Huuhtelemalla kuulemma melkoinen sotku tulee ulos järjestelmästä. Öljytyyppi pysyy samana mutta sitä väriainetta ei enää laiteta, se lienee ollut se aiheuttaja koko ongelmalle.
Nimenomaan väärä öljytyyppi on ollut syynä kompuran pettämiselle.
Sandens suosittelee nykyään tuolle sähkökompuralle POE öljyä kun alunperin tuli tehtaalta PAG öljyillä joka huomattiin haitalliseksi sähkömoottorille.
Kompuroissa ei yleensä hajoa mitään itse elektroniikka puolelta (IGBT, vrita shuntteja ym.) vaan moottorin käämit alkaa lyömään läpi koska väärä öljy syövyttää ajanmittaan käämien suojalakan.
Alkuun huuhtelu ja öljyn vaihto auttaa asiaan ellei tilanen ole päässyt jo liian pitkälle.
Samaa ongelmaa ollu myös toyota/lexus, mersu ym. joissa sähköinen kompressori. Sandens ei suosittele kompuroiden korjausta vaan uuden vaihtoa, korjauksia on monenlaisia osa vain puhdistaa sisältä, osa tekee korjauksen kunnolla ja käämitsee kokonaan uusiksi.
Käytännössä kaikki kompurat voisi korjata paremmiksi kuin uudet tekemällä moottorin käämit uusiksi hyvällä käämilangalla ja vaihtamalla kuivain ym. osat jossa väärää öljyä.
Hieman kompuran elektroniikasta niin siellä on sisällä itseäinen virranhallinta moottorille joka mittaa jokaisen vaiheen virrankulutuksen ja jos se ylittää sallitun raja-arvon niin se pistää pelin poikki ja välittää CAN-väylän kautta virheestä.Se antaa tehdä tän muutaman kerran ja riippuen virrankulutus piikistä niin se laittaa pysyvän vika flagin. Sillloin VIDA kautta virheenkuittaus ei poista vikaa kompuran muistista vaan se jää sinne EEPROM:lle talteen, jolloin pitää tehdä itse kompuran resetointi. Tämä pitää muistaa sillon jos päättää korjata itse kompuran.
Mersuissa on sama fyysinen kompura, mutta elektroniikka puoli eri ohjelmalla joten ei juttele samoja CAN-sanomia jolloin ei ole yhteensopiva volvon kanssa.