Autoracing  KL-varaosat

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40 / V50
« Vastaus #435 : 27.01.2013, 16:00:03 »
Kollegani Englannissa on ostamassa vaimolleen Volvoa. Autot on firman vanhoja työsuhdeautoja, vuosimallit 2009. Toinen on S40 ja toinen V50. Jommassa kummassa on powershift ja toisessa geartronic.
Pyytäisin mielipiteitä, miten autojen tulevaisuus kun katsotaan laatikoiden keston suunnalta? Autot on dieseleitä.
Montakohan vaihdetta noissa on? Isompiin tuli 6-lovinen geartronic jo aiemmin, miten noi pienemmät?

Powershift on myös 6-lovinen...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: S40 / V50
« Vastaus #436 : 27.01.2013, 19:25:07 »
...vuosimallit 2009. Toinen on S40 ja toinen V50. Jommassa kummassa on powershift ja toisessa geartronic.
Pyytäisin mielipiteitä, miten autojen tulevaisuus kun katsotaan laatikoiden keston suunnalta? Autot on dieseleitä.
Montakohan vaihdetta noissa on? Isompiin tuli 6-lovinen geartronic jo aiemmin, miten noi pienemmät?
Geartronic on 2009 v50 ja s40 mallissa 5-vaihteinen, ei lovia ;).
Vaihteistot kestää ok, jos ei lastuteta ja öljyt vaihdetaan säännöllisesti (vaikka vaihto ei huolto-ohjelman puolesta ole tarpeen).

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #437 : 27.01.2013, 19:37:55 »
OK, kiitos.

Eli voinko summata asian niin, että pienempiin korimalleihin ei tarvittu 6-nopeuksista geartronicia kestävyyden nimissä vaan on menty samalla 5-nopeuksisella joka oli esim. V70 joskus 2005? Noita isompia saa nykyään melko edullisesti jos on "vanhalla laatikolla" koska pieni pelko "ssä" että joku päivä ei pakki mene kylmänä päälle jne.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #438 : 28.01.2013, 22:14:04 »
Siis se kuusivaihteinen TF-80sc ei mahtunut sinne s40/v50 konehuoneeseen.

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 / V50
« Vastaus #439 : 29.01.2013, 14:13:06 »
Geartronic on 2009 v50 ja s40 mallissa 5-vaihteinen, ei lovia ;).
Vaihteistot kestää ok, jos ei lastuteta ja öljyt vaihdetaan säännöllisesti (vaikka vaihto ei huolto-ohjelman puolesta ole tarpeen).

Tähän vois kertoa omaa kokemusta. Ittellä v.2005 V50 T5 AWD A (5 vaihteinen geartronic) jolla ajettu 238 tkm ja vaihteisto pelaa
ihan samalla tavalla kuin pelasi autoa ostaessani 127 tkm:n kohdalla eli oikein hyvin.
Kaikki voimansiirron öljyt on vaihdatettu, myös vaihteiston.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa WarElk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Volvo V50 1.6D -10
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #440 : 18.02.2013, 18:27:54 »
Itellä mielessä v50:en 1.6D hankinta. Tässä yrittänyt selvitellä eroja vuosimallien -09 ja -10 välillä. Vai onko niitä edes?
Volvolla liikenteessä kesät ja talvet.

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #441 : 18.02.2013, 19:13:35 »
Itellä mielessä v50:en 1.6D hankinta. Tässä yrittänyt selvitellä eroja vuosimallien -09 ja -10 välillä. Vai onko niitä edes?

EI hirmu eroja ;)

Suosittelisin sit r-design malleja ...
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #442 : 18.02.2013, 19:59:15 »
EI hirmu eroja ;)

Suosittelisin sit r-design malleja ...
Mikäs siitä R-designistä tekee niin ihmeellisen, paitsi ulkonäkö?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa WarElk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Volvo V50 1.6D -10
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #443 : 18.02.2013, 20:42:29 »
Kyll täytyy mennä siinä mielessä ihan budjetti ratkaisulla ja katella nuita ihan normi malleja. En itse ainakaan ole huomannut muussa eroa kuin ulkonäössä.
Volvolla liikenteessä kesät ja talvet.

