Persaukisuuttani ja kun perheessä tarvittiin neljättä autoa 740 GLT:n, 740 perusfarkun ja V90:n lisäksi, sekosin reilu vuos sitten patonkiin. Moottorinpesuun liittyen jouduin sitten just laittaan avunpyynnön Sitruunapatonki-foorumille:
"Muistan jostain lukeneeni, että Napoleon halusi, että rakastajattarensa ei pese konehuonettaan. Ei näköjään ranskattaren pidäkään.
Menin pöljyyttäni pesemään liuottimella ja ihan vaan puutarhaletkulla varovaisesti ruiskien 16V Xantun motöörin. Volvossa vastaavan operaation voi tehdä painepesurilla. Pesun jälkeen puhaltelin paikat paineilmalla, mutta ei tuosta käyntikuntoista saanut. Käynnistyi kyllä vajaalla ja röpöttäen ja kun pidin kierroksilla väkisin käynnissä alkoi hetken päästä "haista sähkö", moottorin vikavalo syttyi ja kun sammutin pahalle haisevan auton, ajovalot jäi päälle valoviiksen asennosta välittämättä. Otin akkukaapelin irti ja pakenin pirttiin.
Mikäs tossa keksinnössä nyt sitten veikkausten mukaan on vettynyt ? Olen räpeltänyt kaikki liittimet läpi ja kurkkinut niihin konehuoneen mustiin laatikoihin mitään ongelmaa aiheuttavaa löytämättä. Jätän tuon nyt pariksi päiväksi haukottelemaan nokkapelti auki. Ottakoon suulista. Töihin menen talouden luottopelillä, 3 litran suoralla kutosella varustetulla wanhan liiton takavetovolvolla."
Tapatalkista iKälättimellä