Kulkukoira  Proturbo

perävälitys..

  • 14 Vastauksia
  • 4663 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rippe53

  • Vieras
perävälitys..
« : 25.03.2012, 17:51:26 »
mulla on tuollainen volvo 940 2.3FB  -vm-91 sedan saksantuonti on erikoisemman tuntuinen perävälitys varsinki kun laittaa 5 päälle noin 2500 kierrosten paikkeilla tuntuu vedättävän aika lailla , sitten kun kiihyttää 4 :lla 3000 kierrokseen niin ei paljoa tunnu vedättävän ....Onkohan perävälitys erilainen noissa saksan tuonneissa.......edellisessä 740 oli aivan erilainen vaikka oli samankokoinen kone mutta oli nappi 5 :n

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #1 : 25.03.2012, 17:54:39 »
Ai niinku nelosen ja vitosen ero on huima?
Vai mitä tarkoitit?

rippe53

  • Vieras
Vs: perävälitys..
« Vastaus #2 : 25.03.2012, 17:59:58 »
joo heti hoksasin tuon eron hommasin tuon auton ei ole ennen hoksannut edellisessä volvoissa....olen jostain lukenut että näissä saksan malleissa olis jokin pitkäperä ..

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #3 : 25.03.2012, 18:01:54 »
2500rpm satasen vauhdissa on normaali 2.3:sen perä, niin se on meilläkin 740:ssä ja toimii vallan mainiosti
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

rippe53

  • Vieras
Vs: perävälitys..
« Vastaus #4 : 25.03.2012, 18:04:39 »
sillä vain kyselen kun vedättää aikalailla , verrattuna 740 ...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #5 : 25.03.2012, 18:06:59 »
Niin siis ei kulje kevyesti vaan pitää painaa kaasua? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

rippe53

  • Vieras
Vs: perävälitys..
« Vastaus #6 : 25.03.2012, 18:12:54 »
tuntuu ettei riittäis vitosella 2000 kierrokset , vedättää 80 km rajoitus alueella...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #7 : 25.03.2012, 18:17:35 »
FB:ssähän on VX3 nokka?
Oliko edellinen 740 B230F ja M nokalla?
Jos näin on niin siinä on syy. VX3 on suunniteltu ylemmille kierroksille kuin tuo tuhnu M nokka.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2012, 18:21:48 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #8 : 25.03.2012, 18:20:04 »
Mitä tarkoitat sanalla: vedättää?

rippe53

  • Vieras
Vs: perävälitys..
« Vastaus #9 : 25.03.2012, 18:24:34 »
samaa kuin että kun  isolla vaihteella ei sais vedättää hiljaisilla nopeuksilla...

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #10 : 25.03.2012, 18:28:38 »
Aivan, aivan. :)
Toisin sanoen vääntö loppuu. Väärä välitys valittuna vaihdekepistä.
En ole perehtynyt 900-sarjan perävälityksiin, mutta onhan 700-sarjassakin useampia eri perävälityksiä.

rippe53

  • Vieras
Vs: perävälitys..
« Vastaus #11 : 25.03.2012, 18:33:35 »
ei tuosta haittaa ole mulle ole , muuten vain utelias kun ei ole ennen ollut tuollaista , joo jossain volvo volvo foorumissa luin että näissä saksan malleissa on niin sanottu pitkä , en tiedä mitä tarkoittaa tuollainen sanonta   :)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #12 : 25.03.2012, 18:51:34 »
Pitkä tarkoittaa juuri tätä ilmiötä.
Elikkä perässä on sen verran iso(pitkä) välitys, että tekee mieli vaihtaa vaihdelaatikon välitystä pykälää pienemmälle.
Pitkällä perällä huippunopeus kasvaa, lyhyellä laskee.(Jos koneessa riittää voima)

rippe53

  • Vieras
Vs: perävälitys..
« Vastaus #13 : 25.03.2012, 19:11:37 »
Kiitos vastauksista....noin 2 kk ajellu ja olen tyytyväinen mittarissa vain noin 272.000 km en tiedä onko todelliset kilometrit , huoltokirjan mukaan pitäis  paikkansa...

Poissa Jani 73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: perävälitys..
« Vastaus #14 : 10.04.2012, 16:07:55 »
mulla on tuollainen volvo 940 2.3FB  -vm-91 sedan saksantuonti on erikoisemman tuntuinen perävälitys
Mullakin on Saksasta tuotu 940 ´93 B230FB-koneella ja siinä on vissiin tiuhempi peräruuvi kun kiertää satasen vauhdissa
noin 2800 r/min. Oon laskeskellu että perävälitys on noin 4,11.


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron