Carcom Oy  Ateho

940 muutoskatsastus

  • 6 Vastauksia
  • 1174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
940 muutoskatsastus
« : 17.10.2019, 20:15:44 »
Eli kyseessä on b230fk koneellinen jota nyt olen muutoskatsastamassa vastaamaan mallisarjan tehokkainta (b230ft).
Ongelmana nyt vaan on se kun konttori vaatii vertailun vaihteiston, kardaanin ja perän kestävyydestä.
ja itsellähän on jo alunperin m90 laatikko ja 1041 perä, mutta mistä saisin "luotettavasta lähteestä" todistuksen että ne vastaavat tehokkainta? Kuulemma trafilla tullut lisää vaatimuksia?
Todistusta ei enää volvocarsilta saa, kun ei kuulemma resurssit riitä ja ainakaan joensuusta volvon jälleenmyyjiltä sitä myöskään saa.

Kuulemma riittää kun vaan tosiaan saa luotettavasta lähteestä todistettua että on molemmissä malleissa samat roippeet?

Muut laput kyllä jo löytyy (penkkilappu, trafin penkkilappu, päästönormi, jarrujen vertailu, alustan laput)

On se suomessa helppoa tämä autojen rakentelu.. :buck2:

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: 940 muutoskatsastus
« Vastaus #1 : 17.10.2019, 20:38:18 »
Mitä muutoksia tähän on siis tehty, onko B230FK vaihdettu B230FT?
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 muutoskatsastus
« Vastaus #2 : 17.10.2019, 20:54:42 »
Tätähän ei näe yhtään mistään ulkoisesti eikä tehotkaan merkittävästi kasva niin en olisi katsastusinssiä vaivannut moisella.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 muutoskatsastus
« Vastaus #3 : 17.10.2019, 20:58:07 »
Tätähän ei näe yhtään mistään ulkoisesti eikä tehotkaan merkittävästi kasva niin en olisi katsastusinssiä vaivannut moisella.
juuri näin!eikä sinne tarvitse mitään moottoreita vaihdella jos halutaan päästä sinne 165 heppaan,ft mallin kello ja paineita lisää,siinä sulla on mallisarjan tehokkain.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2019, 21:03:50 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 muutoskatsastus
« Vastaus #4 : 17.10.2019, 21:53:55 »
juuri näin!eikä sinne tarvitse mitään moottoreita vaihdella jos halutaan päästä sinne 165 heppaan,ft mallin kello ja paineita lisää,siinä sulla on mallisarjan tehokkain.

Paitsi virallisesti tää on vaikeempi
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Arzi95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 muutoskatsastus
« Vastaus #5 : 17.10.2019, 22:08:13 »
Tähän on vaihdettu lohko, kansi, turbo, cooleri, moottorinohjaus, bc racing alusta yms kilkettä.
En ole inssiä tuolla vaivannut, vaan ekalla leimaus kerralla vaati että pitäisi olla niistäkin selvitys, kun on kuulemma tullut trafilta uusia vaatimuksia? Tiedä sitten puhuuko paskaa?
Mutta jos joku tietää mistä voisi todistaa että molemmissa on alunperin ollut m90 laatikko ja 1041 perä niin kait sen pitäs riittää, ei vaan ainakaan pikasella googlettelulla löytyny mitään järkevää sivua mistä olisi nähnyt..  :(

Tai sit vaan pitää hommata toinen samanlainen auto leima-autoks, siirtää vaan aina laput toiseen kun on leima käyty   :D
« Viimeksi muokattu: 17.10.2019, 22:14:49 kirjoittanut Arzi95 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 muutoskatsastus
« Vastaus #6 : 17.10.2019, 22:34:47 »
Tarttet joko volvon todistuksen tai sitten jostain esim. varaosaohjelmasta erot ft/fk autojen välillä. Todellisuudessahan tämä taitaa olla ilmanputsarin kansi (ei merkitystä sinänsä) ja turbo (hukkiksen kello).

Näillä tiedoilla leimalle ja laillisesti paperiin.

Eli periaatteessa partslinkistä tai jostain tulostaa erot. Jos ei käy inssille, vaihda konttoria.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Futurez  Kulkukoira