Jossain oli vertailtu kiinalaista T3/T4 ja HX35 ahdinta #12 pakopesällä heräämisessä D24TIC koneessa, niin kumpikin alkaa ahtamaan siinä 3000-3500rpm paikkeilla. Kertoo vähän miten antiikkinen tuo T3 turbo on. Tosin HX35 on jaetulla pakopesällä.
en usko että yhdessäkään nykypäivän turbomoottorissa ahtoviivettä on nimeksikään.
lainattu teksti penkkilappu topicista ja tiedot B230FK moottorista, jossa HX40 #14 pesällä:
348 hv 4991 rpm
534 nm 3969 rpm
Vääntöä on + 500 nm 3 500 rpm - 5 000 rpm
Yllättävän hyvin herää se kuorma-auton ahdinkin.
D5252T vääntää 290 Nm @ 1900 r/min, mikä on kans aika hyvä vääntö alakierroksille. Myös T4 B4194T vääntää, 300 Nm @ 2400–3600 r/min, ei taida vapari 1.9 bensamoottori samaan pystyä. Tuossa näkee myös ettei ahtimessa pahemmin viivettä ole. T5 moottori B5234T vääntää 300 Nm @ 2000 r/min.
T4 koneessa on vakioksi aika hyvä litrateho, noin 100hv/litra.