KL-varaosat  Race.fi

Nahanhoitoaineet

  • 156 Vastauksia
  • 77052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #15 : 18.01.2012, 14:26:31 »
Liberon merkkistä värjättyä nahanhoitoainetta pistin kulahtaneisiin penkkeihin. Mustissa penkeissä oli paljon naarmuja ja kulumaa, mutta tulivat todella siistiksi ja mustiksi jo ensimmäisellä käsittelyllä. Pistin vielä toisen päälle, jotta kestää. Suosittelen.

Taisin vaan rätillä pyyhkiä penkit puhtaaksi ennen aineen laittoa. Tietenkin olisi jotenkin voinut paremmin pestä ja putsata ensin.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #16 : 19.01.2012, 13:33:08 »
Tähän hätään en muista tuotemerkkiä, jolla tuli viime kesänä S60:n nahkapenkit puunattua, mutta sitä hankittiin ihan huonekaluliikkeestä. Tosiaan vahamaista, eikä sitä montaa kerrosta tarvinnut Volvon nahkapenkkeihin laittaa. Muutoin teki tehtävänsä ihan asiallisesti, mutta vielä pitäis saada jotkin pinttyneet liat puunattua paremmin puhtaiksi. :) Tekeekö Volvon omalla nahanpuunaussarjalla mitään?
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #17 : 13.02.2012, 17:58:45 »
onko tietoa mitä nahkaa on mk1 mallin v70 penkeissä?  ???

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #18 : 14.02.2012, 12:31:54 »
Tähän hätään en muista tuotemerkkiä, jolla tuli viime kesänä S60:n nahkapenkit puunattua, mutta sitä hankittiin ihan huonekaluliikkeestä. Tosiaan vahamaista, eikä sitä montaa kerrosta tarvinnut Volvon nahkapenkkeihin laittaa. Muutoin teki tehtävänsä ihan asiallisesti, mutta vielä pitäis saada jotkin pinttyneet liat puunattua paremmin puhtaiksi. :) Tekeekö Volvon omalla nahanpuunaussarjalla mitään?

Olen minä ainakin Volvon omalla sarjalla saanut penkeistä lian pois. Ethän satu Liberonista puhumaan? Sitä ainakin saa huonekaluliikkeestä ja ajattelin joskus itse kokeilla. Kaveri kehui hyväksi :)
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #19 : 14.02.2012, 18:27:44 »
Tekeekö Volvon omalla nahanpuunaussarjalla mitään?

Urbaanin huhun mukaan saman setin saa Ikeasta halvemmalla. Pakkaus ja pullot muistuttaa erehdyttävästi toisiaan. Olen 2005 jälkeen käyttänyt vain Ikean liemiä -liian harvoin... Puhtailta penkit näyttää, ainakin mun silmiin.

Penkit on vaaleat..
« Viimeksi muokattu: 14.02.2012, 18:34:51 kirjoittanut D5GT »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #20 : 14.02.2012, 20:13:23 »
Urbaanin huhun mukaan saman setin saa Ikeasta halvemmalla. Pakkaus ja pullot muistuttaa erehdyttävästi toisiaan. Olen 2005 jälkeen käyttänyt vain Ikean liemiä -liian harvoin... Puhtailta penkit näyttää, ainakin mun silmiin.

Penkit on vaaleat..
Ei tarvi mennä ikeaan asti. Samoja melko pitkälle kuin Leather masterin tuotteet. Joskus oli vain lehdessä (tm tai vastaava), että onko nuo Leather masterin auto ja sohviin tarkoitetut tuotteet samoja. Ko. firman edustaja antoi ymmärtää ettei ole ihan sama koostumus. Autoon tarkoitetussa tuotteessa oli jotain hoitoainetta enemmän joka paremmin suojaa auringolta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #21 : 14.02.2012, 20:39:20 »
Siitoksia vastauksista! -H-

Tuo, mitä viime kesänä käytin S60:n nahkapenkkien putsaamisessa, oli Askosta ostettua aika varmasti Softcare -merkkistä nahanhoitoainetta, ja tosiaan vahamaista. Nyt ei ole saatavissa sitä purkkia, että näkisin tarkemmat tiedot.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #22 : 15.02.2012, 16:58:55 »
ite ostin nuo auto glymin nahkapenkkien puhistus- ja hoitoaineen ja jälki on hyvää mut onhan noi tökötit ihan hyvän hintasia  ;D

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #23 : 15.02.2012, 19:49:03 »
ite ostin nuo auto glymin nahkapenkkien puhistus- ja hoitoaineen ja jälki on hyvää mut onhan noi tökötit ihan hyvän hintasia  ;D
Mutta hei, vain parasta omalle Volvolle... S* Pistetään siis tämäkin korvan taakse! :)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #24 : 15.02.2012, 22:12:57 »
Minun Volvoni saa vain ja ainoastaan Colour Lock nahan puhdistus ja suojausaineita
http://www.colourlock.com/
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #25 : 15.02.2012, 22:25:34 »
Itte oon käyttänyt Prestan leather conditioneria. Hyvvää ainetta. Puhdistukseen Leather&Vinyl cleaner jos on likaset. Clean'n shine perus siivouksessa, tekee tosin pinnan vähän luikkaaksi.

Poissa -J-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #26 : 17.02.2012, 08:37:51 »
Pistetään tänne Marseille-saippua (kun ei ole vielä mainittu) ja satularasva, jälki kelpaa ainakin minulle.
Nunc est bibendum - Nyt on juotava

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #27 : 17.02.2012, 12:48:34 »
Pistetään tänne Marseille-saippua ja satularasva, jälki kelpaa ainakin minulle.

Näillä mennään täälläkln. Jos nuo samat aineet kelpaa heppatyttöjen monen tonnin satuloiden hoitoon ja muihin nahkaisiin varusteisiin niin miksei niillä hoitaisi Volvonkin penkit. Litrahinta on jotain ihan muuta kuin noilla "merkkituotteilla".

Samat aineet kun käy talouden muihinkin nahkatuotteisiin... Saappaat, kinttaat yms...

 :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #28 : 17.02.2012, 20:05:52 »
Aikaisemmin olen käsitellyt penkit Turtle Waxin nahanhoitoaineella. Viimeksi tuli kuitenkin Volvon nahkapenkit käsiteltyä Ikean nahanhoitosetillä  :D

Setissä tulee mukana nahanpuhdistusaine, nahanhoitoaine ja sieni. Sieni on tarkoitettu puhdistusaineen vaahdotukseen ja nahan puhdistamiseen. Itse hoitoaine levitetään rätillä.

Penkit olivat jo entuudestaan melko puhtaat, mutta puhdistusaineella pesun jälkeen penkeistä lähti kuitenkin vielä mustaa törkyä.
Pesun jälkeen nahka näytti heti paljon uudemmalta. Tämän jälkeen levitin penkeille nahanhoitoaineen. Nahka pehmi hieman hoitoaineen levityksen jälkeen ja imeytyi kohtuullisen hyvin nahkaan.  Nahka ei ollut enää semmonen keinotekoisen kiiltävä, kuten Turtle Wax nahanhoitoaineen jälkeen. Mielestäni Ikean nahanhoitosetillä tulee parempaa jälkeä kuin tolla Turtle Waxin myrkyllä.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: Nahanhoitoaineet
« Vastaus #29 : 17.02.2012, 20:38:54 »
Pistetään tänne Marseille-saippua (kun ei ole vielä mainittu) ja satularasva, jälki kelpaa ainakin minulle.

Satulasaippua ja valjasrasva toimii täällä. Auton penkit, mopopuku, saappaat, hanskat... Puolen litran putelit á 5e riittää muutaman auton eliniäksi. Tuo saippua puhdistaa hyvin ja siinä itsessään on jo jotain hoitoainettakin, rasva pehmentää entisestään ja tekee likaa ja kosteutta hylkivämmän pinnan.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

 

Kulkukoira  Proturbo