Vaikka olin vannonut etten enää hanki Dieseliä osalleni osuneiden VAG -konsernin tuotteiden EGR ja DPF remppojen takia, niin päädyin kuitenkin V60 D6 Volvoon. Kävin ajelemassa kaasu Passatteja, mutta 150hv ei oikein liikuttanut autoa toivotulla tavalla. Kokeilin myös V60 T5 kaasu, se oli hieno peli, mutta melko pieni range kaasulla epäilytti. Kokeilin huvikseni samaisessa liikkeessä ollutta V60 D6'sta. Päätös siitä, että tämmöinen pitää saada syntyi parin ekan kilometrin aikana. Päädyin lopulta toisen liikkeen 2015 vuosimalliseeen vähän alle 100tkm ajettuun yksilöön. Heti ensi kättelyssä auto pääsi 1200km koeajoon työreissulle. Aivan mahtava peli, liikkuu tarvittaessa rivakasti, ohitukset maantienopeuksilla turvallisen lennokkaasti (Power moodissa aivan mahtava), Pure moodissa pelkällä sähköllä pysyy vauhdissa moottoritienopeuksillakin, maantieajossa "tyhjillä" akuilla kulutus vähän reilu 5l sataasella. Eli vaikka aina ei pääsis latailemaankaan, niin todella kohtuu kulutus!
Yksi kysymys - välillä kulutus nousee kulutusmittarin mukaan normaalista tasasella ajosta 5l/100km johinkin 9l/100km. Se pysyy tuotta isommassa lukemassa jonkin aikaa ja jossakin vaiheessa ihan itsestään putoaa takaisin normaaliin tasoon. Kuuluuko asiaan, vai mikä mahtaa nostaa kulutusta tuollain hetkellisesti?