Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #375 : 14.09.2012, 07:15:58 »
Mitä toi lisäaine on ja mikä on käyttötarkoitus? On meinaan eka diisseli mulla.

Jotain tuollasta. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust_fluid
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #376 : 14.09.2012, 07:58:15 »
Muistelen, että volvoissa lisäaine annostellaan polttoainetankkiin lisäaine säiliöstä. Nostaa palolämpötilaa ja auttaa polttamaan sen suotimen puhtaaksi. Uudemmissa malleissa lämmöt nousevat luonnostaan enemmän ja lisäainetta ei tarvita. Tekniikka kehittynyt.

Ohjelmallisesti sen voi ohittaa. Ei näy katsastuksessa päästötesteissä. Saastelaitteita, kun vain ei saa poistaa autosta. Pönttö on oltava paikallaan. Sama asia kuin katti. Puukota ja aja softa. Kuoren sisään vaikka suora putki tai sisukset  vain pois. Sitten softat. Samalla vähän ruuvata lisää ja EGR:kin pois käytöstä.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #377 : 14.09.2012, 10:22:51 »
Muistelen, että volvoissa lisäaine annostellaan polttoainetankkiin lisäaine säiliöstä. Nostaa palolämpötilaa ja auttaa polttamaan sen suotimen puhtaaksi. Uudemmissa malleissa lämmöt nousevat luonnostaan enemmän ja lisäainetta ei tarvita. Tekniikka kehittynyt.

Ohjelmallisesti sen voi ohittaa. Ei näy katsastuksessa päästötesteissä. Saastelaitteita, kun vain ei saa poistaa autosta. Pönttö on oltava paikallaan. Sama asia kuin katti. Puukota ja aja softa. Kuoren sisään vaikka suora putki tai sisukset  vain pois. Sitten softat. Samalla vähän ruuvata lisää ja EGR:kin pois käytöstä.

No jos sinulla on tästä pitävää tietoa, kuka mahtaa osata ohjelmoida ettei herjaa sen jälkeen jos tuon hiukkais-suodattimen poraisikin tyhjäksi.. Lähinnä siinä vaiheessa tulisi kyseeseen kun joskus oletettavasti 130 - 160tkm välillä alkaisi palamaan herja siitä suodattimen tukkeutumisesta ja niin-ikään tulisi tarve hommata se 1000e uusi suodatin ja nesteet...

Mitä ohjelmointi maksaa ja missä siis?
« Viimeksi muokattu: 14.09.2012, 10:28:06 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #378 : 14.09.2012, 12:49:01 »
Itse en ole tätä tehnyt. Joten 100% tietoa ei ole tarjota. Kyselisin lastua ja toimintaa niitä myyviltä. Eikös täällä foorumillakin ole muutamaa luottopaikkaa tarjottu. Muistaisi vain.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #379 : 14.09.2012, 17:01:48 »
No jos sinulla on tästä pitävää tietoa, kuka mahtaa osata ohjelmoida ettei herjaa sen jälkeen jos tuon hiukkais-suodattimen poraisikin tyhjäksi.. Lähinnä siinä vaiheessa tulisi kyseeseen kun joskus oletettavasti 130 - 160tkm välillä alkaisi palamaan herja siitä suodattimen tukkeutumisesta ja niin-ikään tulisi tarve hommata se 1000e uusi suodatin ja nesteet...

Mitä ohjelmointi maksaa ja missä siis?
itteasiassa se suodatin maksaa sinisellä 550€ ja 120tkm huolto kaikkineen 1297€ lisäaine pelkästään joku n. 130€
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #380 : 14.09.2012, 17:34:39 »
itteasiassa se suodatin maksaa sinisellä 550€ ja 120tkm huolto kaikkineen 1297€ lisäaine pelkästään joku n. 130€

Okei, no eihän se sitten niin pahan hintainen ole? Suodatin siiis.. Tuo 1297€ sisältää siis työn ja noi osat ja lisäaineen...
Saispa tohon hintaan viel jakopäänkin sisällytettyä niin avot.. :D
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa vmoi73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #381 : 14.09.2012, 17:36:54 »
Siis miksi näitä suodattimia pitäisi vaihtaa, jos ei mikään vikavalo pala? :idiot2:
5-sarjan Bemareissa (E6x) oli muutaman ensimmäisen vuoden aikana km-määrä hiukkassuodattimen
vaihdolle. Jos ei vaihtanut, ja suodatin ei ollut tukossa, nollasi vain huoltopyynnön ja jatkoi matkaa.
Ko.kärryn facelift-malleissa tämä "huolto" olikin sitten jo poistettu ja suodatin vaihdetaan vain jos se on tukossa.

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #382 : 14.09.2012, 17:40:55 »
No ei kai sitä pakko olekkaan vaihtaa.. Oletan vain, että jossain noissa kilometrimäärissä alkaa palamaan se valo tuosta suodattimesta.. Niin sitten siinä ei kai auta kun vaihtaa... Ei ole myöskään tuota nestettä tullut ikinä lisättyä, eli sitä lisäainetta.. Se sen tankki näytti olevan auton pohjassa polttoainetankin vieressä...
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #383 : 14.09.2012, 17:46:39 »
Okei, no eihän se sitten niin pahan hintainen ole? Suodatin siiis.. Tuo 1297€ sisältää siis työn ja noi osat ja lisäaineen...
Saispa tohon hintaan viel jakopäänkin sisällytettyä niin avot.. :D
toi 1297€ sisältää:
öljyt+suod
raitisilmasuod.
ilmansuod.
polttoainesuod. (250€)
hiukkassuod. (550€)
lisäaine
päivitys
työ
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa bloody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #384 : 09.10.2012, 08:04:57 »
Missäs olette (vuosi)huollattaneet bensa-Volvoanne PK-seudulla?

Bilian tarjous oli luokkaa vuosihuolto (öljyt ja suodattimet, alta 30tkm/v) ~200€ ja 5v ikäisenä kohdalle osuva jakohihnan vaihto ~400€ (ilman vesipumppua joka vaihdetaan vain jos vanha vuotaa), molemmat arviot siis töineen ja osineen. Nää on varmaan aika hyvin linjassa muiden merkkiin perehtyneiden puljujen kanssa?

Kannattaako automaattivaihteiston (AW55) öljynvaihto/-flushaus teettää samalla? Autolla on ajettu huimat <80tkm.
S40 T5 Summum Aut. 2008

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #385 : 09.10.2012, 08:09:33 »
Kannattaako automaattivaihteiston (AW55) öljynvaihto/-flushaus teettää samalla? Autolla on ajettu huimat <80tkm.

Laatikon öljyjä suositellaan vaihdettavaksi 60 tkm kohdalla. Eli varmaan kannattaa teettää... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #386 : 09.10.2012, 09:02:18 »
Onko eberin suorakäytölle mitään pakkasrajaa? Meneekö vikatilaan jos räplää liian lämpimällä?
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #387 : 09.10.2012, 09:25:15 »
Onko eberin suorakäytölle mitään pakkasrajaa? Meneekö vikatilaan jos räplää liian lämpimällä?

Muistelen kuulleeni joskus että raja olisi +10 oC nurkilla...

E. Ja korjaus tähän suoraan manuaalista:

Jos ulkolämpötila ylittää 15 °C, lämmitintä ei voi käynnistää. Lämpötilassa -10 °C tai sen alapuolella pysäköintilämmittimen enimmäiskäyntiaika on 50 minuuttia.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012, 09:34:08 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cossu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #388 : 09.10.2012, 10:58:46 »
Uusimmassa manuaalissa ei mainita mistään 15 asteen rajasta.
VOLVO V50 1.6 D DRIVe classic -12

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #389 : 09.10.2012, 16:54:43 »
Uusimmassa manuaalissa ei mainita mistään 15 asteen rajasta.

Tuo minkä laitoin löytyy -10 manuaalista...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo