Polttoainekulutusta olen pitkillä matkoilla saanut tuonne 5-6 l/100 km, ajan paljon pitkin Suomea, mutta noiden ajoprofiilien käyttäminen ollut hiukan satunnaista. Paljon käytän tuota SAVE-moodia, ja joskus POWERia, mutta olisiko tuossa tuo Hybrid kuitenkin se taloudellisin vaihtoehto?
Jep, itsekin noin kuukauden ja noin 3000 kilsan hybridi-volvoilun kokemuksella vastaan, että hybrid on järkevin moodi normaaliajossa. Save on tosiaan ns. patterin säästömoodi, jota ei ole itse tullut edes kokeiltua vielä. Power on ns. tehomoodi, jota itse olen joskus kokeillut ohitustilanteessa. Ainakin jos patterissa on virtaa jäljellä, niin potkua löytyy selvästi enemmän, kuin muissa moodeissa... Pure-moodissa meidän auto menee patterilla jopa 50km, mutta olosuhteet vaikuttavat asiaan ja toisinaan range on lähempänä 40km.
Omat kesälomareissut ovat aiheuttaneet sen, että noin puolet kilsoista on ajettu maantiellä ilman mahdollisuutta patterin lataamiselle, jolloin dieseliä on palanut noin 5 litraa satasella. Kokonaiskulutus tähän asti on auton mittarin mukaan 3,2 litraa satasella, kun kotinurkilla on ajettu pääosin 10-50 km pätkiä, eli pääosin sähköllä.
Myös meidän V60 R-designin rengaskoko on 235/45R18, joka löytyy ovipielen tarrasta ja myös auton alla olevista renkaista.