Elekma  Autoracing

Yksityisyys netissä

  • 19 Vastauksia
  • 8484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Yksityisyys netissä
« Vastaus #15 : 24.03.2016, 14:48:00 »
Tämä on itseasiassa aika hyvä pointti :D Vaikka miten yrität olla niin ettet jätä jälkiä niin ehkä sieltä alusta saattaa löytyä joku pieni jälki josta selviää kuka olet jne  ::) Melkein alusta asti pitäisi surffailla kiertoteiden kautta
Juu ei mun tartte tota freedome jatkuvasti käyttää.   Se on toisella koneella käytössä koko ajan kun kattelen uutuusleffoja maailmalta streaminä.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Yksityisyys netissä
« Vastaus #16 : 29.03.2016, 13:52:58 »
No eipä mennyt kauaa.

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-2000001147544.html

Enää vaan odotellaan milloin tuo "vahingossa" vuotaa hakkereille jne  ::)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Yksityisyys netissä
« Vastaus #17 : 29.03.2016, 14:28:47 »
Löytyi tälläinen; https://www.youtube.com/watch?v=JbQeABIoO6A

Pätkän alussa tuo heppu sanoo, että joillakin kaupoilla on jo käytössä systeemi (kamera) joka seuraa sinua kauppareissusi ajan ja ottaa kuvia sinusta ja yhdistää niitä sosiaalisiin tileihisi esim. facebook jne.

Mielenkiintoista tekniikkaa, toivottavasti ei tule Suomeen  :-X

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Yksityisyys netissä
« Vastaus #18 : 31.03.2016, 21:59:39 »
Kokeilimpas hieman F-Securen Freedomea.

Saldo ~1h netissä pyörimisen jälkeen oli tämä; 285Mt suojattua liikennettä, 1 estetty haitallinen sivusto ja 487 estettyä seurantayritystä.

Vähän kuvaa seurantakartasta jonka Freedom rakentaa



Sivustot, joilla vierailin kattoi iltalehden, iltasanomat, torin, bilteman, photobucketin ja huutonetin. Kartassa on kuitenkin muutama ylimääräinen sivu joilla en ole vieraillut, kuten cloudfront, sanoma.fi, pubmatic ja snstatic. Tämä on mielestäni erittäin hyvä esimerkki siitä miten käyttäjän tieto kulkee filmalta toiselle. Olisi mielenkiintoista tietää, minkä arvoinen tuo profiili on, joka itsestä myydään eteenpäin  :P

Ja tätä kirjoittaessa karttaan putkahti yksi seurantayritys lisää joka on peräisin postimg.orgista :D Voisi harkita vakavasti tuon Freedomen lunastamista..

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: Yksityisyys netissä
« Vastaus #19 : 03.04.2016, 14:01:27 »
Se on kyllä aika jännä kanssa kun googlaa selaimen privaattimoodissa ja vertailee tuloksia siihen kun tekee haun cachet ja historiat ja cookiet tallessa. Itse en löydä privaattina edes työpaikan veppisivuja aina.

Jos haluaa pysyä perillä siitä mitä pelättävää ja tiedettävää voi netissä olla, niinkin hassu paikka kuin effin facebook-keskustelut on aika hyvä siihen.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Samppasport  Futurez