Futurez  Kulkukoira

Salmarin V70 2.5TDi -00 (R) MK1

  • 12 Vastauksia
  • 5365 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Salmarin V70 2.5TDi -00 (R) MK1
« : 14.06.2019, 14:11:06 »
Tässä alkumaistiaisia ja omaa Volvo historiaa. Projekti autona tietysti peruja 850 (1991), eli V70 TDI MK1 Classic automaatti (2000)

Nuoruudesta jäänyt mieleen Volvot aina Premium autoina hyvin  omassa maineekkassa arvossaan. 940, 850 ja V70/S70 jäivät tutuiksi taxissa useasti matkanneena 2000 luvun taitteessa.

Korien kulmikkuus viehättänyt eniten ja kaiken A ja O ollut sen mukainen ulkokuori. Pienet hienosäädöt, varusteet, materiaalit, sekä laivamainen ajettavuus ajoi jo ennen Volvo harrastusta omistamaan muutaman muun auton näillä kriteereillä kuten Laurel, 929 ja Crown jne.
 Näiden japsien ongelmaksi koitui varaosien huono saatavuus, ruoste, ruoste ja vielä kerran ruoste.
850 SPW alle saatuani hyvin varustein sai minut sittemmin pysymään lopullisesti Volvoissa kiinni ja harrastus kattanut nyt jo n.50 volovoa kokemuksina ja omistajana. Ajamaan on toki päässyt tuhansia vehkeitä. Omaan käteen 900sarja ja 850/V70 parhaita autoja ollut ajaa. Toivottavasti ei koskaan tarvitse muilla ajaa omia ajuja niin kauan kun henki pihisee tai ainetta, osia ja muuta näihin saa ostaa.

Projekteja on ollut jo tässä 850 T-5R, jonka sain jo melkein valmiiksi viime vuonna, mutta auto jonka ajattelin tehdä itselle mieleiseksi ja erikoisesti on V70 MK1 TDI 00VM Classic (5speed automaatti) Suomi-auto. Yhden foorumilaisen entinen. Varusteet listattu oikeastaan kaikki paitsi kattoluukku ja sc901 dolbyllä

Ongelmia näiden TDI kanssa tuottaa eniten, että värin on oltava ehdottomasti blackstone ja kattavasti varusteltu. Palaan myöhemmin tähän hankita ongelmaan.
 
Näissä tuli jo ennen mopo ikää istuttua paikallisen Volvon vaihtoauto liikkeessä yhden TDI kyydissä vuonna 2004. Oli niin hieno ja  arvokas siihen maailman aikaan, että jäi jopa isäukolta ostamatta vaikka yllytin. Sierrassa sai kykkiä ja kuolata kantti volvoja... Myöhemmin on Sierra sittemmin vaihtunut D5 V70  :D

Seuraava himo kyseiseen autoon iski  taas kovaa n. 2011 paikkeilla. Vaikka aina tykännyt kyllä. Erittäin siisti musta MK1 TDI alaspäin kaartuvalla kiillotellulla putkella pyöri teboilin edessä vahattuna kuin peili. Silloin päätin, että on ihan pakko saada tuollainen musta traktori joskus. Opiskelijatuet ja kesätyö rahat ei kyllä riittänyt kuin 850 bensalla ajoihin näihin aikoihin ja muilla datsuneilla

2013 koitti se hetki kun kaverin veljen autoliikkeeseen tuli sattumalta 00 Classic pakuksi rekattu siisti ja vähän ajettu sininen V70.

Tuntui kuin olisi hypännyt päiväunista suoraan paratiisiin sisään. Ensimmäinen kokemus tästä ajon merkeissä siis. Käytiin 100km kierroksella ja pakuun hyppäsi takatilaan 5 muutakin matkalla mukaan. Tummat tehdaslasit huolehti ettei sheriffit näe sisälle. Huikea kyyti ja meno maantiellä.

Kun kuskin hommat jäi, piirtyi aivokalvoon pakko mielle saada tämmöinen kapistus Hinnat enää muutamia tuhansia. Meni noin reilu vuosi eteenpäin työelämään enemmän päästyä pysyvästi kiinni sain tilaisuuden hankkia auton. Sitä lähdettiin sitten ankarassa talvimyrskyssä hakemaan isäukon noituessa kuskina 150km päästä kun hyvä löytyi. Myyjä kertoi kuinka puhelin oli soinut taukoamatta. Auto lähti mukaan. Sen jälkeen onkin sitten tarinaa ja volvoja ollutkin ettei niistä enempää.

Kuitenkin ajatus viimeisen päälle hienosta ja laitetusta blackstone Classic mallista kyti aina välillä päässä. Uusia kun ei saa enää ja tunnetusti diisselit niin paljon käytettyjä.  Yksi 99 malliin musta oli manuaalina 2016, muttei siitä tullut vielä tehtyä sitä mitä haaveilin. Sen myin foorumilaiselle 2016 päätyttyä ja tämä kyseinen 00vm Classic ilmestyi itselle hauskojen sattumien johdosta vahingossa, toki ilman leimaa lähikylältä ABS vikaisena. Selvisi myös, että tämä Volvo oli ollut aikaisemmin tämän saman foorumilaisen vuonna 2016, ennenkuin haki multa joskus tämän 99 mallin. Melkoinen sattuma. On vaihdettu jälkikäteen viestejä aiheesta

Itse auto on nyt vihdoinkin ja tuskin löydän parempaa oikein mistään enää jos ehdot on seuraavat -->
V70 2000 Classic Automaatti. Blackstone väri. Kattavat lisävarusteet. Kunto hyvä. Tämä on ongelma kun uudenveroisia ei saa, joten teen tästä mieleisen ja haluan aina erottua massasta, joten autoa ei täysin entisöidä alkuperäiseksi. Tulee omannäköinen kulkine.

Manuaalista oli alun alkaen tarkoitus tehdä, mutta automaatista lähdetään tekemään kun ei semmoista löytynyt ja on tuo polvea säästävä malli kun yli satkun vuoteen tulee parhaillaan ajuja. Siinä yksi selitys useammalle TDI kasalle pihassa.

Harva varmasti täällä tekee vielä V/S70 entisöintejä juurikaan. Entisöintin ja muun laittelun yhteydessä tulee sitten muutakin.
Ajattelin semmoista yhdistelmää TDI kanssa, mikä houkuttaisi kovasti  itseä. osia onkin jo ympäri suomen rahdattu ja varaosa autoja hommattu.

Elikkäs alkuperäinen täysin muuten ja laitettu tulee olla, mutta Volvo osilla suurimmaksi osaksi kasattuna mitä saa ja löytyy. Kiinalaista tai halpis tarvike rihkamaa ei tähän asenneta

Alusta kokonaan uusiksi ja pohja käydään täysin läpi

Kori.
-Etuumpiot (tummennetut)
-Vilkut tummat
-Sumuvalot
-Tuulilasi
-Ylimaalaus
-Alkuperäiset uudet Suomi kilvet (Finnitön)
-Volvo tarrat ja teipit
-Takaluukkuun uudet merkit
-Takalasin pyyhkimen moottori ja pyyhin uusiksi (tyyppivika)
-Poikittais kattokaiteet (suksiboksille)
-Lisävalot ajan henkeen
-Huomiovalot (V40 malliset)

Sisältä kaikki tehdään niin uudeksi kuin pystyy. Jokainen osa pestään, jokainen poltin vaihdetaan.  Moottori pääsee myöhemmin avaukseen jakojumpan yhteyteen. jäykemmät jouset sisään ja portattu kansi. Kaikki tukikumit yms letkut, putket, ilmastointi ja oheislaitteet entisöidään/uusitaan. Laatikon öljyt vaihtoon. Toinen laatikko myös katsottuna valmiiksi jos tekis vahvistetun.

Varusteet

-Automaatti-ilmastointi
-Ajotietokone
-Cruise
-STC
-SRS matkustajalla
-Penkinlämmittimet  (myös takana)
-Sähkösäätöiset istuimet edessä molemmat
-Tummat tehdaslasit
-Kattokaiteet
-Spoileri
-Sumuvalot
-Jalopuu koristeet myös tuhkakuppi takana ja vaihdekepin nuppi.
-Koirakalteri
-Peräkontin sivuverkot
-Peräkontin suojamatto (kangas)
-Ardic lisälämmitin ajastus-kello paneelilla

Nämä lisävarusteina siis. Vakiona näissä kaikissa MK1 löytyy slasit, peilit, manuaali ilmastointi, sekä keskuslukitus kaukosäätöinen. Plus kaikkea muuta hienoa, mitä ei ollut ehkä 850 volvossa vielä. Kattoluukkua ei valitettavasti tässä, eikä dolbyä.

 Lisänä nämä päälle pilaten ja parantaen 100% alkuperäisyyden.

-R istuimet sähkösäätöiset. Takana penkinlämmittimet ja juomatelineet & ovipahvit & lattiamatot
-R Etupuskuri ritilöineen + awd takapuskuri
-XC maski R logolla & R pohjaroiskeläpät
-Tummat etuvilkut
-Tuulenohjaimet
-Satellite vanteet (17)
-Michelin 205/50 R17 tuoreet kesärenkaat
-Ardic 912d entisöinti (lisävaruste uudesta asti)
-Sc-901 Dolby (asennus) tai ajanhenkeen alpinen soitin
-7h penkit ILMAN rekisteröintiä kiitos Trafillle kun laillista ei saa tehtyä..
-Erillissarjaa ja poppikonetta uutiskajareiden tilalle
-Kat % EGR poisto
-Ohjelman sisään ajo
-Imusarja putsaus
-Vapaavirtaus suodatin
-DP 3/4
-3 bar mappi
-isommat suuttimet
-Portattu kansi ja pari muuta parannusta kestävyys puoleen
-Isompi turbo (Garret tai holsu)
-KL Racing cooleri
-Suoraputki ilman turhia vaimentimia (2.5 t)
-Poikkituki
-QPax alumiininen lisävalo teline NS Karjapuskuri
-Bosch lisävalot (2-3x) ajan henkeen
-Vanhan tyylin xenonit
-Tummenukset myös etusivulaseihin
-Krominen kilventausta eteen lisävalotelineeseen
-Kromattu ja entisöity putkenpää
-Volvo in sport's alkp suksiboksi
-Plus kymnenkunta muuta juttua




Tässä oksviittaa nyt tulevasta. Autoa alettu vasta purkamaan ja osista lähes kaikki oikeastaan ostettu.

Tämmöinen aloitus. Tarinaa riittää. Pitää sanoa, että yksilönä olen liiankin vannoutunut MK1 harrastaja vai löytyykö muitakin?





Semmoinen villi ajatus kyti joskus, että tekisi tästä nelivedon. Olisi sittemmin oikeasti poikkeava. Olihan Audilla satkun jälkeen 1995 A6 Quattro 2.5 TDI. Työn suuruus ja muut haasteet tältä osin saa toistaiseksi jäädä odottelemaan
« Viimeksi muokattu: 02.11.2020, 09:01:40 kirjoittanut Salmari »
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #1 : 14.06.2019, 15:40:26 »
Tässä Kalajoelta hankittu useaan otteeseen jo joskus maalattu MK1 R etupuskuri työnalla

MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #2 : 14.06.2019, 17:34:22 »
Tiukat on suunnitelmat ja niinhän se pitääkin. Etuvaloiksi lisäisin glarglassit jenkkivilkkujen kylkeen  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #3 : 14.06.2019, 20:45:09 »
Mulla itellä ykköskopassa BC alusta, suosittelen. Löytyy myös täältä projekteista  ;)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #4 : 17.06.2019, 08:49:25 »
Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta projektilta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #5 : 21.08.2019, 22:17:26 »
Noniin projekti lähti kesäkuussa käytiin. Paljon ei tapahtunut vielä silloin. Tuli parit muuttujat elämässä tässä projektin alkajaisiksi

Heinäkuussa laitoin vähän ärrää.

Elokuu mennyt nytten auton parissa. Vähän pakko kun kelejä ei hirveästi

Satellite vanteet löytyi kesäkuussa Kouvolasta. Kunto kiitettävä. Poikkituki lähti myös matkaan  Uudet Michelin kesärenkaat 205/50R17  päälle

Puskuriin tein pohjat oli aika useasti maalattu malli, sekä halkeillut.

Puskuri lähtee ensviikolla kaverin maalaamoon syystä, että sillä maaliimuri. Maalit ostin ja pohja tarpeet jo kesäkuussa. Kiinni laitolla ei kiire.

Sumuvalot tuottaa ongelmaa. Katkasia löytyy. Johtoja ei olemassa. Jotain pitää keksiä.

Sisusta purettu. Ärrän penkit. Vänkärin penkillä pitäs Virrat saada kun alunperin ei tule kun ei sähköpenkkiä uutena..

Mutta itse tärkein ja suurin tehty nyt tölle kesään. Pari viikkoa meni. Pohja raapattu ja hiottu ruosteista. Pensselillä wurthin myrkkymaalit pohjaan. Kädet tykkäs.  Vetokoukku lähti. Ruostetta oli kiitettävästi. Pirkanmaan auto ollut vuosia saanut siellä suolaa pohjaan. Kaaria laitoin myös ja etupuskurin eturaudat. 4 purkkia meni alustamassaa pohjaan.

2.5 putken putkisto rakennettu. Kiitos aleksille pienistä neuvoista. Tehtiin alkuperäisiin kiinnikkeisiin vanhaa myös hyödyntäen ei kolise eikö pääse kosketuksiin mihinkään kuormapäällä. Ääntä mukavasti nytten ja katalysaattori sai lähteä.

Helat ja puslat laitettu alkukesästä.

Jouset ja iskarit saa vielä kulua ennen uusien laittoa.

Pitäisi pohjalleen olla nyt ikupeli. Egr tulppaus ja ohjelmointi lähipäivinä.
Webasto pitäisi laittaa myös kun puskuri irrallaan. Sen ulkoistan ammattilaisille. Alunperin tässä jumissa oleva artic.

Tässä pikaisesti tilannetta. Kuvia myös väärässä järjestyksessä.
[img]
« Viimeksi muokattu: 28.08.2019, 13:06:07 kirjoittanut Salmari »
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #6 : 28.08.2019, 13:21:59 »
Ongelmia vastassa.

Sähköt vänkärin penkille (R) VM99 uudempi R joten ei siinä mitään. Piuhotus erinlainen penkinalla näissä ja kulkee semmoista reittiä että pitäs koko auto purkaa suunnilleen et sais vaihdettua. Ilmeisen urakka vaihtaa, joten meniskö kiskot pohjasta vaihtoon? Penkeistä ristiin siis. Toisesta penkistä jos muuttais manuaali jakkaraksi tuon ärrän vänkärin sähköpenkin? Ei mahda onnistus ehket pitää tutkia jossei viisaampi vastaa penkit jo paikallaan.

Vetokoukun käyttäjät piekseneet takapuskuria ruttuun. Kai etsittävä parempi jostain. Volvolta tilattu takapuskurin kiinnikkeet "Mätien tilalle"

Vaihdoin keskikonsolin. Tupakansytyttimen poltinta ei saa mistään uutena. Sitä joutuu vähän askartelee myöhemmin lisää. Takapenkin tuhkakupin valot lupasi Volvo-Timo järkätä mulle. Tässä penkkien välisissä konsoleissa eroa. Hommasin yhden ehjän (kuvassa) jossa ei takapenkinlämmityksen johdotusta. Eikun uusiksi jossain välissä jos haluaa et takana kannikat palaa pakkasella.

Peräkonttiin menevät poppikoneiden johdot tuli laitettua niinkuin kuuluu eli piiloon. Ei kulje enää lattiamaton päältä ;D

Alkuperäinen spoileri laitettava (joku tarvike malli paikallaan...)

Usa vilkut saattaa jäädä pois. Taisin keksiä omaperäiset vilkut tähän (työnalla)

Dolby jää toiseksi odottamaan mitä musiikki kalustoa tähän nyt laitan. Väliaikainen Pioneer saa olla

Pientä edistystä ja kysymystä siis tähän väliin.

Alkp lisävaruste tuo jalopuu vaihdekeppi hakusessa. (Vm 99-00 tummempi ja punaisempi jalo) Kaverilla pitäs olla, mutten ole tavoittanut häntä.




