Autoracing  KL-varaosat

Volvo b230ft viritys

  • 11 Vastauksia
  • 919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Volvo b230ft viritys
« : 15.01.2024, 00:02:58 »
Morjesta foorumilaiset, tarvitsisin läjäpäin tietoa..

aiheena olisi noin 200tkm ajetun b230ft viritys

tosiaan tuosta pihasta löytyy noin 500tkm ajettu Volvo 940 b230fk, eli matalapaineturbo vm 97

tekniikkana tässä pelissä on

- m90 lodju, nelilapasella sintterillä ja sachsin asetelmalla

- g80 kitkalukkoperä joka on jo parhaat päivänsä nähnyt..

- jumalattoman iso cooleri, modattu joskus jostai scaaniasta..

- tonin bensalastu, 2.5 tuumanen putkisto, k&n vaparisuodatin ja ahdot jossain 1.1bar paikkeilla

- vakio ahdin, pakosarja ja konetta ei tosiaan ole ees ikinä käytetty auki

noh.. tuommonen vähän ajettu b230ft, m90 ja g80 setti löytys pajalta lojumasta ja ajattelin ottaa vähän enemmän kauroja irti tuosta tekniikasta

mikä ahdin olisi hyvä ja kannattaako suoraan rakentaa uusi pakosarja

ongelmana nyttenkin on meinannut etenkin viinalla (re85 kitti löytyy) ajaessa se että suuttimissa loppuu tuotto, Mitkä suuttimet olisi hyvät ja miten tämä ETUVASTUKSIEN ohitus tms toimii?

IMMU, jos lyö 2.5 tuumasen immun sisuskalut 3 tuumasen runkoon niin edellyttääkö se mitään toimia?

tästä päästään seuraavaan kysymykseen, joka on OHJELMOINTI

olen lukenut foorumilta että isomman immun tai suuttimien vaihdon yhteydessä lh 2.4:sta pitäisi ohjelmoida, MITEN ja MISTÄ?

no sitten itse tekniikkaan, onko b230ft parempi vai huonompi viritysaihio kuin b230fk, jos on niin miksi? ilmeisesti öljysumujen kanssa jtn?

kertokaa kaikkea yleistietoa tähän liittyen

Kiitän ja kumarran asiallisista vastauksista!

"hyviä Volvo kilometrejä"


Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #1 : 15.01.2024, 00:08:56 »
Ei näitä varmaan kukaan jaksa enää kirjoitella, tossa luettavaa ens alkuun ja käytä hakua.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0

Myyntipuolella löytyy ainakin pari lastuntekijää jos lh:ta meinaa käyttää. Siihen pitää siis piiri vaihtaa.
Ei mee obd:n kautta.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #2 : 15.01.2024, 12:10:05 »
Ei näitä varmaan kukaan jaksa enää kirjoitella, tossa luettavaa ens alkuun ja käytä hakua.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0

Myyntipuolella löytyy ainakin pari lastuntekijää jos lh:ta meinaa käyttää. Siihen pitää siis piiri vaihtaa.
Ei mee obd:n kautta.

mikä piiri? ja siis se pitää vaihtaa jos vaikka vaihtaa suuttimet

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #3 : 15.01.2024, 12:19:12 »
Tämä on nyt se ketju, jossa keskustellaan aiheen aloituspostauksen asioista. Samaa aloituspostausta ei tehdä uudestaan ja uudestaan eri aihealueille.  C:-)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa rähinäysi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #4 : 16.01.2024, 13:40:24 »
muoviämpäri on kyllä semmone vitsi tääki foorumi..

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #5 : 16.01.2024, 14:58:54 »
muoviämpäri on kyllä semmone vitsi tääki foorumi..

Lukaise tämä ketju läpi niin saat perustietoa vinokoneen virittämisestä.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #6 : 16.01.2024, 15:11:42 »
Sullahan on se Tonin bensalastu. Sitähän se ohjelmointi tarkoittaa.
Viinalle eri lastu ja suuttimille jos niitä reilusti suurentaa. Etuvastukset ohitetaan lyömällä littimestä johdot nippuun.
Lue jo kahteen kertaan vinkattu ketju. Ei kaikki putoo valmiina syliin.
muoviämpäri onhan se helppo vapaaehtoisia syyllistää, onnea duunailuun.

Mielestäni asiallisia vastauksia on tullut, vastaanotosta en sitten tiedä.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2024, 15:15:02 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #7 : 16.01.2024, 20:28:41 »
 FK = FT ainut ero ahtopaine 0.3 vs 0.6 eli se ja sama kumpaa konetta alat rakentamaan, molemmat varmaan niin uusia että on öljysumut mäntien alle ? Vakioturbo on noilla paineilla tapissa, älä riko tarjoamalla viinaa ko ei suuttimet riitä. Sulla on tuossa LH 2.4 sytkä/ruisku, siitäkin löytyy tuntikausiksi luettavaa.Vakiopakosarja riittää aika pitkälle, yli 300 hp jos tavoite niin kone tarvii H-kanget. Viinaa tarvii ruiskuttaa enemmän, siksi tarvii isot suuttimet. Perusjuttuja, täällon näistä paljon keskusteltu mutta toki joutuu lukeamaan sivukaupalla juttuja... yuotubestakin löytyy paljon, suomeksikin. Ei voi olettaa ja vetää hernettä nenään jos ei joku kirjoita ( tuhat kertaa jo kirjoitettuja) sulle suoraa reseptiä... jopa mun paskat youtubejutut vastaa noihin, siinon tehty aika lailla nuo jutut...Jos ei riitä innostus lukemaan ja selvittämään, älä aloita. Rikot vaan vehkeet, tulee kalliiksi ja sitten kuitenkin joudut hakemaan tiedot.
V60 D3AWD -20, S60 2003, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #8 : 17.01.2024, 09:59:40 »
Speeduinon laitat sinne, se koko purkki maksaa saman ku pelkkä -012 immu ja saat "modernin" säädettävän ECUn mikä antaa vielä paljon mahollisuuksia tulevaisuuteenki, saa bensan ja sytkän full sequential jne.. Parit anturit erilaisiks ja laajakaistalambda kylkeen ja pystyy vielä toteuttamaan täysin alkuperäistä johtosarjaa käyttäen. Ei todellakaan maksa vaivaa alkaa Jetronicin kanssa enää nykyään veivaamaan.

Poissa jumo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #9 : 17.01.2024, 10:06:09 »
Speeduinon laitat sinne, se koko purkki maksaa saman ku pelkkä -012 immu ja saat "modernin" säädettävän ECUn mikä antaa vielä paljon mahollisuuksia tulevaisuuteenki, saa bensan ja sytkän full sequential jne.. Parit anturit erilaisiks ja laajakaistalambda kylkeen ja pystyy vielä toteuttamaan täysin alkuperäistä johtosarjaa käyttäen. Ei todellakaan maksa vaivaa alkaa Jetronicin kanssa enää nykyään veivaamaan.

No ihan perusjuttuihin, isommat suuttimet , joku 16T/19t Mitsun turbo jne. on kyllä ihan kätevä ja toimiva LH ja lastut molempiin bokseihin. Speeduino kuiten vaatii aika lailla askartelua ja säätäminen siihen päälle. Just mulla Speeduinon väsäys menoss, tosin laitan kyllä johdot uusiksi.
V60 D3AWD -20, S60 2003, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #10 : 22.01.2024, 19:10:48 »
Menee asian vierestä, mutta mistä ootte tilannu speeduinot?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo b230ft viritys
« Vastaus #11 : 05.02.2024, 16:57:49 »
Menee asian vierestä, mutta mistä ootte tilannu speeduinot?

Millon mistäkin, ekan kerran tilasin diy-efiltä kokonaisen rakennussarjan, sitten tilasin jostain baltiasta pelkät 0.4.3d levyt ja digikeyltä komponentit, seuraavaks tulee varmaan kptronicsin levy ja digikeyltä luultavimmin komponentit jälleen.

 

Autoracing  KL-varaosat