Futurez  Kulkukoira

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #510 : 02.09.2013, 18:27:24 »
Hyvä. Aamulla sit lukemaan vikakoodit ja samalla voisi kysäistä tuosta ulkolämpötila-anturista. Ilmeisesti jonkin sortin tyyppivika ja yleensä vika taitaa olla siinä oven liittimessä.


Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #511 : 03.09.2013, 09:30:47 »
Vikakoodin luku ilmoitti, että syynä on hiukkassuodatin. Tarkempaa ilmoitusta tuo lukija ei ilmoittanut.

Huoltokirjassa luki 120tkm huollon kohdalla, että "Polttoaineen lisäainesäiliön täyttö", mutta ei ollut mitään mainintaa, että suodatin olisi vaihdettu. Huolto tehty täällä Turussa Autoasilla. Olisikohan siellä sitten alkuperäinen pönttö paikallaan...

Täytynee kirjoitella eri ketjuun näistä hiukkassuodatin asioista, kun ei varsinaisesti enää tähän hankintaan liity  :)

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #512 : 03.09.2013, 09:41:15 »
Vikakoodin luku ilmoitti, että syynä on hiukkassuodatin. Tarkempaa ilmoitusta tuo lukija ei ilmoittanut.

Huoltokirjassa luki 120tkm huollon kohdalla, että "Polttoaineen lisäainesäiliön täyttö", mutta ei ollut mitään mainintaa, että suodatin olisi vaihdettu. Huolto tehty täällä Turussa Autoasilla. Olisikohan siellä sitten alkuperäinen pönttö paikallaan...

Täytynee kirjoitella eri ketjuun näistä hiukkassuodatin asioista, kun ei varsinaisesti enää tähän hankintaan liity  :)

Ootko kulutuksessa huomannut eroja??

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #513 : 03.09.2013, 09:43:30 »
Niin ja se lämpötilaanturin sekoilu johtuu ovien johtosarjojen liittimien happettumisesta. Ilmeisen vaikea korjata itse ja sininen nyhtää siitä reilun tonnin €! Silloinhan auto on tehottomamman tuntuinen, kun siellä on se poltto päällä hiukkassuodattimeen. Vaihto oli sen 1700€.

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #514 : 03.09.2013, 12:30:34 »
Kulutuksesta ei ole sen tarkempaa tietoa, kuin nollasin kulutusmittarin heti auton ostettuani ja nyt näyttää 6.2l/100km. Tässä siis noin 150km, jossa mukana jonkin verran kaupunkiajoa ja muutama moottoritietestilenkki. Uskoisin näyttävän sitä, mitä kuuluukin.

Tuolla toisessa hiukkassuodatinketjussa oli juttua ulkolämpötilaongelmien ja hiukkassuodattimen polton välisestä yhteydestä. Ulkolämpötilalla on ilmeisesti yhteys myös tuohon ilmastointiin. Siitäkin ollut täällä jo juttua ja saman havainnon olen itse tehnyt. Eli vaikka ilmastointi on 18 asteessa, on todellisuudessa sisällä pitkästi yli 20 astetta.

Eli nyt aluksi saatava tuo lämpötilanmittaus kuntoon, niin voi sillä jo päästä monesta muusta ongelmasta. Onhan tämä tavallaan hyvä, että heti uuden auton kanssa joutuu näihin vaivoihin perehtymään, niin tulee ainakin tekniikka tutuksi  :D

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #515 : 03.09.2013, 12:40:36 »
Itse käytin just oman auton autosalvassa 120tkm huollossa.
- Hiukkais-suodattimen vaihto
- Urean lisäys säiliöön
- Raitis-ilmansuodatin
- 0w/30 öljyt + suodatin
- Tiivisteitä?!
- Monitoimisuodatin (moottori?)
- Ohjelmistopäivitys
- Polttoainesuodattimen vaihto
1138€

Hyvin pelaa, nyt vääntää aavistuksen paremmin alhaalta. Huomaa kun lähtee liikennevaloista, jää sellainen nykäisy pois.. :o
Kaikinpuolin tyytyväinen huoltoon siis, samassa vaihdettiin omavastuuhintaan 150€ uusi tuulilasi. :)

Ja 13km suuntaansa työmatka-ajoa pintakaasulla 50km/h alueella 3,7l/100km.
Keskikulutus ollut nyt sekalaisessa ajossa sellaiset 4.6l/100km
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #516 : 03.09.2013, 13:17:47 »
Itse käytin just oman auton autosalvassa 120tkm huollossa.
- Hiukkais-suodattimen vaihto
- Urean lisäys säiliöön
- Raitis-ilmansuodatin
- 0w/30 öljyt + suodatin
- Tiivisteitä?!
- Monitoimisuodatin (moottori?)
- Ohjelmistopäivitys
- Polttoainesuodattimen vaihto
1138€

Hyvin pelaa, nyt vääntää aavistuksen paremmin alhaalta. Huomaa kun lähtee liikennevaloista, jää sellainen nykäisy pois.. :o
Kaikinpuolin tyytyväinen huoltoon siis, samassa vaihdettiin omavastuuhintaan 150€ uusi tuulilasi. :)

Ja 13km suuntaansa työmatka-ajoa pintakaasulla 50km/h alueella 3,7l/100km.
Keskikulutus ollut nyt sekalaisessa ajossa sellaiset 4.6l/100km

1.6d on erilainen (lue halvempi) hiukkassuodatin kuin näissä 2.0D:ssä..

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #517 : 03.09.2013, 13:44:13 »
No näinhän se tietysti on..
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #518 : 03.09.2013, 13:50:15 »
Vikakoodin luku ilmoitti, että syynä on hiukkassuodatin. Tarkempaa ilmoitusta tuo lukija ei ilmoittanut.

Huoltokirjassa luki 120tkm huollon kohdalla, että "Polttoaineen lisäainesäiliön täyttö", mutta ei ollut mitään mainintaa, että suodatin olisi vaihdettu. Huolto tehty täällä Turussa Autoasilla. Olisikohan siellä sitten alkuperäinen pönttö paikallaan...

Täytynee kirjoitella eri ketjuun näistä hiukkassuodatin asioista, kun ei varsinaisesti enää tähän hankintaan liity  :)

Niin, jos tuota lisäainesäiliötä ei ole täytetty / on ajettu tyhjänä, on pönttö 99% varmana täysi...

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #519 : 03.09.2013, 21:18:42 »
Selvittelin keskusautohallilla ja autoasilla tehdyt huollot, niin selvisi tosiaan, että 120tkm kohdalla on vain lisäainesäiliö täytetty eikä vaihdettu hiukkassuodatinta. No joka tapauksessa äsken kävin moottoritiellä ajamassa ja laitoin nelosella cruisen 120km/h, niin regenerointi alkoi melkein heti ja kesti noin 10 minuuttia. Ilmeisesti on tuo regenerointi jäänyt hiljattain kesken ja siitä johtui se vikailmoitus.


Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #520 : 03.09.2013, 21:21:10 »
Selvittelin keskusautohallilla ja autoasilla tehdyt huollot, niin selvisi tosiaan, että 120tkm kohdalla on vain lisäainesäiliö täytetty eikä vaihdettu hiukkassuodatinta. No joka tapauksessa äsken kävin moottoritiellä ajamassa ja laitoin nelosella cruisen 120km/h, niin regenerointi alkoi melkein heti ja kesti noin 10 minuuttia. Ilmeisesti on tuo regenerointi jäänyt hiljattain kesken ja siitä johtui se vikailmoitus.

Alkoi kun moottori saavutti tietyn lämpötilan? Tulee tod. näk. tekemään sitä jatkossakin...

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #521 : 04.09.2013, 08:27:52 »
No joka tapauksessa äsken kävin moottoritiellä ajamassa ja laitoin nelosella cruisen 120km/h, niin regenerointi alkoi melkein heti ja kesti noin 10 minuuttia. Ilmeisesti on tuo regenerointi jäänyt hiljattain kesken ja siitä johtui se vikailmoitus.

Pitäis kyllä olla oma ilmoitus siitä jos hiukkaspönttö täynnä ja vaatii regenerointia. Mutta jos ei tule enää uudestaan tuota "moottorijärjestelmä vaatii huoltoa" tekstiä niin eiku kovaa ajoa... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #522 : 04.09.2013, 08:50:51 »
Kannattaa seurata myös moottoriöljyn tasoa nouseeko...

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #523 : 04.09.2013, 11:55:30 »
Aamulla tulikin tarkastettua öljyt ja selvästi oli ylärajan yläpuolella. Eli eiköhän siellä ole sitä lisäainetta öljyn joukossa. Täytyy piakkoin vaihtaa nuo öljyt, vaikkei vielä ihan 8000 km olekkaan ajettu. No tuleepahan laitettua samalla sit ne volvon suosittelemat castrolit myllyyn, kun näyttäisi huoltokirjan mukaan olevan tällä hetkellä mobilin esp öljyt koneessa.


Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #524 : 04.09.2013, 12:02:54 »
Aamulla tulikin tarkastettua öljyt ja selvästi oli ylärajan yläpuolella. Eli eiköhän siellä ole sitä lisäainetta öljyn joukossa. Täytyy piakkoin vaihtaa nuo öljyt, vaikkei vielä ihan 8000 km olekkaan ajettu. No tuleepahan laitettua samalla sit ne volvon suosittelemat castrolit myllyyn, kun näyttäisi huoltokirjan mukaan olevan tällä hetkellä mobilin esp öljyt koneessa.

Ei kun, epäonnistuneen polton takia dieseliä sotkeutuu öljyyn. Se, johtuuko se tukkeentuneesta suodattimesta, paineanturin rikkoutumisesta vai mistä en tiedä.

 

Autoracing  KL-varaosat