Niin, rakennan turbokonetta webereillä, mutta olen ostanut jo valmiiksi ms2 boxin, jolla aion ohjata nyt aluksi sytkää, jossakin vaiheessa siirryn kokonaan ruiskuun, mutta nyt aluksi ohjaan siis vain sytkää.
Tuon boxin, jossa on 4bar Map, lisäksi olen tilannut 4-cyl hukkakipinäpuolan, jossa kiinni pääteasteet.
Ja noiden lisäksi tilasin boxiin johtosarjan jossa on 3m johtoa.
Nyt tarvisin tuon map-anturin lisäksi kampiakselin asennontunnistimen, jotta voisin ohjata sytkää, kummantyyppinen anturi on Volvossa vakiona, vaikkei sillä suurta väliä olekaan ja vauhtipyörässä on ilm. 60-2 triggeröinti, miten vakioanturi on satasarjan lohkossa kiinni, koska sellaista anturiahan minun kannattaa käyttää, ja kuinka tarkasti oikeaan kohtaan tuon anturin teline pitää laittaa. Ja onko anturin teline itse minkälainen, mitään kierteitähän kymppisarjan lohkossa ei tuolla takana ole, mutta semmoiset voin kyllä tehdä.
Olen lukenut yhden päättötyön, jossa asennettiin 240-volvoon megasquirt, ja siitä sai jotain osviittaa miten se anturi sinnne tuli. Mutta jos jollakin on kuvia siitä volvon omasta anturitelineestä paikoillaan, niin olisin kovin kiitollinen!
Ilmeisesti muuta en tarvikkaan, niin minulla on tietokoneohjattu hukkakipinäsysteemi volvossani, jossa vielä aluksi bensansyötöstä vastaa 2kpl 45mm Webereitä. Koitan saada sen käymään niillä siten että kaasu pohjassa lambda olis luokkaa 0.85-0.9 ja toinen tavoite olisi se että ne toimisi myös osakaasulla, silloin on bensan seossuhteelle oikeastaan yksi ja sama, kunhan auto toimii.
Kunhan saan säästettyä tarpeeksi rahaa ostan lyhyelle imusarjalle 50mm läppärungot, joiden taakse tilava plenumi johon 3" ahtoputkelle kiinnitys. Sitten vain suuttimet kiinni ja tps ja muut anturit boxiin kiinni ja säätöön, nyt tarvittavan säädön tulee olla sellainen, jolla saan sen käymään, sitten dynossa saa säätäjä säätää sytkää megasta, kun itse vaihtelen suuttimia webruista.