Carcom Oy  Ateho

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #555 : 08.09.2014, 22:48:05 »
Noniin ammattilaiset! emännälle katseltu autoa ja tällä hetkellä liipasimen alla ois s40 -08 1.6d 185tkm ajettu... Kannattaako kiertää kaukaa? vai onko huoleton peli ja onkos nykyään lastentauteja näissä?

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #556 : 09.09.2014, 11:00:31 »
Ei siinä mitään jos huollot on tehty! Jos liikkeestä ja ei oo jakopäätä vielä laitettu ni tinkaa se kaupan päälle!
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #557 : 09.09.2014, 19:38:21 »
Ei siinä mitään jos huollot on tehty! Jos liikkeestä ja ei oo jakopäätä vielä laitettu ni tinkaa se kaupan päälle!


okei. Onkos näissä sitä Urea kusi hommaa? entä mitenkä tuo hiukkassuodatin minkälaisella vaihtovälillä?

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #558 : 09.09.2014, 21:49:09 »
pissapurkin täyttö 60tkm välein ja hiukkassuodatin 120tkm. Nokkaremmin vaihtovälihän on 240tkm/10 vuotta, mutta suositellaan pohjolan oloissa vaihdettavaksi 5 vuoden välein.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #559 : 10.09.2014, 09:05:45 »
okei.. egr:än saa ohjelmalla pois ja hiukkaspönttö tyhjäksi niin ajelee huoletta?

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #560 : 11.09.2014, 19:30:25 »
okei.. egr:än saa ohjelmalla pois ja hiukkaspönttö tyhjäksi niin ajelee huoletta?
Niinhän noi isot pojat kehuu, itsellä on käytössä, ainakin seuraavaan huoltoon asti
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa static

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #561 : 28.11.2014, 09:15:38 »
Mistä saa selville mikä varustetaso autossa on? VAG-autoihin tottuneena huoltokirjan etusivulta ei löytynytkään listaa varustetasosta ja varusteista, löytyykö se jostain muualta?

Poissa Moxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #562 : 28.11.2014, 11:41:11 »
Mistä saa selville mikä varustetaso autossa on? VAG-autoihin tottuneena huoltokirjan etusivulta ei löytynytkään listaa varustetasosta ja varusteista, löytyykö se jostain muualta?
Jospa tuosta http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_S40_(2004) ja itellä lukee varustetaso a-pilarissa oikealla puolella, voi vaihdella se tarranpaikka.
Volvo V50 2.0D -05
ex- Volvo S40 T4 -02
ex- Toyota Corolla dx 1,3 2E -85

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #563 : 28.11.2014, 14:25:54 »
Jospa tuosta http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_S40_(2004) ja itellä lukee varustetaso a-pilarissa oikealla puolella, voi vaihdella se tarranpaikka.

Linkki kuntoon: http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_S40_%282004%29

 :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #564 : 02.12.2014, 20:30:45 »
Morjes,

Tähtäimessä olis äitille n. 14-18keur pikkudiiseli järkevällä kulutuksella ja ylläpitokuluilla. Onko '09-'11 V50 1,6d kaukana tuollaisesta?

Eli ureapurkin täyttö 60tkm välein (kustannukset?) ja DPF 120tkm välein(kustannukset?), paitsi DPF:lle varmaan kannattaa teettää ohitus heti kun osuu ekan kerran omalle kohdalle (näyttäis olevan alle tonnin setti). Mites kaksoismassa, sen vaihtovaihtoväli ja vaihtokustannukset? Käytännössä noi autot on yleensä ajettu 110-140tkm (eli DPF:n vaihdon alta myyntiin?).

Mitä kaikkee tulis ottaa huomioon ja onko noissa ollut jotain tyyppivikoja/muita ongelmia, jotka tekee tollasella ajamisesta ja tollasen huoltamisesta jotenkin tyyristä? Nyt porukoilla on ollu viimeset 25v Toyotaa, huollot on ollu käytännössä öljynvaihtoo ja jarrupaloja.

Ja onko käytännön merkitystä ostaako 109hp vai 115hp auton?

Poissa Jucci90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #565 : 23.12.2014, 22:09:42 »
Moro!

Volvokuumeen on nostanut! Lauantaina olisi tarkoitus mennä liikkeeseen katsomaan Volvo v50 2,4i summum-varusteilla ja manuaalina.. Auto on Vm.04 ja ajettu 124tkm! Ostettu liikkeestä uutena ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja sekä jakohihna vaihdettu kun otettu liikkeeseen myyntiin.. Mitä mieltä arvon volvo kansa on? Iskeäkkö kiinni vai kiertää kaukaa!


Hyvää joulua kaikille :hello:

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #566 : 24.12.2014, 01:29:45 »
Moro!

Volvokuumeen on nostanut! Lauantaina olisi tarkoitus mennä liikkeeseen katsomaan Volvo v50 2,4i summum-varusteilla ja manuaalina.. Auto on Vm.04 ja ajettu 124tkm! Ostettu liikkeestä uutena ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja sekä jakohihna vaihdettu kun otettu liikkeeseen myyntiin.. Mitä mieltä arvon volvo kansa on? Iskeäkkö kiinni vai kiertää kaukaa!


Hyvää joulua kaikille :hello:

Mulla on S40 2.4i (130tkm) summum kaikilla varusteilla mitä on saanut 2006 malliin..  ;)
Itse olen ollut tyytyväinen 30tkm ajolla. Joitakin ihmeellisyyksiä on ollut matkanvarrella mutta
ne on ratkennut. Virtalukko on ilmeisesti tyyppivika ja vaihdettu mulla uuteen. Ikävä vika koska jättää tiellä
kun autoa ei voi käynnistää.. Huolto maksoi n.300€. Swedespeed sivuilta löytyi sitten ohje jonka avulla olis
selvinnyt purkamalla virtalukon ja puhdistamalla kontaktit.  ;D

Sitten olen ihmetellyt tuota roklatusta mikä välillä kuuluu kuskin puolelta. Se kuuluu kun vaihde on vapaalla
ja kytkin ylhäällä. Loppuu kun painaa kytkimen alas. Oon kuullut niin monesta 2.4i mallista tuon etten jaksa enään
välittää siitä. Toistaikseksi ei ole muuttunut ääni eikä ole vaikuttanut mihinkään niin antaa olla..

Sitten on ollut tuo "moottori järjestelmä vaati huollon". Ei mitään hajua miksi joskus tuo tulee ja sitten häviää.
Mihinkään tuo ei ole vaikuttanut mutta ärsyttävä ilmoitus kuitenkin..  :) Itse epäilen, että jossakin kosteutta minkä
vuoksi tuo tulee mulla. Jos sataa niin tuo joskus tulee ja kun pesee näillä ilmoilla auton tulee tuo välillä kun kone lämpiää.. :idiot2:

Itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen, toki T5 olis makeempi..  ;)
Tosin kerkee tälläkin mutta vähän harmittaa kun en ostanut T5 vaikka oli tarjolla..
Onhan tässäkin sentään Volvon kone ja laatikko..

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #567 : 05.01.2015, 10:01:09 »
Moro,
Pojalle ollaan katsomassa V50 koppasta dieseliä, mahdollisesti 1.6 moottorista ja malliltaan 2008-2010. Näissähän on tuo hiukkasuodatin ja laakeriongelmat pyörissä tämän foorumin keskustelujen perusteella.
Itse olen ajellut useammalla V70 :llä noin 500 tkm käytännössä hyvin pienin ongelmin ja kahteen kelasin mittariin noin 350 tkm eli ajellut käytetyillä autoilla ja Volvot luotettaviksi ja mukaviksi todennut.

Kun menee merta edemmäksi (Saksaan) kalaan, löytyy huippuvarusteilla olevia vaihtoehtoja runsaasti ja jostain syystä näyttää tälle mallille tullin verotus olevan varsin maltillinen.
Kuitenkin polttoöljylämmitin (Eber) näyttää Saksassa olevan harvinaisempi kapistus tai ainakin silloin tarjonta rajoittuu muutamaan prosenttiin verrattuna istuinlämmittimillä jne. varustettuihin verrattuna. Näitä lisälämmittimiä on kuitenkin Suomesta saatavilla uudehkoista kolariautoista 500 euron hintaan.
Onko foormilaisilla tietoa millainen työ on asentaa tuollainen paketti ja minkä hintaiseksi tulee softa?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2015, 10:16:11 kirjoittanut JykäD5 »

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #568 : 07.01.2015, 15:26:18 »
Kuitenkin polttoöljylämmitin (Eber) näyttää Saksassa olevan harvinaisempi kapistus tai ainakin silloin tarjonta rajoittuu muutamaan prosenttiin verrattuna istuinlämmittimillä jne. varustettuihin verrattuna. Näitä lisälämmittimiä on kuitenkin Suomesta saatavilla uudehkoista kolariautoista 500 euron hintaan.
Onko foormilaisilla tietoa millainen työ on asentaa tuollainen paketti ja minkä hintaiseksi tulee softa?

Asennus itsessään ei varmaankaan ole ylitsepääsemätön homma osaavalle. Lämmitin juttelee auton kanssa väylän kautta joten softaa tarvitaan joka tapauksessa. Veikkaan että halvemmaksi tulee asentaa autoon tarvike Eber tai Webasto ja siihen joko kauko-ohjain tai kännykkäohjaus. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #569 : 14.01.2015, 10:14:20 »
Mielenkiinnosta pakko nyt kysellä.
Millaista kokemusta teillä muilla on V50 ohjauksesta ja alustasta?
Onko muilla miten herkkä tien kaarevuuteen ja epätasaisuuksiin?

Itsellä tuntuu olevan ominaisuus mistä ei pääse osia vaihtamalla eroon, että ratti heittää häränpyllyä(vispaa) jo pikkukivistäkin renkaan alla (Vähän liioiteltuna).
Jos tie on kalteva vähänkin niin saa ihan pidellä ratista.

Vertailukohteena sattuu olemaan välillä ajossa 10v uudempi V60, jolla voi ajaa samat matkan suunnilleen ilman käsiä, niin tuntuu olevan tämä V50 aikamoinen vetelijä..

 

RallyBaron  Samppasport