KL-varaosat  Race.fi

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 559907 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #30 : 04.03.2011, 16:22:26 »
Uudessa Moottorissa oli jälleen listattu vuoden takaiset kolarit. Tällä kertaa mukanan oli kaksi kolaria, joissa kuolleet olivat olleet Volvoissa. Vastoin yleistä uskomusta, voi Volvossakin loukkaantua vakavasti ja jopa kuolla.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #31 : 10.03.2011, 13:13:24 »
Jyväskylän AVK:lla (vai miksi pitäisi sanoa) oli melko paljon Volvoja, yhden mainitakseni kalsarin sininen 240 Injection, josta vasen etukeula sisässä. Keulassa Volvon logon paikalla rautaristi ja alla Coronat, muuten oli kyllä siisti peli ulkoa ja sisältä jos ei lasketa sitä pientä pusua.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #32 : 11.03.2011, 00:05:19 »
Uudessa Moottorissa oli jälleen listattu vuoden takaiset kolarit. Tällä kertaa mukanan oli kaksi kolaria, joissa kuolleet olivat olleet Volvoissa. Vastoin yleistä uskomusta, voi Volvossakin loukkaantua vakavasti ja jopa kuolla.
Kai nyt kaikki ajas volvolla, jos ois varmaa että volvossa ei voi kuolla tai loukkaantua..  :nuhtelu
amazon B20 - 71
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #33 : 17.03.2011, 17:29:23 »
Tänään kajaanista 5-tietä kuusamoon päin siinä Jormuan kohdalla oli vanha vaalea farmari mallinen takaveto Volvo luistellut penkalle ja katkaissut ilmeisesti valaisin pylvään.
Kaveri näytti siinä lapioivan auton alta pois lunta pois kun poliisit olivat vieressä passissa. Ihmeemmin autossa ei näkynyt vaurioita. Saattoi tosin olla siinä kyljessä joka ei näkyny tielle.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #34 : 17.03.2011, 22:19:02 »
HS tai IL uutisoi, jonkun onnettomuusjutun yhteydessä, helmikuussa 2011. Mihin tutkimukseen vetosivat sitä en muista. Määrän merkittävää nousua ihmeteltiin..

Enemmän mielenkiintoa on herättänyt ne muutamat "raskaan" kuljettajat,jotka ovat kadonneet onnettomuuspaikalta ja jättäneet kärrynsä onnettomuuspaikalle.

EDIT: tarkennus; kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa ja linkki "väärän" lehden juttuun
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194667596646/artikkeli/rekat+ja+kuorma-autot+osallisena+yha+useammassa+kolarissa.html

Siellähän se syy on siinä jutussa. Ne paskiaiset ajaa moottoritiellä 85km/h!

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #35 : 18.03.2011, 14:52:06 »
Erikoista on että raskaskalusto on osallisena joka toisessa onnettomuudessa -mistähän onnettomuuksien lisääntyminen ammattilaisille johtuu.
Kuolemaan johtavissa kolareissa :nuhtelu Ja mistähän se mahtaisi johtua ??? Oisko mitään tekemistä 60t vastaan 1,5t?

Ja jos minä vastaan että mistä johtuu, niin niistä peltipurkeista jotka pyörii maisemakonttorin ympärillä ja koittaa häiritä rehellisen työmiehen työntekoa.  :knuppel2:
« Viimeksi muokattu: 18.03.2011, 14:54:48 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #36 : 18.03.2011, 15:23:51 »
Painoero ei ole ihan hetkeen muuttunut, ei varmaankaan selitä määrien kasvua.

Mut esiintuodulla asennemallilla voi ollakkin vaikutus. Miten tuonne liikenteeseen ei kaikki meinaa mahtua.

Pitäiskö kaikille rattiin lähtijöille syöttää jotain sopupeli-pillereitä?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #37 : 18.03.2011, 17:40:35 »
Painoero ei ole ihan hetkeen muuttunut, ei varmaankaan selitä määrien kasvua.

Niin mutta vaikuttaa ruumiiden määrään. Suomen autokanta on pikkuhiljaa lähtenyt uudistumaan. Ehkäpä yhä useampi selviää hengissä henkilöautojen välisissä kahakoissa. Täyttä typeryyttä tällainen ammattikunnan morkkaaminen. Mun mielestä kaikki perämiehet on homoja  *tumppuun->
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #38 : 18.03.2011, 19:07:53 »
Kuka morkkaa ja miten? Eikö kolareista täällä keskustella? Eikö toimittajat olisi saaneet uutisoida raskaan kaluston kasvavasta osuudesta koulonkolarien osapuolena?


Ainut mitä "morkkaan" on lauseesi jossa kirjoittelet jotain maisemakonttorin ympärillä häiritsevistä peltipurkeista. Katsonko outojen lasien läpi, muttei juuri tee kunniaa ammatikunnalle. Saman tuomion saa ne "peltipurkkikuskit", jotka unohtaa huomioida raskaamman liikenteen. Kunkkuja tuntuu olevan molemmissa -voittamattomuus on varmaan yksi suuri syy onnettomuuksille.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #39 : 18.03.2011, 19:38:12 »
Kuka morkkaa ja miten? Eikö kolareista täällä keskustella? Eikö toimittajat olisi saaneet uutisoida raskaan kaluston kasvavasta osuudesta koulonkolarien osapuolena?


Ainut mitä "morkkaan" on lauseesi jossa kirjoittelet jotain maisemakonttorin ympärillä häiritsevistä peltipurkeista. Katsonko outojen lasien läpi, muttei juuri tee kunniaa ammatikunnalle. Saman tuomion saa ne "peltipurkkikuskit", jotka unohtaa huomioida raskaamman liikenteen. Kunkkuja tuntuu olevan molemmissa -voittamattomuus on varmaan yksi suuri syy onnettomuuksille.
;D Näin meillä.. Ja takaisin aiheeseen.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #40 : 18.03.2011, 21:14:29 »
Ihan kuinka vaan -mut jos herjaat "peltipurkkikuskeja" ja syytät jostain ammattikunnan mollaamisesta niin kannattaisi katsoa peiliin.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #41 : 19.03.2011, 20:02:31 »
Volvo pelasti henkeni ja myös perheeni. Volvo ON turvallinen auto , samaa väitti poliisipartio ja ambulanssi jotka tulivat paikalle. kaikki selvis pienin ruhjein. ja minulla itsellä ei ollut turvavöitä.
Se on pääasia että selvisitte suunnilleen ehjänä.

Mutta käytännön liikenteen vakioimattomissa olosuhteissa sattuneista onnettomuuksista ei yksittäistapauksina oikein löydy perustetta automallin turvallisuuden tai turvattomuuden toteamiseen. Kaikki riippuu kaikesta muusta ja lisäksi vielä vähän tuuristakin.

Tilastomatematiikan keinoin voidaan havaita erilaisissa automalleissa loukkaantuvan ihmisiä eri tavoin ja se alkaa jo osoittaa jotain. Laajassa otannassa satunnaiset tilastotappiot häviävät kohinaan ja mitä enemmän materiaalia on käytettävissä, sen varmemmin muita paremmin matkustajansa suojaava malli esiintyy muita turvallisempana.

Yksittäistapauksia verrattaessa lopputulokseen vaikuttaa aika paljon se, osuuko kahden laajassa otannassa suunnilleen tasavertaisen mallin kanssa tälli yhden heikkoon ja toisen vahvaan kohtaan vai päinvastoin. Sen vuoksi yksittäistapausta ei voi kovin perustellusti yleistää osoituksena mallin turvallisuudesta tai vaarallisuudesta.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #42 : 19.03.2011, 20:18:16 »
Ja jos minä vastaan että mistä johtuu, niin niistä peltipurkeista jotka pyörii maisemakonttorin ympärillä ja koittaa häiritä rehellisen työmiehen työntekoa.  :knuppel2:
Yhtenä liikenteen pienimmistä minua vähän vaivaa henkilöautoilijoiden lehtien yleisönosastoissa jatkuva natina rahtarien ajotavoista. En viittaa harrastajaryhmiin esim. täällä, enkä tiedä kuinka hyvin tuo kuvaa keskimääräisen henkilöautoilijan ajattelutapaa, koska voihan kyse olla vain äänekkäästä vähemmistöstäkin?

