Proturbo  Autodiagnoosi

Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?

  • 98 Vastauksia
  • 43540 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #75 : 25.04.2016, 14:56:51 »
Näin omissa pienissä aivoissa asian ajattelinkin. Hyvä että löytyy vielä asiaan perehtyneitä kanssa harrastajia! Kiitos siitä. Eli käytännön toteutus vaatii deekun pumpun johon vaihtaa tdi koneen nestepään tai hommaa suoraan isomman tdi koneen pään..
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #76 : 25.04.2016, 16:06:05 »
Tdin pumppu ei ihan heti kyllä lopu ☺

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #77 : 25.04.2016, 17:30:25 »
Ajanki tässä sitä takaa että sais tehtyä pumpusta mekaanisen:D sitä ku pystyy ite säätelemään mielinmäärin:D otanki tässä nyt asioista selvää ennenkö alan räveltää. Oon tässä hieronu kauppoja siis yhestä toisenmerkkisestä kun volvo mutta moottori on vastaava volkkarin tekele.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #78 : 25.04.2016, 18:07:26 »
Heleppoa. Laitat siihen vääränmerkkiseen volvon pumpun. Niin ne muutki rinkelikeulaharrastajat tekee.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #79 : 25.04.2016, 19:04:36 »
Onhan noita mekaanisia pumppujakin TDI:hin rakenneltu, mutta eikös niissä ollut huonompi tuotto kuin sähköpumpulla ?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #80 : 25.04.2016, 19:17:08 »
Onhan noita mekaanisia pumppujakin TDI:hin rakenneltu, mutta eikös niissä ollut huonompi tuotto kuin sähköpumpulla ?
ohjaus on tarkempi sähkösellä, tuotossa ei pitäis olla eroja.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #81 : 25.04.2016, 21:20:09 »
Koitetaampas täällä kysästä ohimennen näistä evry "vireistä". Tai no en ees tiiä tekeekö nää volkkarin koneiset sitä että ku aletaan evryllä lisäämään syöttää ni alkaa tyhjäkäynti ronksuttaa miten sattuu. Mistä tää efekti tulee? Miks näissä ei saa säädettyä syöttöä samaan tapaan ku mekaanisilla kansilla olevissa boschin pumpuissa? Eihän mekaanisessa pumpussa tyhjäkäynti sekoa jos syöttöä lisää? Eikös molemmissa oo kumminkin vastaava määränsäädin pumpun kannen alla. Oon yhen ve6 pumpun pemariata purkanu niin mekaanisen kuin sähkösenki enkä oo älynny tätä juttua. Joten haluisko joku valaista tyhmää..

Evryllä huijataan määränsäätimen asentotietoa kun taas mekaanisessa ruuvauksessa siirretään rajaa. Jos haluaa tehdä saman sähköpumpulle, ei muuta kuin uutta koodia purkkiin...

Kun asentotieto ja kierrosluvun pysyminen asetetussa ei täsmää, joutuu ecu korjaamaan koko ajan, siitä huono tyhjäkäynti evryllä.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #82 : 25.04.2016, 22:58:07 »
Heleppoa. Laitat siihen vääränmerkkiseen volvon pumpun. Niin ne muutki rinkelikeulaharrastajat tekee.

Älkää nyt heti leimatko rinkelipussiharrastajaks:D

Parashan tuo tekniikka ois istuttaa esim 940 Volvon keulalle mutta harrastellaan nyt. Ei oo tällä hetkellä aikaa alkaa sen enempiä tekniikanvaihtoja toteuttamaan mitkään vehkeisiin ja ite pidän vetotapana joko taka tai nelivetoa mieluisena joten vaihtoehtoja ei paljoo ole. No tekniikka tässä se kiinnostavin nyt on jokatapauksessa joten puhuttakoon siitä lisää.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #83 : 15.06.2016, 02:15:11 »
Hoi.. onko kellään tuota aisinin tomaattilootaa käytössä näillä virityksillä, mitenkä lie kestää? itelläin katti tyhjätty ja siitä takapuskurille suoraa rosteri hormia, BSR boksi joka liitetään syöttöpumpun liittimen väliin ja boksissa säätönuppi mitä kääntämällä saa niin paljon syöttöä vaikka että auto jää huutamaan hana pohjassa pihaan, ahdot 1.6bar
Hevosista ei tietoa kai niitä vois käyä jossain mittauttaa  :D

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #84 : 15.06.2016, 09:47:08 »
Hoi.. onko kellään tuota aisinin tomaattilootaa käytössä näillä virityksillä, mitenkä lie kestää? itelläin katti tyhjätty ja siitä takapuskurille suoraa rosteri hormia, BSR boksi joka liitetään syöttöpumpun liittimen väliin ja boksissa säätönuppi mitä kääntämällä saa niin paljon syöttöä vaikka että auto jää huutamaan hana pohjassa pihaan, ahdot 1.6bar
Hevosista ei tietoa kai niitä vois käyä jossain mittauttaa  :D


Kunhan et lähe polkee liikenne valoista suoraan..
Ittel on on kans tomaatti eikä kilometrei oo tullu ku 1000km noilla vireillä.. Evry/ahto modit ja katto tyhjätty. Viel loppu putki tartteis laittaa ja kunnon jäähdytin laatikolle. Näihinhän myytin joskus lisälauhditinta karavaanareille?

Edit: 400-450nm pitäis vissii kestää viel hyvin.
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #85 : 16.06.2016, 01:32:14 »

Kunhan et lähe polkee liikenne valoista suoraan..
Ittel on on kans tomaatti eikä kilometrei oo tullu ku 1000km noilla vireillä.. Evry/ahto modit ja katto tyhjätty. Viel loppu putki tartteis laittaa ja kunnon jäähdytin laatikolle. Näihinhän myytin joskus lisälauhditinta karavaanareille?

Edit: 400-450nm pitäis vissii kestää viel hyvin.
Kyllä mää oon kenkiny sitä vaikka mitenkä päi ja kyllä tuo vielä kulkee  :o :D joo itekki vasta lukasin tossa tovi sitten että nuita lisälauhduttimia on ollu ainakii joskus, vieläköhän nuita saa siniseltä?  ::)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #86 : 16.06.2016, 03:16:44 »
No saahan niitä lisäjäähyjä vaikka mistä, ja aivan varmasti alle sinisen hinnoittelun... Eli tarvikemallin öljyjäähy sinne lisäksi jäähdytyskiertoon ja vaikka muiden kennojen eteen keulalle.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #87 : 16.06.2016, 22:34:12 »
No saahan niitä lisäjäähyjä vaikka mistä, ja aivan varmasti alle sinisen hinnoittelun... Eli tarvikemallin öljyjäähy sinne lisäksi jäähdytyskiertoon ja vaikka muiden kennojen eteen keulalle.


Meneekö bensa vehkeen diisseliin suoraan?
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #88 : 17.06.2016, 00:16:35 »
Joo jos sitä vaihtais välijäähyä ja suutinkärjet + ahtimen päivitys http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?products_id=1270848867 malliseen nii eiköhän tuo käyttöpeliksi passane  :D

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Miten saada kaikki irti TDI:stä (2,5l)?
« Vastaus #89 : 17.06.2016, 06:28:41 »
Joo jos sitä vaihtais välijäähyä ja suutinkärjet + ahtimen päivitys http://www.kkdmotorsport.com/product_info.php?products_id=1270848867 malliseen nii eiköhän tuo käyttöpeliksi passane  :D


Eikös tolla he221w ole melkein polt on kamaa tähän volvoon?
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron