Autodiagnoosi  Carcom Oy

v70 2,4t 2000, 85E ja optimointi?

  • 4 Vastauksia
  • 2136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ooppelman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
v70 2,4t 2000, 85E ja optimointi?
« : 20.10.2019, 22:31:09 »
Miten toimii yksiin, vai toimiiko ollenkaan? Jos laittaa teholastun tulee tehoa, jos laittaa systeemit e85 tulee tehoetua. jos laittaa molemmat, riittääkö suuttimien virtaus yms, ? Uusi tässä ympyräjanulihommas...opetteluu :) Onko toinen vahingollista toiselle? Tää 200 on aika kesy kyllä vielä jios sais edes jotenkin veturiin potkua. Onko kellään tietoa?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: v70 2,4t 2000, 85E ja optimointi?
« Vastaus #1 : 21.10.2019, 07:41:17 »
Kyllä tuon tehtyä saa, mutta järkeä en näe. Lompakkoa kurittaa yhtälailla kun re85 kuluttaa enemmän. Tehoissa ei ole eroa. Kylmänä käynnistyvyys on heikompaa vaikka kuinka koittaa rikastaa, toki jos ajelee seoksella niin helpottaa. 240-250hv ja 400-420Nm saa ulos vielä kestoa heikentämättä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: v70 2,4t 2000, 85E ja optimointi?
« Vastaus #2 : 21.10.2019, 08:08:02 »
Kyllä tuon tehtyä saa, mutta järkeä en näe. Lompakkoa kurittaa yhtälailla kun re85 kuluttaa enemmän. Tehoissa ei ole eroa. Kylmänä käynnistyvyys on heikompaa vaikka kuinka koittaa rikastaa, toki jos ajelee seoksella niin helpottaa. 240-250hv ja 400-420Nm saa ulos vielä kestoa heikentämättä.
Etanolia menee se 30% enemmän kuin bensaa, mutta jos bensa on 60% kalliimpaa kuin etanoli niin kyllähän siinä vähän säästää. Lisäksi etanoli muunnoksiin voi saada avustusta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: v70 2,4t 2000, 85E ja optimointi?
« Vastaus #3 : 21.10.2019, 21:05:09 »
Kyllä tuon tehtyä saa, mutta järkeä en näe. Lompakkoa kurittaa yhtälailla kun re85 kuluttaa enemmän.

What? :D :D

Riippuu ihan ajosuoritteen määrästä tuleeko säästöä vai ei. Pätkään tuli kilometrejä alkuvuodesta 160km/pv ja etanolilla ajellessa säästöä tuli 6€/pv.

Etanolia meni helmikuussa 559l ja siihen meni rahaa 580€. S-kaupan mukaan. Kokeileppas ihan huviksesi laskella mitä maksaisi ajella 3520km bensalla, sen verran luotan laskutaitoosi ettei mun tarvitse alkaa keskikulutusta ilmoittamaan.

Miten toimii yksiin, vai toimiiko ollenkaan? Jos laittaa teholastun tulee tehoa, jos laittaa systeemit e85 tulee tehoetua. jos laittaa molemmat, riittääkö suuttimien virtaus yms, ? Uusi tässä ympyräjanulihommas...opetteluu :) Onko toinen vahingollista toiselle? Tää 200 on aika kesy kyllä vielä jios sais edes jotenkin veturiin potkua. Onko kellään tietoa?

Molempia et voi laittaa eli ei RE85 ja lastua samaan aikaan, koska suuttimet menee RE85:lla sen verran rajoille ettei lastulle jää varaa.

Sitten asia erikseen jos laitat suuremmat suuttimet, mutta silloin pitää viedä auto osaavalle lastuttajalle joka osaa skaalata softaan suuremmat suuttimet. Bulkkisoftaa käyttäviä pajoja tulee välttää.

Mitä kylmäkäynnistykseen tulee; jos roikassa pidät edes puoli tuntia niin jää ensimmäisellä startilla käymään. Ja se toinen ääripää: viikon -25*C pakkasessa ja toisella yrittämällä käyntiin.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8901
  • Teiden tukko
Vs: v70 2,4t 2000, 85E ja optimointi?
« Vastaus #4 : 21.10.2019, 22:52:01 »
Kyllä tuon tehtyä saa, mutta järkeä en näe. Lompakkoa kurittaa yhtälailla kun re85 kuluttaa enemmän. Tehoissa ei ole eroa. Kylmänä käynnistyvyys on heikompaa vaikka kuinka koittaa rikastaa, toki jos ajelee seoksella niin helpottaa. 240-250hv ja 400-420Nm saa ulos vielä kestoa heikentämättä.

Minulla ei ole vielä kauheasti kokemusta etanolista. Asensin eFlexfuel-boxin huhtikuussa. Kilometrejä on kertynyt n. 10 000. Kesällä vedettiin asuntovaunua reilu 3 000km. Etanolia on poltettu ja paljon. Sen verran on ollut litrahinnoissa eroa, että muutossarja maksoi jo itsensä takaisin. Eikä tuossa ole huomioitu Trafilta anottua muuntotukea.

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

KL-varaosat  Race.fi