Jotkut henkilöautoilijat valittavat rahtarien ajavan törkeästi, mutta omasta näkökulmastani ei motoristin riski näyttäisi olevan yli 2-tonniset vaan sitä pienemmät.

Oman MP-historiani ei ole kovin monta hälyharjoitusta antanut, mutta joka kerta päälleajon yrittäjä on ollut liikkeellä ihan tavallisella henkilöautolla. Ei isoilla autoilla ajavat tee U-käännöksiä silmät kiinni kälkättimeen höpöttäen eivätkä käänny ainoastaan vasemmalle kääntymisen saalivalta kaistalta vasemman vilkun kera kahden kaistan yli oikealle.

Ja sitten ne samat B-kuskit valittavat että A-kuskeista lähtee kova melu ja kaikki ne kaahaavat ja että kaikki isoilla kirjaimilla ajavat yrittävät ajaa päälle. Oman mielikuvani mukaan tuntuu pikemminkin siltä, että jos rahtarit suhtautuisivat pienempiinsä henkilöautoilijoiden tapaan, ei meitä vuoden kuluttua olisi jäljellä muita kuin rahtarit joilla on enemmän tonneja takana ja motoristit jotka ovat jo tottuneet varomaan?

Moottoripyörän satulasta katsottuna näyttää siltä, että välinpitämättömät vahvemman oikeudella ajavat ovat alle 2-tonnisia.

Kuulostaako yhtään tutulta, vai kuvittelinko koko jutun, onneksi hyvin harvojen tapausten johdosta?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #43 : 19.03.2011, 20:24:27 »
Painoero ei ole ihan hetkeen muuttunut, ei varmaankaan selitä määrien kasvua.
Hyvä pointti, painoero ei tosiaan ole muuttunut viime aikoina kuin (marginaalisesti) henkilöauton eduksi koska iso auto on samankokoinen kuin ennenkin mutta pieni on suurempi kuin ennen.

Löytyykö liikennemääristä selitystä, siis onko tapauksia suhteessa raskaan liikenteen kokonaismäärään saman verran kuin ennenkin, vai enemmän kuin ennen?

Ja vielä yksi mahdollinen selitys: henkilöautojen turvatekniikan parantuminen säästää tänään ne, jotka aiemmin olisivat kevyemmissäkin tälleissä kuolleet, mutta airbagikään ei pärjää täystuholle?

Eli kävikö niin, että pelastettavissa olleet ovat parempien autojen ja paremman liikenneympäristön vuoksi pelastuneet ja nyt kuolevat vain toivottamaan tilanteeseen joutuneet?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #44 : 22.03.2011, 12:35:01 »
Noi kaksi viimeistä vaikuttaa ihan järkeenkäyviltä. Ikävää on kun jotku toivottomaan tilanteeseen ajautuneet päättävät jättää muistonsa, jonkun sivullisen / yleensä raskaan kaluston kuljettajan harteille.

Olis ihan hauska nähdä joku tutkimus miten kaikki ajoa helpottavat hilppeet vaikuttaa tilastoihin. Ulosmitataanko "parantuneet" kyvyt ja varovaisuus unohtuu vai onko vaikutus vähentävä, mihin itse uskon.

Niin hullulta kun se tuntuu, kävin tolla V70:llä reissussa ja jotenkin tuntui etten välttämättä ottaisi kolhuja edes sillä, verrokkina kun on uudemman sukupolven XC70, millä on pääosin ajellut yli 3v..

 

Futurez  Kulkukoira