Ateho  Elekma

142 16v Turbo

  • 42 Vastauksia
  • 23253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #15 : 09.10.2015, 20:44:09 »
Kovien pulttien käyttäminen nyt ei vaan poista sitä jälkikiristyksen tarvetta. Jos tuolta jkl suunnalta ne pultit löytyy niin niillä mennään.

Mä en ole jälkikiristänyt KL-Racingin pinnapulttisarjan pultteja. Ei ole tosin ollutkaan kuin 449@666 eli eri asia kuin, jos olisi virittänyt.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #16 : 09.10.2015, 23:49:41 »
Mä en ole jälkikiristänyt KL-Racingin pinnapulttisarjan pultteja. Ei ole tosin ollutkaan kuin 449@666 eli eri asia kuin, jos olisi virittänyt.
Niin no, sinulla nyt on lähinnä kokemusta suun soitosta ja kaatamisesta  :)

Vakio pahvi ja kiristysmomenttia?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #17 : 10.10.2015, 01:17:41 »
Niin no, sinulla nyt on lähinnä kokemusta suun soitosta ja kaatamisesta  :)

Vakio pahvi ja kiristysmomenttia?

Niinpä....

Vakiopahvi ja momenttia muistaakseni 130 nm.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #18 : 07.11.2015, 19:36:46 »
Jotain edistystä tännekin, koneeseen laitettiin tänään männät ja veivit paikalleen. Veivin laakereiden välykset tarkastin tuttuun tapaan ACL:n Flexigaugella ja linjassa olivat joten romut kasaan uusilla ARPeilla. Seuraavaksi saisi oikeastaan kasailla kannen ja kiristellä sen lohkon päälle, nyt kun on vakiopulttejakin oikein kaksi sarjaa.

Alkanut tässä yhden projektin lueskelun myötä päässä pyöriä ajatus että saisiko auton leimattua poistamalla alkuperäisen tehostin/pääsylinteri-paketin ja laittamalla pedalboxin ilman jarrutehostinta? Silloinhan koneen voisi asentaa pystyyn, mikä taas olisi tilan puolesta enemmän kuin hyvä asia. Mahtuu isompi turbo?  ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #19 : 07.11.2015, 23:10:50 »
Männät meni lopulta sisään Bilteman puristimella: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Mannanrengaspuristin-2000021402/
Huippu laite, hakkaa edellisen kiinapaskan 6-0 ja pääsee tallilla vitriiniin esille juhlan kunniaks.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #20 : 03.12.2015, 21:00:53 »
Katsastusmies ei lämmennyt ajatukselle pedalboxista äkkiseltään. Täytyy siis tuumailla lisää.

Veronpalautukset kuitenkin tuli ja meni. Moottorinohjaimeksi tulee siis Link G4 Storm kun hyvällä alella sain uusien mallien tieltä pois. Viikonlopulla yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä tallille ihan oikeasti tekemään jotain muutakin kuin potkimaan renkaita. Etenee vähän turhan hitaasti jos ensi kesänä meinaa ajaa... :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #21 : 04.12.2015, 07:44:20 »
Moottorinohjauksen valinnasta....lupaan että et tule katumaan :pomo:
Mutta mitäs ihmettä...eikö muka pedalboxia sais laittaa katuautoon vai...??
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #22 : 04.12.2015, 10:15:27 »
Moottorinohjauksen valinnasta....lupaan että et tule katumaan :pomo:
Mutta mitäs ihmettä...eikö muka pedalboxia sais laittaa katuautoon vai...??
Kai sen saa laittaa kunhan tekee niin, ettei jarrutasapaino ole säädettävissä ajon aikana. Ja säilyttää alkuperäisen kaltaisen toteutuksen muuten.
Jäitä housuun!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #23 : 04.12.2015, 14:51:06 »
Tuttu katsuri tuumasi puhelimessa asiaa kysyessäni että hänen mielestään tuli joku muutos että "enää" ei saisi laittaa pedalboxia. Oli sitä mieltä että olemassa olevaa tehostinta ei saa poistaa tai edes pienentää. Täytyy nyt käydä kuitenkin konttorilta varmistamassa että miten asia ihan oikeasti on. Niin paljon se helpottaisi asioita pannuhuoneen puolella että ehdottomasti niin teen jos sen vain leimattua saa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #24 : 06.01.2016, 20:23:19 »
Motivaation rippeitä keräilty milloin mistäkin ja jotain pientä näperrystä saatu aikaankin. Tänään oli aikeissa kasata kanteen venttiilit paikalleen että sen saisi niputtaa lohkon päälle, mutta toisin kävi. Ohjurinkumeja vaihtaessani 13kpl muljahti paikalleen ihan nätisti, mutta parin ohjurin päähän eivät halunneet asettua millään. Kolme kappaletta murjoin sitten rikki kun aikani turasin niitä paikalleen tuloksetta. Olisiko lie ohjurin päässä ollut joku ruttu tjsp. että eivät asettuneet vaikka ei kyllä mitään silmin havaittavaa vikaa näkynyt. Pitää ostaa siis muutama uusi ja yrittää paremmalla menestyksellä.

