Kaikissa autoissa on vikoja. Tässä on rahalle vastinetta, mutta pitkille matkoille ei sähköstä paljoa hyötyä ole. Ajat pelkällä sähköllä täydellä latauksella monesta asiasta riippuen 20-45 kilometriä ja sen jälkeen sulla on hyvin pitkälti käsissä normaali diesel kulutuksen suhteen eikä se kaikista pieniruokaisin.
Täsmälleen näin eli autoissa on aina tyyppivikoja. Olen myös samaa mieltä siitä, että tässä autossa on rahalle vastinetta. Yleensä autot on hyvin varustettuja ja painojakauma on akun vuoksi hyvä ellei täydellinen.
Ajoakun vuoksi pidemmällä matkalla auton kulutus jää pienemmäksi ja keskikulutus on 3.5 ... 3.7 l/100 km. Matka-ajossa, riippuen matkan pituudesta, kulutus nousee 4.3.... 4.8 l/100km. Jos matka on noin 250 km, niin kulutusta on noin 4.0 l/100 km ja kun mennään noin 600 km matkaan, niin kulutus nousee 4.5 ... 4.8 l/100 km.
Näille kulutuksille pääsee, kun aktiivisesti ajaa kulutus mielessä autolla. Esimerkiksi pieni kiihdytys ennen alamäkeä saa auton lataamaan ja vähän käyttämään sähköä. Nopeus pitää tietty pysyä noin normirajoituksissa eli 80 km/h alueella 88 km/h ja 100 km/h alueella 100 km/h