Käviskö takaroiske läpät tähän? Siinä pulma. Autoa en ala madaltamaan ilmeisesti sen puoleen ois ihan silmään käyvät. R pohja roiskeläpät on tulossa kuitenkin  8)
« Viimeksi muokattu: 28.08.2019, 14:02:17 kirjoittanut Salmari »
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #7 : 02.09.2019, 22:32:37 »
Tuossa nyt päivän yllätys. R penkkei laitellessa tms yms muokkaan nyt tätä teksti päivitystä, kun eilen meni niin yö myöhään.






Kuljettajan puolen pyöränkotelon hioin, en huomannut edes tuota siellä kotelossa. Penkkiä repiessä voimalla pois antautui pellit siitä penkin kiinnikkeen ympäriltä. Ensimmäinen 850/V70 mitä ikinä mulla ollut joutuu hitsaa vaikka on 2000vm ja kohtuu hyvin pidetty. Suola paskat varmasti muhinut vuosia tuolla lokarin sisässä ja pakoputken/kuljettajan puoli tuntuu tuota ruostetta muutenkin ottavan herkemmin. Jos ois massattu peli ollut, ei ois ruostetta ollenkaan. Eikun hitsaamaan.

Sisusta ois muuten valmis. R takapenkeissä ja tässä uudessa keskikotelossa ei takapenkin lämmitystä. Se jää pois.

R ovipahvit pitäs vielä sisälle laittaa. Peräkontti myös vielä kesken.

Kuljettajan ovi korjata samalla. Lukossa häikkää ei avaa kaukosäädin kuljettajan ovea.

Vänkärin oven sähköikkuna katkasin paska.

Tämmöistä tähän väliin.

Puskurin saan ensiviikolla, kun kaveri vetää pinnan maalaamolla. Siitä jatkuu sitten urakat
« Viimeksi muokattu: 03.09.2019, 08:21:19 kirjoittanut Salmari »
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #8 : 03.09.2019, 14:23:56 »
Itsellä on omassa 2000vm ärrässä myös samassa kohtaa melko iso reikä, mulla oli ainakin inan paperia tuo kori siitä reiän alueelta :D
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 TDI (R) MK1 00 Classic
« Vastaus #9 : 02.01.2020, 15:57:58 »
Aikaa mennyt ja auto ollut hetken aikaa talviunilla. Tullut muita laitettua ja niillä ajeltua. Yhden vastaavan ostin samanlaisen pihaan, mutten laittanutkaan osiksi helmeä

Pihtiputaalta löytyi lämmitettävät takapenkit. Kävin hakemassa talteen tähän rojektiin.

Keskikonsolin kanssa haasteita tiedossa, kun ei nytten sitä johtotusta siinä (vaihdoin purku volvosta ehjän, jossa ei ollut penkinlämmityksen johtoja. Sepä jää nähtäväksi mistä löytyy vai pitääkö muokata itse.

Hitsaus jäi kesken, jatkuu keväällä, joten penkit valmiina irti. Yhdet normaalit tummat R takapenkit nytten ylimääräisenä WINK VINK

Automaattilaatikko lähtee kans vaihtoon joskus kun uusi saapuu. Kompura ja alusta jonossa seuraavana ja ennen puskurien maalauksia. Osia olen yrittänyt metsätää mitä tästä vielä puuttuu kaikkea pientä

Esim takapuskuri R / AWD (oltava priima) ja R roiskeläpät pohjaan
« Viimeksi muokattu: 05.04.2020, 20:06:38 kirjoittanut Salmari »
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 MK1 TDI Classic (R) -2000
« Vastaus #10 : 05.04.2020, 19:05:30 »
Kevät tekee kovasti tuloaan, vaikka lunta satanutkin välillä.

Auto otettu ajoon perjantaina ja siellä se tallissa huilasi talven aika pitkälti.

Pieniä muutoksia tullut matkalla, jotka päivitin etusivun juttuun jo.

