Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matsV50

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #405 : 25.10.2012, 12:03:34 »
Kun eberin pistää kellon kautta lämmittämään, niin ohjekirjassa luki että ajastukseen pitää pistää kellon aika milloin ollaan lähdössä liikkeelle. Noh, eilen illalla pistin ajastimeen ajaksi 8.15, lähdin kuitenkin liikkeelle pari minuuttia yli 8, ja autohan oli ihan lämmin, lasit sulana ja moottorissa melkein normaali lämmöt. Kuinka kauan aikaisemmin eberi pärähtää päälle ennen liikkeellelähtöaikaa?

Manuaalista kopioituna :

 "Auton elektroniikka
laskee itse lämmityksen alkamisajan
vallitsevan ulkolämpötilan mukaan. Jos ulkolämpötila
on yli 25 °C, lämmitystä ei tapahdu.
Kun lämpötila on miinus 10 °C tai matalampi,
pysäköintilämmittimen pisin toiminta-aika on
60 minuuttia.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #406 : 25.10.2012, 15:24:19 »
Kuinka kauan aikaisemmin eberi pärähtää päälle ennen liikkeellelähtöaikaa?

Ihan liian aikaisin...paitsi tietty jos tykkää kuumasta. Minä ainakin huijaisin sitä laittamalla ensin kellon noin vartin myöhempään mitä on lähdössä. Siitä sitten hienosäätöä jos tarvis... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #407 : 25.10.2012, 21:02:40 »
Ihan liian aikaisin...paitsi tietty jos tykkää kuumasta. Minä ainakin huijaisin sitä laittamalla ensin kellon noin vartin myöhempään mitä on lähdössä. Siitä sitten hienosäätöä jos tarvis... :)

Täysin samaa mieltä.. Kantsii huijata just joku 10 - 15min lähtöaikaa.. Turhaa sitä ehkäpä ihan noin kuumaksi lämmittää.. :p
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #408 : 28.10.2012, 08:51:57 »
Kovimmilla pakkasilla kannattaa myös puhallus sisätiloille säätää pienemmälle akun säästämiseksi. Muistelen että jos sääti vaikka esimerkiksi 2pykälää tuuletin nopeuteen ja jätti sen sammuttaessa käytti polttoainelämmitin sitä nopeutta. Automaatilla saa akun aika äkkiä loppuun jos huutaa ensin lämmitintä 50min ja samalla tuuletin täysillä. Sisätilat lämpenee kuitenkin äkkiä, koska webasto ei sammu käynnistymisen jälkeen, mutta moottori kuitenkin lataa akkua. Lasit sulavat eikä se ohjaamo kovin kylmä ole parilla palkilla.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #409 : 16.11.2012, 08:39:06 »
S40 bensa ja manuaali alle 10k€ hintaluokassa.

1,6, 1,8 vai 2,4 koneella?

Myynti-ilmoja luin ja mainittiin että 1,8 olisi ketjukone.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2012, 09:41:25 kirjoittanut smee »
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #410 : 16.11.2012, 13:35:20 »
S40 bensa ja manuaali alle 10k€ hintaluokassa.

1,6, 1,8 vai 2,4 koneella?

Myynti-ilmoja luin ja mainittiin että 1,8 olisi ketjukone.

1,8 valitsisin noilla spekseillä... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #411 : 19.11.2012, 08:48:14 »
1,8 valitsisin noilla spekseillä... :)

Olisihan se 5-syl. 2.4 kiva, mutta taitaa järkiperusteilla 1,8 viedä voiton. Tarkoittaen polttoaineenkulutusta ja huoltokuluja.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #412 : 19.11.2012, 08:50:09 »
Olisihan se 5-syl. 2.4 kiva, mutta taitaa järkiperusteilla 1,8 viedä voiton. Tarkoittaen polttoaineenkulutusta ja huoltokuluja.

Jep!

Sillä perusteella mitä näin käyttötarkoituksen ennenkö editoit sen pois niin... ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #413 : 19.11.2012, 09:04:06 »
Jep!

