Carcom Oy  Ateho

v40, -96 2.0L vapari ja jakohihnan vaihto

  • 3 Vastauksia
  • 1046 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vollegrll98

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
v40, -96 2.0L vapari ja jakohihnan vaihto
« : 30.05.2018, 18:41:08 »
Kesällä ois tarkotus tehä jakopää remppa tohon volleen. Täs kun koitan treenailla koululla kylmil koneil ja "oikeil autoil" ite operaatioo ja kattoo netist tietoo ni yks problema ny ainaki tuli heti vastaa. Eli autodocista kun koitin kattoo jakohihnasarjoja, nii hihnoi tarjoaa ainakin kahta eri pituutta 148 hampaist ja 142. Mistähän sais tietää kumpi pitäs tilaa? Tuli jo vähä semmonenki olo et pitäsköhän viedä ihan oikeesee korjaamoo laitettavaks enneks kerkii koskee mihkää mut haluisin silti tietää et mist ton hampaiden määrän sais selville muutaku laskemal vanhast.. :P

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: v40, -96 2.0L vapari ja jakohihnan vaihto
« Vastaus #1 : 30.05.2018, 18:56:30 »
se lukee siinä vanhassa hihnassa ei tarvi laskea mutta moottori/alustanumerosta selviää!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Vollegrll98

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: v40, -96 2.0L vapari ja jakohihnan vaihto
« Vastaus #2 : 31.05.2018, 21:01:57 »
se lukee siinä vanhassa hihnassa ei tarvi laskea mutta moottori/alustanumerosta selviää!

ookei, kiitos paljon!  :)

Poissa TunturiPappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: v40, -96 2.0L vapari ja jakohihnan vaihto
« Vastaus #3 : 10.06.2018, 22:27:56 »
Minulle myivät mätänetistä laakista oikean remmisarjan. Olis kyllä myyjä vihertänyt kun pannu levälläs ja väärä remmi.

Moottorin tukikumi piti irroittaa. Tunkilla kevitin konetta altapäin, öljypohjasta suoraan, taisi olla joku latikanpätkä välissä.
Nokka-akselien lukitusta ei kai tässä tarvinnut tehdä, jos on tarkkana. Itelle vaihdoin myös ajotuspyörän kun rouskutteli mukavasti. Lukitustyökalun teko on ihan helppo homma. M7 pultit tartti tehdä pakalla 8 millisistä.
Ja se sylinterikannen plommi oli tietty tilaustavaraa.
740 -84 B19E     "aukki-volvo"
V70 -97 D5252T "vanha-bertta"
V70 -00 B5244   "neesi"

 

RallyBaron  Samppasport