KL-varaosat  Race.fi

965 T6 & V70 D5 AWD

  • 601 Vastauksia
  • 200756 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
965 T6 & V70 D5 AWD
« : 05.08.2011, 18:29:28 »
Ilmestyi tuossa maaliskuun alkupuolella pihaan tällainen 740, pienenä yllätyksenä. Koneena on B230K ja vaihdelaatikkona M47 ilmeisestikin? ja ajettu vain ~315tkm. Sisusta on punainen ja yllättävän hyvässä kunnossa. Silloin kun tämän sain niin hieman pelotti ottaa penkinpäällisiä pois, mutta olivatkin yllättävän hyvässä kunnossa. Ainoastaan takapenkistä löytyi pieni reikä jonka sitten jo pian tuttu verhoilija paikkasikin. Alla oli hankinta-aikaan 14" pellit talvikumeilla ja mukaan tuli 15" pellit keskäkumeilla.









Sedältä sain sitten Volvon Coronat jonkinnäköisillä kesärenkailla ja heitin ne sitten alle. Myös soitin tuli vaihdettua uuteen, Denverin CAU-415. Kyllä tuo asiansa ajaa, ehkä tulevaisuudessa kalliimpaa sitten. Autossa oli kuitenkin ovissa edessä hyvät Fusionin kaiuttimet ja hattuhyllyllä 6x9:t tehtaan kotelossa (myydään tarjousten perusteella). Parkit sekä osan sisätilanvaloista vanha omistaja oli vaihtanut sinertäviin ledeihin.



Seuraavaksi auto saikin alleen Lesjön -40mm jouset. Takapää ei juurikaan laskenut, koska ilmaiskarit normaalipaineilla nostivat perän ylös. Hetken aikaa ajeltiin merkittömällä maskilla, sekä etuvalojen pyyhkijät tuli poistettua.



Nyt aletaankin tulla tähän päivään. Takaiskarit tuli vaihdettua Motonetistä ostettuihin TRW "jäykkiin" kaasujousiin, koska kuskinpuoleinen ilmaiskari vuosi hieman ja olivat muutenkin melko löysät. Nyt perä on aika hyvin balanssissa sekä navasta kaareen on matkaa muistaakseni ~34cm. Keulimista vielä havaittavissa, mutta ostin eteen 240:n iskarit myös Motonetistä, jos noilla sais hieman balanssiin. Ajattelin rosterista sorvata kunnolliset holkit noille.







Noin viikko takaperin heitin merkillisen maskin takaisin, joka teki paljon ilmettä keulalle. Vielä ainakin reiättömät pesurinlistat sekä kirkkaat vilkut tuo tarvitsee. Tänään kävin irrottelemassa sedän paaliin menevästä Volvosta uudemman mallin takavalot sekä etupuskurin.


Vaatii bumber carea ja kuumailmapuhallinta


Kunnon vesihionta ja lakkaa

Myös uusia vanteita on tullut katseltua, koossa 8x16", pitäisi vain nuo yhdet ylimääräiset Borbetit saada varastosta myytyä ensin pois. Pari viikkoa aikaa vielä saada etupuskuri, valot sekä iskarit kiinni. Kyseessähän on siis minun ensiautoni ja kortti toivottavasti elokuun 22.  :pomo: Vinkkejä tuon puskurin restaurointiin otetaan vastaan!  :) Lisää kuvia osoitteessa http://masuli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20740/
« Viimeksi muokattu: 03.01.2021, 08:49:07 kirjoittanut Masuli »
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #1 : 05.08.2011, 18:40:58 »
700-sarjalainen ensiautoksi on loistava valinta, vs nää normit nissan sunnyt sun muut nykynuorilla.
Ei taida kovin huonossa hapessa pelleiltään olla, kuvien perusteella?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #2 : 06.08.2011, 11:42:24 »
Eipä tuossa juurikaan muuta kuin kuskin ovessa hieman erikoisessa paikassa ruostetta. A-pilarin kohdalla oven kourussa sisäpuolella. Onhan tämä ensiautoksi nappivalinta, vaikkakin 200- tai 300 -sarjalaista enemmän olisin halunnut.  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #3 : 13.08.2011, 14:34:44 »
Takavalot sai hieman rakkautta osakseen. Hiottu, lakattu, hiottu ja lakattu lisää. Vielä pitää hieman hioo ja lakata, koska ilmeisesti kaste pääsi hieman tärvelemään lakan kiiltoa ja toinen lamppu on parista kohtaa matta. Itse kuitenkin olen tyytyväinen tulokseen jo tälläkin hetkellä:



Seuraavaksi puskurin ja etuiskareiden kimppuun   8)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #4 : 13.08.2011, 14:52:44 »
Todella kevyt vesihionta ja kirkasta niskaan! Lakkaa siis!  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #5 : 28.08.2011, 01:16:07 »
Hieman alustapäivittelyä. Sain vihdosta viimein 240:n iskarit alle, pikku mokien jälkeen. Tuli ensin heitettyä vahingossa holkit iskarin alle ja ihmeteltyä, että miks se Volvon etupää nousi  :2funny: Seuraavana päivänä jälleen etupää auki, uudet holkit oikeeseen paikkaan ja näytti jo vähän paremmalta. Heitin pelkästään ~17mm korkeen holkin iskarin ja mutterin väliin, keskitysholkkia ei tarvittu sillä sen verran hyvin omasta mielestä tuo iskari täytti tolpan. Samalla vaihdoin alle Lesjöforsien tilalle laikatut vakiojouset. Vakiojousista laikattiin kaksi kierrosta pois, nyt on auto vähän paremmassa asennossa. Seuraavien vanteiden kanssa sitten varmaan enemmän katkotut dieselin jouset. Omasta mielestä etupäästä tuli yllättävän jäykkä, kun ottaa huomioon, että iskarit ovat Motonetin "jäykät" iskarit ja jouset vakioista katkotut.





Myös kusipolttimot tuli heitettyä keulille. Ei vain oikein sovi yhteen noiden lediparkkien kanssa. Sen verran suunnitelmat muuttunut, että tarkoitus olisi rakentaa jenkkiparkit ja jättää ostamatta nuo kirkkaat vilkunlasit. Joku päivä haen myös Motonetistä reiättömät pesurinlistat. On tuo vaan mukava ajaa, parempi kuin vanhempien V70  ;D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #6 : 28.08.2011, 11:30:29 »
Hieman alustapäivittelyä. Sain vihdosta viimein 240:n iskarit alle, pikku mokien jälkeen. Tuli ensin heitettyä vahingossa holkit iskarin alle ja ihmeteltyä, että miks se Volvon etupää nousi  :2funny: Seuraavana päivänä jälleen etupää auki, uudet holkit oikeeseen paikkaan ja näytti jo vähän paremmalta. Heitin pelkästään ~17mm korkeen holkin iskarin ja mutterin väliin, keskitysholkkia ei tarvittu sillä sen verran hyvin omasta mielestä tuo iskari täytti tolpan. Samalla vaihdoin alle Lesjöforsien tilalle laikatut vakiojouset. Vakiojousista laikattiin kaksi kierrosta pois, nyt on auto vähän paremmassa asennossa. Seuraavien vanteiden kanssa sitten varmaan enemmän katkotut dieselin jouset. Omasta mielestä etupäästä tuli yllättävän jäykkä, kun ottaa huomioon, että iskarit ovat Motonetin "jäykät" iskarit ja jouset vakioista katkotut.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Myös kusipolttimot tuli heitettyä keulille. Ei vain oikein sovi yhteen noiden lediparkkien kanssa. Sen verran suunnitelmat muuttunut, että tarkoitus olisi rakentaa jenkkiparkit ja jättää ostamatta nuo kirkkaat vilkunlasit. Joku päivä haen myös Motonetistä reiättömät pesurinlistat. On tuo vaan mukava ajaa, parempi kuin vanhempien V70 ;D

Tästä asiasta olen muuten samaa mieltä. Mielestäni tunnoton ja ylitehostettu
ohjaus- ja poljintuntuma, en tykkää läheskään yhtä paljon kun vanhasta volvosta nuiden takia ( mk2 v70)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #7 : 31.08.2011, 15:06:03 »
Jep, mutta autokoulun Golffi oli vielä pahempi. Ajatteli jarrujen painamista niin auto oli jo pysähtynyt  :buck2: Eipä juuri muuta ole tullut tehtyä kuin ajettua. Eilen sain kuitenkin aikaiseksi ottaa peräkoukun pois. Seuraavaksi pitäisi vielä perään sovitella se alkuperäinen peitepala vai mikä onkaan nimeltään, joka peittää peräpöntön ja vararenkaanpaikan.



Slamitilta pitäisi tilata takavalojen adapterit, jotta saisi ne paikalleen ja etupuskuriakin ruvetaan lähiaikoina sovittamaan. Myös 205/55-16 kokoiset renkaat sain, vielä pitäisi noille vanteet hommata  :2funny: Joku nyt siis ostamaan multa 7x15" Borbetit pois vaikkapa 300- tai 400 -sarjan Volvoon  8)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #8 : 11.09.2011, 22:50:29 »
Tuli käytyä hämeenkyrössä ja löytyi tuli sitten otettua muutama foto matkalla. Takavalojen adaptereita odottellessa ja etupuskuriakin pitäisi alkaa sovittamaan...









Ja jenkkiparkit vois sopia paremmin kusivalojen kavereiks. Täällä ketään joka tehnyt 740:n itse? Vinkkejä otetaan vastaan...  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #9 : 12.09.2011, 10:23:41 »
Mikset vaan laita oransseja polttimoita parkeiks ?  ::)
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #10 : 18.10.2011, 18:35:15 »
Ei löytyny parkkeihin oransseja polttimoita, ainakaan Huittisten Säästömarketista/Hong Kongista. Mutta nyt on sitten parit asiat haalittu, mitä on yritetty etsiä eli kattotelineet ja aidot Talmut. Kattotelineet sain tutulta, olivat olleet 99 Saabissa ovat kuin tehdyt Volvoon. Samalla sain appiukkoehdokkaalta aidot Talmun valot, koska otti nuo nostalgiapakkaukset pois Kuplansa keulalta, Volvoon ne kelpasivat  S* Ja noista 14" aluvanteista kaksi rengasta oli aika finaalissa, kiitos vituillaan olevien aurausten jotein väliaikaiseksi pistettiin taakse 15" pellit ja eteenkin olis laitettu, mutta ilmeisesti noi vanteet on 850:stä ja ottivat alajousilautasiin edessä kiinni  :peetu: Koitetaan jos homma korjaantus 5mm Biltemaspeissereillä. Pari kuvaa tuosta nykylookista, tekis paljon jos sais kaikki samanlaiset vanteet alle. Ainiin, Facelift puskurikin saatiin suht hyvin istumaan keulalle  :pomo:





Kuvat napattu nopeesti N8:lla työpaikan pihassa, auto on paskanen ja kaikkee  ;D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #11 : 18.10.2011, 22:50:09 »
Kanttikeulaan tuo viisto puskuri sopii kuin nuo puimurin vanteet tuohon autoon. Vielä jos punaset roiskeläpät eteen ja keltaset taakse?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #12 : 19.10.2011, 12:25:38 »
Eipäs kun eteen vihreet ja taakse punaset. V:>  Pian tulee toivottavasti hetkeks eteen kans pellit ennen talvikumeja. Ja omasta mielestä toi puskuri sopii tohon. Jos vakiopuskuriin saisi add-onit tai mahdollisesti 200 -sarjan spoilerin. :) Vinkkejä noiden Talmujen kytkemiseen? Talmu-topickin luin läpi, mutta ei oikein auttanut.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #13 : 19.10.2011, 15:44:47 »
Näin pitäisi toimia ainakin eli tämä on 2:en 4-napasen releen kytkentä kun ei ollu itellä diodia saatavilla:

1. rele
-Ohjausvirta (85) parkkivaloilta, ja maadoitus (86) pitkiltä valoilta
-napa 30 sulakkeen kautta akkuun 12V
-napa 87 toisen releen 30:een

2. rele
-Ohjausvirta (85) parkkivaloilta, ja maadoitus lyhyiltä valoilta (86)
-Huomiovalojen plus-puoli kiinni napaan 87

Tällöin ajovalojen (sekä lyhyitten, että pitkien) plus-puoli toimii maadoituksena, kunnes jommat kummat valot kytketään. (silloin releen ohjauksen maadoitus muuttuu plussaksi)
Huomiovalot tietenkin palavat vain pelkkien parkkien kanssa.
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 -87
« Vastaus #14 : 23.10.2011, 20:58:00 »
Vakiopuskuriinhan saa addoneja, kuitukopioina jopa ihan sopusaan hintaankin, ja vakio etuspoikkahan on käytännössä suoraksi käännetty 200:sen spoileri...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez