Autoracing  KL-varaosat

D24T sahaamalla käymään.

  • 29 Vastauksia
  • 12178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
D24T sahaamalla käymään.
« : 26.11.2016, 23:00:11 »
Eli vikana tällä kertaa seuraavaa.. Vähäisenkin seisonnan jälkeen sahuuttaa käymään. Hehkut katottu ja ok on. (Kaksi viimeistä kokeiltu hehkutuksen aikana että kannat menevät tulikuumaksi) Takaiskuventtiilikin on pumpun ja suotimen välissä, kun oli ilmakuplaa letkussa. Nyt kiritty sekin vuoto. Mikä nyt iha olematon kupla siellä näkyy. Suodattimen ja tankin välillä. Vika alkoi ihan yht äkkiä. Ennen lähti iha avainta näyttämällä laakista pyörimään. Mutta jos polttis pääseekin vähän tankkiin valumaan. Niin tuo takaisku näyttäs pitävän aika hyvin, ettei pumpulta pääse ainakaan valumaan. Kun voi letkun irroittaa pumpulta. Eikä lähde valumaan. Viisaammilta vinkkejä? Huom tekee samaa myös lämpösellä koneella. Mutta yön yli seisseenä korostuu..
« Viimeksi muokattu: 26.11.2016, 23:04:50 kirjoittanut Rantsu »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #1 : 27.11.2016, 02:47:08 »
Vika vaikuttaisi ihan siltä että jostain vetää ilmaa polttoaine-järjestelmään, mikäli hehkut pelaa. Tankkilaitteen liitännöistä on hyvä aloittaa, koska ainakin 740-sarjalaisissa se on peltiä, ja vanhetessaan ruostuu>alkaa vuotamaan liitännöistä. 940-sarjassa se on muovia, mutta kai sekin voi alkaa vuotamaan tai sitten on joku letku/putki murtunut ja vetää ilmaa.

tosin tuosta jos on osa hehkuistakin pimeänä niin varmasti saa sahata....

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #2 : 27.11.2016, 12:27:07 »
Liitäntöjä on koiteltu laittaa paremmin kiinni ja ei vaikutusta. Sahaamisen aikana ei lupaile yhtään käymään. Vaan lähtee sitten kerrasta hyvin pyörimään. Ei pätki eikä hörähtele.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #3 : 27.11.2016, 12:43:11 »
Pumpun käyttöakselistefalta voi vetää ilmoja myös. Ja kaasu, mutta se yleensä vuotaa uloskin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #4 : 27.11.2016, 13:30:45 »
Pystyykö tuota mitenkään todentamaan? Pystyykö tuo pumppu paluulinjasta vetämään ilmaa?
« Viimeksi muokattu: 27.11.2016, 15:22:51 kirjoittanut Rantsu »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #5 : 27.11.2016, 17:29:32 »
En oikein usko että paluu vetäisi ilmaa, ja jos on vielä tulopuolella takaisku välissä. Tuo pumpun käyttöakselin stefa on hyvä veikkaus ilmavuodon syyksi.

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #6 : 27.11.2016, 22:08:32 »
Kuulemma saa pumppu paikallaanni vaihettua sen taikka sitten 60e disupajalla vaihtaavat. Pitää ny vielä kokeilla suora letku astiaan missä polttoainetta.. mites muuten paskana oleva suutinhan tekee kans tollasta?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #7 : 27.11.2016, 22:15:30 »
Paljon vuotava suutin aiheuttaisi kyllä jo käyntihäiriöitäkin ja kovan savutuksen. Omasta D24:sesta vuoti vanhat suutinkärjet vähäsen, eikä niillä ollut käyntiin kovin suurta vaikutusta. Omasta mielestäni tuo pumpun akselin stefan vaihto pumppu paikallaan on kyllä melko hankala homma, enkä varmaksi sano että edes onnistuu välttämättä, koska se pumpun teline on siinä edessä ja hihnapyörä voi olla tiukasti kiinni. Tilaakaan ei juuri tulipellin välissä ole.

helpommalla taitaa päästä kun purkaa sen pumpun irti, eikä sekään mikään iso homma ole.

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #8 : 27.11.2016, 22:24:17 »
Ainakin paikallinen dieselpajan jamppa väitti että hän saa sen paikallaan vaihdettua just ja just. Ja tuntiin epäili saavansa läjään. Samaan euromäärään tulis ajotuskin kohilleen. Kun omassa merkit näyttää ny miten sattuu. Kun vaihtu manuaalin hilppeet kampiakselin jatkoksi ja kelloa en omista

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #9 : 27.11.2016, 22:30:20 »
Onko tuo vika nyt sitten ollutkin alunperin väärässä ennakossa ?...sekin aiheuttaa huonon käynnistymisen, eikä tarvitse paljoakaan heittää. Jos on pumpun merkeillä säädetty pelkästään niin varmasti heittää ennakko. Aika tarkasti ennakot ovat merkit kohdallaan ollessa jotain 0.7-0.8mm välillä.

pumppuhan pitäisi säätää vauhtipyörässä olevan 0-merkin avulla....että eihän se säätö onnistu mikäli sitä ei ole tai se on väärässä kohdassa, ellei sitten tee jollakin YKK merkkiä vauhtipyörään
« Viimeksi muokattu: 27.11.2016, 22:37:00 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #10 : 27.11.2016, 23:00:02 »
Siis ajoituksen sama jamppa sääti kesällä kellolla. Ei siinä ny mitää varsinaista vikaa silloinkaan edes ollut, mutta nyt syksyllä alkoi yht äkkiä tuo huono käyntiin lähtevyys. Ja automaatista manuaaliin vaihdon tein nyt ihan äskettäin. Että vika on ollut jo jonkin aikaa. Luulin aluksi että vika olisi palaneessa hehkussa, mutta 4 ekaa hehkua meni punaiseksi kun virtaa antoi ja 2 -viimestä kokeiltu paikoillaan ollessaan. Ja virtaa saadessaan kannat menivät kuumiksi. Pahottelut sekavista viesteistä. Kännykän näytössä joku härö, että nakkelee välillä väärät kirjaimet  :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #11 : 28.11.2016, 00:43:24 »
Hehku voi hajota niinkin että pelkkä runko kuumentuu ja kärki ei. Eli ne 2 viimeisintäkin pitäisi testata irrallaan, että hehkuuko kärjestä..

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #12 : 28.11.2016, 22:46:09 »
Eio hehkuvika, lähtee neljälläkin hehkulla  kyllä heti käymään, käy vaan vajailla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #13 : 10.12.2016, 09:24:44 »
Nyt taas kokeiltu ottaa suoraan limsapullosta ainetta. Ei kyllä vaikuttas että pumppu vuotaisi. Ei tuu kuplia pumpulta päin eikä valu polttoaine takaisin pulloon. Ja ei käyntiin lähtöön mitään vaikutusta. Mikäs ihme tuolle yht äkkiä voinut tulla?

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #14 : 10.12.2016, 10:59:33 »
Onko aina yks hehkutus kerta vai ootko kokeillu kaks kertaa peräkkäin .kansivika ?.hehkut tosiaan ilmanputsari.turbon letkut .onko suuttimet koeponnistettu ja mites pumpun kunto .muut polttoaineen tuloon liittyvät.oletko pumpannu  käsipumppua ennen käynnistystä .kuuluuko tuossa rikastinvipu sisällä jolla säätää ennakkoa käynnistettäessä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 11:09:26 kirjoittanut temle »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy