Samppasport  Futurez

v70 awd kakkos korin taka cambereiden korjaus pienen madalluksen jälkeen?

  • 9 Vastauksia
  • 3652 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Eli onnistuuko ebaystä saatavien epäkesko pulttien avulla vai pitääkö laittaa vielä epäkesko helatkin?
Toi helahan toimii kyllä mutta jos ei osukaan kohdalleen niin ompas taas aika jumppa edessä ja kulmien säätö. Pulteillahan se onnistuis kerralla jos vaan toimivat..
Onko porukalla kokemusta asiasta?
Linkkejä kehiin mistä ootte tilannut toimivaa tavaraa!
Kiitos  :)
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
En tiedä onko välttämättä helpompi, tai halvempi keino, mutta R-mallin alatukivarret laittamalla camber paranee aika paljon. Pituuseroa niissä on noin 4mm ja ennenkaikkea ovat alkuperäisiä Volvo-osia :)

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Voi olla käytettynä aika hakusassa ja uutena melkein arvaan että r lisä ottaen huomioon hinta voi olla parille tonninkin..mutta voishan sitä piruuttaan kysyä uusien hintaa.lähinnä haen vastausta tuohon epäkesko pulttien toimivuuteen kys mallissa,luulis että ois joku muukin madaltanut tuollaista awd mallia.30mm pudotus takapäässä aiheutti negatiivista camberia 2.30 astetta mikä on kohtuu paljon varsinkin siihen nähden että nyt ollaan korkeudessa vasta noin normaalin fwd kohdalla.
Kun nää nelikot on korkeampia ja varsinkin pylly pystyssä kulkevia kuin normi etuveto.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
En tiedä liekkö samanlainen kuin miun kolmoskopassa tuo rakenne. Ylätukivarresta navanpuolelta pultti pois ja hitsimutteri pikkuvingulla irti, sitten vingutin tuon kiinnitys reiän muistaakseni 7mm ovaaliksi ja säätö on valmis. Korilaatat väliin ja pultti tiukalle ni se on siinä. Jos pelottaa että liikkuu ni voi hepata mutterin taas uuteen paikkaan kiinni kun on saanut säätöihin. Itellä ei ole hitsattu eikä tuo ole liikkunut mihinkään. Jos sladittaa kanttikiveen ni tilanne voi olla toinen. Eikä maksa muuta kuin 2h työtä. Saman modin tein aikaisemmin ba7 koppaseen mondeoon jonka alusta tässä kolmoskoppasessa v70:ssäkin on.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
En tiedä liekkö samanlainen kuin miun kolmoskopassa tuo rakenne. Ylätukivarresta navanpuolelta pultti pois ja hitsimutteri pikkuvingulla irti, sitten vingutin tuon kiinnitys reiän muistaakseni 7mm ovaaliksi ja säätö on valmis. Korilaatat väliin ja pultti tiukalle ni se on siinä. Jos pelottaa että liikkuu ni voi hepata mutterin taas uuteen paikkaan kiinni kun on saanut säätöihin. Itellä ei ole hitsattu eikä tuo ole liikkunut mihinkään. Jos sladittaa kanttikiveen ni tilanne voi olla toinen. Eikä maksa muuta kuin 2h työtä. Saman modin tein aikaisemmin ba7 koppaseen mondeoon jonka alusta tässä kolmoskoppasessa v70:ssäkin on.

Ei ole oikein sovellettavissa kakkoskoriseen. Alatukivarressa olisi periaatteessa mahdollista, mutta se on valettu ja kierteet on tehty suoraan tukivarteen, joten mutterin siirtäminen ei onnistu.

Nuo ärrän tukivarret maksaa uutena aika tarkkaan 150e/kpl.

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Ei ole oikein sovellettavissa kakkoskoriseen. Alatukivarressa olisi periaatteessa mahdollista, mutta se on valettu ja kierteet on tehty suoraan tukivarteen, joten mutterin siirtäminen ei onnistu.

Nuo ärrän tukivarret maksaa uutena aika tarkkaan 150e/kpl.
ärrän tukivarsi sopii siis suoraan etuvetoseen??

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
niin,oisko siihen varaosa numeroa ;)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Iso kiitos vastauksista,täytyy kysyä siniseltä hintaa.4mm lyhyempi varsi auttais varmasti jonkin verran isohkoon camberiin. Etuvetoiseen ei taida kys osat passata.on sen verran erilainen ripustus.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Iso kiitos vastauksista,täytyy kysyä siniseltä hintaa.4mm lyhyempi varsi auttais varmasti jonkin verran isohkoon camberiin. Etuvetoiseen ei taida kys osat passata.on sen verran erilainen ripustus.

vaikka ei myynti-ilmoitus olekkaan niin minulta löytyisi tuollaiset tukivarret vaikka 50e kpl! :)
volvoja - onhan noita.

 

Carcom Oy  Ateho