Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: tommi k - 26.09.2017, 18:14:10
-
Tällainen on nyt ollut tuossa pihassa/ajossa kuukauden päivät. Kalixista ostettu, aikoinaan Skellefteåssa rekisteröity
Varustusta mm:
City Safety II
7" näyttö
RSE
VOC
Integroidut lastenistuimet
Peruutuskamera
Laminoidut lasit jokapuolella
Nivot
Aktiiviset Xenon -ajovalot
Ostohetkellä mittarissa 119500 km
(http://i5.aijaa.com/m/00178/14458220.jpg) (http://aijaa.com/giK9H8)
(http://i11.aijaa.com/m/00531/14458219.jpg) (http://aijaa.com/BD4QJ7)
(http://i3.aijaa.com/m/00538/14458221.jpg) (http://aijaa.com/YE7ulT)
Heti ensimmäisenä pesu, sisältä ja päältä + vahaus, ruotsalaiset kilventaustat pois ja museotaustat (volvolandia.com) tilalle.
Lisäksi harmaa/musta hirvitarrat laitettu etusuojiin kuvien oton jälkeen.
Englannista tuli tilattua koirakalteri ja Volvo logolla olevat venttiilinhatut.
seuraavaksi kulupuolella
- jakopäänhuolto
- vänkärinpuolelle joutuu vaihtaan iskarin ylätukilaakerin, jousi olikin poikki, laakeri ok
- VOC:n tilaus, tilausta jatkettu kahdella vuodella 14.11.2017
- ajotietokoneen päivitys tämä päivittyi automaattisesti mittarivaihdon yhteydessä
- ja tietty isoimpana autovero, 6516€
- jarrulevyjen ja -palojen vaihto ennen seuraavaa katsastusta (nämäkin mahdollisesti tulee tilattua Englannista jos vaan punnan kurssi ei kovasti huonone), kesä -18 eteen ja kesä -19 taakse
- tänään piti uusi akku hakea Wetteriltä, 141€
- Facelift vaihdekeppi vaihdettu 1/2018
(http://i1.aijaa.com/t/00617/14506403.t.jpg) (http://aijaa.com/qxjmMS)
- Mittaristo vaihdettu 4/2019
(https://img.aijaa.com/t/00640/14689043.t.jpg) (https://aijaa.com/b4ZMYf)
(https://img.aijaa.com/t/00087/14689044.t.jpg) (https://aijaa.com/F7nwD5)
- Facelift-peilit vaihdettu 7/2019
(https://img.aijaa.com/t/00729/14721299.t.jpg) (https://aijaa.com/02ArWP)
-
tänään tuli heti aamusta maksettua autovero. Äsken kävin hakemassa kilvet konttorilta ja ruuvailin paikoilleen
-
Auto haettu just huollosta. Jakopään remontti + iskarin laakeri piti vaihtaan (niin kuin katsastusmies osasi ohjeistaa). Vaihtoon kuitenkin meni etujouset, oli vänkärin puolelta katkennut yläpäästä puolikierrosta. Ihmetyttää vaan ettei ollut Ruotsin puolella puututtu (katsastettu heinäkuussa) tai myyjä ei tietenkään maininnut(tiennyt) mahdollisesta ongelmasta. Itekään tuota en huomannut ostaessa. Lopullinen hinta vajaa 800€...
-
Siisti peli :) Sopii hienosti mustaan autoon nuo kaikki hopeiset somisteet. Joista puheenollen, niin mikähän ruotsalainen varustepaketti tässä on, kun puskurin ritilöissä on nuo samat listat, mitä R-designissa? Pari vastaavaa autoa nähnyt pyörivän täällä meilläkin päin.
-
Siisti peli :) Sopii hienosti mustaan autoon nuo kaikki hopeiset somisteet. Joista puheenollen, niin mikähän ruotsalainen varustepaketti tässä on, kun puskurin ritilöissä on nuo samat listat, mitä R-designissa? Pari vastaavaa autoa nähnyt pyörivän täällä meilläkin päin.
Kun ei ruotsi oikein taivu ja varusteluettelo sisältää kovasti lyhenteitä niin varmaksi en osaa sanoa. Joku herrgårdsvagn-paketti tuossa on, toisaalta takapuskurin osalta näyttää että olisi jälkiasennettu. Siistimmän näköinen tuo minustakin on tuolla R-koristella.
-
Kyllähän tuo XC60 on vaan helkkarin komia auto. Ja vielä kun on nuita lisäpalikoita korissa.
Tästähän sais ohjelmalla kohtuullisen paljon tehoakin? ::)
-
Juuri ostamaani XC.tä kanssa tässä päivittelen ::)
Tämmönen mulle on tulossa taakse, muistuttaa RD.n vastaavaa mutta extrana toi kromilista. Valitettavasti ostin viimeisen niin toi kuva on kovin pieni.
http://www.ebay.com/itm/VOLVO-XC60-SPOILER-SPOILER-R-Design-stosfangerschutz-/292274880511
Maailmalta tulossa vaikka kuinka monta pakettia ... Tämmöset mm. kylkiin
http://www.ebay.com/itm/Volvo-XC60-2008-2014-Side-Steps-Running-Boards-Set-/251663290460
AI joo, hieno peli sinulla ja ihan oikean värinen :2funny:
-
Siisti peli :) Sopii hienosti mustaan autoon nuo kaikki hopeiset somisteet. Joista puheenollen, niin mikähän ruotsalainen varustepaketti tässä on, kun puskurin ritilöissä on nuo samat listat, mitä R-designissa? Pari vastaavaa autoa nähnyt pyörivän täällä meilläkin päin.
Saahan näitä yksittäin ja erikseen - https://www.hova.com/dekorramar-panel-r-design-volvo-xc60-2008-2013/
Pelin kuoret ovat harmittavan kalliit. Tässä juur pohdinnassa että ehkä maalaus? Teippaus? Rahalla uudet?
-
AI joo, hieno peli sinulla ja ihan oikean värinen :2funny:
Kiitos, tuo oli ensisijainen väri -H-
Sopivasti peittyy puskureiden ja helmojen alareunat
Saahan näitä yksittäin ja erikseen - https://www.hova.com/dekorramar-panel-r-design-volvo-xc60-2008-2013/
Näiden tilalle kun viittis veitsellä päiväledit...
Kyllähän tuo XC60 on vaan helkkarin komia auto. Ja vielä kun on nuita lisäpalikoita korissa.
Tästähän sais ohjelmalla kohtuullisen paljon tehoakin? ::)
Onhan tuo hieno peli ulkoisesti ja ajolleen vallan mainio kun vertaa tuohon edelliseen menopeliin (xc90).
Rakettihan tuo ei ole, mutta pitää nyt ensin laittaa perusasiat kuntoon (jarrut ja varmaan laatikkoöljyt pitäis vaihtaa/vaihdattaa) ennen kuin alkaa miettiä tehon lisäystä
-
Jep, mullekkin musta oli "must" just noiden helmojen takia . Mutta kyllä nyt näyttää siltä ettei pää kestä niitä ja ne lähtee maalaukseen.
Ebayhan on aika metka paikka tutustua kaikkeen kivaan mitä chouchou on näihin viritelly.
Mitäs mieltä näistä? Meneekö liian blingbling
http://www.ebay.com/itm/Full-Window-Pillars-Sill-Molding-Trim-Exactly-Fitted-For-Volvo-XC60-11-15-/141938769498?hash=item210c35be5a:g:hd8AAOSwJkJWkMYb&vxp=mtr
-
varmaan laatikkoöljyt pitäis vaihtaa/vaihdattaa
Jos ei ole vielä kertaakaan vaihdettu niin äkkiä vaihtamaan. Näiden öljy vaihtui hieman erityyppiseen vuosikymmenen alussa niin suosittelen että vaihdatut sinisellä että menee oikein. Lisäksi kannattaa vaihtaa haldex-, kulmavaihde- ja peräöljyt. Tunnen tuskan..mutta nuo on ilmeisesti ihan oikeasti syytä vaihtaa vaikka huolto-ohjelma ei vaadikaan. Näin sanoi sinisen mekaanikkokin. Itsekin vaihdatutin melko tasan samoilla kilometreillä ja lisäksi vaihdatutin vielä jarrunesteet. Autolla ikää reilu 3v eli jarrunesteet kannattaa jo hyvinkin vaihtaa.
Oletko muuten kiinnittänyt huomiota ovien sulkemisääneen? Minulla on facelift ja ihmetyttää kun premium tyyppisen ”THUD” sijasta kuuluu vähemmän premiumkaltainen hieman kolahtavakin ääni. Kuuluu kaikista ovista. Merkillistä.
Turvavyön lukko tahtoi jäädä jumiin oven ja penkin väliin mutta se ongelma hoitui kätevästi laittamalla toiset nastat etuvöihin jolloin solki jää ylemmäs eikä jää jumiin enää.
Ps. Takapuskurin rosterisuojan tilasin täältä https://www.tuning-art.com/en/load-edge-protection/stainless-steel-load-edge-protection-for-volvo-xc60-facelift-from-2013/a-804/
Ps. ps. Vaatiiko running board stepsien asennus aina lähtökohtaisesti ovien irroituksen? Kattelin Volvo asennusohjetta niin ovia siinä irroiteltiin. Not my cup of tea moinen homma
-
Toi linkin rosterisuoja on sitten FL 2013 - eteenpäin malliin. Hinta olis muuten oikein sopiva.
Ei hitto noita ovia tarvi irrottaa, eihän ne liity mitenkään niihin (running boardeihin) . Tukiraudat tulee koteloihin kiinni.