Penkkien kiinnikkeitä vähän parantelin tukevuuden nimessä, tuli ihan asialliset ainakin siksi aikaa kun jaksan tehdä ne ihan oikeasti kunnolla uusiksi.

Konttorilla kävin neuvottelemassa ja inssi tuumasi että siitä lähdetään että jarrutehostin löytyy. Eli kone laitetaan vinoon ja mahdollisesti vaihdetaan pienempi tehostin että saadaan imusarjalle paremmin tilaa.

Katsotaanhan jatkoa kun jaksaa taas jotain turata, tuntuu että ei nyt oikein lähe tää homma...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #25 : 07.01.2016, 14:12:59 »
Sekokupu, poistin viestisi sillä näin kristallipallostani viestin aiheuttamien raporttien määrän tulevaisuudessa ;)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #26 : 11.02.2016, 13:17:47 »
Hiljalleen etenee, saa nähdä ajetaanko ensi kesänä... :idiot2:

Mittareita touhuilin paikalleen ja johdotin valmiiksi odottamaan kytkemistä. Laitoin nuo "vähemmän tärkeät" tuonne vänkärin puolelle:

Ostin siis joku aika sitten kasan noita Autometerin Sport Comp-sarjalaisia käytettynä, on ne vaan aika race. S* Tuo sulakerasia tulee vaihtumaan, joten en vielä kytkenyt mittareita. Täytyy selvitellä tuosta sekamelskasta tarpeelliset johdot ja karsia ylimääräiset pois.

Alkuperäisen mittariston paikalle tulee paneeli mihin laitetaan samaa sarjaa vedenlämpö- ja öljynpainemittarit, sekä seosmittari. Todennäköisesti hommaan AEM:n, on uudemmalla LSU 4.9-anturilla ja kaverin suprassa vastaava on pelannut hienosti. Tyyliinhän olisi toki kuulunut analoginen mittari, mutta luettavuuden takia mennään modernimmalla vaikka vähän tyylirikko onkin. Samaan paneeliin sitten tarpeelliset merkkivalot. Kierroslukumittarin paikka vielä vähän avoinna, ehkä kojelaudalle jos en muuta keksi.

Vaihteistoksi hieronut boostin kanssa kauppaa tuollaisesta pienemmästä 6-vaihteisesta ZF:stä, onpahan sitten kerralla kunnollinen ja ylivaihteella niin ei ole perävälityksen kanssakaan ihan niin nuukaa. Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa vai miten se meni. :idiot2: Kytkimeksi tuli hetki sitten Kulmamieheltä teräsvauhtipyörä ja -765 SRE. Näille meinasin ottaa KL-kimpasta kaveriksi 6-lapaisen jousitetun sintterilevyn. Luulisi pitävän näin kevyessä korissa ja kukas sitä tietää irtoaako tuosta moottorista ikinä edes kunnolla voimaa. :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #27 : 26.02.2016, 17:52:06 »
Kaikenlaista pientä puuhailtu. Kannessa venttiilit paikallaan, odottaa enää tiivistettä niin saa pultata lohkon päälle ja kasata loppuun.
Poistetun takapenkin tilalle askartelin tänään verhoilun, jos tätä nyt sellaiseksi voi sanoa:



Ei ole kuvassa vielä paikallaan asti vaan heitetty malliksi vähän sinnepäin. Totesin että kannattaa suosiolla jättää kiinnittäminen sellaiseen ajankohtaan kun on kaveri mukana pajalla. Uskomattoman työlästä vaan yrittää siististi leikata tuollaista ohutta alumiinia, rälläkkä ja millinen laikka oli tässä kohtaa weapon of choice. Onneksi tuo reunanauha pelastaa paljon, ei tarvitse ollakaan ihan niin priimaa leikkausjälkeä. :)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 17:53:42 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #28 : 26.02.2016, 19:56:04 »
Tuohon kun ois hitsannu takapuolelle kiinnikkeet, jotka ruuvataan kontin puolelta kiinni, niin ois saanu sileän pinnan näkyville. Eihän se ois tietysti työlästä ollut... Vielä on näköjään kestäneet maalit kiinni penkin alla ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #29 : 26.02.2016, 20:15:41 »
Hei niinhä onkin, laita tuollee ku Lankku meinas ku teillä on se Tiggi siellä tallilla.
Tais Make maalata uusiks ton alusen jos en ihan väärin ymmärtänyt..
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 20:17:22 kirjoittanut janne81 »

 

Kulkukoira  Proturbo