Carcom Oy  Ateho

Lastutetun korjaus

  • 22 Vastauksia
  • 8184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teroh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Lastutetun korjaus
« : 30.07.2012, 16:15:33 »
S 40: een 2002 laitettiin lastu. Kysyisin tietävämmiltä korjaako Volvon merkkihuolto tämmöisiä autoja. En tarkoita jarrupalojen vaihtoa ym. vaan vikakoodien lukua ja niiden kuittausta ja korjausta. Kysyin lastuttajalta takuuta mutta ihmetteli vaan, että "Mitä takuuta". Siis tietoa ja kokemuksia kaipaisin.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #1 : 30.07.2012, 17:28:22 »
No tuskin tuon ikäsessä lastutus vaikuttaa mihinkään, jos jotain rikkoutuu sininen korjaa ja sinä maksat  ;)
Sun pitää vaan kieltäytyä mahdollisista koneen ohjelmistopäivityksistä, ettei virisofta katoa

Poissa teroh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #2 : 30.07.2012, 22:42:26 »
Kiitän asiallesta vastauksestasi.

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #3 : 21.04.2013, 17:49:52 »
Olen miettinyt samaa, mulla Turbotecin softa sisällä ja kohta pitäs vaihtaa kaasuläppäkotelo ja sen myötä tietenkin päivittää se kotelo autoon sopivaksi.

Kysyin siniseltä että häviääkö lastu ohjelmoinnin myötä, niin vastasivat että jos ohjelmoivat moottorinohjauksen niin häviää varmasti, mutta jos pelkästään kaasuläppäkotelon, niin siinä on pieni mahdollisuus, että lastu häviää, eivät luvaneet mitään. Sanoivat vaan, että kannattaa varautua, että häviää.

Pelottaa vaan viedä auto laitettavaksi, kun se pieni mahdollisuus on, että lastu häviää. Sinne menee sitten se 600e hukkaan, jonka verran lastu maksoi....

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #4 : 21.04.2013, 17:57:16 »
Olen miettinyt samaa, mulla Turbotecin softa sisällä ja kohta pitäs vaihtaa kaasuläppäkotelo ja sen myötä tietenkin päivittää se kotelo autoon sopivaksi.

Kysyin siniseltä että häviääkö lastu ohjelmoinnin myötä, niin vastasivat että jos ohjelmoivat moottorinohjauksen niin häviää varmasti, mutta jos pelkästään kaasuläppäkotelon, niin siinä on pieni mahdollisuus, että lastu häviää, eivät luvaneet mitään. Sanoivat vaan, että kannattaa varautua, että häviää.

Pelottaa vaan viedä auto laitettavaksi, kun se pieni mahdollisuus on, että lastu häviää. Sinne menee sitten se 600e hukkaan, jonka verran lastu maksoi....

-Vatanen

Softa eli ohjelma voi hävitä mutta lastu ei.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #5 : 21.04.2013, 21:51:55 »
Olen miettinyt samaa, mulla Turbotecin softa sisällä ja kohta pitäs vaihtaa kaasuläppäkotelo ja sen myötä tietenkin päivittää se kotelo autoon sopivaksi.

Kysyin siniseltä että häviääkö lastu ohjelmoinnin myötä, niin vastasivat että jos ohjelmoivat moottorinohjauksen niin häviää varmasti, mutta jos pelkästään kaasuläppäkotelon, niin siinä on pieni mahdollisuus, että lastu häviää, eivät luvaneet mitään. Sanoivat vaan, että kannattaa varautua, että häviää.

Pelottaa vaan viedä auto laitettavaksi, kun se pieni mahdollisuus on, että lastu häviää. Sinne menee sitten se 600e hukkaan, jonka verran lastu maksoi....

-Vatanen

Eikai moottorinohjainta tarvitse päivittää jos uuden kaasuläppäkotelon vaihtaa vai onko tuohon tullut sähköiseen osaan muutos?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #6 : 21.04.2013, 21:58:44 »
Siis suosittelevat samalla päivitettäväksi moottorin ohjauksen, mutta sitä en halua. Ainoastaan kaasuläppäkotelon ohjelmointi riittää tässä tapauksessa.

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #7 : 21.04.2013, 22:17:20 »
Siis suosittelevat samalla päivitettäväksi moottorin ohjauksen, mutta sitä en halua. Ainoastaan kaasuläppäkotelon ohjelmointi riittää tässä tapauksessa.

-Vatanen
haluavat vaan rahat poijes tuolla moot. ohjauksen päivituksellä
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #8 : 21.04.2013, 22:50:40 »
haluavat vaan rahat poijes tuolla moot. ohjauksen päivituksellä

Niin juuri, kotelo vaihtoon vaan ja ajoa!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #9 : 21.04.2013, 23:01:37 »
Joo, niin minäkin meinasin, ainoastaan pakollinen kaasuläpän ohjelmointi ja sitten vaan kovaa ajoa :sundaydriver:

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa sempalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #10 : 22.04.2013, 15:54:25 »
Minulle softanlaittaja lupasi laittaa softan uudestaan pelkästään työkustannuksella jos jostain syystä se Sinisellä paljon paljon myöhemminkin ylikirjoitettaisiin.
Aikaahan menee vajaa tunti, eli ei nyt ihan 600e mene.
Mb c180 -18
Ford Fairlane/mainline 1956

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #11 : 22.04.2013, 20:10:10 »
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #12 : 22.04.2013, 20:26:32 »
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......

Automyyjät yleensä myös tietävät kaikesta kaiken  ::)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa napero76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #13 : 22.04.2013, 20:58:10 »
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......

No niin, HÖPÖ puheet seis!

Saahan noita virisoftia ihan marmoriltakin muuten nykyään...

Lastu, tai ohjelma ei katoa ellei moottorinohjausyksikköön ajeta uutta ohjelmaa.

Viritettyjä autoja käy huollettavana/korjattavana lähes päivittäin. PISTE.
Maininta asiasta autoa tuodessa, niin moottorinohjaukseen ei kosketa.
Mikäli näin kuitenkin tehdään, ohjelman palautusta ei maksa asiakas.
Toivottavasti tämä selvensi.
Jatketaan.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Lastutetun korjaus
« Vastaus #14 : 22.04.2013, 21:25:01 »
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......
itse one käyttänyt softattua autoa kolmesti kahdessa eri virallisessa volvo huollossa ja molemmista tuli viritettynä pois. Kaikilla kerroilla laitoin rastin ruutuun ettei auton softaa saa päivittää. Jos auto oli takuun alainen niin käytännössä tuolla rastilla poistaa takuun autosta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Ateho  Elekma