Joo mullaki aika tilattu voimalinjan nestevaihtoon, maksaa mitä maksaa, varmasti kannattaa. Haldexin suodatin mm. menee tukkoon ja rikkoo paikat.
-
Edelliseen vaihdatin 2016 kesänä (maksoi muistaakseni 595€), syksyllä liukkauden tullen huomasin että neliveto ei toimi... pumppu paskana. Uskaltaako mennä vaihdattaan öljyjä ja suodatinta, menee taas pumppu vaihdon jälkeen särki ja taas vaihdetaan uudet öljyt
-
Vaihtoon vain ei uudet öljyt/suodatin kyllä riko mitään. Ja vaikka worse scenario tapahtuisikin Haldeksin kohdalla niin kustannukset ei ole kun 50€ luokkaa
-
Nelipyöräsuuntaus teetetty, auraus sekä edessä että takana miten sattuu, hinta 75€
samalla kävin kysymässä laatikkoöljyn vaihdolle hintaa, 280€
-
Hmm, huomasitko ajossa mitään jos noin oli kulmat pois kohdiltaan?
-
Onhan tuo hieno peli ulkoisesti ja ajolleen vallan mainio kun vertaa tuohon edelliseen menopeliin (xc90).
Rakettihan tuo ei ole, mutta pitää nyt ensin laittaa perusasiat kuntoon (jarrut ja varmaan laatikkoöljyt pitäis vaihtaa/vaihdattaa) ennen kuin alkaa miettiä tehon lisäystä
Eikös joku Oulussa Varasanperällä Turbotecilla tuollaisen ole käynyt ohjelmoimassa ja penkissä tulokset 260hp/540nm. Siinä alkaa olemaan jo kohtuu suuret tehojen nousut. 8)
Näiden tilalle kun viittis veitsellä päiväledit...
eBaysta saa tähän suoraan päiväajovaloja, tyhmempi ei edes huomaisi jälkiasennetuiksi. Sekä löytyy monia eri vaihtoehtoja.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xvolvo+xc60+drl.TRS0&_nkw=volvo+xc60+drl&_sacat=0
-
Hmm, huomasitko ajossa mitään jos noin oli kulmat pois kohdiltaan?
jonkun verran tuo oikealle veteli, ja tietty nuo etujousten vaihto saattoi vaikkuttaa heikentävästi
-
eBaysta saa tähän suoraan päiväajovaloja, tyhmempi ei edes huomaisi jälkiasennetuiksi. Sekä löytyy monia eri vaihtoehtoja.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xvolvo+xc60+drl.TRS0&_nkw=volvo+xc60+drl&_sacat=0
eikä nuo Kiinan ihmeet nyt niin hirveän kalliit ole
-
Ei hitto noita ovia tarvi irrottaa, eihän ne liity mitenkään niihin (running boardeihin) .
Ainakin orggis running boardien asennusohje meinaa että ovet tulisi irroittaa
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/XC60(-17)/InstallationInstruction/Document/VCC-462423-1/2014/D5%20AWD/Automatic
-
Tänään kävin paikallisella Wetterillä hoitamassa omistajasiirrton tuolle VOC-palvelulle. On voimassa joulukuun loppupuolelle, joten hyvin ehtii testailemaan ennen kuin menee omaa rahaa tuohon ;)
-
Joutui antamaan talvella periksi, piti ruuvata talvirenkaat alle heti aamusta. Taisivat olla ihan alkuperäiset kun paistopäivä näytti olevan 1911. Talvirengaskaupoille joutunee ensi vuonna
-
Joutui antamaan talvella periksi, piti ruuvata talvirenkaat alle heti aamusta. Taisivat olla ihan alkuperäiset kun paistopäivä näytti olevan 1911. Talvirengaskaupoille joutunee ensi vuonna
Tänään ruuvattu kolme sarjaa kavereille Hankook ipike RS renkaita alle. Ei varmasti huonoin vaihtoehto. TM tuli samaan tulokseen
-
Mulla ollut parisen vuotta ipiket toisessa autossa. Renkaan nimi on joidenkin mielestä niin kovin huvittava :facepalm: mutta ajoltaan ja pidoltaan rengas on todella hyvä. Hankook on kyllä tätänykyä kärkipään kuminvääntäjä
-
Tässä vielä kera kuvan
(http://i1.aijaa.com/m/00755/14472610.jpg) (http://aijaa.com/0fXbb5)
Kyllä ei oikein maistu nuo Segin vanteet :-\
Mulla oli "Möykyssä" Hankookin kesärenkaat, eikä niissäkään ollut mitään valittamista.
-
Rankkaa tämä autourheilu näin talvella. Webasto imaisi akun tyhjäksi vajaassa 20 minuutissa, eikä VOC-äppi tuosta huudellut/varoitellut kun sillä tökkäsin webaston päälle. Akku latauksessa ja etäpäivä töistä... :facepalm:
Pitääkö tuo vielä akkukin vaihtaa
-
Rankkaa tämä autourheilu näin talvella. Webasto imaisi akun tyhjäksi vajaassa 20 minuutissa, eikä VOC-äppi tuosta huudellut/varoitellut kun sillä tökkäsin webaston päälle. Akku latauksessa ja etäpäivä töistä... :facepalm:
Pitääkö tuo vielä akkukin vaihtaa
Lisätään vielä, että uusi akku kannattaa myös hankkia 8)
-
Niin onko XC60 ajotietokoneelta nähtävissä akun varaustaso? Onko faceliftissäkään moista ominaisuutta?
-
Niin onko XC60 ajotietokoneelta nähtävissä akun varaustaso? Onko faceliftissäkään moista ominaisuutta?
Erillisellä OBD palikalla tuo onnistuu 8)
-
Kun soitin aktivointipuhelun VOC palveluun, niin minusta vastapuoli sanoi muun muassa akun tilan olevan kunnossa, joten hämmentää ja voisi luulla että näkyisi VOC äpin kautta. Se kun näyttää
Ylläpito - kaikki näyttää hyvältä
Jarruneste - ok
Polttimot - ok
Pesuneste - ok
Huolto - ok
Uuden akun hinta Sinisellä 141€
-
Ei ole VOCia vaan pitkän matkan kake. Ja jos akun jännite uhkaa käynnistymistä, se lyö sen kiinni. Oli lämmin tai ei.
Kyllä nyt taitaa kennot olla jumissa ja uuden akun paikka. Onko sinulla älylaturia ? Semmosella vois vielä yrittää kutitella
-
Kun soitin aktivointipuhelun VOC palveluun, niin minusta vastapuoli sanoi muun muassa akun tilan olevan kunnossa, joten hämmentää ja voisi luulla että näkyisi VOC äpin kautta. Se kun näyttää
Ylläpito - kaikki näyttää hyvältä
Jarruneste - ok
Polttimot - ok
Pesuneste - ok
Huolto - ok
Uuden akun hinta Sinisellä 141€
Ei näy VOC appissakaan ikävä kyllä. Tämä oli minullekin yllätys :-\ Tuntuisi että varaustaso nimenomaan pitäisi näkyä etänä. Enemmän se minua kiinnostaa kuin vaikkapa pesuneste.
-
Ei ole VOCia vaan pitkän matkan kake. Ja jos akun jännite uhkaa käynnistymistä, se lyö sen kiinni. Oli lämmin tai ei.
Kyllä nyt taitaa kennot olla jumissa ja uuden akun paikka. Onko sinulla älylaturia ? Semmosella vois vielä yrittää kutitella
olishan tuolla hyllyllä Calix:n 1205 ylläpitolaturi, josko tuon ens kesänä sais laitettua paikalle.
ja tosiaan uuden akun kävin jo hakemassa
-
Hiljaista ollut, muuta kuin ajettu ja tankattu...
tänään piti käydä 2 vuoden jatko ostamassa tuohon VOC-palveluun
Webasto imaisi akun tyhjäksi vajaassa 20 minuutissa, eikä VOC-äppi tuosta huudellut/varoitellut kun sillä tökkäsin webaston päälle.
Tämän lisäksi toinen juttu mikä häiritsee tuossa VOC:ssa on että siitä ei näy onko "Pysäköinti lämmitin" päällä vai ei, eli ei suoraan näe onko käynnistys onnistunut... >:(
-
Hiljaista ollut, muuta kuin ajettu ja tankattu...
tänään piti käydä 2 vuoden jatko ostamassa tuohon VOC-palveluun
Tämän lisäksi toinen juttu mikä häiritsee tuossa VOC:ssa on että siitä ei näy onko "Pysäköinti lämmitin" päällä vai ei, eli ei suoraan näe onko käynnistys onnistunut... >:(
Lukee siinä lämmittimen kohdalla käynnissä, jos on. Ainakin muistaakseni 8)
-
Lukee siinä lämmittimen kohdalla käynnissä, jos on. Ainakin muistaakseni 8)
näistä en ainakaan erota
ennen käynnistystä
(http://i11.aijaa.com/m/00634/14483738.jpg) (http://aijaa.com/0TMfE3)
käynnistys
(http://i2.aijaa.com/m/00155/14483739.jpg) (http://aijaa.com/rSmg8V)
käynnistetty
(http://i10.aijaa.com/m/00506/14483740.jpg) (http://aijaa.com/iWCc9q)
sammutus
(http://i1.aijaa.com/m/00579/14483741.jpg) (http://aijaa.com/JKyVs0)
-
Noin mulla lukee kun lämmitin on päällä.
(https://thumb.ibb.co/cdcwfw/E97_CF099_A2_E8_44_D9_8786_DA2_A92345_C15.png) (https://ibb.co/cdcwfw)
-
Noin mulla lukee kun lämmitin on päällä.
(https://thumb.ibb.co/cdcwfw/E97_CF099_A2_E8_44_D9_8786_DA2_A92345_C15.png) (https://ibb.co/cdcwfw)
pitänee laittaa tuotetukeen postia. Google-Play:stä asensin uudelleen VOC:n mutta eipä auttanut. Tänään aamulla tuli päivitys, itä en vaan vielä ole kokeillut.
-
Talvea odotellessa voisi rakennella viimasuojan retkipatjasta
olisikohan kellään tietoa tai heittää valistunutta arvausta minkä mittaiset viimasuojakiinnikkeet pitäisi olla, ylös ja alas??? Tuolla Motonetin puolella kun on useamman mittaisia tarjolla => http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1251/1015547/Maskin-viimasuojan-kiinnikkeet
-
Noin mulla lukee kun lämmitin on päällä.
(https://thumb.ibb.co/cdcwfw/E97_CF099_A2_E8_44_D9_8786_DA2_A92345_C15.png) (https://ibb.co/cdcwfw)
Minulla on vain lämmitys eikä pysköinti-ilmastointi. Ilmeisesti xc60 ei voi voc kautta laittaa jäähtymään(?).
Tuollaista "valmis" ilmoitusta en muista nähneeni. Lisäksi kun appin avaa niin näkyy "pysäköintilämmitin" tekstin alla lämpötila ja vieressä teksti "auton luona".
-
Tuollaista "valmis" ilmoitusta en muista nähneeni. Lisäksi kun appin avaa niin näkyy "pysäköintilämmitin" tekstin alla lämpötila ja vieressä teksti "auton luona".
Kun tökkäsee tuota "auton luona" kohtaa niin avautuu tuo toinen välilehti jossa tuo "valmis" näkyy
-
Kun tökkäsee tuota "auton luona" kohtaa niin avautuu tuo toinen välilehti jossa tuo "valmis" näkyy
Mulla lukee siellä joko "pysäytetty" tai "käynnissä". Hieman kummallinen tuollainen "valmis" ilmoitus. Tuosta saa helposti sellaisen käsityksen että lämmitys juuri päättynyt eli valmis :)
-
Mulla lukee siellä joko "pysäytetty" tai "käynnissä". Hieman kummallinen tuollainen "valmis" ilmoitus. Tuosta saa helposti sellaisen käsityksen että lämmitys juuri päättynyt eli valmis :)
Siinä tosiaan lukee "valmis" oli lämmitin päällä tai ei, todella ikävä >:(
-
Siinä tosiaan lukee "valmis" oli lämmitin päällä tai ei, todella ikävä >:(
Joku on nyt pielessä. Kantsii selvittää.
Ei varmaan auta mutta "IVO bootti" eli akku irti 10min ajaksi voi olla kokeilun arvoinen
Edit: kukaan kokeillu tollaista flic nappulaa? Bluetooth nappi siis. Tuskinpa tuosta nyt merkittävää hyötyä ois tän voc kanssa mutta mukavaa näpertelyä
-
Rouvashenkilö peruutti eilen parkkipaikalla keulaa :tickedoff:
Jätti lapun yhteystietoineen tuulilasin O0
(http://i2.aijaa.com/t/00202/14500082.t.jpg) (http://aijaa.com/xaDG9M)
(http://i9.aijaa.com/t/00779/14500083.t.jpg) (http://aijaa.com/dwo6tP)
-
Onneksi jätti lapun S*
Niitä on harvassa.
-
Onneksi joo. Mutta mitä seuraavaksi, kun tämä on oikeastaan ensimmäinen kerta olla tässä tilanteessa? Ilmoitus vakuutusyhtiöön ja auto Wetterille?
-
Onneksi joo. Mutta mitä seuraavaksi, kun tämä on oikeastaan ensimmäinen kerta olla tässä tilanteessa? Ilmoitus vakuutusyhtiöön ja auto Wetterille?
Sen syyllisen pitää tehdä vahinkoilmoitus omaan vakuutusyhtiöönsä ja ilmoittaa sinulle missä yhtiössä hänen vakuutukset ovat. Sitten sinä menet Wetterille vahinkotarkastukseen ja ilmoitat korjaamon kaverille vastapuolen vakuutusyhtiön ja rekisterinumeron. Wetteri hoitaa asiat loppuun vakuutusyhtiön kanssa ja sopii sinun kanssasi ajan korjaukselle.
-
Ja ainahan on mahdollisuus ns.kertakorvaukseen. Kun Wetterin hinta-arvio on saatavilla voi neuvotella vastapuolen (maksajan ) vakuutusyhtiön kanssa tuleeko rahat näpiin ja elääkö asian kanssa /korjaako vauriot itse.
-
Huomenna on sitten Tuomiopäivä (vahinkotarkastus). Vastapuolen vakuutusyhtiöstä soittivat ja heti perään sija-autoa tarjotteli Scandia Rent, homma etenee...
-
Huomenna on sitten Tuomiopäivä (vahinkotarkastus). Vastapuolen vakuutusyhtiöstä soittivat ja heti perään sija-autoa tarjotteli Scandia Rent, homma etenee...
korjauksen kesto 2 päivää (puskurin irroitus + maalaus)
hinta-arvio noin 700€
Tovin joutui odottaan että saatiin kuvat otettua, vahinko ei näkynyt märällä/kostealla pinnalla
-
Tämmöinen tuli tänään
(http://i2.aijaa.com/t/00317/14505642.t.jpg) (http://aijaa.com/UFrlgz)
Keskiviikkona puoliltapäivin tilasin ja tänään aamusta 10 jälkeen rahtari soitti, että pakutti olis tulossa (nopeaa toimintaa ruotsalaiselta ) O0
Vielä kun jaksais/ehtis ruuvata paikoilleen...
Lisäksi uuden vuoden pyhinä vaihdon kattovalaistukseen ledit
-
Tämmöinen tuli tänään
(http://i2.aijaa.com/t/00317/14505642.t.jpg) (http://aijaa.com/UFrlgz)
Keskiviikkona puoliltapäivin tilasin ja tänään aamusta 10 jälkeen rahtari soitti, että pakutti olis tulossa (nopeaa toimintaa ruotsalaiselta ) O0
Vielä kun jaksais/ehtis ruuvata paikoilleen...
Lisäksi uuden vuoden pyhinä vaihdon kattovalaistukseen ledit
Ja ei muutakuin paikoileen, niin hyvä tulee. Ei tosiaan tuolta montaa päivää mene kun tulee ja toimitus kotia asti tosiaan. 8)
-
Vaihteenvalitsin vaihdettu
Ennen:
(http://i7.aijaa.com/t/00263/14506401.t.jpg) (http://aijaa.com/AaKE33)
Jälkeen:
(http://i1.aijaa.com/t/00617/14506403.t.jpg) (http://aijaa.com/qxjmMS)
vajaa parituntia siinä heilahti kun välillä piti tukeutua ohjeisiin
-
Ota rahat :) 700Eur on aika paljon rahaa ja tuon saa itsekin meikattua piiloon
Edit: niin tämä liittyi tuohon äänestykseen..
-
Alunperinkin katsoin, että myllyttämällä tuon saa pois, jos puskuri on ehjä. Kiireesti 700€ ja äkkiä pois ;D
-
Jos korjauskustnnukset on 700e, niin siitä saa kertakorvausta varmaan jotain 400-500e. Ihan kohtuullista kyllä sekin, mutta ihan koko summaa ei valitettavasti saa.
-
Kuten Kulmamies jo totesi, ~450-500e saat. Ja käytät pätevällä tekiällä meikissä ja vaikka kokoauton myllytyksessä ja vahauksessa. :) Lämmittää mieltä enemmän kun maalattu puskuri ja kulunut loppu auto... ::)
On mun mielipide. :)
-
Kiitos kommenteista
Tosiaan tuo kertakorvaus on tuota kokonaisarviota pienempi, 475 + 2 seisontapäivää. Tuo paikka on muutenkin riskialtis, tökkäät lumipenkkaan ja tilanne saattaa olla sama. Ja tuossa kun on heti takana hinauskoukun paikka, niin ei tuolla muovin takana taida mikään olla särki (muovikuori on ehyt). Taidakin kallistua kertakorvaus suuntaa...
-
Kiitos kommenteista
Tosiaan tuo kertakorvaus on tuota kokonaisarviota pienempi, 475 + 2 seisontapäivää. Tuo paikka on muutenkin riskialtis, tökkäät lumipenkkaan ja tilanne saattaa olla sama. Ja tuossa kun on heti takana hinauskoukun paikka, niin ei tuolla muovin takana taida mikään olla särki (muovikuori on ehyt). Taidakin kallistua kertakorvaus suuntaa...
Tuolla ~500€ saat koko auton myllytyksen ja pinnan päälle vielä siihen.
Lämmittää mieltä enempi 8)
-
Tämmöinen tuli tänään
(http://i2.aijaa.com/t/00317/14505642.t.jpg) (http://aijaa.com/UFrlgz)
Keskiviikkona puoliltapäivin tilasin ja tänään aamusta 10 jälkeen rahtari soitti, että pakutti olis tulossa (nopeaa toimintaa ruotsalaiselta ) O0
Vielä kun jaksais/ehtis ruuvata paikoilleen...
