Nyt tuli jarruremppa tehtyä taakse ja tuntuisi jarruttavan melko äkäisesti.
Lätkäsin sitä kuuluisaa jeesusteippiä pariinkin otteeseen jarrunestesäiliön päälle kerran ilman korkkia ja kerran korkin kanssa.
Ei vaan tuntunut auttavan kyllä, tippasi hieman.. ehkä sitä ei saanut riittävän tiiviiksi vaan. En kyllä huomannut, että missä siinä korkissa on se ilmareikä. No ongelma ratkesi sillä, että veistelin puunpalaan kynänmuotoisen kärjen ja tökkäsin sen jarruputkeen ja se toimi oikein hyvin.
Tuli pieni lisäongelma, menivät jarruputken muttereista kannat pyöreiksi. Oli ihan kunnon lenkkiavain (11mm kanta), mutta aika ja tiesuola tehnyt tehtävänsä ilmeisesti. Ei CRC auttanut. Jarrusatulan puolen sain auki, naputtelin vasaralla 10mm avaimen sitten siihen pyöreään kantaan ja irtosi (yksi avain hajosi kyllä). Kun ei ole monttua eikä nosturia käytössä piti ryömiä sinne auton alle irroittamaan sitä jarruputken toista päätä ja homma vaan muuttui hankalammaksi, kun toisestakin päästä meni kanta pyöreäksi. Lenkkiavain istui kantaan sopivasti, mutta ei mutteri kestänyt vääntämistä.
Mitä raati suosittelee pelastuskeinoksi? Ajetaanko rampille ja lyödään 10mm lenkkiavain kantaan kiinni vai voimapihdeillä putki poikki ja 10mm hylsy kiinni ja räikällä auki?