Noniin, nyt matkaa on taitettu kolmen viikon aikana n. 3000 km. Myyjäliike toimitti myös latauskaapelin viikko takaperin, ei originaali, mutta ihan helppolukuinen tuokin on. Lataus kestää 16A virralla "tyhjästä" täyteen ladatessa n. 5h, kuten jossakin opuksessa taisi ollakin maininta. Kotipuolen parkkiluolassa (Vantaa) pistorasia on 10A sulakkeen takana joten siinä hieman hitaampi lataus, n. 7-8h.
Kysymyksiä herättää juurikin nyt tuo sähkömoottori, joskus se ei lähde käyntiin vaan suoraan dieselillä lähdetään ajelemaan. Pure nappia painamalla tietokone ilmoittaa ettei "Pure asetus ole käytettävissä järjestelmän teknisten rajoitusten takia". Tämä kuittaantuu käynnistämällä auto uudestaan. DPF polttoa en ole saanut kiikkiin vielä kertaakaan, yleensä poltosta tuleva lämpö ja kumin käry on jäänyt huomaamatta.
1000km takaperin myös auto ilmoitti "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon" keskellä ei mitään Joensuuhun ajellessa. Soitin pariinkin paikkaan ja molemmista tuli sama vastaus; kyseessä on yleinen koodi joka pomppaa pieneenkin monttuun ajaessa. Harvinaisen epäkäytännöllistä.
Huoltokirjaa on täytetty kyllä huolella, mutta kuuluuko huolto-ohjelmaan vaihteistoöljyt? Voisi olla hieman kattavampi huoltokirja mistä näkee kaikki osat mitkä on vaihdettu tai huollettu ko. huoltotoimenpiteessä. (esim. Audin huoltokirja..) Jostakin olin lukevinani ettei niitä vaihdeta yksityiskäytössä kuin vain erillistilauksesta. Meinasin laittaa tuonne tuontimaahan viestiä ko. liikkeelle jossa auto on säännöllisesti huollettu, että mitä niihin huoltoihin siellä on sisältynyt.