Samppasport  Futurez

volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui

  • 26 Vastauksia
  • 3041 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s60teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Juu eliikäs tänään kävi niin että öljynpaine valo syttyi ajoin heti sivuun ja kun pysähdyin niin auto sammui. Menin kattoon onko öljyä ja kyllä oli eikä mitään muutakaan näkynyt. Noh sitten aattelin et koitetaas käyntiin niin tuntui kun akku olisi ollut lopussa kun ei tahtonut startata kunnolla noh sitten koitin toisen kerran niin alkoi jo lupailla että lähtisi käymään ja kolmannella kerralla lähti eikä öljyvalo palanut ja kävi muutenkin normaalisti paitsi, että jostai kuulu pieni kalkatus ääni. Sitten kun oli käynyt jonkun 10-15sek niin alkoi öljynpaine valo vilkkua ja sammutin auton heti ja haettiin traileri ja vietiin auto kotipihaan. Eli mistä kannattais lähtee tutkimaan. Kyseessa siis volvo 960 2.5L vm95 automaatti.
Volvo s60t5 2.3 -01
volvo 960 2.5 -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #1 : 06.10.2019, 21:26:25 »
Kyllä siellä jotain isompaa hajosi. :(
Tuo starttaus kuin akku olisi loppu viittaa siihen että kone leikkasi kiinni. Varmaan laakeri hajosi kampiakselilta/ kiertokangelta.

Ota öljyt pois ja katso onko metallia joukossa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa s60teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #2 : 06.10.2019, 21:57:07 »
sitä mäkin veikkasin että leikkasikohan yksi sylinteri :( Täytyy huomenna tutkia ja ottaa öljyt veke. onkoha mimmonen homma irrottaa öljypohja?
Volvo s60t5 2.3 -01
volvo 960 2.5 -95

Poissa s60teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #3 : 07.10.2019, 16:10:39 »
Onkos mimmonen homma irrottaa kone kyseisetä autosta :-\
Volvo s60t5 2.3 -01
volvo 960 2.5 -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #4 : 07.10.2019, 16:24:38 »
Ei nyt oo aikaa koko operaatiota selostaa mutta:
Syyläri pois,
Letkut pois.
Johtosarja lähtee yhdestä liittimestä lähes kokonaan moottorin mukaan.
Ilmastoinnin kompura irti telineestä niin ei tarvitse kaasuja poistaa
Pakosarja on hieman ahtaasti mutta jos lähtee irti pakoputkesta niin helpottaa.
Moottori irti vaihdelaatikosta. (Jos automaatti, pultit irti vetolevystä startin reiän kautta.
Kannakkeet irti ja nosto.

Mulla menisi aikaa 3-6h riippuen miten kaikki pultit aukee.

2-3v aikaa kun viimeksi irroitin niin vähän hatarat muistikuvat. Suunnilleen noin.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2019, 16:26:13 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #5 : 07.10.2019, 19:54:59 »
Ne vetolevyssä olevat 6 kpl pulttia ei irroteta startin aukosta vaan siellä on vänkärin puolella aukko ihan sitä varten
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #6 : 07.10.2019, 21:41:27 »
Pitääkö pakosarjat poistaa ennen sitä? Silloin kun tein, ei ollut toivoakaan saada pakosarjoja irti pakoputkesta kun mutterit olivat ruostuneet pilalle.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #7 : 08.10.2019, 08:18:55 »
Ne vetolevyssä olevat 6 kpl pulttia ei irroteta startin aukosta vaan siellä on vänkärin puolella aukko ihan sitä varten

Tuossa pilkottaa vasemmassa alanurkassa.


Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa viri-viri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #8 : 08.10.2019, 21:10:40 »
Ei nyt oo aikaa koko operaatiota selostaa mutta:
Syyläri pois,
Letkut pois.
Johtosarja lähtee yhdestä liittimestä lähes kokonaan moottorin mukaan.
Ilmastoinnin kompura irti telineestä niin ei tarvitse kaasuja poistaa
Pakosarja on hieman ahtaasti mutta jos lähtee irti pakoputkesta niin helpottaa.
Moottori irti vaihdelaatikosta. (Jos automaatti, pultit irti vetolevystä startin reiän kautta.
Kannakkeet irti ja nosto.

Mulla menisi aikaa 3-6h riippuen miten kaikki pultit aukee.

2-3v aikaa kun viimeksi irroitin niin vähän hatarat muistikuvat. Suunnilleen noin.

Miksi laatikko irti auton alla? Miellytävämpi availla ne laatikon ja vetolevyn pultit kun on koko paketti pihalla. Alatukivarsien poikkituki vaan irti niin mahtuu taittumaan pois.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #9 : 08.10.2019, 21:21:33 »
Sekin on vaihtoehto.

Tarkennan viestiäni "näin itse aikoinaan tein" ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #10 : 08.10.2019, 22:54:01 »
Juu, se on varsinkin tuo automaattiloota melkonen työmaa saada siellä auton alla irroitettua (käsineen / pienen tunkin avulla) saati sit asennettua. :D
Nimimerkillä kokemusta on, vaikkakin onneks vaan irroitus ja tilalle manuaaliloota jota sitten jumpannut enemmänkin.

Ei tuo koneen irroitus silti tosiaan mikään paha homma ole loppujen lopuksi.
Että rohkeesti vaan konetta nostamaan. :)

Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa s60teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #11 : 09.10.2019, 17:26:13 »
Selvä homma perjantaina attelin ruvetä purkamaan. Täytyykö keula purkaa että saa moottorin laatikon kanssa pois jos kerran on helpompi ottaa laatikon kanssa pois.
Volvo s60t5 2.3 -01
volvo 960 2.5 -95

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #12 : 09.10.2019, 20:26:22 »
Ei oo pakko, mut ainakin mie suosittelen ottamaa ainakin maskin ja sen muovin mikä tulee syylärin etupuolelle.
Tulee mukavasti lisätilaa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #13 : 09.10.2019, 21:07:23 »
Ei oo pakko, mut ainakin mie suosittelen ottamaa ainakin maskin ja sen muovin mikä tulee syylärin etupuolelle.
Tulee mukavasti lisätilaa.
Uusikorisessa syylärin etupuolella on yhtenäinen pelti, ei saa auki kuin katkaisemalla.

Tekniikka pitää saada aika jyrkkään kulmaan jos meinaa ottaa pakettina vaihteiston kanssa ilman etupalkin löysäämistä. Öljypohja ottaa kiinni etupalkkiin ja vaihteisto tunnelin "kattoon". Olen laskenut etupalkin irti korista, mutta joskus nekin pultit voi olla todella ruostuneita. Jos etupalkin irrottaa, muistaa irrottaa myös rattiakselin alimman ristikon hammastangosta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa s60teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 960 2.5 öljunpainevalosyttyi ja auto sammui
« Vastaus #14 : 10.10.2019, 13:11:11 »
Ei oo pakko, mut ainakin mie suosittelen ottamaa ainakin maskin ja sen muovin mikä tulee syylärin etupuolelle.
Tulee mukavasti lisätilaa.

ei ole nosturia ja pitää jättää se pyörilleen ku nostaa koneen pois pihalla traktorilla ;D ja työntää se sinne ku ei ole moottori nostinta eikä kyllä tarktoriakaan mutta kaveri lupas tulla nostaan :buck2: niin mites se nyt olis järkevin :-\
« Viimeksi muokattu: 10.10.2019, 13:41:36 kirjoittanut s60teeviis »
Volvo s60t5 2.3 -01
volvo 960 2.5 -95

 

Proturbo  Autodiagnoosi