Kulkukoira  Proturbo

Maxxecu moottorinohjauksena

  • 86 Vastauksia
  • 21552 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Maxxecu moottorinohjauksena
« : 19.02.2019, 09:19:57 »
Alotetaanpa nyt tämmöinenkin keskusteluaihe kun myös megaruutasta on vastaava.

Eli tänne saapi kirjoitella kaikki maxxecu aiheiset kokemukset, ongelmat, plussat ja miinukset.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #1 : 19.02.2019, 10:54:14 »
Omien kokemusten perusteella ei voi kuin suositella, tosi helppo käyttää ja softakin on aikalailla tältäpäivältä. Vikadiagnosointi ja säätäminen älyttömän helppoa, eli onnistuu jopa minulta :D

Omat kokemukset race -versiosta ja autona (R)S4.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #2 : 19.02.2019, 13:10:59 »
Street versio B230F + 16T, A-nokka ja kiinacooleri.

Anturi 850 TPS, Bosch moottorin lämpötila- ja imuilma-anturit.

LH alkuperäinen VR triggeri 60-2 vsuhtipyörä, sekä tyhjäkäyntimoottori. Volvon ahtopainesolenoidi ja sähköflektin ohjaus.

Selkeä softa, ohjelman arpomat alkuarvot osui hyvin ja lähti helposti käyntiin.

VW puola pääteasteella, msd piuhat, Puolan pään liittimet Finjectorilta.

Hyvä tuotetuki, vastasivat sähköpostikyselyihin muutaman tunnin vasteella. Vastaukset olivat kunnollisia, kuvaruutukaappauksia mitä pitää tehdä.

Kannattaa opetella pikavalinnat ja loggaustoiminnot kunnolla, säätäminen helpottuu kummasti.

Dynossa irtosi 295 hp 6200 rpm ja 440Nm 2600 rpm. Ahtoa 1,4 bar, Re85 poltetttiin bensalla tuli naku vastaan aiemmin. 250  HP 380 Nm.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2019, 17:30:06 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #3 : 18.08.2019, 13:45:05 »
Tervehdys,

Löytyykö mistään ohjetta miten tps pinnit kytketään? Käytössä LH2.4 originaali tps ja Maxxecun sport- versio. Onko ylipäätään mahdollista saada tuo tps pelaamaan vai miksi yleensä tilalle vaihdettu 850 tps?

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #4 : 18.08.2019, 13:47:20 »
Lh:n käyttämä TPS on käytännössä tyhjäkäyntikytkin.
Eli on/off kytkin.

Sen takia vaihdettu esim. 850 TPS tilalle.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #5 : 18.08.2019, 20:46:11 »
Juu ei käy LH 2.4. pitää olla potikkatyylinen asentoanturi.

Kaasuläpän akselia vähän lyhentää, viilaa sitä D profiilia pidemmälle ja kiinnityslevy väliin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #6 : 19.08.2019, 19:20:20 »
Kiitoksia, jatkamme näillä ohjeilla puuhastelua.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #7 : 02.09.2019, 08:21:32 »
Onkos kukaan ottanu nopeustietoa eculle orkkis mittaristosta? Tai siis onko kellään tietoa että pystyykö, käsittääkö maxxecu tuota volvon signaalia joka vakiona menee lh:lle ???

« Viimeksi muokattu: 02.09.2019, 08:25:16 kirjoittanut Juike »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #8 : 02.09.2019, 10:04:02 »
Joo, voi kuulemma käyttää. Ainoastaan se mittarin piuha kytketään DIgital in kanavaan. Maita ei saa kytkeä, oli neuvo.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #9 : 02.09.2019, 22:04:23 »
Kiitän :sundaydriver:

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #10 : 15.09.2019, 18:11:08 »
Tervehdys

Volvo saatiin pelaamaan 850 tps-anturilla. Nyt kuitenkin tulee triggeriltä häiriötä koko ajan. Häiriöt ovat seuraavanlaiset:
33- Too few triggerteeth before sync signal
35- Triggersignal too early

Laitoin vasta uuden LH2.4 YKK anturin paikoilleen eikä ollut vaikutusta asiaan. Kyseinen anturi pitäisi kuitenkin olla sopiva?
Vika on pahentunut koko ajan, ennen se saattoi tulla vain tyhjäkäynnillä, mutta nyt alkaa pätkimään vedossakin.
Kaipaisin apuja nuihin trigger-asetuksiin. Hammaslukukentissä on 60 ja 2 missing tooth, kun lh vauhtipyörä käytössä. Angle kenttään kokeiltu kaikkea 86-90° välillä, mikä siihen olisi oikea? Arming kohdassa on automat tracking, pitäisikö kokeilla manual tablea?

Kiitokset jos joku jaksaisi auttaa ongelmissa.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #11 : 15.09.2019, 19:44:36 »
Oikein päin kytketty? Riittävästi etäisyyttä sytkävehkeisiin? Häiriökonkka Puolan johdossa?

Onko home signal kanava off?
« Viimeksi muokattu: 15.09.2019, 19:52:00 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #12 : 16.09.2019, 09:40:12 »
Anturi kytketty jonkin ohjeen mukaan;
Pin1 +
Pin2 -
Pin3 shield

Home signaali on off. Meinaatko tuolla konkalla sitä joka on kytkentäkaaviossa puolan + johdossa noise filter nimellä? Sitä ei ainakaan ole laitettu. Trigger kaapeli menee ihan puolan vierestä, pitäisikö siirtää kulkemaan kauempaa?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #13 : 16.09.2019, 12:28:13 »
Anturi kytketty jonkin ohjeen mukaan;
Pin1 +
Pin2 -
Pin3 shield

Home signaali on off. Meinaatko tuolla konkalla sitä joka on kytkentäkaaviossa puolan + johdossa noise filter nimellä? Sitä ei ainakaan ole laitettu. Trigger kaapeli menee ihan puolan vierestä, pitäisikö siirtää kulkemaan kauempaa?

Suosittelen reitittämään uusiksi. Itsellä teki vastaavaa kun Atecun kanssa oli vielä johdot sukittamatta/niputtamatta ja triggerin johto kulki suoraan puolan kuvetta pitkin
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #14 : 16.09.2019, 13:56:25 »
Reititettiin kauempaa, ei vaikutusta. Tulee välillä myös häiriö:
19- Electromagnetic interference detected

Ilmeisesti ei ole tarpeeksi vastusta tulpissa/johdoissa. Tilasin uudet msd 5551 johdot, jospa ne auttaisi? Tulppina NGK BPR6E.

 

Carcom Oy  Ateho