Lisäksi uuden vuoden pyhinä vaihdon kattovalaistukseen ledit
Minäkin tilannut paljon tavaraa tuolta Ruotsin purkaamoilta ja homma on toiminut enemmän kuin hyvin. Ja hinnat edulliset. 8) Ja äänestykseen laitoin että rahat taskuun
-
Ehdottomasti maalaukseen. Näyttää olevan niin paljon kiveniskemää että saa maalaamalla paljon siistimmän oloiseksi
-
Ehdottomasti maalaukseen. Näyttää olevan niin paljon kiveniskemää että saa maalaamalla paljon siistimmän oloiseksi
Viimeistään seuraavan talven jälkeen samassa kunnossa. Turhaa tuota viimeisen päälle laitta, jos puskuri on ehjä. Kesällä itikoiden peitossa ja talvella koko ajan suola/hiekka mössössä 8)
-
Viimeistään seuraavan talven jälkeen samassa kunnossa. Turhaa tuota viimeisen päälle laitta, jos puskuri on ehjä. Kesällä itikoiden peitossa ja talvella koko ajan suola/hiekka mössössä 8)
Tätä samaa mietin just aamulla, kun näin hiekoitusauton liikkeellä. Täällä kun talvisin välillä kylvävät hiekoitushiekkaa urakalla ja jos moottoritielle eksyy siellä sitten tuo kivimurska tai nastat ropisee keulaan... Tuulilasikin on kovilla, liki vaihtokunnossa sekin.
Kiitos kaikille kyselyyn osallituneille jo tässä vaiheessa, mitä enempi tätä miettii sitä lähempänä ollaan tuota kertakorvausta
-
Kiitos kaikille kyselyyn osallituneille jo tässä vaiheessa, mitä enempi tätä miettii sitä lähempänä ollaan tuota kertakorvausta
Kertakorvausrahat tilattu tilille....
-
Kertakorvausrahat tilattu tilille....
Oikea päätös 8)
-
Eilen käytin kulkineen Essential huollossa SAH:lla. Samalla vaihtoivat laatikkoon öljyt, 379€ (vein ite moottoriöljyt)
Seuraavaksi olisi tarkoitus tilata Ruotsista pari digimittaristoa ja tarvittaessa palauttaa, jos eivät lähe pelittämään. Pitää vielä tovi odotella ja seurata tuota kruunun halpenemista...
Jos joku on aikeissa päivittää mittarin, siinä olisi sitten jollekin toinen mittareista kokeiltavaksi
-
Eipä raskinut sitten kuin yhden mittarin tilata eikä tietenkään toiminut >:(
Eilen laitoin paluupostissa menemään Ruotsiin, tappiota tästä kokeilusta ei tullut kuin vajaa 60€ (postikulut mennen ja tullen)
Toinen harmistuksen kohde ilmeni nyt aamusta kun siirsin auton pois katoksesta. Vänkärinpuoleinen takaiskari(nivo) ilmeisesti päästänyt öljyt kun asfaltti ja iskarin alapää märkänä :tickedoff:
Eikä siinä vielä kaikki, sähköinen takaluukku ei meinaa aina aueta kokonaan ja välillä saa avustaa kiinni :facepalm: <Kippis>
-
Eipä raskinut sitten kuin yhden mittarin tilata eikä tietenkään toiminut >:(
Eilen laitoin paluupostissa menemään Ruotsiin, tappiota tästä kokeilusta ei tullut kuin vajaa 60€ (postikulut mennen ja tullen)
Toinen harmistuksen kohde ilmeni nyt aamusta kun siirsin auton pois katoksesta. Vänkärinpuoleinen takaiskari(nivo) ilmeisesti päästänyt öljyt kun asfaltti ja iskarin alapää märkänä :tickedoff:
Eikä siinä vielä kaikki, sähköinen takaluukku ei meinaa aina aueta kokonaan ja välillä saa avustaa kiinni :facepalm: <Kippis>
Ei ole tainnut tuolla muuallakaan olla kova onnistumis prosentti saada tuota mittaristoa toimimaan. Jotenki tuntus, että alkupään S60/V60 parhaiten onnistunut. Vesperiä ovat innostuneet nyt tilailee, mutta sehän on kyllä kallis.
Mutta siellähän tuli muutakin ongelmaa, saiko nuita jo selviteltyä? >:(
-
sähköinen takaluukku ei meinaa aina aueta kokonaan ja välillä saa avustaa kiinni
Äläpä hätäile. Meilläkin syksyllä äkisteli sähköinen takaluukku mutta ongelma hävisi itsekseen. Meillä ei takaluukku ehdi jäähtymään kun jo kohta sitä joku ropaa auki. En tiedä auttoiko kova käyttö vai mikä mutta ei ole kuukausiin enää temppuillut.
-
Äläpä hätäile. Meilläkin syksyllä äkisteli sähköinen takaluukku mutta ongelma hävisi itsekseen. Meillä ei takaluukku ehdi jäähtymään kun jo kohta sitä joku ropaa auki. En tiedä auttoiko kova käyttö vai mikä mutta ei ole kuukausiin enää temppuillut.
tässä on bonuksena se kauhea rutina mukana... käytin täällä jossain vastaan tulleen kiakan ja porasin pikkuiset reiät "kaasujousiin" ja suihkuttelin aikas reilusti voiteluainetta niihin ja saomin itse lukkoon. Jonkun verran käytös parani, mutta eiköhän nuo jossain välissä anna lopullisesti periksi.
En jaksanut enempää tutkia tuota iskari, sen verran vakoilin ATK-netistä että joutunee tuolta, jo hyväksi todetusta paikasta (http://en.bildelsbasen.se/) iskarin ehkä hommaamaan. Pikaisesti etsittynä ei oikein muualta löydy, jos vähän käytettyä etsii (~3125 sek) sinisellä yksi maksanee ainakin tuplat
-
En tiedä millainen tuo Volvon luukkumekanismi on mutta kunnossa ollessaankin on hieman pahankuuloinen. Niinkuin joku vinssi. Vasta kuulostelin Audi Q7 luukkua niin jopa oli hiljainen. Sihisi vain kulkiessaan
-
Pitkästä aikaa päivitys...
Tänään tuli Saksasta tilatut Ate:n jarrut (levyt ja palat joka kulmaan)
Lisäksi pari viikkoa sitten tuli Ruotsista uusiwanha nivoiskari taakse
joten viikonlopun ohjelma selvillä
Uusin kesärenkaiden kanssa ei olla vielä edetty muutamaa tarjouskyselyä pidemmälle
ja uusi pieni ongelma nousemassa esiin, peruutuskameran kuva pätkii/särisee ja välillä ei näy ollenkaan :tickedoff:
-
tänään kävin paikallisella AVK:lla kokeilemassa digimittaristoa. Ei vaan toiminut, ensi piti pientä surinaa ja sitten ei mitään... :(
https://www.avk.fi/varaosat/volvo/xc-60/mittaristo/640041/mittaristo-volvo-xc-60 (https://www.avk.fi/varaosat/volvo/xc-60/mittaristo/640041/mittaristo-volvo-xc-60)
etsinnät jatkuu
Jarruosat tuli vaihdettua eteen ja iskari taakse. Taakse vois vielä vaihtaa jarrut ennen kuin pitää käyttää leimalla (25.7.2018 asti aikaa)
-
Tänään kävin vaihdattamassa kesäloman kunniaksi uudet kesärenkaat (Hankook), loppui se pikkuinen ratin vatkaaminen
Ja edelleen takajarrut odottaa vaihtajaa...
-
HenkkaR1:n innoittamana laitoin itellekin tuon Chromecastin autoon
(https://img.aijaa.com/t/00183/14611466.t.jpg) (https://aijaa.com/hcOzpD)
nyt pitäis vaan joku sopiva paikka löytää, kun meinaa käydä aikas lämpöisenä tuo mokkula. Toinen juttu olisi ehkä laittaa jopa suora sähkö tuolle Chromecastille ja hdmi2av-mokkulalle, ikävästi katkoo esim kun auton käynnistää
-
Polestar softaus alkoi kiinnostamaan, kun olisi tarjouskampanja tuolla Ruottin puolella (jos ei Haaparannalla niin ehkä Kalixissa sitten (pakollisen Ikea vierailun yhteydessä ))
https://bilnilsson.com/polestarkampanj/ (https://bilnilsson.com/polestarkampanj/)
https://engineered.polestar.com/se/product/optimisation/xc60-d3-awd-automatic-2012 (https://engineered.polestar.com/se/product/optimisation/xc60-d3-awd-automatic-2012)
9 200kr
I priset ingår moms och installation, registreringsbesiktning tillkommer.
Just nu optimeringskampanj för utvalda modeller — pris från 6 900kr.
Gäller alla Volvo av årsmodell 2010-2018, dock ej XC40, XC60 2018-,S90 2017-, V90 2017-, V90 Cross Country 2017-, XC90 2016-, V60 II 2019-.
-
D3 moottoriin taitaa vain Polestar olla käytännössä D5 vakio softa.
-
D3 moottoriin taitaa vain Polestar olla käytännössä D5 vakio softa.
olishan tuokin jo edes pikkuinen parannus nykyiseen
Performance Original Optimerad
Effekt (hk) 163 215
Effekt (kW) 120 158
-
olishan tuokin jo edes pikkuinen parannus nykyiseen
Performance Original Optimerad
Effekt (hk) 163 215
Effekt (kW) 120 158
Taitaa olla Polestarin tehoista parhain nousu tuolla paketilla. Näkyisi esim. uudessa XC60 D5:lla olevan hurja 5 hepan/20Nm nousu ;D
D5 Drive-E Automatic AWD 2019 235 hp / 480 Nm 240 hp / 500Nm
-
Jos Polestar D5 on sama kuin orggis 215hp D5 niin sillä ei vielä taivas aukene. Oikea virisofta potki jo alempaa niin että tuntuu
-
Hiljaista on ollut, ajettu, tankattu ja pari kertaa konepesty...
Tänään oli sitten vuosihullon aika. Essential + haldex-öljyt ja suodatin vaihdettu + kulmavaihdeöljyt vaihdettu + ilmastoinnin täyttöhuolto
-
Tänään sain lopulta vaihdettua tuon TFT-mittariston. Joutui SAH:lta hommaamaan sopivat kaapelinpätkät kun tietokoneesta puretut ei pysynyt paikoillaan. Hiukan teetti töitä nuo uudet kaapelit kun olivat sen verran paksummat kuin paikkalla olevat (ei meinannut mahtua liittimeen), hintaakin nuilla oli yli 3€ kappale. Ja lopuksi Pietilälle erityskiitokset P>
-
Tänään sain lopulta vaihdettua tuon TFT-mittariston. Joutui SAH:lta hommaamaan sopivat kaapelinpätkät kun tietokoneesta puretut ei pysynyt paikoillaan. Hiukan teetti töitä nuo uudet kaapelit kun olivat sen verran paksummat kuin paikkalla olevat (ei meinannut mahtua liittimeen), hintaakin nuilla oli yli 3€ kappale. Ja lopuksi Pietilälle erityskiitokset P>
Alkoiko toimimaan suoraan vai pitikö VDASH:lla ohjelmoida? Mistä kaukaa tuli mittari? Mites kielisyys? Pöhköjä kysymyksiä mutta itse pohtinut noita ::)
-
Alkoiko toimimaan suoraan vai pitikö VDASH:lla ohjelmoida? Mistä kaukaa tuli mittari? Mites kielisyys? Pöhköjä kysymyksiä mutta itse pohtinut noita ::)
Tarvii VDASH päivityksen. Paikallisilta markkinoilta (Tori.fi), tainnut olla myös AVK: lla myynnissä (Suomi mittari, oletus, ja siksi ei tarvinnut kielipäivitystä lisäksi). Ruotsin puolelta yritin kysellä mittaristossa, mutta eivät vastanneet kyselyihin.
-
Tarvii VDASH päivityksen. Paikallisilta markkinoilta (Tori.fi), tainnut olla myös AVK: lla myynnissä (Suomi mittari, oletus, ja siksi ei tarvinnut kielipäivitystä lisäksi). Ruotsin puolelta yritin kysellä mittaristossa, mutta eivät vastanneet kyselyihin.
Osa noista Ruotsin purkaamoista aika nihkeitä vastaamaan mihinkään, mutta Jonköpingistä ovat minulle kyllä hyvin vastailleet sen mitä tilaillut. Noiden sisustaosien kanssa oli minulla nihkeää toi vastailu ja tais mennä parisen viikkoa, ennen kuin tokaan viestiin vastasivat. Ekaan eivät koskaan vaivautuneet vastaamaan >:(
-
Muutama kuva muutoksen jälkeen
(https://img.aijaa.com/t/00087/14689044.t.jpg) (https://aijaa.com/F7nwD5)
(https://img.aijaa.com/t/00640/14689043.t.jpg) (https://aijaa.com/b4ZMYf)
-
Muutama kuva muutoksen jälkeen
(https://img.aijaa.com/t/00087/14689044.t.jpg) (https://aijaa.com/F7nwD5)
(https://img.aijaa.com/t/00640/14689043.t.jpg) (https://aijaa.com/b4ZMYf)
Katos se lähti toimimaan nyt, kivasti kyllä tuorentaa sisustaa tämä päivitys. Ja teemaakin voi vaihtaa aina jos pääsee kyllästyttämään. 8)
-
Katos se lähti toimimaan nyt, kivasti kyllä tuorentaa sisustaa tämä päivitys. Ja teemaakin voi vaihtaa aina jos pääsee kyllästyttämään. 8)
onhan tuo huomattava parannus, Power miellyttää :pomo:
-
onhan tuo huomattava parannus, Power miellyttää :pomo:
Sama täällä käytössä, välillä koittanut muita pitää vaan aina palattu tuohon. Tuossa myös tottuu tuohon, että nopeus näkyy isona. Tuntuu muista sitten "hankalalle" kattoa se nopeus.
-
Sama täällä käytössä, välillä koittanut muita pitää vaan aina palattu tuohon. Tuossa myös tottuu tuohon, että nopeus näkyy isona. Tuntuu muista sitten "hankalalle" kattoa se nopeus.
hyvä etten ole ainoa joka ajattelee että ne muut tilat on huonoja.
-
Perjantaina pikainen pesu pihalla, pintaan Dodo Juicen Need for Speediä ja Purple Haze Pro:ta.
Sunnuntaina suvikumit alle
(https://img.aijaa.com/t/00194/14691265.t.jpg) (https://aijaa.com/YnUK6G)
-
Piti tila aika tuulilasin vaihdolle, halki alareunasta puolelta toiselle ja vänkärin puolelta tippasee jo vähän vettä sisään. Parista paikasta kyselin hintoja, 440 - 510 euroa. Vaihdon jälkeen pitänee miettiä että ottaisiko tuulilasivakutuutuksen kun sen nykyään saa kaikkiin kaskoihin (noin 100€ vuosi lisämaksua)
-
Pientä päivitystä tähän...
Tänään tuli vaihdettua facelift-sivupeilit. Kuskin puolelta kun oli moottori mennyt eikä sopivaa vastaava tullut vastaan, niin Ruotsista tilasin faceliftit. Oli suoraan plug-and-play kun löytyi sopivilla koodeilla osat (myyjän avustuksella)
-
Pientä päivitystä tähän...
Tänään tuli vaihdettua facelift-sivupeilit. Kuskin puolelta kun oli moottori mennyt eikä sopivaa vastaava tullut vastaan, niin Ruotsista tilasin faceliftit. Oli suoraan plug-and-play kun löytyi sopivilla koodeilla osat (myyjän avustuksella)
Mites ne eroaa vanhoista ?
-
Mites ne eroaa vanhoista ?
Eipä taida muuta eroa olla kuin tuo vilkku
Ennen:
(https://img.aijaa.com/t/00598/14721300.t.jpg) (https://aijaa.com/pVvQlb)
Jälkeen:
(https://img.aijaa.com/t/00729/14721299.t.jpg) (https://aijaa.com/02ArWP)
-
Eipä taida muuta eroa olla kuin tuo vilkku
Ennen:
(https://img.aijaa.com/t/00598/14721300.t.jpg) (https://aijaa.com/pVvQlb)
Jälkeen:
(https://img.aijaa.com/t/00729/14721299.t.jpg) (https://aijaa.com/02ArWP)
Okei, nättiä ;)
-
Pientä päivitystä taas. Eilen kävin vaihdattamassa taakse jarrulevyt ja -palat (lopultakin, olleet tallin pöydällä vuoden päivät...), lisäksi vaihtoivat jarrunesteet. Hintaa operaatiolle kertyi ~160€. Nyt uskaltanee opetella käyttämään tuota sähköistä "käsijarrua"
-
hyvä etten ole ainoa joka ajattelee että ne muut tilat on huonoja.
Jopa mun Vaimo halus ton power teeman kun näki sen mulla käytössä ;D Teema kun on mahdollista valita avainkohtaisestikin. Hänellä oli alunperin se sininen "elegant" tjsp
Nyt uskaltanee opetella käyttämään tuota sähköistä "käsijarrua"
Etkö ole aiemmin käyttäny? ???
-
Etkö ole aiemmin käyttäny? ???
kerran tainnut kokeilla parin vuoden aikana nuilla vanhoilla jarruilla. Nyt vajaan 24 tunnin aikana teistaillut jo kahdesti :)
-
kerran tainnut kokeilla parin vuoden aikana nuilla vanhoilla jarruilla. Nyt vajaan 24 tunnin aikana teistaillut jo kahdesti :)
Käsijarru kannattaa kyllä kytkeä aina kun pysäköi eikä jättää autoa ns. "laatikon varaan"
-
Käsijarru kannattaa kyllä kytkeä aina kun pysäköi eikä jättää autoa ns. "laatikon varaan"
En oo kans kyllä koskaan kässäriä käyttäny. Ollu useita automaatteja monien vuosien ajan, eikä koskaan oo mitää ongelmia oo ollu missään autossa. Eli miksi pitäis käsijarrua käyttää??? Mikä on sen mukanaan tuoma hyöty? Tosin koskaan ei auto kyllä oo missään jyrkissä mäissä parkissa.
Ja itsellä kans jatkuvasti mittaristossa toi "Power" - teema. Selkeästi paras. On nii hyvän kokoset numerot ja hyvällä korkeudella mittaristossa, että vastaa melkein hud-näyttöö :). Helppo tsekata nopeus vaan pikkusen katsetta laskemalla.
-
Miks pitäs olla käyttämättä, kun se kerran on sinne jostain syystä laitettu?
-
Sama täällä käytössä, välillä koittanut muita pitää vaan aina palattu tuohon. Tuossa myös tottuu tuohon, että nopeus näkyy isona. Tuntuu muista sitten "hankalalle" kattoa se nopeus.
Mä en tykkää powerin punaisesta värityksestä. Lisäksi adaptiivisen vakkarin näyttö on parempi classicissa. Eli classicilla mennään, em. syistä. Eco on väriltään kauhee
-
Mä en tykkää powerin punaisesta värityksestä. Lisäksi adaptiivisen vakkarin näyttö on parempi classicissa. Eli classicilla mennään, em. syistä. Eco on väriltään kauhee
Eikös punainen oo silmille paras ja sininen vastaavasti huonoin. Muistelen että silloin kun alkoi tulla sinisiä mittaristoja niin joku silmälääkäri kirjoitti tyrmistyneensä moisesta amatöörimäisyydestä
-
#throwback
Tänä päivä tulee tasan kaksi vuotta täyteen siitä kun kävin tämän kulkineen hakemassa Haaparannan Systembolagetin edestä, yhteisiä kilometrejä kertynyt noin 28812 :sundaydriver:
-
Miks pitäs olla käyttämättä, kun se kerran on sinne jostain syystä laitettu?
Onhan noissa penkinlämmittimetkin ja automaattivaihteiston "manuaalikäyttö" -mahdollisuus, mutta tuskin käytössä päivittäin ;D
Ei oo tainnu tommi k:lla olla suurempia ongelmia XC:n kanssa? Mikä mielestäsi paras ominaisuus autossasi?
-
Onhan noissa penkinlämmittimetkin ja automaattivaihteiston "manuaalikäyttö" -mahdollisuus, mutta tuskin käytössä päivittäin ;D
Ne eivät jumiudu käytön puutteesta toisin kuin käsijarru.
-
Tässä vielä kera kuvan
(http://i1.aijaa.com/m/00755/14472610.jpg) (http://aijaa.com/0fXbb5)
Kyllä ei oikein maistu nuo Segin vanteet :-\
Hiljaa hyvä tulee... Lopultakin sain nuo Seginit pois ja tilalle tuli Valderit kera uusien Hankook rs2 w429.
(https://img.aijaa.com/m/00446/14783686.jpg) (https://aijaa.com/w9ZX20)
(Pahoittelut huonosta kuvanlaadusta)
-
Tänään käytetty vuosittaisessa Essential huollossa (mittarissa 156136 km). Lisätöinä perämurikkaan vaihdettiin öljyt sekä polttoainesuodatin vaihdettiin. Softapäivityksiäkin tuli, CEM ja ECM.
Samalla tutkivat satunnaista jäähdytinnestevuotoa, välillä tekee pientä länttiä varsinkin silloin kun käyttää lisälämmitintä. Olivat painetestanneet ja letkuliitoksia olivat käyneet kans läpi. Termostaattikotelon pienemmästä vesiletkusta/pikaliitoksesta oli lievästi vuotanut. Suosittelivat letkun vaihtoa jossain sopivassa välissä...
-
Omaan XC:hen vaihdoin termarin ja oli tosiaan mullakin sen pienen letkun juuresta joskus vuotanu kun oli kuivanutta nestettä ympärillä.
-
Keskiviikkona tuli vaihdettua kesärenkaat alle.
Tänään tuli heitettyä tunteroisen mittainen vappuajo kaupunkia kierrellen. Tankille kun pysähdyin auto ilmoitti "akun varaus vähäinen", pitääkö olla huolissaan? Noin viikko sitten latasin akun täyteen "älylaturilla"
-
Keskiviikkona tuli vaihdettua kesärenkaat alle.
Tänään tuli heitettyä tunteroisen mittainen vappuajo kaupunkia kierrellen. Tankille kun pysähdyin auto ilmoitti "akun varaus vähäinen", pitääkö olla huolissaan? Noin viikko sitten latasin akun täyteen "älylaturilla"
Minkälaista ajoa ja webastonkäyttöä sulla on tämä viikko pitänyt sisällään? Tavallinen akku uuvahtaa niin helposti jos on lyhyttä ajoa ja webastoa..
-
Minkälaista ajoa ja webastonkäyttöä sulla on tämä viikko pitänyt sisällään? Tavallinen akku uuvahtaa niin helposti jos on lyhyttä ajoa ja webastoa..
Suurin osa ajasta ollut pihassa parkissa. Viikon aikana muutama lyhyt pläjäys, ehkä yksi "normaali"(15-20min ajo, parkkiin ja matka takaisin) ja nyt tuo pidempi pätkä. Webastoa en ole käyttänyt.
-
Jos on tehtaan akku niin eikö tuo oo hyvinkin jo aika vaihtaa
-
Minä kyllä eppäilen, että tuo Volvon akkuvahti on hiukan liian varovainen. Edellisessä XC70:ssä vm -04 vaikka oli vasta hankittu isompi aakku, niin välillä ilmoitteli akun varaustilan olevan alhainen ja sammutti tai ei ollenkaan käynnistänyt Ardicia. Ja sama näyttää jatkuvan tämän XC70 vm -16 kanssa, varsinkin kun on käyttänyt Webastoa ennen kaupunkireissuun lähtöä. Matkalla kun joutuu hiukan aikaa odottelemaan lossia ja sen 5 min lossissa olemaan, niin aika usein herjaa akun varaustilasta ja sammuttaa infotainmentin ja radion. Enpä ole tuosta huolissani, sitten kun ei jaksa enää käynnistyä, niin katellaan sitten uudempaa akkua.
-
Jos on tehtaan akku niin eikö tuo oo hyvinkin jo aika vaihtaa
Uusi alkuperäisakku laitettu 2017
Minä kyllä eppäilen, että tuo Volvon akkuvahti on hiukan liian varovainen. Edellisessä XC70:ssä vm -04 vaikka oli vasta hankittu isompi aakku, niin välillä ilmoitteli akun varaustilan olevan alhainen ja sammutti tai ei ollenkaan käynnistänyt Ardicia. Ja sama näyttää jatkuvan tämän XC70 vm -16 kanssa, varsinkin kun on käyttänyt Webastoa ennen kaupunkireissuun lähtöä. Matkalla kun joutuu hiukan aikaa odottelemaan lossia ja sen 5 min lossissa olemaan, niin aika usein herjaa akun varaustilasta ja sammuttaa infotainmentin ja radion. Enpä ole tuosta huolissani, sitten kun ei jaksa enää käynnistyä, niin katellaan sitten uudempaa akkua.
Saattaappi olla, tosin eniten hämmentää kun tunnin ajon jälkeen tuota alkoi ilmoitella kun sammutti moottorin (olis luullut että olisi saanut jonkun verran ladattua akkua tuossa ajassa)
-
Kannattaa tarkastaa akunkenkien kunto ja tiukkuus sekä -kaapelin korin puolen liitos. Korin liitoksessa ollut parissa hapettumaa mitä pajalla tullut akkuja vaihdettua.
-
Uusi alkuperäisakku laitettu 2017
Saattaappi olla, tosin eniten hämmentää kun tunnin ajon jälkeen tuota alkoi ilmoitella kun sammutti moottorin (olis luullut että olisi saanut jonkun verran ladattua akkua tuossa ajassa)
Kannattaa laittaa kunnollinen akku. Ne Volvo akut on perinteisiä akkuja jotka ei nykyautoissa kauaa kestä ja minulla lensi kuikkaan 3v ikäisenä. Laitoin AGM eikä ole sittemmin tarvinut akusta kärsiä. AGM latautuu nopeammin ja kestää paljon paremmin vetää tyhjäksi. Kertaakaan en ole ulkoisella laturilla lataillut ja sama oli meininki aiemman Volvon ja sen AGM kanssa
-
Ja nämä Volvonko käyttämät AGM:t ei ole kunnollisia?
(https://i.ibb.co/wJFnfbs/2020-02-26-10-00-57.jpg) (https://ibb.co/wJFnfbs)
-
Ja nämä Volvonko käyttämät AGM:t ei ole kunnollisia?
(https://i.ibb.co/wJFnfbs/2020-02-26-10-00-57.jpg) (https://ibb.co/wJFnfbs)
No jos on ongelmia niin eipä niitä voi kunnollisiksi sanoa. Minulla ollut vain Exide AGM:iä eikä ole ollut mitään ongelmia
Tarrassa muuten lukee enhanced flooded..mikä ei ole AGM vaan ihan tavisakku
-
Kannattaa laittaa kunnollinen akku. Ne Volvo akut on perinteisiä akkuja jotka ei nykyautoissa kauaa kestä ja minulla lensi kuikkaan 3v ikäisenä. Laitoin AGM eikä ole sittemmin tarvinut akusta kärsiä. AGM latautuu nopeammin ja kestää paljon paremmin vetää tyhjäksi. Kertaakaan en ole ulkoisella laturilla lataillut ja sama oli meininki aiemman Volvon ja sen AGM kanssa
Ok, seurailen tilanteen kehittymistä. Hankala tietty kun sattuneesta syystä ei tule ajoja kuin normaalista, vaan tuota satunnaista ja ehkä enimmäkseen lyhyehköä ajoa kauppaan ja takaisin.
Sen verran katoin että akkukengät oli kunnolla kiinni
-
Mullakin alko talvel valittaa akkua, latasin sen pariin otteesen mutta sit kyykähti melkei kokonaan. Toki kesäl voi vanhakin akku kestää viel kauemmin kun ei webaa tartte käyttää. Laitoin tilalle Vartan AGM 95Ah(autona xc60 -10). Sopi viel tonne koteloonkin
-
No jos on ongelmia niin eipä niitä voi kunnollisiksi sanoa. Minulla ollut vain Exide AGM:iä eikä ole ollut mitään ongelmia
Tarrassa muuten lukee enhanced flooded..mikä ei ole AGM vaan ihan tavisakku
Niinhän tuossa lukee, mutta mielenkiintoista, kun manuaali sanoo, jotta " ...EFB käsivalintaisella ja AGM automaattivaihteistolla varustetussa autossa." Tai oikeastaan se sanoo, jotta tuommonen pitää asentaa S/S-toiminnolla varustettuun autoon akkua vaihdettaessa, tehtaalla sitten saa laittaa mitä sattuu hyllystä löytymään :idiot2:
Pitääkin laittaa tuo nykyinen syksyllä mökille aurinkosähköakuksi ja ostaa Volvoon kunnon akku!
-
Niinhän tuossa lukee, mutta mielenkiintoista, kun manuaali sanoo, jotta " ...EFB käsivalintaisella ja AGM automaattivaihteistolla varustetussa autossa." Tai oikeastaan se sanoo, jotta tuommonen pitää asentaa S/S-toiminnolla varustettuun autoon akkua vaihdettaessa, tehtaalla sitten saa laittaa mitä sattuu hyllystä löytymään :idiot2:
Pitääkin laittaa tuo nykyinen syksyllä mökille aurinkosähköakuksi ja ostaa Volvoon kunnon akku!
Apuakku on AGM ja varsinainen on EFB. Ihan uusissa lienee molemmat AGM(?). Joo paljon huolettomampaa on kunnon akun kanssa autoilu 8)
-
Tänään sain vähän mittailtua tuota akku.
Suoraan vartin maatieajon jälkeen mittasin latausjännitteen 14,46
Sammutin moottorin ja jätin radion ja muut vermeet päälle, napajännite 12,62
Minuuttin päästä mittariin ilmoitus akun vähäisestä varauksesta, napajännite edelleen 12,61....
-
Tänään oli katsastuspäivä ja vuosi saatu lisää ajoaikaa. Katsuri oli kuulemma etsimällä etsinyt vikoja mutta ei löytynyt. Edellinen suoritettu 10.7.2018 ja kilometrejä katsastusten välissä kertynyt 24925 km :sundaydriver: (kenties aika vaihtaa takasin bensiinikäyttöiseen)
Kovasti tarjotteli Forten DPF-puhdistusaineita kun tuli puheeksi nuo vähäiset kilometrit, tekeeköhän nuilla aineilla mitään???
-
Kovasti tarjotteli Forten DPF-puhdistusaineita kun tuli puheeksi nuo vähäiset kilometrit, tekeeköhän nuilla aineilla mitään???
Olen kokeillut. Ehkä se hieman puhdistaa, tiedä häntä. Nykyään jos ostan niin ostan jotain stp tms joita saa helpommin ja halvempiakin. Jotain stp all in one.
Mutta parasta lääkettä ois ajaminen ja kuormittaminen. Käy norjassa keikka ;D Kyllä karsta lähtee kun pusket ylämäkeen
-
Tänään tuli kolme vuotta yhteistä aikaa tämän kanssa täyteen, kilometrejä tuona aikana kertynyt 38800 km. Ilman suurempia ongelmia matka on taittunut.
Kovasti polttelis päivittää tuoreempaan mutta taitaa olla tuo uudempi malli tavaratiloiltaan pienempi tähän nykyiseen verrattuna. Ja välirahakin taitaa karata turhan suureksi. Toisaalta V90 CC olis toinen vaihtoehto mutta on kuulemma liian matala... ja tavaritilan koosta ei ole käytännön tietoa
-
Tänään joutui antamaan periksi, piti vaihtaa talvirenkaat alle. Kesärenkailla matkaa tuli taitettua ~2800 km
-
Hiljaista ollut eikä kilometrejä ole paljon kertynyt, mittarilukema 160264 km. Tänään oli vuosittaisen Essential huollon vuoro, edellisestä kulunut päivälleen vuosi. Aamulla kun lähdin autoa viemään niin kuului paukahdus oikealta takaa. Aluksi oletin että jäätää, kun ollut lämpöä ja pakkasta vuoron perään eikä auto ole paljoa liikkunut tai jotain jarruihin liittyvää (samasta syystä). Paljastuikin että jousi oli mennyt ylhäältä poikki. Ei vaihdettu vielä, arvio oli että työtä noin tunti + jousi == ~200€. Josko jostain löytyis Nivomat jouset vois tietty koittaa ite vaihtaa. Lisäksi mainosti että takana (pitkittäis?)puslat osoittaa alkavia repeämisen merkkejä. Just eilen mietin että tähän ei hirveästi ole joutunut rahaa laittamaan. Toki perushuollot + jarrulevyt ja palat vaihdettu + etujouset vaihdettu 3 ja puolen vuoden aikana.
-
Osaisko joku viisaampi kertoa käykö tuo linkin takajousi otsikon auton Nivoiskareiden kanssa
https://spareto.fi/tuotteet/lesjofors-jousi-auton-jousitus/4295873
Ruotsista kyselin VIN numeron kanssa niin sain tämän osanumeron 30760314 ja tuo Spareto:n sivu mainostaa ainoastaan XC70 yhteensopiva. Toisella sivustolla (Scandix) ko numerolla sama jousi käy sekä XC60 että XC70 malleihin...
-
Osaisko joku viisaampi kertoa käykö tuo linkin takajousi otsikon auton Nivoiskareiden kanssa
https://spareto.fi/tuotteet/lesjofors-jousi-auton-jousitus/4295873
Ruotsista kyselin VIN numeron kanssa niin sain tämän osanumeron 30760314 ja tuo Spareto:n sivu mainostaa ainoastaan XC70 yhteensopiva. Toisella sivustolla (Scandix) ko numerolla sama jousi käy sekä XC60 että XC70 malleihin...
Tilasin jouset paikallisesta tarvikeliikkeestä, oli tilaustuote ja sanoivat että menee muutama päivä. Tilasin maanantaina ja tiistaiaamuna tuli viesti että saa käydä hakemassa, nopeaa toimintaa. Otin samalla uudet koiranluut taakse. Varmaan tulevana viikonloppuna vois yrittää vaihtaa
Lisäksi kesärenkaat tuli sorvattua alle eilen
-
Tänään tuli vaihdettua jouset. Koiranluut jäi vielä vaihtamatta kun työkalut loppui kesken (kunnon kuusiokoloavain ja 15:n lenkkiavain)
-
Pitäis takaluukkuun hommata uudet "kaasujouset" nykyiset kun pitää jo sellaista meteliä että.
Arvaiskohan nämä tilata (vai kertooko hinta että EI) > https://www.aliexpress.com/item/1005002080868652.html
Motonetissä oli 250€/kpl
-
Muutama myöhäinen päivitys ja ehkä tuorekkin...
"Kaasujouset" olleet jo paikoillaan reilun kuukauden. Eivät nosta luukkua niin ylös kuin aikaisemmin. Yritin asettaa korkeuden muutamankin kerran, mutta ei auttanut. Nyt on palannut sama rutina kuin vanhoissakin oli, tosin vielä hiukan vaikeampi :(
Koiranluut sain eilen vaihdettua taakse O0
Tänään hain SAH:lta alipainepumpun korjaussarja (91€, 31430964) jospa se auttaisi tuohon ylimääräiseen tuhinaan.
Unohtui mainita että tilasin myös uuden akkukotelon kannen, nykyisessä kun on vain yksi ehyt kiinnike. Keväällä hintaa oli noin 40€, tänään 30€
-
Käytin vielä varalta nelipyöräsuuntaksessa.
Seuraavaksi olisi sitten katsastus edessä, viimeistään 26.7. Viime vuoden katsastuslappua (suoritettu 24.7.) tiirailessa laskin ajetut kilometrit, aikaa tarkalleen 5000 km kertynyt
-
Tänään auto katsastettu huomatuksitta O0
SAH:lta ei ole kuulunut mitään akkukotelonkannesta, pitäis varmaan tiskiltä tiedustelemassa ???
-
Tänään auto katsastettu huomatuksitta O0
SAH:lta ei ole kuulunut mitään akkukotelonkannesta, pitäis varmaan tiskiltä tiedustelemassa ???
Volvolla ongelmia tekstiviestien kanssa, ei ole tullut kuin pari ilmoitusta osista minulle.
Kyselkää osia jos ei mitään kuulu.
-
Ilmeisesti lähdettävä akkukauppaan. Aamupäivällä latasin akun "vihreäksi", ajettiin reilu 5km ja parkissa kuunneltiin radiota 5-10 minuuttia > akun varaus matala...
Ehdotuksia uudesta pattereista otetaan vastaan. Nykyinen on Volvon oma ja ollut käytössä 4 vuotta.
-
Eilen laitoin talvirenkaat alle, tänään onkin tullut lunta jo ihan tarpeeksi... kerrankin ajoitus kohdillaan
-
Ilmeisesti lähdettävä akkukauppaan. Aamupäivällä latasin akun "vihreäksi", ajettiin reilu 5km ja parkissa kuunneltiin radiota 5-10 minuuttia > akun varaus matala...
Ehdotuksia uudesta pattereista otetaan vastaan. Nykyinen on Volvon oma ja ollut käytössä 4 vuotta.
Perheen V70 mk3 autoissa käytetty Exide EA852 akkuja, niistä on hyvät kokemukset
-
Alkoi "lisäjarruvalon" pinta halkeilemaan. Neljäsosa jäi käteen ja seuraava neljäsosa näyttää irtoamisen merkkejä. Eilen iltapäivällä soitin SAH:lle, tilaustuote, tänään tuli ilmoitus että voi käydä noutamassa. Hinta maltilliset 57€, 31420367.
Vielä kun sais paikalleen rikkomatta mitään muuta...
