Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: tjkano - 22.12.2015, 17:33:56
-
Mikä mahtaa olla vikana kun 30tkm ajetussa autossa (2015 v40CC T4) jo kolmannen kerran jäähdytysnesteen taso aiheuttaa varoituksen. Noin 3kk taitaa olla aina tapausten ja lisäysten välillä. Vuosihuollossa eivät nähneet selvää vuotokohtaa.
-
Onko letku tai polttoainelämmitintä ::)
-
No jos ei kukaan sitä sieltä käy tyhjäämässä nii vuotohan siellä on.
Tehdas takuutakin jäljellä niin, varaa ajan merkkiliikkeeseen. :)
-
Omassa V40 T4 vm. 2012 ei tarvitse lisätä nestettä huollon välillä. Vuoto jossain.
-
Tuossa on polttoainelämmitin.
Joo on takuuta jäljellä mutta tietäähän nämä nykyajan huollot.. :)
-
Tuossa on polttoainelämmitin.
Joo on takuuta jäljellä mutta tietäähän nämä nykyajan huollot.. :)
Huolto vai korjaus ? Vai mitä tuolla tarkoita?
-
Nykyajan huollolla tarkoitan korjausta osaa vaihtamalla. :p
Homma edennyt seuraavasti.
- Alkuvuonna vaihdettiin itsevarmasti vesipumppu ja sitten ajeltiin se pari kuukautta kunnes nesteet oli taas hävinneet varoitusvaloon saakka. eli mikään ei ollut muuttunut eikä näkyvää vuotoa edelleenkään ollut. Siitä varattiin seuraava vapaa aika korjaukseen kuuden viikon päähän.
- Moottoriöljy katsottiin labrassa läpi. Oli kunnossa. Jäädytysneste katsottiin labrassa ja siellä oli jotain pakokaasua. Tehtaalta pyydettiin lupa edetä ja seuraava aika kuukauden päähän jolloin moottoriavataan ja kansipahvi tarkistetaan.
-
Ja ongelma siis hävisi kannentiivisteen vaihdolla koska kiesi toiminut hienosti sen jälkeen.
-
Ongelma olikin jo ratkennut mutta eikö tuossa ole Fordin 1,6- litrainen kone.
Fordilla on takaisinkutsu liittyen jäähdytysnesteen anturiin, ilmeisesti ei ole herjannut mitään nesteen hävitessä järjestelmästä. Juuri vaihtoivat anturin broidin Focukseen.