Poissa aslakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #444 : 20.02.2013, 20:38:53 »
Ihan koko ketjua en jaksanut lukea läpi...

Uutena foorumilaisena kyselen vinkkejä V50 hankinnassa. Mitä tulisi ottaa huomioon? Vuosimallia 2005 - 2007, manuaali askilla, 2.0 diesel koneella ollaan kovasti hankkimassa. Tyyppivikoja olen lueskellut että on tuo ajonesto-ongelma (virtalukon uusinta 300€), keskuslukoista on jotkut valitellut ja sähkölaseista. Yritän löytää sellaisen yksilön jossa ei olisi DPF:ää, se on ilmeisesti ollut lisävarusteena saatavana nuissa vuosimalleissa?
- Onko mitä muita tyyppivikoja?
- Näissä taitaa olla PSA:n moottorit, sama kuin fordeissa? Onko koneen puolesta moitittavaa?
- Miten tuo lämpeneminen kovilla pakkasilla? Onko polttoainekäyttöinen lisälämmitin kuinka pakollinen varuste vai lämpeneekö moottori riittävästi ilman sitä (keulapahvien kanssa)? Saako jostain "salavalikoista" näkyviin moottorin tarkan lämpötilan kuten Bemareissa? Montako termostaattia? Onko kuinka tiheä vaihtoväli nuissa?
- Onko näistä turbot porsinu missä kilometreissä yleensä?

Kaikki vinkit kelpaa, kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013, 20:41:19 kirjoittanut aslakki »

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #445 : 20.02.2013, 20:53:38 »
Mikäs siitä R-designistä tekee niin ihmeellisen, paitsi ulkonäkö?

No mm paremmat penkit + ovipahvit.

Ulkonäkö ehkä hieman parempi ??

Ratti aikas hyvä "käteen" ...

Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #446 : 20.02.2013, 20:55:50 »
- Miten tuo lämpeneminen kovilla pakkasilla? Onko polttoainekäyttöinen lisälämmitin kuinka pakollinen varuste vai lämpeneekö moottori riittävästi ilman sitä (keulapahvien kanssa)?

Melko pakollinen varuste tuo lisälämmitin Suomessa... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa aslakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #447 : 21.02.2013, 07:40:33 »
Saako lämpöjä näkyviin mistään tarkemmin? Onko ainoastaan tuo viisarimittari? Onko tosi että volvo (2.0d) ei lämpene vaikka termarit on kunnossa? Justiin olisi sellainen hieno yksilö hollilla jossa ei ole eberiä/webastoa ...

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #448 : 21.02.2013, 08:38:56 »
Saako lämpöjä näkyviin mistään tarkemmin? Onko ainoastaan tuo viisarimittari? Onko tosi että volvo (2.0d) ei lämpene vaikka termarit on kunnossa? Justiin olisi sellainen hieno yksilö hollilla jossa ei ole eberiä/webastoa ...

Kyllä se lämpenee maantieajossa pikkuhiljaa jos ei ole kovaa pakkasta. Mutta kaupunkiajossa esim. liikennevaloissa seisoessa lämpömittari alkaa heti pudota jos pakkasta noin -10 oC tai enemmän...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #449 : 21.02.2013, 13:51:07 »
Kyllä se lämpenee maantieajossa pikkuhiljaa jos ei ole kovaa pakkasta. Mutta kaupunkiajossa esim. liikennevaloissa seisoessa lämpömittari alkaa heti pudota jos pakkasta noin -10 oC tai enemmän...
Täältä myös ääni lisälämmittimelle... Ei kyllä ilman pärjäis... :| Varsinkaan jos koneena 1.6 DRIVe... Lisälämmittimen johdosta lämmöt nousee kyllä mukavasti lyhyemmälläkin työmatkalla. (eberi lähtee päälle aina koneen käynnistyksen yhteydessäkin) saatika sitten kuinka mukava lämpimään autoon on mennä (oikeasti lämpimään)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

 

Kulkukoira  Proturbo