Sillä perusteella mitä näin käyttötarkoituksen ennenkö editoit sen pois niin... ;)

 :)
Ei sitä nyt kaikkia emännän menoja viitsi mainostaa.    :D

Ja luulen että S40 on turvallisempi kuin saman hinta- tai ikäluokan pikkukinnerit.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2012, 09:07:33 kirjoittanut smee »
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #414 : 23.11.2012, 22:14:07 »
Tuo ovi juttu käy kyllä järkeen. Edellinen yksilö ei tuota ilmoitusta tehnyt. Toinen ilmoitus ei ollutkaan lämmittimen ilmoitus vaan start/stopin ilmoitus. Luin väärin. Auto kertoo että S/S päällä. En nyt muista ilmoituksen tekstiä tarkalleen. Jotenkin turha tieto kyllä, kun napissa palaa valo kuitenkin merkiksi.

Tuo "välikaasu" on kyllä ihan ohjelmoitu toiminto ja oikeastaan aika hyväkin lisä. Kiihdyttäessä auto laskee nopeudesta seuraavan vaihteen kierrosluvun ja pudottaa kierrokset siihen ja pitää siinä jonkin aikaa. Vaihto osuu just, oikein kun kierrokset eivät pääsee hidastumaan vaihdon aikana. Pitkään jos jättää kytkimen pohjaan auto pitää 2-3sekuntia kierroksia vaihtokohdassa mutta luovuttaa jos ei vaihtoa tule.

Pikkuhiljaa alan oppimaan valikoiden käyttöä ratin napista. Ei tuo nyt ihan niin paha ole käyttää kuin alkuun säikähdin.

Ihan jees toiminto. Löytyy jo 25 vuotta vanhasta saratogasta... ELK

Poissa mightyblue

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #415 : 03.12.2012, 13:43:19 »
Noniin,tilanne olis ny se että lohduton ja pitkään kestäny sairaus ei ota loppuakseen..nimittäin tuo autokuume  :D
Lähinnä tullu kateltua noita V50 kiisseleitä..nyt onkin sit probleemana et kumpi parempi 1,6D vai 2,0D.. Ja vuosmallit mistä noita oon kattellu,pyörii 2005-2008 välillä.. Kilometriä tulee työmatkasta päivittäin reipas sata joten ajomukavuus on plussaa. Tällä hetkellä siirtovälineenä on V70 2.4DA -02..
Onko noissa jotain muita eroja kuin koneen koko? Neuvoja pikaisesti kaipailisin..

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #416 : 03.12.2012, 13:49:57 »
Noniin,tilanne olis ny se että lohduton ja pitkään kestäny sairaus ei ota loppuakseen..nimittäin tuo autokuume  :D
Lähinnä tullu kateltua noita V50 kiisseleitä..nyt onkin sit probleemana et kumpi parempi 1,6D vai 2,0D.. Ja vuosmallit mistä noita oon kattellu,pyörii 2005-2008 välillä.. Kilometriä tulee työmatkasta päivittäin reipas sata joten ajomukavuus on plussaa. Tällä hetkellä siirtovälineenä on V70 2.4DA -02..
Onko noissa jotain muita eroja kuin koneen koko? Neuvoja pikaisesti kaipailisin..

Ajomukavuudessa tulee kyllä takkiin, jos vaihdat V70->V50.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #417 : 03.12.2012, 19:56:32 »
Ajomukavuudessa tulee kyllä takkiin, jos vaihdat V70->V50.

Mutta jos vaihtaa, kannattaa ottaa 2.0D... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #418 : 03.12.2012, 19:59:46 »
...ja jos haluaa voimaa niin kannattaa laittaa T5. Paitsi jos se diesel on ehdoton vaihtoehto.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #419 : 03.12.2012, 20:27:20 »
Mutta jos vaihtaa, kannattaa ottaa 2.0D... :)

No jaa.. Voi ehkä toimiakin, jos on työmatka tuo n. satku kilsoissa. Muuten ihan sysipaska. Volvoa nähnyt muuta kuin merkit.  :-\

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron