Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #525 : 04.09.2013, 12:19:38 »
Ei kun, epäonnistuneen polton takia dieseliä sotkeutuu öljyyn.

Niin, tietysti siis juuri näin  :)

Poissa tonyk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #526 : 06.09.2013, 15:38:17 »
Niin ja se lämpötilaanturin sekoilu johtuu ovien johtosarjojen liittimien happettumisesta. Ilmeisen vaikea korjata itse ja sininen nyhtää siitä reilun tonnin €! Silloinhan auto on tehottomamman tuntuinen, kun siellä on se poltto päällä hiukkassuodattimeen. Vaihto oli sen 1700€.

Itselläni oli tuo sama ongelma lämpötila-anturin kanssa ja sen sai hetkellisesti korjattua pamauttamalla nyrkillä ovipahviin :)
Sain tuon kuitenkin korjattua niin, että irroitin ovelle tulevan johtosarjan ja suihkutin kontaktispraytä molempiin päihin ja toistin tuon muutamaan kertaan. Tämän jälkeen mittari on aina näyttänyt oikeita lukemia.

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #527 : 06.09.2013, 15:46:22 »
Kävin tuossa koeajamassa V50 2.0D:n -06. Kummastuttamaan jäi jäykkä kytkin. Risteyksissäkin sai jalkaa jännittää ihan tosissaan, että poljin pysyy alhaalla. Onkohan tuo normaalistikkin noin jäykkä vai oliko yksilössä jotain vikaa? Ja toinen juttu oli se että auto oli tuontiauto. Ei lohkolämppäriä ja ilmeisesti ei polttoainekäyttöstä lisälämmitintäkään. Missä se lämmitin sijaitsee konehuoneessa, toisin sanoen mistä tunnistaa onko siellä semmonen jossain vai ei?

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #528 : 09.09.2013, 14:57:13 »
Ja toinen juttu oli se että auto oli tuontiauto. Ei lohkolämppäriä ja ilmeisesti ei polttoainekäyttöstä lisälämmitintäkään. Missä se lämmitin sijaitsee konehuoneessa, toisin sanoen mistä tunnistaa onko siellä semmonen jossain vai ei?

Ainakin -10 vuoden mallissa se on moottorin ja rintapellin välissä konehuoneeseen katsottaessa vasemmalla puolella...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #529 : 20.09.2013, 15:14:42 »
Niin ja se lämpötilaanturin sekoilu johtuu ovien johtosarjojen liittimien happettumisesta. Ilmeisen vaikea korjata itse ja sininen nyhtää siitä reilun tonnin €! Silloinhan auto on tehottomamman tuntuinen, kun siellä on se poltto päällä hiukkassuodattimeen. Vaihto oli sen 1700€.

Nyt toimii lämpömittari. Autosähköliikkeessä olivat vetäneet uudet johdot sille anturille. Tämän lystin maksoi myyjäliike. Kuin myös tämän päiväisen lisälämmitin remontinkin.

Ja kysyin keskusautohallilta tuota hiukkassuodattimen vaihtoa, niin sanoivat sen olevan noin 700€. Pelkkä suodattimen hinta on 400€. Eli eipä noihin kannata alkaa mitään näitä tarvikkeena myytäviä "korjaussarjoja" tilailemaan, kun alkuperäisen suodattimen saa melkein samaan hintaan. Pelkän suodattimen vaihdon takia ei ilmeisesti autoa tarvitse kuitenkaan volvolla käyttää piuhan päässä? Pointti siis on, että tuon suodattimen voi hyvin vaihtaa itse, mikäli ei vielä tarvitse lisäainetta lisäillä?

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #530 : 26.09.2013, 18:18:19 »
Antakaa viisaammat neuvoja auton ostossa.. olen ajatellu vähän päivittää kalustoa ja kiikarissa on ollu -05 s40 t5 tai vastaava v50.. nyt kuitenkin jostain on tullu mieleen vw golf -05 --> GT/GTi.. jos sekin vois olla kiva..  :idiot2:  budjetti noin 15k

Osaaks joku sanoa et kumpi tulis "halvemmaks/kannattavemmaksi?  volvossa varmaan isommat vakuutukset ku on isompi kone mutta miten mahtaa olla huoltojen/varaosien/kestävyyden kanssa?
vw vissiin kannttaa välttää dsg laatikkoa mutta mites sit volvolla onko ollu ongelmia automaatin kanssa?
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 18:36:27 kirjoittanut Dife »

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #531 : 27.09.2013, 15:13:06 »
Osaaks joku sanoa et kumpi tulis "halvemmaks/kannattavemmaksi?  volvossa varmaan isommat vakuutukset ku on isompi kone

Volvon vakuutukset suht halvat noin ylipäänsä mitä esim. oon vertaillu emännän -04 TDi Golffiin... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #532 : 27.09.2013, 16:38:21 »
Miten paljon noissa volvo mailleissa on ollu "kalliita" vikoja.. vai pääseekö ajelemaan suht rauhassa..? aikasempi kokemus on vaan 240/940 volvoista ja ne nyt ainakin pelaa hyvin.. 
Onko noissa jotain vuosimallia mitä kannattaa "välttää"?
Yks kaveri tossa sanos ettei oikeen uskalla suositella mitään nykypäivän autoa et kaikki on aikalailla kakkoja:) 
Nyt oliskin hyvä löytää joku mikä olis edes kohtuu edullinen pitää ja huoltaa..  Neuvoja otetaan vastaan.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #533 : 30.09.2013, 08:12:30 »
Miten paljon noissa volvo mailleissa on ollu "kalliita" vikoja.. vai pääseekö ajelemaan suht rauhassa..? aikasempi kokemus on vaan 240/940 volvoista ja ne nyt ainakin pelaa hyvin.. 
Onko noissa jotain vuosimallia mitä kannattaa "välttää"?
Yks kaveri tossa sanos ettei oikeen uskalla suositella mitään nykypäivän autoa et kaikki on aikalailla kakkoja:) 
Nyt oliskin hyvä löytää joku mikä olis edes kohtuu edullinen pitää ja huoltaa..  Neuvoja otetaan vastaan.

Maanantaikappaleita tuntuu olevan kaikissa merkeissä...

Viat melkeenpä löydät selaamalla tätä osastoa läpi, eiköhän ne kalliit ja halvat viat ole jo tänne kerääntyny. Alkupään vuosimalleista yleensä sanotaan ettei kannata ostaa joten jos rahat vaan riittää niin osta facelift eli 2007 --->
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Antza]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #534 : 21.12.2013, 20:43:48 »
Onko tämä raatin mielestä ylihintanen?Suoralla kaupalla saa varmasti vähän alennusta.Mitä tämmösestä pitäis kattoa jos on ostamassa?

http://www.kamux.fi/Vaihtoautot/VaihtoautotEsittely.aspx?ToimipisteID=2994&Rekisteri=ZAZ269/VOLVO/S40
S60 T5 -06
Ex:850 2.5 20V -95

Poissa jusk@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #535 : 14.01.2014, 13:24:16 »
Morjensta landialaiset !

Kilometrimäärien lisääntyessä ajattelin hankkia talouteemme diesel auton. Silmiini pisti suhteellisen siisti yksilö, 190 tuhatta ajettu S40 D5. Minkälaisia kilometrejä tämmöisellä yksilöllä on edessä? Tyyppivikoja? Missä vaiheessa näissä dieseleissä alkaa suuttimet vuotamaan, turbo lagaamaan tai vaihteisto luistamaan? :D entäpäs hiukkassuodatin, miten se tässä mallissa toimii, onko tiedossa ongelmia?
Onko näissä webastoa? ja jos ei ole, niin millä todennäköisyydellä tämmöisen saa -28 asteen pakkasesta viikonlopun jäljiltä käyntiin?

Kaikki linkit, vinkit, kokemukset ja kommentit ovat tervetulleita :)

Kiitos jo etukäteen. :)
MB E 250 CDI BE 4matic Premium Business
MB C 250 CDI BE 4matic AMG
BMW 523iA LCI

Poissa volvorace

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
volvo s40 2.0D 2008
« Vastaus #536 : 14.01.2014, 23:47:06 »
Onko kellään kokemuksia kyseisestä volvosta? Onko tuo kone luotettava? Itsellä olisi harkinnassa tälläinen, koska kumminkin vuosimalliin sekä kilometreihin nähden suhteellisen halpa. Toinen vaihtoehto olisi s60 D5. D5 koneita meidän perheessä ollut jo 4kpl eikä missään vikaa, mutta hinta tietysti korkeampi.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #537 : 16.01.2014, 09:05:42 »
Kilometrimäärien lisääntyessä ajattelin hankkia talouteemme diesel auton. Silmiini pisti suhteellisen siisti yksilö, 190 tuhatta ajettu S40 D5. Minkälaisia kilometrejä tämmöisellä yksilöllä on edessä? Tyyppivikoja? Missä vaiheessa näissä dieseleissä alkaa suuttimet vuotamaan, turbo lagaamaan tai vaihteisto luistamaan? :D entäpäs hiukkassuodatin, miten se tässä mallissa toimii, onko tiedossa ongelmia?
Onko näissä webastoa? ja jos ei ole, niin millä todennäköisyydellä tämmöisen saa -28 asteen pakkasesta viikonlopun jäljiltä käyntiin?

Kaikki linkit, vinkit, kokemukset ja kommentit ovat tervetulleita :)
Onko kellään kokemuksia kyseisestä volvosta? Onko tuo kone luotettava? Itsellä olisi harkinnassa tälläinen, koska kumminkin vuosimalliin sekä kilometreihin nähden suhteellisen halpa. Toinen vaihtoehto olisi s60 D5. D5 koneita meidän perheessä ollut jo 4kpl eikä missään vikaa, mutta hinta tietysti korkeampi.

Kannattaa varmaan kummankin lukasta tuo S40/V50-korjaamo-osio läpi jos ette vielä sitä ole tehnyt. Sieltä aikas äkkiä löytyy kokemukset, viat yms. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa jusk@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #538 : 17.01.2014, 11:08:33 »
Kannattaa varmaan kummankin lukasta tuo S40/V50-korjaamo-osio läpi jos ette vielä sitä ole tehnyt. Sieltä aikas äkkiä löytyy kokemukset, viat yms. :)

mä sitä yritin selailla, mutta tosi vähän oli juttua juuri kyseisellä koneella olevasta mallista. Joten voin joko todeta niitä olevan harvassa tai sitten ovat viattomia yksilöitä :)
Vissiin tuohon D5-kone on sama kuin isommissa malleissa (?!?) joten sieltä voi lukea vinkkejä myös ?!?
MB E 250 CDI BE 4matic Premium Business
MB C 250 CDI BE 4matic AMG
BMW 523iA LCI

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #539 : 21.01.2014, 13:45:25 »
Vissiin tuohon D5-kone on sama kuin isommissa malleissa (?!?) joten sieltä voi lukea vinkkejä myös ?!?

Tuosta en oo ihan varma, olisko sama ja korkeintaan apulaitteita sijoteltu uudestaan tilan takia...? ???
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Carcom Oy  Ateho