. Taskun pohjalla käytettynä lukituksen avaus tuntuu selkeämmin vanhassa. Toistensa pesiinhän nuo uppoo ongelmitta, x-kertaa tullut avaimen virhe, yritä uudelleen  :-[.


Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #350 : 13.07.2012, 23:20:18 »
Harvoin on, että alkuperäinen olis uudempaa parempa.. :D Mut nyt täytyy kyllä todeta, että käytön kannalta ainakin omasta mielestä näin on...
Noita häiriöitä ei oo kieltämättä tullut ikinä, sehän on tärkeintä.. Eli homma toimii. :)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #351 : 16.07.2012, 10:41:57 »
Vanhassa ei ehkä niin helpolsti painaudun taskussa tuo näppäinpinta, kun siinä "runkoa" keskellä. Tulee mieleen uudesta avaimesta halvat kiinalaiset kaukosäätimet. Kokonäppäin pinta yhtä ohutta muovia. Aikansa käytössä niin repeää se muovi jostain. En tykkää en sitten yhtään. Mutta eipä tuota paljon ole tarvinutkaan painella, kunhan mukana tulee.

Bemarillahan tuo avain on ehkä kaiken parhaimmalla tavalla hoidettu. Lataa itsensä autosta ja huollossa lukevat avaimesta auton tiedot. hipistelyn lisäksi avain kuorista tietää varustetason.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #352 : 16.07.2012, 14:16:03 »
Bemarillahan tuo avain on ehkä kaiken parhaimmalla tavalla hoidettu. Lataa itsensä autosta ja huollossa lukevat avaimesta auton tiedot. hipistelyn lisäksi avain kuorista tietää varustetason.

Juuri näin...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #353 : 25.08.2012, 13:45:06 »
Mulle on tulossa uusi V50 ecodrive. Mitähän huollot kustantaa? Kannattaako tehdä volvosopimus?
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #354 : 25.08.2012, 19:37:27 »
Huomasin muuten juuri, tässä uudemman mallisessa kaukosäätimessä.. mm. ikkunoiden avaus ja sulkeminen "avaimella" vanhemassa ei tätä ominaisuutta ollut.. Sekä kantosäde.. Avaa ja sulkee ovet testatusti ainakin 100m päästä.. heh.. aika jees.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Lurppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #355 : 25.08.2012, 19:58:49 »
Mulle on tulossa uusi V50 ecodrive. Mitähän huollot kustantaa? Kannattaako tehdä volvosopimus?
Normaalihuollot maksanevat näissä 220-350 välillä riippuen kilometreistä (tämä siis aiemman 2.0D kohdalla, nykyisessä 1.6 drive:stä ei vielä kokemuksia), 60tkm välein on kalliimpi huolto. Uudessa autossa on 2v takuu joten itse en sopparia tekisi. Nykyään jakohihnan vaihtoväli on 10v eikä tuossa uudessa (115hp) 1.6 dieselissä taida tarvita vaihtaa hiukkassuodatintakaan 120tkm kohdalla. Mutta jos autoa on tarkoitus pitää pitkään, niin tuohan se tietynlaista "huolettomuutta".   

Huomasin muuten juuri, tässä uudemman mallisessa kaukosäätimessä.. mm. ikkunoiden avaus ja sulkeminen "avaimella" vanhemassa ei tätä ominaisuutta ollut.. Sekä kantosäde.. Avaa ja sulkee ovet testatusti ainakin 100m päästä.. heh.. aika jees.
Meillä tuon S40:n (-05) ikkunat sulkeutuvat ja avautuvat kyllä vanhanmallisella avaimella. Mutta tosiaan tuon V50:n uudenmallisen avaimen toimintasäde on huomattavasti pidempi (vanha avain toimii noin 20m päästä, uuden lähemmäs 100m)
« Viimeksi muokattu: 25.08.2012, 20:07:27 kirjoittanut Lurppa »

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #356 : 25.08.2012, 22:53:47 »
Faijjalla 2006 vuoden V50 Summum, vanhalla avaimella.. siinä ei ainakaan avaudu ikkunat vaikka kuinka pitäis avausnappia pohjassa..  :-\ hmm... Outoa.

Jakohihnan vaihtovälistä... sanovat sinisellä että 10vuotta maissa joissa ei ole kylmää talvea, suosittelevat pohjoismaissa 5 vuotta.. Pitkä vaihtovälihän se on silti.. :) Vaihto lienee 500e kokonaisuudessaan, eli ei paha.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2012, 22:56:15 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #357 : 26.08.2012, 19:51:34 »
Kävin tilaamassa 120tkm huollon omaan V50 1.6D:n, hinta vaatimaton 1297€ :(
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #358 : 26.08.2012, 21:36:59 »
Kävin tilaamassa 120tkm huollon omaan V50 1.6D:n, hinta vaatimaton 1297€ :(

Mul tulee ensvuonna toi sama huolto.. Sisältää ilmeisesti hiukkasloukun vaihdon? Harmittavinta tossa on se, että ei kovinkaan pitkän matkan päässä tuosta huollosta on jo sitten jakohihnan vaihto.. lienee 400 - 500e luokkaa töineen...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa J_Dempsey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #359 : 03.09.2012, 12:12:50 »
Terveeks,

Tuli haettua perjantaina oma V50 Classic DRIVe s/s, ja nyt on ajeltu pari sataa kilometriä. Muutos edelliseen kiesiin alkaa tuntumaan koko ajan isommalta ja isommalta (V70 -04 2,5T Geartronic). Melkein 100 heppaa lähti tehoa, ja sen kyllä huomaa. Totuttelemista on siihen että moottoritien ramppi ei riitä moottoritievauhteihin kiihdyttämiseen, mutta kaipa ajan kanssa tuon kanssa oppii elämään...

Mitä tulee itse nykyiseen autoon, siinä on Classic-varustelun lisäksi tekniikka 1 -paketti, metalliväri ja lisälämppäri. Tekniikkapaketti on mielestäni hyvinkin hintansa väärti, täällä jo lueteltukin moneen otteeseen mitä siihen kuuluu. Suosittelen. Kulutus tietokoneen mukaan nyt 5,2 l/100km, lähes ainoastaan kaupunkipyöritystä. Noita lukemia kun katselee niin muistaa miksi vaihtoi autoa, vaikka sillä bensaturbollakin pystyi pihistellen ajamaan yllättävän siististi (seka-ajossa 9,5 l/100km). Start/stop toimii mielestäni erinomaisesti, ei vaikuta etenemiseen millään lailla mutta kaupungissa varmasti pienentää keskikulutusta desin tai pari.

V70 jälkeen totuttelemista on (olemattoman) tehon lisäksi sisätiloissa ja niiden viimeistelyssä. Kävin juuri kokeilemassa kuinka meikäläisen rummut mahtuu takaloosteriin (penkit kaadettuna). Kyllähän ne sinne meni, mutta huomattavasti enemmän joutui miettimään että kuinka kukin kannu sinne tulee asettaa että kaikki menee. V70:ssä sai kasata kuinka päin vain ja silti jäi vielä runsaasti tilaa esim. kitara- ja/tai pianokamoille. No, onhan tuo kokoa tai kahta pienempikin tuo V50, joten tämä ei ollut valitusta vaan lähinnä huomio. Viimeistely V70 jälkeen tuntuu jotenkin, noh, halvalta ja muoviselta. Mutta taas kerran, autot kilpailevat aivan eri luokissa joten ei auta valittaa. Ainoa pelko tuon sisätilojen viimeistelyn suhteen on että koska paikat alkaa rämistä ja nitistä, koska materiaalit vaikuttavat juuri siltä että näin tulee ajan kanssa käymään. Lähes 200 tonnia ja 8 vuotta vanha V70 kun oli täysin hiljainen sisätilojen osalta.

Noh, kustannussyistä se auto tuli vaihdettua, ja veikkaan että tällä viiskymppisellä pystyy loppuviimein tekemään ihan samat päivittäiset ajot mitä seitenkymppiselläkin. Noin suuri hyppäys isommasta pienempään vaan tuntuu vielä, ja veikkaan että hetken aikaa...  :-[ Nähtäväksi vielä jää että mihin tuo kustannuspuoli sitten loppuviimein asettuu...

Onko muuten tuolta Volvon Bluetoothilta turha odottaakaan edes kohtuullista äänenlaatua musiikin toistossa vai kuvittelenko vain? Musiikki särkee ja napsuu, joten onneksi tuli hommattua tuo tekniikkapaketti niin voi käyttää USB-liitäntää. Poppisvehkeet muuten ovat mielestäni todella hyvät, löytyy jopa 4- vai 5-kanavainen eq:kin sieltä ulkoisen soittimen asetuksista.

Mikäs täällä on yleinen konsensus, kannattaako tällaiseen uuteen Volvoon hommata Volvo Sopimus? Sinisellä sitä tarjosivat, mutta en ole ihan vielä osannut muodostaa mielipidettä että kannattaako vai eikö...? Ymmärtääkseni alle 20000km/vuosi ajavalla käytännössä tulisi aika paljon kalliimmaksi kuin kahenkympin-/vuosihuolto muuten (540e versus se joku 350e mitä huolto maksaa). Kellään kokemuksia/mielipiteitä?

Tuli sitten avattua muutenkin pää tälle foorumille, paljon olen käynyt aikaisemmin lukemassa mutta aattelin nyt avautua tänne itsekin. Eli morjensta vaan pöytään!

[MUOKKAUS] Vielä lisäkyssäri mieleen: mitä muut ovat mieltä tuon vaihtovalon (vai mikä onkaan -avustin) toiminnasta? Tiedän kyllä että aina pitäisi ajaa isoimmalla mahdollisella vaihteella, mutta tuntuu että DRIVen vaihtoavustinta noudattamalla kierrokset on aina niin pienet että ei todellakaan olla parhaan väännön alueella, joka ainakin minun ymmärtääkseni olisi se optimaalisin kierrosalue?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 12:18:51 kirjoittanut J_Dempsey »

 

Carcom Oy  Ateho