Maalattu R puskuri lähti toiselle harrastajalle kun ei loppu tulos säväyttänyt minkä itse tein. Vien ammattilaiselle toisen puskurin R etusen maalattavaksi. R/AWD takapuskuri etsinnän alla. Uudet kiinnikkeet kuitenkin löytyy jo mätien tilalle. Muuta mätää ei enää ole missään paitsi parit pisarat takaluukussa.

Hommasin toisen ardicin. Ei käynyt vaikka oli 912d. MK2 ssa moni asia muuttunut. Nykyinen käyty läpi, paitsi et löpöpumppu paskana. Uutta kaipaisi!

Ilmastointi tehty nyt loppuun. Kompura tiivisteet ja kuivain paikalleen ja alipaineistus. Huolto ja täyttö ja volaa nyt pelittää!

KL Racing välijäähdytin löytyi Mikkelistä kiitos sinne. Sekin asennettuna nyt keulilla.

Vänkärin R istuimen sähköt saatu toimimaan.

Tästä hyvä jatkaa!

Kuvia viikonlopulta kesken eräisestä autosta.






« Viimeksi muokattu: 26.05.2020, 23:07:11 kirjoittanut Salmari »
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 MK1 TDI Classic (R) -2000
« Vastaus #11 : 10.04.2020, 23:39:47 »
Oliskos jakaa ohjeita tuohon sähköpenkkien kytkemiseen / johtojen tekemiseen? Nimimerkki XC mallin täysnahkat sähköillä menossa V70 malliin, autossa ei sähköjä..

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Salmarin V70 MK1 TDI Classic (R) -2000
« Vastaus #12 : 26.05.2020, 21:42:56 »
Hommat jatkuneet vähän laajakuvaisesti.

Huhtikuussa takapuskurin mädät kiinnikkeet vaihdettu ja tervattu. Awd puskuria tässä metsästellyt.
Sekä takakotelon reikä hitsattu ja varaosa autosta rälläköity siihen sopiva kiinnike takapenkin selkänojan kiinnitystä varten.

Ilmastointi tyhjeni 2vk täytön jälkeen. Jossain vuoto. Lauhdutin ehjä, vaikka ajeli ilman keulaa pari päivää.

R puskuri käytetty paikallaan ja pitäs porata reijät läpi lisävaloteline / karjarautaa varten.

Automaattilaatikon viritystä (Aisan Aw50-55) tässä selvitellyt, miten saa kestämään sen 450-530nm. Pakkaa lisää väliin ja mahdollisesti öljyputken suurennus? Isompi lauhdutin vois tehdä poikaa myös. Siekkinen varmasti tähän oikea paja

Myös ahdinta katsellut garrerilta ja holsetilta. Pähkäillyt tässä minkä tähän oikein laittaisi. Suosituksia otetaan vastaan. Toisessa TDI projektissa tällä hetkellä Holset HE221w.

Tullut tehtyä 5 eri autoa tässä plus muuta, niin ei oo aika riittänyt tähän tarpeeksi eikä osia löydy. Ardic edelleen hakusessa.
Tehtiin tässä esim mm kytkin remppa yhteen omistamistani manuaali TDI. Yhden toisen TDI rekisteröin pakuksi. Yhden hain Lapista toiseksi käyttis/viri projektiksi  Yksi varaosa 850 TDI purettiin lähes atomiksi kun kaikki oli lähes uutta alustassa ja konehuoneessa. Sekin odotti vuoden parkissa purkuaan.  T5R saanut myös huomiota ja yks 940 tuossa odottaa kans tekijää leimalle.

Tänään löytyi tutulta todella harvinaiset Heicon etupuskurin lisäpalat. Todennäköisesti perusmallin puskuriin passelit. Saa nähdä laitanko tähän projektiin (R) modaamalla tai toiseen TDI paikalleen riippuen miten helposti modattavissa R lipasta johtuen.

Kuvat uppaan myöhemmin tähän kun kahdessa eri luurissa tallessa.

Putkenpää saatettu loppuun asti kun ei puskuri enää roiku.



Kotelo



Leimakin irtos kerralla kuun vaihteessa. Tyhjän katti pöntön joutuu väliin hitsaa kun ei katsuri digannut täysin suorasta mallista
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020, 06:19:44 kirjoittanut Salmari »
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

 

Elekma  Autoracing