Autodiagnoosi  Carcom Oy

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #360 : 03.09.2012, 12:37:08 »
Terveeks,

Tervetuloa -H-

Mikäs täällä on yleinen konsensus, kannattaako tällaiseen uuteen Volvoon hommata Volvo Sopimus? Sinisellä sitä tarjosivat, mutta en ole ihan vielä osannut muodostaa mielipidettä että kannattaako vai eikö...? Ymmärtääkseni alle 20000km/vuosi ajavalla käytännössä tulisi aika paljon kalliimmaksi kuin kahenkympin-/vuosihuolto muuten (540e versus se joku 350e mitä huolto maksaa). Kellään kokemuksia/mielipiteitä?

[MUOKKAUS] Vielä lisäkyssäri mieleen: mitä muut ovat mieltä tuon vaihtovalon (vai mikä onkaan -avustin) toiminnasta? Tiedän kyllä että aina pitäisi ajaa isoimmalla mahdollisella vaihteella, mutta tuntuu että DRIVen vaihtoavustinta noudattamalla kierrokset on aina niin pienet että ei todellakaan olla parhaan väännön alueella, joka ainakin minun ymmärtääkseni olisi se optimaalisin kierrosalue?

Itse en sinuna ottaisi enkä myöskään omiin Volvoihini ottanut juuri sanojen perusteiden takia mitä itse mainitsit. :)

Millä kierroksilla se alkaa tarjoamaan isompaa vaihdetta?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa J_Dempsey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #361 : 03.09.2012, 12:47:49 »
Millä kierroksilla se alkaa tarjoamaan isompaa vaihdetta?

No sehän riippuu ihan että minkä verran moottorin kuormitus on. Eli jos tekee täyskaasukiihdytystä niin ei se silloin tarjoa isomman vaihtamista. Mutta jos tasakaasulla ajelee esim. 60 km/h niin kyllä se vitoselta kutoselle haluaa jo vaihtaa. Muuten hyvä, mutta kutosella tuolloin kierrokset on jossain 1100-1200 (arvio), ja jo pieninkin ylämäki saa auton hyytymään. Eli siis toisin sanottuna ei varmastikaan olla siellä parhaan väännön alueella?

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #362 : 03.09.2012, 14:05:26 »
No sehän riippuu ihan että minkä verran moottorin kuormitus on. Eli jos tekee täyskaasukiihdytystä niin ei se silloin tarjoa isomman vaihtamista. Mutta jos tasakaasulla ajelee esim. 60 km/h niin kyllä se vitoselta kutoselle haluaa jo vaihtaa. Muuten hyvä, mutta kutosella tuolloin kierrokset on jossain 1100-1200 (arvio), ja jo pieninkin ylämäki saa auton hyytymään. Eli siis toisin sanottuna ei varmastikaan olla siellä parhaan väännön alueella?

Tätä mä juuri tarkoitin kysymykselläni, paras vääntö alkaa kuitenkin vasta noin 1500 r/min kohdalla tai yli...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa J_Dempsey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #363 : 03.09.2012, 14:53:50 »
Tätä mä juuri tarkoitin kysymykselläni, paras vääntö alkaa kuitenkin vasta noin 1500 r/min kohdalla tai yli...

Juuri näin. Eli taidanpa (jatkossakin) olla välittämättä nuolen vilkkumisesta ja ajelen niin että koneessa on jotkut edes näennäisesti järkevät kierrokset. Katotaan minkälaisiin kulutuslukemiin sillä pääsee.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #364 : 03.09.2012, 15:07:38 »
Juuri näin. Eli taidanpa (jatkossakin) olla välittämättä nuolen vilkkumisesta ja ajelen niin että koneessa on jotkut edes näennäisesti järkevät kierrokset. Katotaan minkälaisiin kulutuslukemiin sillä pääsee.

Tietysti tasasella se jaksaa lähes tyhjäkäynnillä mutta parempi siellä on pitää jonkun verran kierroksia.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #365 : 03.09.2012, 15:14:38 »
Tietysti tasasella se jaksaa lähes tyhjäkäynnillä mutta parempi siellä on pitää jonkun verran kierroksia.

Maalaisjärjen käyttö sen vaihdonosoittaja nuolen kanssa on ihan paikallaan. :) Itsellä työmatka juurikin tuota 60km/h rajoitusta.. Hiukan yli 60 ku pistää vakkariin niin ei vilku nuolet jne. Alle tai ylämäki niin suosiolla vaan tipauttaa vaihteen alemmaksi. Tasaisellahan pääsee todella alhaisella kulutuksella (lue pitkä suora), isoimmalla vaihteella ja matalimmalla kierroksella missä vaihtovalo ei enään käske vaihtaa pienempää...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Funkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #366 : 09.09.2012, 02:24:48 »
Tätä mä juuri tarkoitin kysymykselläni, paras vääntö alkaa kuitenkin vasta noin 1500 r/min kohdalla tai yli...[/b

1,6 DRIVe "vääntö" alkaa vasta n. 1750 rpm --> n. 3500 rpm.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2012, 11:05:59 kirjoittanut Funkey »


Ex: -- S60 2.4D Classic 2009 -- , --V50 1.6 DRIVe S/S Classic 2012 -- , -- S60 2.5T Geartronic -04 -- , -- Peugeot 406 3.0 Wagon -02 -- , -- Citroen Xantia 2.0i -97 -- , -- Mazda 323F -90 --

Poissa Funkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #367 : 09.09.2012, 02:37:01 »
Millä kierroksilla se alkaa tarjoamaan isompaa vaihdetta?

Minulla auto pyytää jo suht tasaisessa maastossa n .1700 rpm. isompaa pykälää kehiin. Jos valoista lähtee ja vaihtaa ton "vaihtoavustajan" mukaan, niin ei tämä 1,6 DRIVe jaksa vääntää kunnolla noilla kierroksilla. (Mutua : turbo haluaa mukaan vasta n. 1800 rpm jälkeen ?)
« Viimeksi muokattu: 09.09.2012, 02:47:04 kirjoittanut Funkey »


Ex: -- S60 2.4D Classic 2009 -- , --V50 1.6 DRIVe S/S Classic 2012 -- , -- S60 2.5T Geartronic -04 -- , -- Peugeot 406 3.0 Wagon -02 -- , -- Citroen Xantia 2.0i -97 -- , -- Mazda 323F -90 --

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #368 : 09.09.2012, 09:10:07 »
Mulla tämä välimallin 1.6 DRIVe ensimmäisiä malleja siis, jossa 5 vaihteinen loota..
noin. 1200rpm menee 5 vaihteella noin. 63km/h hyvin, ei pyydä vaihtamaan pienempää..
Sen alle niin alkaa vilkkua vaihtoa ja kuulee sen äänestäkin..
Paremmat välit pienissä nopeuksissa?  :o Motaril kaipais vasta 6 vaihdetta kun kierrokset senverta korkeahkot.. kulutus silti maltillinen.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #369 : 09.09.2012, 21:55:28 »
1,6 DRIVe "vääntö" alkaa vasta n. 1750 rpm --> n. 3500 rpm.
Minulla auto pyytää jo suht tasaisessa maastossa n .1700 rpm. isompaa pykälää kehiin. Jos valoista lähtee ja vaihtaa ton "vaihtoavustajan" mukaan, niin ei tämä 1,6 DRIVe jaksa vääntää kunnolla noilla kierroksilla. (Mutua : turbo haluaa mukaan vasta n. 1800 rpm jälkeen ?)

Eli kannattaa ajaa tuolla mainitsemallasi parhaan väännön aluella välittämättä valoista...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #370 : 10.09.2012, 12:28:12 »
Eli kannattaa ajaa tuolla mainitsemallasi parhaan väännön aluella välittämättä valoista...

Juurikin näin.. Tasaisessa ajossa tuo muistutin pelaa varsin hyvin.. :P Harvemmin sitä risteysalueella / liikennevaloissa edes ehtii katselemaan kun katsoo valojen vaihtumista.
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #371 : 10.09.2012, 17:20:16 »
Hain tänään volvon 120tkm huollosta VMS racingiltä. 490€ tuli hinnaksi ja siihen ei vaihdettu hiukkassuodatinta. Sano ettei kannata vaihtaa, ennen ku se menee tukkoon. Mullakin kun on ajettu pitkää pätkää ja lisäaineet ollu kunnossa niin ei mitään hätää kuulemma. On muuten kallista toi lisäaine!!
Citikan huolto-ohjelmaan ei muuten kuulu toi suodattimen vaihto vaikka on sama kone
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #372 : 13.09.2012, 18:35:39 »
Sama kone, mutta sama suodin?
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #373 : 13.09.2012, 21:32:58 »
Kerroppa lisää.. Olen itse varautunut mahd. ensivuonna nyt ajettu 104 tkm, tuohon hiukkais-suodattimen vaihto operaatioon mikä maksanee 1000e paikkeilla volvolla.. Lisäksi voisi loppuvuodesta tehdä jakopään hihna remontin, ettei vain.... :)

Tai onko kellään mahdollisesti tietoa, saako tuota suodatinta ohitettua ohjelmallisesti jo nyt? Eli voiko laittaa suoran putken sen osalta... Päästöihinhän katsastuksessa tuo ei lienee vaikuta negatiivisesti?
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #374 : 14.09.2012, 00:14:30 »
Hain tänään volvon 120tkm huollosta VMS racingiltä. 490€ tuli hinnaksi ja siihen ei vaihdettu hiukkassuodatinta. Sano ettei kannata vaihtaa, ennen ku se menee tukkoon. Mullakin kun on ajettu pitkää pätkää ja lisäaineet ollu kunnossa niin ei mitään hätää kuulemma. On muuten kallista toi lisäaine!!
Citikan huolto-ohjelmaan ei muuten kuulu toi suodattimen vaihto vaikka on sama kone
Mitä toi lisäaine on ja mikä on käyttötarkoitus? On meinaan eka diisseli mulla.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2012, 02:24:01 kirjoittanut cossu69 »
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

 

Ateho  Elekma