Carcom Oy  Ateho

Vm 00' V40 T4 ahtopaineet hukassa, vikakoodeina P0102 sekä P0172.

  • 4 Vastauksia
  • 1257 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aksuups

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Tuoksun perusteella käy rikkaalla. Moottori käy tasaisesti ja lähtee normaalisti käyntiin.
Ajossakaan ei vikaa mutta ahdot eivät meinaa nousta.
Maksimissa saatu n. 0,5 bar lappu lattiassa lähellä punaista.
Normaaleilla kiihdytyksillä ahdot n. 0,2 baria.
Auto on lastutettu.
Alkuperäinen maf vaihdettu toiseen alkuperäiseen maffiin, ei muutosta.
Vinkkejä mitä tsekata/vaihtaa seuraavaksi?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Liittimen pinnit ja johdot ehjät?
Pystytkö lukee Maf ajossa esim jollain lukijalla? Omassa -00 2.0T Maffinkin online lukemat näkee ihan halvalla bluetooth irtopalikalla ja puhelimen ilmaissoftallakin. Paljoa ei 96-00 saa noilla ulos mutta maf, lambdat, kaasuläpän %, koneen lämpötila, imuilman lämpötila  ja rpm näkee ainakin.

Juuri toissapäivänä omassa katoin heti startin jälkeen  (lämmitetty piuhassa säteily 2h) on koneen lämpötila 10 astetta, imuilman -12 astetta, tyhjäkäynnillä Maf näytti pyörivän 5g/s tasossa.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2019, 18:50:03 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Hukkaportin kello väsähtänyt tai ahtimesta mennyt pakopesä halki läpän ja turbiinin välistä. Voihan sitä hukkista varovasti kiristää ja kokeilla sitäkin nouseeko paine. Mutta kannattaa sitten varoa kun on aika herkkä ahtamaan liikaa, jos liikaa kiristää.

Eihän tuohon ole joku mennyt vaihtamaan jotain tarvike lambdaa, nämä kun eivät niillä toimi ja sama jos on tarvike IMM.

Jos tuo pahasti rikkaalla kävisi niin aiheuttaisi ajossakin ongelmia rötäämistä tukehtumista yms..
« Viimeksi muokattu: 08.02.2019, 20:10:19 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Hukkaportin kello väsähtänyt tai ahtimesta mennyt pakopesä halki läpän ja turbiinin välistä. Voihan sitä hukkista varovasti kiristää ja kokeilla sitäkin nouseeko paine. Mutta kannattaa sitten varoa kun on aika herkkä ahtamaan liikaa, jos liikaa kiristää.

Niin tuon lisäksi ahtoon onko vakio ahtopaineensäädin vai joku manuaalinen minkä perässä? Vakiosäätimet väsyy myös ajan mittaan. Vaihdoin omaan matalapaineiseen kun viallinen vakiosäädin ei antanut ahtaa 0,2bar enempää ja 0,5bar pitäs antaa. Nyt nostettu sillä mekaanisella 0,65bar.
Kellolta tuleva letku säätimeltä irti pitäs ahtaa fuelcut eli 1,5bar asti, tosin ei kannata kauheasti kenkiä tuolleen mutta näkee kyllä antaako softan pyynnin verran, jos antaa ahtopainesäädin on rikki.

Lambdaksi kannattaa laittaa vain NGK/NTK  joka original.. Maf Siemens tai vdo: kin taitaa toimia kun on Siemensin omistama nykyään.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2019, 20:21:49 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Tämä otsikon autohan on T4 eli pitäisi ahtaa lastulla jotain 1-1.1 bar ainakin.

 

Kulkukoira  Proturbo