-
Alkaisi olemaan vuosihuollon aika mittarissa 168 tkm, tosin en keksi mitä muuta tarvitsisi tehdä kuin perushuolto.
4,5 vuotta / 47 tkm sitten jakopää huollettu (ei merkkiliike)
4 vuotta / 40 tkm sitten laatikkoöljyt vaihdettu (SAH)
3 vuotta / 26 tkm sitten voimalinjaa (Haldex + kulmavaihde) hoidettu + ilmastointi (SAH)
2 vuotta / 12 tkm sitten peräöljyt + PA-suodatin vaihdettu (SAH)
Vuosi / 8 tkm sitten pelkkä perushuolto (SAH)
Kenties voisi vaihdattaa laatikkoon öljyt ja/tai jakopää, tai sitten jotain muuta, ehdotuksia otetaan vastaan (kun oma pää lyö tyhjää)
-
Jakopäällä suositus on 5v niin se voisi olla hyvä.
-
Jakopää + apul + vp, jarrunesteet, ohjaustehostimen öljy ja valinnaisena jos rahaa jää niin laatikkoöljyt
-
Ilmastoinnin huolto, vieläkö on erillinen kuivain? ??? Jäähdytinnesteet ja termostaatti. ???
-
Kiitos vastauksista...
unohtui mainita että jarrunesteet tuli vaihdettua pari vuotta sitten, joten näyttää että tuo jakopäähuolto lienee ykkösvaihtoehto. Nyt sitten liittyen siihen, kaikki romppeet vaihdettiin viimeksi (apulaitehihna + vesipumppu) niin säästäkö rahaa ja menen pelkillä remmeillä ilman vesipumppua
suuntaa antavia hintoja lisätöille (bilia.fi)
Nokka-akselin ja apulaitteiden hihna, uusinta 431,60 €
Apulaitehihnan hihnankiristin ja taittorulla, vaihto 127,00 €
Vesipumpun vaihto 285,00 €
-
Jättäisin vesipumpun vaihtamatta jos se on viimerralla uusittu.
-
No niin, huolto (Essential) suoritettu tänään kera remmien (koska Oulu ja melkein 5 vuotta edellisestä). Hintaa kaikkineen 620€
Nyt olisikin aika haaveilla auton vaihdosta, jostain vaan pitäis taikoa tarvittava väliraha. Hybridi kiinnostaisi, kun näillä meidän taajama/nurkka ajoilla näyttää tulleen noin 10 tkm/vuosi
-
Tänään tuli ruuvattua kesärenkaat alle
-
Long time no päivitys...
tänään oli katsastuspäivä, kaikki hyvin eikä katsuri keksinyt edes mitään ennakoivaa huoltoa/korjausta
eilen hommasin uuden akun ja tänään kävin tilaamassa korkeamman akkukotelon kannen, tullenee tiistaina
samalla olisin huollon puolelta kysynyt hinta-arviota "Volvo On Call vaatii huollon" asiaan, vahva epäillys että backup patteri tullut tiensä päähän, ainakin Vdashin perusteella > PHM-U210991 Back-up battery. Component Failure. Parametric. Arvio jäi odottamaan tiistaita kun oli huoltokaverilla työaika päättymässä 3 minuutin päästä
-
Tilatut tuotteet noudettu, korotettu akkukotelon kansi maksoi 35€ ja paikkamaalisetti 14€
Jäi kysymättä tuo "Volvo on Call Tarvitsee huollon" hinta-arvio kun oli sen verran jonoa huollon puolella, pitänee laittaa tarjouspyyntöä tai yrittää jaksaa soittaa...
-
nyt on hinta kohillaan, VOC patterin vaihto sis osat ja työt == 310€ :hg:
-
Tuoltakin voi kysellä patteria ja vaihtoa https://www.facebook.com/elkotron/posts/1170135916702576/
-
Tuoltakin voi kysellä patteria ja vaihtoa https://www.facebook.com/elkotron/posts/1170135916702576/
Naamakirjapäivityksen mukaan olivat tehneet patterivaihdon (tammikuu 2021) XC60 vm. 2015 120€:lla sis patteri ja työ. Kuulostaa huokealta, mutta matka Oulusta söisi osan edusta....
-
Naamakirjapäivityksen mukaan olivat tehneet patterivaihdon (tammikuu 2021) XC60 vm. 2015 120€:lla sis patteri ja työ. Kuulostaa huokealta, mutta matka Oulusta söisi osan edusta....
Lyhyen viestittelyn jälkeen vastaava akku/patteri olisi tilattavissa Rovaniemeltä, tosin joutuisi kolvaushommiin kun pitää johdot siirtää vanhasta uuteen. Pitäis nyt ottaa tuo vanha pois jotta saa varmuuden mallista.
-
Tulossa myyntiin.... tosin vasta keväällä 2023, mutta alustavasti jo mietin että pitäiskö Facelift TFT mittaristo jättää paikoilleen, myyntivalttina ;),vai laittaakko alkuperäinen mittaristo takaisin
-
Mulle tuli tuo patteri Volvon varastolta hinta oli joku 120-150e, kun paikallinen pulju oli tilannu. Hämmästelin ”edullisuutta” kun on aikaisemmissa tiedoissani ollut ainakin kaksinkertainen hinta. Kuulemma ei muualta saanu (tai tienny mistä tilata), mutta eihän se mitään, hyvä jos hinnat laskee. Ja kiina-dicella onnistu patterin ”alustus”.
-
Mulle tuli tuo patteri Volvon varastolta hinta oli joku 120-150e, kun paikallinen pulju oli tilannu. Hämmästelin ”edullisuutta” kun on aikaisemmissa tiedoissani ollut ainakin kaksinkertainen hinta. Kuulemma ei muualta saanu (tai tienny mistä tilata), mutta eihän se mitään, hyvä jos hinnat laskee. Ja kiina-dicella onnistu patterin ”alustus”.
Kysyin paikalliselta SAH:ltä hintaa patterinvaihdolle töineen > 310€
Ja jos oikein muistan niin Rovaniemellä se pelkkä patteri maksoi noin 60€
-
Etupyörät suunnattu tänään ja huomenna olisi vuorossa viimeinen vuosihuolto minun lompakosta
-
Vuosihuolto ✅
Lisätyönä laatikkoöljyt +350€
-
Vaihdoin tänään VOC-patterin kun herjaa Volvo On Call tarvitsee huollon ja vikakoodi tuki tuota. Vdash:lla puhdistin vikakoodit vaihdon jälkeen, mutta vielä vaan herja hyppää silmille. Pitänee yrittää vielä kertaalleen ite koodien poistoa, muuten vaatinee käynnin SAH:lla ???
-
Vaihdoin tänään VOC-patterin kun herjaa Volvo On Call tarvitsee huollon ja vikakoodi tuki tuota. Vdash:lla puhdistin vikakoodit vaihdon jälkeen, mutta vielä vaan herja hyppää silmille. Pitänee yrittää vielä kertaalleen ite koodien poistoa, muuten vaatinee käynnin SAH:lla ???
Vidalla onnistuu tuon patterin kapasiteettilaskurin nollaus/alustus, niin sitten loppuu herjaamasta. Pelkkä patterin vaihto tai vikakoodien nollaus ei riitä.
Eli Vidalla menee valikossa Diagnostics > valitsee modulin "PHM" > Advanced > Reinstalling the reserve battery... Sen jälkeen kysyy "Has the battery been replaced?". Siihen vastaa Yes ja pitäisi olla sillä selvä.
-
Vidalla onnistuu tuon patterin kapasiteettilaskurin nollaus/alustus, niin sitten loppuu herjaamasta. Pelkkä patterin vaihto tai vikakoodien nollaus ei riitä.
Eli Vidalla menee valikossa Diagnostics > valitsee modulin "PHM" > Advanced > Reinstalling the reserve battery... Sen jälkeen kysyy "Has the battery been replaced?". Siihen vastaa Yes ja pitäisi olla sillä selvä.
Eli jos olisivat viimehuollossa vikakoodien luvun ja nollauksen sijaan tehneet tuon jumpan, ei välttämättä olisi tarvinnut tuota patteria vaihtaa. Toki sillä on jo ikää ja herjailu alkoi sen jälkeen kun 12v akku veteli viimeisiään ja kitkuttelin tilin vain lataamalla sitä. Olisiko siinä samalla syönyt tuota VOC-patteria kun käynnistelin lämppäriä sen kautta
-
Soitin sitten SAH:lle ja kysyin paljonko tuon VOC akun nollaus/kalibrointi maksaa >> 60€ :-\
Vdash:lla en tuohon löytänyt toimivaa vaihtoehtoa, pelkkä vikakoodien nollaus tarjolla
-
Soitin sitten SAH:lle ja kysyin paljonko tuon VOC akun nollaus/kalibrointi maksaa >> 60€ :-\
Vdash:lla en tuohon löytänyt toimivaa vaihtoehtoa, pelkkä vikakoodien nollaus tarjolla
Wetterillä sama enterin painaminen 70€...
-
Ensimmäinen (ja ehkä viimeinen) Autovex tarjouskin tuli tänään :3/4 jättää sen:
-
Ensimmäinen (ja ehkä viimeinen) Autovex tarjouskin tuli tänään :3/4 jättää sen:
Huutokaupan päätyttyä paras tarjous hiukan yli 14000€
-
Tämän vanhan odotellessa vielä kohtaloaan, pihaan tuli tänään korvaaja. XC60 T6 Bright Plus 2023, musta, kohtu perus varusteilla
-
Myyty :3/4 jättää sen: