Ateho  Elekma

b200f kannen laskeminen/yleinen viritys

  • 116 Vastauksia
  • 69705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #75 : 08.09.2011, 17:39:21 »
Meinasitko välikaasulla ajella? Vai tuleeko suorakytky?

Omassa 360 rokkimobiilissa 8,5kg littupyörä 13kg potan tilalla. Veto vaihteen vaihdon jälkeen pidetään yllä miedolla nokalla (A tai D) ja B230 alakerralla.

Mahtuuko littupyörä vakio "kytkinkoppaan", muistelen SJS:n väittäneen että paineastelma ottaa 
kiinni? Ja edelleen, LE-jet vai DGAW, em. syistä, 2.3 alakertaa en ala vaihtamaan kun nykyinen hyvässä kunnossa ja kansi tehty 1000km sitten. Tai omavalmiste imusarja vois olla kans vaihtoehto tohon LELU- jettiin, tai sit ei...

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #76 : 08.09.2011, 20:00:24 »
Väittäisin että 360 kytkinkoppaan mahtuu 2kpl littupyöriä + asetelma
Eriasia jos käyttää 240mm BMW M5 asetelmaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #77 : 08.09.2011, 22:20:44 »
Väittäisin että 360 kytkinkoppaan mahtuu 2kpl littupyöriä + asetelma
Eriasia jos käyttää 240mm BMW M5 asetelmaa

Tämä selvä, lisää valinnan vaikeuksia. :D

Poissa lisäilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #78 : 22.11.2011, 23:36:31 »
Kysytään nyt tässä ensiksi, että onko tietoa kuinka "pitkälle" b200k vakio mekaaninen bensapumppu riittää? Ongelmana on kevyesti viritetyn b200k:n kanssa, että 5000rpm jälkeen meno ryytyy. Ihankuin kakku loppuisi kesken. Mahtaako orkkis pumpusta loppua tuotto? Sytytyspuolen osat vaihdettu puolaa lukuunottamatta uusiin. Kaasarina Weber 36DCD.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #79 : 23.11.2011, 00:59:59 »
Kysytään nyt tässä ensiksi, että onko tietoa kuinka "pitkälle" b200k vakio mekaaninen bensapumppu riittää? Ongelmana on kevyesti viritetyn b200k:n kanssa, että 5000rpm jälkeen meno ryytyy. Ihankuin kakku loppuisi kesken. Mahtaako orkkis pumpusta loppua tuotto? Sytytyspuolen osat vaihdettu puolaa lukuunottamatta uusiin. Kaasarina Weber 36DCD.

No riippuu mikä on kevyesti viritetty? Ite nakkasin joskus b23 lohkon päälle hiukan viilatun kannen ja k-nokan ja hyvin pumppu jakso soppaa antaa. Tuossa b200k koneessahan on pyörijässä rajotin jossain 6500rpm kohalla noin. Toki kone uupuu jo ennen sitä. En lähtis syyttään vakiopumppua vielä kun ei ole tietoo millanen viritys on kyseessä. Jos pelkkä tuo kaasari niin riittää hyvin.
V70 TDI

Poissa lisäilma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #80 : 23.11.2011, 01:20:57 »
kannesta sipaistu 1,5mm pois (rutut ~11,5) ja kanavia siistitty, nokkana hiottu H+, pyörijässä ei rajoitinta (vapaalla/kytkin pohjassa kiertää 7000rpm...) .
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011, 01:44:37 kirjoittanut lisäilma »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #81 : 23.11.2011, 09:04:54 »
Kysytään nyt tässä ensiksi, että onko tietoa kuinka "pitkälle" b200k vakio mekaaninen bensapumppu riittää? Ongelmana on kevyesti viritetyn b200k:n kanssa, että 5000rpm jälkeen meno ryytyy. Ihankuin kakku loppuisi kesken. Mahtaako orkkis pumpusta loppua tuotto? Sytytyspuolen osat vaihdettu puolaa lukuunottamatta uusiin. Kaasarina Weber 36DCD.
Vakio pumppu piisaa tuollekaasarille hyvin kun piisaa isommille tuplillekin. Mitkä suuttimet ja kurkut tuossa kaasarissa on? Luulisin niissä olevan jotain säätämisen tarvetta, viisaammat kaasutinexpertit saa sitten neuvoa niissä asioissa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa eetute

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
B200f piristys
« Vastaus #82 : 24.11.2014, 13:49:59 »
Jooh elikkäs tarkotus ois tuossa talven aikana vähä piristellä tuota omaa 240 volvoa.
Ongelmana miulla on se että en oo ite viel ehtiny hirveesti auton moottoria ropeltamaan mutta nyt alkanu pikkuhiljaa
herätä kiinnostus sen piristämiseen.
Alkuun meinasin alottaa iha nokan vaihdolla ja katalysaattorin poistolla.
Kysymys kuuluukin että mitä nokkaa suosittelette kyseiseen koneeseen?
Onnstuuko pelkästään nokan vaihdolla vai pitääkö ruveta venttiilien kanssa vekslaamaan?
Kaikki neuvot ja vinkit on tarpeen! :)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B200f piristys
« Vastaus #83 : 24.11.2014, 13:55:03 »
Ihan kaikista helpoimmalla pääset, kun hankit tilalle B230F:n

Ja sitä jos piristää,niin "helpolla" pääsee kun on 531 kansi, Vx3 nokka ja puristukset sinne ~10 tuntumaan.

Jos sitä ripeämmäksi haluaa, niin turbo on päivän sana (halvalla siis).


Tuota 2-llitraista ei kannata virittää kun ei se ikinä ole niin kiva kuin 2.3 eikä ne "isolohkot"maksa juuri mitään.

Omassa käyttiksessä (945) on B230FB (531 kansi ja vx3 nokka), kannesta otettu 1,6mm pois (puristukset nynormaalin B230F:n tasolla 9,8:1) ja aika kiva sillä on ajella. Tosin, samalla rahamäärällä olisi saanut sen ahdetun tekniikan.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f piristys
« Vastaus #84 : 24.11.2014, 15:06:16 »
En tiiä onko moottorin vaihto ihan yhtä helppo rasti kuin nokan vaihto. Kaikilla ei välttämättä o mahdollisuutta/halua nostaa sitä konetta pois. Kai sinne vois jonkun paremman nokan vaihtaa. Kovasti b230f käyttöauto viritys -topicissa väitetään että b230äffästä saa lähestulkoon b230äfbeen eli ~15hp lisää pelkällä nokan vaihdolla.

Vx3 tai joku muu ns. parempi vakio nokka, välysten säätö ja kovaan ajoon.

Omassa käyttiksessä (945) on B230FB (531 kansi ja vx3 nokka), kannesta otettu 1,6mm pois (puristukset nynormaalin B230F:n tasolla 9,8:1) ja aika kiva sillä on ajella. Tosin, samalla rahamäärällä olisi saanut sen ahdetun tekniikan.

Eikö fb:ssä ole vakio puristus 9,8 ?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B200f piristys
« Vastaus #85 : 24.11.2014, 15:18:47 »
Eikö fb:ssä ole vakio puristus 9,8 ?
eip, 9.3
531 cat camsin tai enemin nokalla, ja pyytää kansisetiltä tms vähän apua ja ruuvaa sen sen b200:sen päälle.
sitten hitsailee/ostaa peltisarjan, kohdistaa samalla imu ja pakosarjan.
jos vielä viime silauksen laittaa niin isommat suuttimet ja toni-nimimerkille viestiä lastusta. rahamies laittaa megan ja läppärungot. näillä uskon että mennään jo yli 200hv/300nm moottorilta.
rahaa menee ja pääsee rakentamaan. ei siitä silti järin tehokas tule ;D
jos on tuttu katsastusmies niin sitten ruuvaat pikkumitsun tai kolmosgarretin kiinni. saa oikeesti sitä tehoa. ylipaine on ylivoimaa
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 15:24:08 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f piristys
« Vastaus #86 : 24.11.2014, 15:28:49 »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B200f piristys
« Vastaus #87 : 24.11.2014, 15:30:20 »
Eikö fb:ssä ole vakio puristus 9,8 ?
Juueip, kuten lakeshead totesi, niin 9,3 ja on semmoinen "ylhäällä liikkuu muttei liikukkaan". :D Jostain luin että B230FB olisi alunperin jenkkien päästörajoituksiin tehty konversio. Semmosenhan voisi "vakiona ahtaa". ::)

Mutta tosiaan jos välttämättä haluaa sitä B200F:ää viritellä, niin kansityöt (kanavien viimeistely, sarjojen kohdistus), peltisarjaa, puristusten nostoa, nokan vaihtoa...

...taitaa vaan vähäpäästöisessä tulla ongelmia isommassa piristyksessä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #88 : 25.11.2014, 21:39:54 »
2,3 litran bensavaparista ei oteta ulos 300 Nm. 100 Nm/litra on jo hirviöarvo kaksiventtiilitekniikalla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: B200f piristys
« Vastaus #89 : 25.11.2014, 21:59:54 »

Mutta tosiaan jos välttämättä haluaa sitä B200F:ää viritellä, niin kansityöt (kanavien viimeistely, sarjojen kohdistus), peltisarjaa, puristusten nostoa, nokan vaihtoa...

...taitaa vaan vähäpäästöisessä tulla ongelmia isommassa piristyksessä.

Älkää sitä sytkänpuolta ja bensapuolen boxia unohtako. Niitäkin voi päivittää.

Tähän vähäpäästöisyys ongelmaan en usko ite yhtään. Sitä varten keksitty tehokkaammat ja virtaavammat katit, tietenkään tälläiset ei ole ilmaisia.


940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron