Autossa oli ennen ongelmana että vuoti joka paikasta moottoriöljyä. Liki koko loki oli ryyteessä ja öljynlauhdutusputkisto vuoti kuin seula.
Kone tuli sitten käytyä tämän takia ja 370tkm ajon ja 23 vuoden takia kokonaan läpi.
Koneesta tuli komia ja alkuun näytti että ei vuoda enään kuin öljyntäyttö korkista, remontti siis onnistunut? Tuolta korkistahan nämä vuotaa kaikki.
Öljyä tuli kohtuu reippaasti tuolta, ei tarvinnut paljoa ajella kun lähti nolokku kulkemaan venttiilikoppaa pitkin.
Tein sitten loppu hifistelyt ja leikkasin uuden tiivisteen korkkiin. Hyvälle näytti eikä enään vuotanut. Sitten jokusen sata kilometriä jälkeen huomasin
että venakoppa on tiivisterajastaan kostea koooko matkaltaan, ja sielläkin siis uusi tiiviste liiman kanssa
Toinen tihkupaikka on ilmeisesti sitten nokka-akselin stefa koska kansi öljyyntyy siitä ulokkeesta mikä liittyy vesipumppuun. Ja kaikki tiivisteet siis vaihdettu,
nokka-akselin stefa myös ja laitettu erikohtaan mitä vakio oli.
Nyt alkuun pistän sen vanhan vuotavan öljykorkin tiivisteen takasin ettei hajota uusia tiivisteitä.
Mutta itse kysymykseen. Onko tuo siis ominaisuus vai onko huohotuksessa nyt sitten jotain vikaa? Huohotuspönttö tuli rempassa lioteltua striper remover aineella
joka liottaa tehokkaasti karsta ja tiivistejäämiä. Tällä lähti hyvästi tavaraa, ja lioteltiin ja huljuteltiin useita päiviä. Tämän jälkeen pönttöön tuli vielä sihtattua
kuumapainepesurilla suoraan letkulähdöistä sisään. Suullisella testillä virtasi kivuttomasti.
Että sen pitäisi kyllä pelata ja letkut on paikallaan. Remotissa vaihtui myös ahtimen imuletku jossa sijaitsee tuo huohottimen imuletkun lähtö missä myös jokin
antura.
Ja kone siis tihkuu yläkerrasta, alakerrasta ei?
Mitähän nyt sitten, onko jossain ongelmakohta vai onko tuo mukamaste ominaisuus? Sillon homma pitäisi korjata
jollain lisähuohotuksella tai keruusäiliöllä, mutta auton pitäsi säilyä orkkis-kunnossa.