Eli se mainostettu eläinväistö ei toimi maantienopeuksissa, vai pimeässä, vai ei kummassakaan?
En ole perehtynyt järjestelmään, mutta väistöliikkeitä se tuskin tekee, kun ei city safety niitä pyöräilijänkään kohdalla tee. Itse ainakin pidän sitä parempana ratkaisuna, ei tunnu kovin terveelliseltä joutua 80km/h pöpelikköön auton väistäessä koiraa/peuraa tai edes sitä hirveä.
Järjestelmä perustuu tavalliseen kameraan (?) jolloin se ei voi toimia kovin hyvin, ainakaan pimeällä. Ja harvemmin sitä törmätään keskellä tietä seisovaan eläimeen, eli järjestelmistä saatava hyöty on reaktioajan minimoiminen ja mahdollinen nopeuden vähentäminen ennen törmäystä. Pitääkin tutustua Volvon mainoksiin, että myydäänkö tässä nyt jotain merkittävää innovaatioita vai ei.
Uberin autossa tuskin oli Volvon järjestelmät päällä ym syistä. Jännä, ettei tutka huomannut eteen liikkuvaa/edessä olevaa pyöräilijää