Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: ralli art - 03.05.2015, 15:37:13
-
Eli onnistuuko ebaystä saatavien epäkesko pulttien avulla vai pitääkö laittaa vielä epäkesko helatkin?
Toi helahan toimii kyllä mutta jos ei osukaan kohdalleen niin ompas taas aika jumppa edessä ja kulmien säätö. Pulteillahan se onnistuis kerralla jos vaan toimivat..
Onko porukalla kokemusta asiasta?
Linkkejä kehiin mistä ootte tilannut toimivaa tavaraa!
Kiitos :)
-
En tiedä onko välttämättä helpompi, tai halvempi keino, mutta R-mallin alatukivarret laittamalla camber paranee aika paljon. Pituuseroa niissä on noin 4mm ja ennenkaikkea ovat alkuperäisiä Volvo-osia :)
-
Voi olla käytettynä aika hakusassa ja uutena melkein arvaan että r lisä ottaen huomioon hinta voi olla parille tonninkin..mutta voishan sitä piruuttaan kysyä uusien hintaa.lähinnä haen vastausta tuohon epäkesko pulttien toimivuuteen kys mallissa,luulis että ois joku muukin madaltanut tuollaista awd mallia.30mm pudotus takapäässä aiheutti negatiivista camberia 2.30 astetta mikä on kohtuu paljon varsinkin siihen nähden että nyt ollaan korkeudessa vasta noin normaalin fwd kohdalla.
Kun nää nelikot on korkeampia ja varsinkin pylly pystyssä kulkevia kuin normi etuveto.
-
En tiedä liekkö samanlainen kuin miun kolmoskopassa tuo rakenne. Ylätukivarresta navanpuolelta pultti pois ja hitsimutteri pikkuvingulla irti, sitten vingutin tuon kiinnitys reiän muistaakseni 7mm ovaaliksi ja säätö on valmis. Korilaatat väliin ja pultti tiukalle ni se on siinä. Jos pelottaa että liikkuu ni voi hepata mutterin taas uuteen paikkaan kiinni kun on saanut säätöihin. Itellä ei ole hitsattu eikä tuo ole liikkunut mihinkään. Jos sladittaa kanttikiveen ni tilanne voi olla toinen. Eikä maksa muuta kuin 2h työtä. Saman modin tein aikaisemmin ba7 koppaseen mondeoon jonka alusta tässä kolmoskoppasessa v70:ssäkin on.
-
En tiedä liekkö samanlainen kuin miun kolmoskopassa tuo rakenne. Ylätukivarresta navanpuolelta pultti pois ja hitsimutteri pikkuvingulla irti, sitten vingutin tuon kiinnitys reiän muistaakseni 7mm ovaaliksi ja säätö on valmis. Korilaatat väliin ja pultti tiukalle ni se on siinä. Jos pelottaa että liikkuu ni voi hepata mutterin taas uuteen paikkaan kiinni kun on saanut säätöihin. Itellä ei ole hitsattu eikä tuo ole liikkunut mihinkään. Jos sladittaa kanttikiveen ni tilanne voi olla toinen. Eikä maksa muuta kuin 2h työtä. Saman modin tein aikaisemmin ba7 koppaseen mondeoon jonka alusta tässä kolmoskoppasessa v70:ssäkin on.
Ei ole oikein sovellettavissa kakkoskoriseen. Alatukivarressa olisi periaatteessa mahdollista, mutta se on valettu ja kierteet on tehty suoraan tukivarteen, joten mutterin siirtäminen ei onnistu.
Nuo ärrän tukivarret maksaa uutena aika tarkkaan 150e/kpl.
-
Ei ole oikein sovellettavissa kakkoskoriseen. Alatukivarressa olisi periaatteessa mahdollista, mutta se on valettu ja kierteet on tehty suoraan tukivarteen, joten mutterin siirtäminen ei onnistu.
Nuo ärrän tukivarret maksaa uutena aika tarkkaan 150e/kpl.
ärrän tukivarsi sopii siis suoraan etuvetoseen??
-
niin,oisko siihen varaosa numeroa ;)
-
niin,oisko siihen varaosa numeroa ;)
30666535 ja 30666536.
-
Iso kiitos vastauksista,täytyy kysyä siniseltä hintaa.4mm lyhyempi varsi auttais varmasti jonkin verran isohkoon camberiin. Etuvetoiseen ei taida kys osat passata.on sen verran erilainen ripustus.
-
Iso kiitos vastauksista,täytyy kysyä siniseltä hintaa.4mm lyhyempi varsi auttais varmasti jonkin verran isohkoon camberiin. Etuvetoiseen ei taida kys osat passata.on sen verran erilainen ripustus.
vaikka ei myynti-ilmoitus olekkaan niin minulta löytyisi tuollaiset tukivarret vaikka 50e kpl! :)